Cum să creați sunete unice cu Sculpture Synth în Logic Pro

În timp ce multe sintetizatoare sunt specializate în emulările lor de instrumente sintetice, sintetizatorul Sculpture din Logic Pro adoptă o abordare unică a modelării instrumentelor.

Puteți alege materialul șirului, unde și cum este smuls, și puteți modifica mulți dintre parametrii săi. Gama sa vastă de caracteristici poate fi descurajantă de învățat; dar vă vom arăta cum funcționează fiecare secțiune, astfel încât să puteți experimenta și crea piese de sintetizatoare originale și vibrante.

Material șir

În panoul central Material, faceți clic și trageți pe punctul gri pentru a amesteca între cele patru tipuri de materiale de șir: nailon, lemn, oțel și sticlă. Aceasta variază caracteristicile de rigiditate și amortizare.

Sunetul fiecărui tip de șir va varia în funcție de modul în care obiectul 1, 2 și 3 lovește șirul. De asemenea, puteți utiliza punctele/pad-ul de transformare încorporat sau puteți utiliza automatizarea în DAW pentru a modifica tipul șirului în timp real. Acest lucru vă poate ajuta să vă aduceți sintetizatorul la viață.

Iată parametrii din această secțiune:

  • Pierdere media: determină cât de mult atenuează mediul șirului sunetul acestuia (de exemplu, aer sau apă).
  • Rezoluție: Controlează cantitatea maximă de armonici din sunetul la dobânca mijlocie.
  • Modularea tensiunii: controlează cantitatea de detonare temporară în jurul C mijlociu.
  • Ascundere, scalare a tastelor și eliberare: ascunde sau afișează comenzile glisante suplimentare.

Efectul tuturor acestor glisoare va varia pe măsură ce jucați sub și dincolo de C mijlociu. Pentru sintetizatoare Logic mai bune, vedeți cum să utilizați Retro Synth și cum să utilizați sintetizatorul ES2.

Plicul Amp

În partea dreaptă a panoului Material, puteți vedea plicul dedicat amplificatorului. Demonstrează controalele standard ADSR (Attack, Decay, Sustain, Release). Analizați diferitele tipuri de sinteză pentru o reîmprospătare a subiectului. Amintiți-vă că timpii de lansare și de decădere pot fi afectați de parametrii aleși de dvs. în secțiunea șir, cum ar fi Media Loss.

  8 Software de sondaj pentru întreprinderi pentru a vă transforma strategia de colectare a datelor

Butoanele Key și Pickup Spread din dreapta au o funcție separată. Faceți clic și trageți vertical pe butonul Key pentru a determina panoul pe baza înălțimii notelor dvs. MIDI. Faceți același lucru cu opțiunea Pickup pentru a lărgi poziția stereo a celor două pickup-uri.

Controale globale și întârziere

În partea de sus a interfeței, puteți găsi comenzi globale precum cele trei moduri de tastatură: poli (poate reda până la 16 note simultan); mono (poate reda o notă la un moment dat); legato (tranziție lină între note când prima este ținută apăsată înainte de următoarea).

Alți parametri globali includ:

  • Voci: setați până la 16 voci pentru sintetizatorul dvs.
  • Transpunere: Modificați înălțimea în sus sau în jos cu două octave.
  • Tune: Modificați înălțimea sintetizatorului în cenți.
  • Glide: Stabiliți cât timp durează o notă pentru a aluneca la următoarea.
  • Căldură: Detonează marginal fiecare voce pentru a adăuga grosime și căldură.

În partea dreaptă a panoului Material, puteți găsi un efect de întârziere încorporat. O caracteristică unică este pad-ul său Spread and Groove, care merită experimentat.

Wavesshaper

Waveshaper se află direct deasupra suportului Material și permite ajustări suplimentare ale formei de undă. Utilizați meniul Type pentru a selecta una dintre cele patru curbe de formare a undei (Saturație moale, Vari Drive, Distorsiune asemănătoare tubului și Scream).

Scala de intrare vă permite să măriți sau să reduceți conținutul armonic și semnalul de intrare. Selectorul de variație modifică echilibrul umed/uscat când este selectat VariDrv și modifică simetria curbei de modelare atunci când celelalte opțiuni sunt active.

Obiecte

Sunt necesare cel puțin unul și până la trei obiecte pentru a excita, deranja sau atenua tipul de șir ales. Provocarea este de a afla cum interacționează efectul fiecărui obiect unul cu celălalt. Apăsați numărul de lângă fiecare obiect pentru a le activa/dezactiva.

Rotiți cadranul central pentru a modifica puterea și mutați glisorul din stânga pentru a modifica timbrul (culoarea tonală). Glisorul VeloSens (Velocity Sensitivity) modifică cât de sensibil este MIDI-ul tău la viteza fiecărei note. Glisorul Variație variază și adaugă elemente tonale. Efectul fiecăruia dintre aceste glisoare se schimbă între tipurile de obiecte.

  Cele mai bune tablete Samsung de buget din 2024

Butoanele modului Poartă (KeyOn, Always și KeyOff) vă permit să controlați când obiectul funcționează. Folosiți meniul pop-up Tip pentru a selecta modul în care să impactați șirul, cum ar fi Lovitură, Arc, Pluck și multe altele.

Ridicări

Secțiunea Pickup din stânga vă oferă o altă dimensiune de control cu ​​privire la modul și unde este afectat șirul dvs. Gândește-te la asta ca la alegerea unei chitare electrice. Grosimea liniei verzi orizontale reflectă rigiditatea sforii. Apăsați Ctrl + clic > Activați animația șirurilor pentru a vedea cum vibrează șirul dvs.

Faceți clic și trageți pe glisoarele numerotate 1, 2 și 3 pentru a muta poziția fiecărui obiect. Trageți glisoarele pentru Pickup A și B pentru a le muta; aceste două pickup-uri sunt afișate sub formă de curbe transparente pe afișaj. Folosiți butonul Inversare din partea de jos pentru a inversa faza Pickup B; efectul va varia în funcție de poziționarea pickup-urilor dvs.

Filtre

Secțiunea de filtrare include cinci butoane de tip filtru (HiPass, LoPass, Peak, BndPass și Notch). Faceți clic pe butonul Filtru pentru a-l porni/dezactiva.

Parametrii din această secțiune includ:

  • Cheie: Determină efectul frecvenței de tăiere în funcție de cât de sus sau de jos cântați.
  • Cutoff: Determină frecvența centrală a filtrului (cutoff).
  • Rezonanță: determină valoarea rezonanței (amplificare la sau în jurul frecvenței centrale).
  • VeloSens: determină intensitatea efectului de filtru pe baza valorilor vitezei notei.

Body EQ

Body EQ funcționează atât ca un EQ de bază, cât și ca un simulator de răspuns al corpului. Selectați opțiunea Lo Mid Hi din lista Model pentru a utiliza un EQ standard. Schimbați cadranele pentru a mări sau reduce fiecare secțiune de frecvență.

Alegeți celelalte moduri pentru simularea Body EQ. Parametrii variază de la controalele EQ și pot genera diverse efecte.

LFO-uri și plicuri

Sculptura are două LFO-uri și plicuri. În dreapta și respectiv în stânga, puteți seta o țintă de modulație (de ex. Cutoff) și puteți regla intensitatea cu glisorul inferior. Utilizați opțiunea via pentru a controla intensitatea modulației prin comenzi de viteză sau MIDI. Activați/dezactivați oricare dintre sursele de modulație apăsând pe pictogramele numerice ale acestora.

  Cum să descărcați fișiere dintr-un torrent: Descărcarea torrentului explicată

Parametrii LFO includ:

  • Formă de undă: Alegeți o formă de undă pentru LFO.
  • Curbă: Schimbați forma formei de undă (așa cum se vede pe afișaj).
  • Rate: determină viteza de modulare.
  • Sincronizare/Free: Sincronizați rata de modulație cu diviziunile BPM și lungimea notei ale proiectului dvs.; alege orice rată în Hz.
  • Envelope: determină timpul necesar pentru ca modulația LFO să dispară în/în afara.
  • Fază: Selectați sau amestecați între modulația LFO monofonică (modulație în sincronizare) sau polifonică (aleatorie).
  • RateMod: Determină intensitatea modulării ratei LFO
  • Meniul RateMod Source: Selectați o sursă de modulație pentru glisorul RateMod.

Puteți activa Jitter (efect de bâlbâială), Vibrato (modulație înălțime), Velocity/Note on Rnd (modulație aleatorie) și Ctrl A Ctrl B (modulație controlată de MIDI) cu filele din partea de jos a acestei secțiuni. Parametrii funcționează la fel ca în LFO-uri.

Puteți seta fiecare dintre fazele ADSR în secțiunea plic, puteți sincroniza sincronizarea la milisecunde sau BPM-ul proiectului și ajustați Scala de timp în dreapta sus. Glisorul VariMod determină intensitatea variației modulației.

Morph Pad și puncte

Funcția Morph din Sculpture vă permite să ajustați cu ușurință mulți parametri pentru a genera un sunet dinamic și în evoluție. Puteți desena și trasa punctele de transformare și calea dintre ele.

Cele cinci puncte constau din cele patru colțuri și din centru. Bila roșie reprezintă poziția curentă a punctului. Butonul Autoselect selectează cel mai apropiat punct de transformare. Butonul Rnd randomizează toți parametrii punctelor de transformare selectate. Iar glisorul Int controlează intensitatea randomizării.

Morph Envelope vă permite să ajustați sincronizarea punctelor trasate în modul sincronizare sau ms (milisecundă). Asigurați-vă că Env este activat pentru a vă vedea punctele în bloc. Apăsați Ctrl + clic > Clear Morph Envelope pentru a vă șterge punctele de transformare.

Sculptați sunete unice cu sculptură

După ce ați ales un mod de tastatură și un sunet de bază pentru șiruri, controlați modul în care vibrează cu obiectele și pickup-urile. Sculptați elementele tonale cu secțiunile Waveshaper, Body EQ și Filter. Apoi, adăugați o varietate cu Delay, LFO-uri, plicuri și alte controale de modulare.

Adăugați și utilizarea punctelor de transformare și sintetizatoarele dvs. vor câștiga dinamism și vitalitate.