Cum să alegeți opțiunea potrivită

Ți se pare cool Trello? Dar vi se pare și Jira Work Management intuitiv, simplu și bogat în funcții. Te simți nedumerit? Nu mai dacă citești până la sfârșit acest ghid suprem despre Trello vs. Jira Work Management!

Trello și Jira Work Management sunt foarte populare software de gestionare a sarcinilor și solicitărilor în multe industrii. Cu toate acestea, nu puteți alege pur și simplu oricare dintre acestea fără să vă aflați pe piață. Nu ai timp suficient pentru cercetări de piață?

Nu vă faceți griji, am făcut destule cercetări asupra acestor două instrumente PM și am împărtășit opiniile mele despre aceste aplicații de mai jos. Conform experienței mele, Jira Work Management îl bate pe Trello, dar s-ar putea să vrei totuși să-i vezi unul lângă altul.

Jira Work Management Overview

Instrumentul Jira Work Management este un software nativ de gestionare a sarcinilor și a muncii pentru aplicațiile ecosistemului Jira. Anterior, Atlassian oferea serverul Jira Core utilizatorilor Jira Software pentru gestionarea automată a sarcinilor. Cu toate acestea, vechea aplicație necesita cunoștințe extinse despre instrumentele de management de proiect, procesele PM, automatizarea fluxului de lucru și managementul serverului.

Versiunea rebranded Jira Work Management este o abordare modernă și fără cod a managementului muncii. Vă puteți înscrie gratuit folosind un cont Google și puteți începe instantaneu să utilizați șabloanele acestuia pentru sarcini PM.

Cu funcțiile sale de colaborare în timp real, puteți colabora fără probleme cu membrii echipei, adăugând fără efort sarcini, ajustând prioritățile și gestionând dependențele sarcinilor.

Rolul Jira ca instrument de management de proiect

Atlassian s-a confruntat cu o lacună în gama sa de produse când a venit la un instrument de gestionare a proiectelor și a sarcinilor care se integrează perfect cu toate ofertele sale. Pentru că puteți rula proiecte DevOps și Agile folosind Jira Software și Confluence, dar nu puteți gestiona eficient acele proiecte.

Dacă încă folosiți Jira Software în sine pentru managementul proiectelor, va trebui să îi atribuiți un profesionist cu experiență Agile, Scrum sau DevOps. Acest lucru ar fi costisitor pentru proiect.

Din fericire, introducerea Jira Work Management a transformat complet această situație. Acum puteți atribui partea de management de proiect oricărui manager de afaceri, dezvoltator senior sau analist cu o înțelegere clară a proiectului în derulare.

Prezentare generală a Trello

Trello este un instrument online pentru gestionarea proiectelor și sarcinilor. Folosește panouri, liste și carduri pentru a vă ajuta să vă organizați vizual munca. Fiecare bord reprezintă un proiect, iar listele reprezintă diferite etape sau categorii. Cardurile reprezintă sarcini sau obiecte individuale; le puteți muta pe liste pentru a afișa progresul.

Puteți personaliza panouri, liste și carduri pentru a se potrivi nevoilor și preferințelor dumneavoastră specifice. Trello permite, de asemenea, colaborarea, atribuirea sarcinilor și comunicarea între membrii echipei. Se poate integra cu alte aplicații populare precum Slack și Google Drive.

  10 lucruri de care trebuie să aveți grijă în timp ce actualizați BIOS-ul

În general, Trello vă ajută să rămâneți organizat, să urmăriți progresul și să lucrați împreună eficient.

Rolul Trello ca instrument de management de proiect

Trello a început ca un instrument fără efort pentru managementul proiectelor bazat pe Kanban. Pentru cei cărora le place să schimbe note lipicioase pe o tablă albă, Kanban a început rapid să opteze pentru Trello. Acesta a fost, de asemenea, printre instrumentele de top ale foarte puține plăci digitale Kanban.

Instrumentul nu oferă mijloacele și caracteristicile necesare pentru a crea o placă de management de proiect DevOps sau Agile sofisticată. Este mai degrabă ca un instrument PM casual în care obțineți o vedere minimalistă a lucrurilor pentru o concentrare mai bună.

Astfel, puteți muta rapid cardurile de sarcini de la o coloană la alta, puteți face câteva comentarii, puteți revizui feedback și vă puteți întoarce la propria activitate, cum ar fi gestionarea afacerii sau prezentarea de produse clienților.

Puteți simți rolul său în procesele dvs. de PM dacă sunteți o întreprindere mică, un startup sau un grup de lucrători care își apropie gândurile. În curând, veți descoperi că cheltuiți mai puțini bani și mai puțini timp gestionând proiecte de dimensiuni mici. De asemenea, puteți crește dacă este necesar. Trello ca instrument PM nu vă va dezamăgi chiar dacă apăsați să îl utilizați pentru proiecte mari.

Puteți începe să utilizați instrumentul ca administrator creând proiecte gestionate de companie. Aceste proiecte sunt proiecte părinte. De exemplu, Product Development este un proiect părinte în care puteți crea echipe mici pentru cercetare de piață, inginerie, proiectare, marketing, vânzări, operațiuni etc. Pentru aceste sub-proiecte, puteți crea proiecte gestionate de echipă.

Membrii echipei pot crea, de asemenea, proiecte gestionate de echipă în cadrul unui grup individual pentru a-și eficientiza și organiza și mai mult sarcinile, raportarea și monitorizarea. Odată ce tu și echipele tale sunteți pregătiți, începeți prin a crea Probleme. Problemele sunt pur și simplu sarcini dacă comparați instrumentul cu Trello.

Puteți adăuga următoarele etichete la Probleme:

  • Eroare: o problemă în cod sau aplicație
  • Povestea: caracteristicile produselor sau serviciilor de care au nevoie utilizatorii
  • Activ: elementele fizice sau digitale pe care trebuie să le monitorizați
  • Sarcină: mici sprinturi pe care membrii echipei individuale trebuie să le parcurgă
  • Epic: o lucrare mare, cum ar fi dezvoltarea unei aplicații mobile

Pentru vizualizarea sarcinilor și a altor componente, puteți utiliza Carduri. Cardurile sunt o colecție de tablă în stil Kanban. Utilizatorii pot schimba cu ușurință poziția cardurilor cu probleme sau sarcini pentru a marca starea.

De exemplu, mutarea cardului documentului tehnic de la To Do la Done indică faptul că desemnatul a finalizat sarcina. Dacă trebuie să vedeți toate lucrurile despre sarcină pe un singur ecran, puteți comuta la Vizualizare listă sau Vizualizare detaliată.

Acum, dacă trebuie să implementați un proces standard despre cum să mutați o sarcină, o subsarcină sau un activ într-un proiect, puteți utiliza Workflows. De exemplu, doriți ca o sarcină de producție de imagini prezentate să se miște pe această cale:

Activități ale desemnatarului > Examinare de către specialistul în design > Aprobat de managerul de conținut > Aprobat de managerul de proiect > Partajat cu echipa de conținut.

  Aducerea confuzului Smart Home Control la un perete din apropierea dvs

Puteți face cele de mai sus creând un flux de lucru automat pe instrumentul Jira Work Management.

Beneficiile Jira Work Management

  • Planificați, urmăriți și organizați orice activitate a oricărei afaceri în mod eficient și accesibil
  • Colaborați cu membrii echipei interne și externe în timp real, comentați, adăugați atașamente și oferiți feedback din locații îndepărtate
  • Creați sarcini, atribuiți-le oricui din echipă, invitați noi membri pentru mai multe sarcini și stabiliți date limită
  • Obțineți instrumentul gratuit cu Jira Software
  • Gestionați proiecte și sarcini în software familiar, deoarece elementele UI se potrivesc cu majoritatea instrumentelor de afaceri Atlassian

Cum funcționează Trello?

Trello funcționează folosind un sistem de panouri, liste și carduri, iar mai multe informații sunt prezentate mai jos:

#1. Scânduri

Pe Trello, creați panouri care sunt similare proiectelor. Pentru a începe rapid, puteți încerca șabloane de management de proiect precum Design, Engineering, HR, Marketing etc., pe portalul Trello Solutions.

#2. Liste

Listele sunt coloane ale aplicației de bord Trello Kanban. Puteți crea liste precum To-Do, Assigned, Pending, Done etc.

#3. Detalii sarcini

Cardurile conțin informații detaliate despre fiecare sarcină. Trebuie să adăugați descrieri, date limită, etichete, atașamente și liste de verificare pentru a oferi instrucțiuni suplimentare membrilor echipei.

Beneficiile Trello

  • Practic nu există curbe de învățare, puteți începe să utilizați instrumentul dacă știți cum funcționează panoul Kanban
  • Crearea, mutarea, comentarea și eliminarea cardurilor de sarcini funcționează cu acțiuni de glisare și plasare
  • Limită de atașamente de 10 MB per fișier pentru utilizatorii de bază și 250 MB per fișier pentru utilizatorii premium
  • Nu există restricții privind numărul de fișiere pe care le puteți atașa

Trello vs. Jira Managementul Muncii

CaracteristiciJira Work ManagementTrelloGestionarea proiectelor Proiecte avansate și complexe, cum ar fi proiecte Agile, Scrum și DevOps

Utilizat mai ales în dezvoltarea de produse și software, inginerie etc.

Management de proiect bazat pe Kanban
Potrivit pentru proiecte mici în proiectare, marketing, productivitate personală, vânzări, publicare de conținut de la distanță, marketing digital etc.
Nu există o clasificare tehnică.
Trebuie să adăugați manual câmpuri sau alte detalii pentru a clasifica sarcinile. Automatizare Automatizare robustă a fluxului de lucru cu șabloane și codare personalizatăAutomatizare limitată cu automatizare Butler Interfață utilizator Robustă și bogată în funcții Simplu și intuitivRaportare și analizăFolosește modulul Date și raportare pentru a genera rapoarte și analize de nivel enterprise. au orice aplicație mobilăIntegrații500+ de integrări și peste 3.000 de alte extensii200+ de integrări terță parteSecuritateFuncții de securitate la nivel de întreprindere Caracteristici de securitate la nivel de întreprindereDisponibil un plan gratuit
Planurile plătite încep de la 7,75 USD/utilizator/lunăPlan gratuit disponibil
Planurile plătite încep de la 5 USD/utilizator/lunăScalabilitatePotrivit pentru echipe mari și proiecteIdeal pentru echipe mici și mijlociiPersonalizare Foarte personalizabil și flexibilOpțiuni de personalizare foarte limitate

Puteți personaliza fundalul panoului Kanban

Aplicația mobilă Nu are nicio aplicație mobilă Are aplicații Android și iOS

Procesul de proiectare web

Fluxul de lucru de dezvoltare web și proiectare al Jira vă ajută să păstrați dezvoltatorii și designerii grafici pe aceeași pagină. Puteți utiliza vizualizarea Listă ca vizualizare implicită pentru a vizualiza multe sarcini pe un singur ecran. Apoi, clasificați sarcinile prin alocarea de câmpuri personalizate, cum ar fi Stare, Cesionar, Data scadentă, Prioritate etc.

  Cele mai bune alternative GoPro pentru bugete limitate

Urmărirea clienților potențiali

Dacă afacerea dvs. se bazează în mare măsură pe urmărirea, interviurile și încheierea de contracte cu noi potențiali, atunci instrumentul Jira PM este alegerea potrivită. Puteți crea o tablă Kanban pe Jira și puteți atribui fiecărui client potențial un card cu fotografia de profil sau inițialele lor.

La început, fiecare card ar trebui să fie sub coloana Început, dar se va muta treptat în alte coloane, cum ar fi Contactat, În negociere, Câștig, Pierdut etc. Puteți utiliza, de asemenea, același proces pentru echipa dvs. de vânzări.

Alte cazuri de utilizare notabile ale instrumentului Jira PM sunt Resurse Umane, Finanțe, Operațiuni, Juridic, Vânzări, Design etc.

Cazuri de utilizare Trello

Echipe la distanță

Folosind Trello, echipele de la distanță pot rămâne conectate pe tot parcursul procesului de brainstorming, planificare a proiectelor și întâlnire. Șablonul său Remote Team Hub este perfect pentru organizarea resurselor și urmărirea progresului echipei.

Structura sa de întâlnire deschisă poate fi folosită pentru a discuta agende, succese și blocaje. Echipele pot folosi șablonul Remote Team Linking pentru a rămâne împreună virtual, împărtășindu-și experiența.

Proiecta

Echipele de proiectare pot folosi Trello și în timpul brainstorming-ului, colaborării și livrării designului. Are șabloane care ajută echipele creative să gestioneze solicitări, schițe, revizuiri și proiecte interfuncționale.

Șablonul Design Sprint permite echipelor să-și ideeze și să-și testeze ideile înainte de a lucra la ele. Design Huddle ajută la luarea deciziilor de proiectare mai bune prin feedback, în timp ce Proiectul de cercetare este ideal pentru analiza proiectului.

Trello vs. Jira Work Management: Verdictul

Pentru compararea caracteristicilor, funcțiilor și gradului de utilizare, Jira Work Management este câștigătorul clar în acest Trello vs. Comparație Jira Work Management. Deoarece uneltele au prețul aproape în aceeași placă, este benefic pentru dvs. să vă mutați proiectele la Jira acum din următoarele motive:

  • Implementați Agile, Scrum și DevOps acum sau în viitor
  • Jira, ca instrument PM, este pregătit pentru viitor și conține deja funcții de ultimă generație
  • Creează un mediu nativ de gestionare a muncii pentru alte aplicații Jira

Nota autorului

Trello se simte puțin mai aglomerat decât aplicația Jira Work Management. De asemenea, trecerea la alte sarcini sau vizualizări de progres, cum ar fi tabel, calendar, cronologie, tablou de bord, hartă etc., necesită experiență anterioară. Trello ascunde vizualizările în interiorul vizualizării sale implicite, care este vizualizarea Board.

Dimpotrivă, Jira este cea mai curată aplicație pe care o puteți obține când vorbiți despre instrumente PM. Cărțile de activitate sunt, de asemenea, suficient de mari pentru mișcări ușoare. Cel mai bun lucru este că puteți schimba rapid între diferite vizualizări ale cronologiei proiectului, cum ar fi Pagini, Formulare, calendare, panouri, liste, diagrame Gantt (cronologie), etc., făcând clic pe opțiunile de deasupra cardului de activitate.

Interesant este că abonamentul Standard pentru ambele instrumente PM este același, 5 USD pe utilizator pe lună la momentul scrierii. Cu toate acestea, dacă extindeți, trebuie să vă înscrieți pentru pachete Trello mai mari, cum ar fi 10 USD până la 17,50 USD per utilizator pe lună. Dacă treceți la software-ul Jira Work Management, puteți crește atât cât doriți, prețul rămâne același.

Deci, acum știți ce proiect, sarcini și instrument de gestionare a muncii trebuie să alegeți dintre aplicațiile Trello și Jira Work Management. Regula generală este să mergi pentru Jira dacă proiectul tău este complex sau ești o echipă mare. Rămâneți la Trello dacă sunteți o echipă mică și nu aveți nevoie de Agile sau DevOps.

Apoi, găsiți cel mai bun software de management de proiect open-source dacă sunteți în căutarea unor instrumente PM dezvoltate la comandă.