Am copilărit vizionând Star Trek: Generația Următoare. Unele dintre cele mai prețioase amintiri din tinerețe sunt legate de momentele petrecute cu picioarele încrucișate în fața televizorului, urmărindu-l pe Picard și echipajul lui salvând galaxia de atacurile Borg și Romulani. A fost, și încă este, serialul meu preferat. Două decenii mai târziu, mi-am cunoscut soția.
În căsnicia noastră, împărțim multe, iar unul dintre lucrurile pe care i le-am transmis a fost pasiunea mea pentru creațiile lui Roddenberry. Ca asistent social clinician, soția mea a dezvoltat o afinitate specială pentru personajul consilierului Troi, interpretat de actrița britanică Marina Sirtis. Așa că, de ziua ei, nu am stat pe gânduri să cheltui aproape 100 de dolari pe un salut video personalizat de la Sirtis, folosind platforma Cameo.
Celebrități la un clic distanță
Datorită platformelor online precum Facebook și Twitter, celebritățile (și celebritățile de nivel inferior) sunt acum mai accesibile ca oricând. Cameo pare a fi rezultatul logic al acestei tendințe, permițând oricui să solicite un mesaj video scurt de la celebritățile și sportivii pe care îi admiră cel mai mult.
Această platformă deschide o fereastră către o lume care înainte era inaccesibilă celor din afara industriei de divertisment. Cameo se dovedește deosebit de relevantă în contextul pandemiei Covid-19. Cu lansările cinematografice și TV amânate și turneele muzicale anulate, aceste videoclipuri au devenit o componentă suplimentară a modelului de afaceri al divertismentului.
De la lansarea sa în 2017, platforma a adunat o mulțime de actori, muzicieni, sportivi și personalități online. Gama include personalități precum Dennis Rodman, din NBA, Kevin O’Leary, de la Shark Tank, și chiar grupul de clovni nebuni, care nu mai au nevoie de prezentare.
Pentru artiști și animatori, platforma oferă o modalitate suplimentară de a-și valorifica faima. Acest lucru este util în special pentru cei a căror popularitate a scăzut în timp sau care activează în sectoare ale industriei de divertisment care s-au chinuit să se adapteze la secolul XXI. Având în vedere că vânzările de CD-uri sunt în declin, iar veniturile din streaming nu compensează pierderile, aceste mesaje personalizate scurte pot ajuta artiștii să supraviețuiască financiar.
Unii artiști, însă, reușesc mai mult decât să supraviețuiască. Într- un interviu cu podcastul The Indicator de la NPR, comediantul Gilbert Gottfried afirmă că poate câștiga cu ușurință 1.000 de dolari într-o singură zi, pentru mai puțin de o oră de muncă. Și asta după ce se scade comisionul de 25% al Cameo.
Poate surprinzător, Cameo găzduiește și o serie de personalități politice, printre care fostul consilier al Administrației Trump, Sebastian Gorka, fostul secretar de presă al Casei Albe, Sean Spicer, și câțiva imitatori ai lui Trump și Obama.
Pentru a fi listate pe Cameo, persoanele trebuie să aibă un anumit nivel de popularitate. Ei își pot stabili propriile prețuri, unele videoclipuri costând doar 1 dolar, în timp ce altele ating mii de dolari. Un videoclip de la Caitlyn Jenner, de exemplu, costă 2.500 de dolari.
Comandă-ți propriul mesaj personalizat
Este extrem de simplu să comanzi propriul mesaj video personalizat de la o celebritate. Platforma funcționează la fel ca orice site de comerț electronic. Selectezi persoana din catalog și achiți suma solicitată.
Singura dificultate constă în a explica celebrității ce anume dorești de la videoclipul tău. În acest caz, este important să fii cât mai specific, mai ales că ai un număr limitat de caractere pentru solicitare. Mai exact, 250. Desigur, ținând cont că videoclipul va dura mai puțin de un minut, nu trebuie să scrii o odă.
Solicitarea ta este apoi trimisă celebrității. Aceasta are dreptul de a refuza solicitarea, caz în care banii îți sunt rambursați. Dacă ai plătit cu credite, le poți refolosi pentru a solicita un alt videoclip.
Poate dura câteva zile până când o celebritate îți creează videoclipul. După ce acesta este încărcat, vei primi o notificare prin e-mail. De asemenea, îl poți descărca pentru a-l distribui pe alte platforme, precum Facebook sau Twitter.
Nou: Apeluri Zoom cu celebrități
Începând cu 15 iunie 2020, Cameo oferă mai mult decât mesaje video. Acum poți rezerva apeluri Zoom de 10 minute cu vedetele.
Aceste apeluri pot costa până la 15.000 de dolari, vedetele stabilind tarifele. La lansare, actorul Jeremy Piven a cerut 15.000 de dolari pentru 10 minute. Totuși, nu toată lumea percepe sume atât de mari – comediantul Gilbert Gottfried percepe doar 150 de dolari.
Videoclipuri promoționale
Interesant este că poți utiliza Cameo și pentru a solicita celebrităților să-ți promoveze produsul. Din motive evidente, nu toate personalitățile sunt dispuse să facă acest lucru. Totuși, mulți sunt. Lista include personalități ca Jordan „Lupul de pe Wall Street” Belfort, Tommy Lee de la Motley Crue și Gary Busey.
Videoclipurile promoționale vin cu propriile reguli. Nu le poți edita. Nu poți elimina filigranul. Și le poți folosi doar trei luni de la crearea lor. După această perioadă, trebuie să negociezi cu Cameo pentru a-ți extinde drepturile de utilizare a filmării.
Cameo limitează, de asemenea, unde le poți utiliza: și anume, pentru rețelele sociale și site-urile web ale companiilor. Nu poți, de exemplu, să comanzi un mesaj promoțional Cameo și apoi să-l folosești ca reclamă TV.
Mai mult decât un simplu salut
Cameo a oferit personalităților o modalitate de a câștiga bani într-o perioadă dificilă, în care majoritatea evenimentelor publice sunt anulate, iar producțiile TV și cinematografice sunt în așteptare. Și, pentru publicul larg, a creat o nouă categorie de cadouri, unice și personalizate.
Unii, precum Gilbert Gottfried, recunosc că sunt îngrijorați că acest concept de celebritate este devalorizat de platformă.
„În trecut, oamenii nu puteau lua legătura cu Humphrey Bogart și să-i spună, hei, am crezut că ‘Casablanca’ a fost o mizerie”, a spus Gilbert în interviul său pentru Planet Money.
Cu toate acestea, în timp ce industria de divertisment continuă să se confrunte cu o perioadă de incertitudine, serviciile precum Cameo vor rămâne extrem de importante.