Cele mai bune strategii de marketing pe rețelele sociale pentru succes și creștere pentru IMM-uri

Strategii de social media marketing care vor stimula creșterea afacerii!

Marketingul pe rețelele sociale pentru întreprinderi, în special întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) care nu au o prezență online eficientă, necesită strategie, planificare și execuție adecvată. Cea mai grea parte a SMM pentru IMM-uri poate fi atingerea celui mai elementar pas: strategiile de marketing pe rețelele sociale.

Marketingul pe rețelele sociale poate ajuta IMM-urile să-și stabilească identitatea, percepția mărcii, să găsească clienți noi, să ofere servicii excelente pentru clienți pe rețelele sociale și să găsească credibilitate prin colaborare. Marketingul pe rețelele de socializare pentru afacerea dvs. mică sau mijlocie este eficientizat odată ce începeți să urmați aceste strategii și să primiți puțin ajutor de la aceste instrumente, dintre care am oferit o prezentare mai jos:

Titlu

Descriere

Explora

Mai tarziu

Creare postări pe rețelele sociale, programare, analiză.

Explora

Hootsuite

Programare social media, organizare post, tendințe.


Explora

Tampon

Optimizare organică a acoperirii, sugestii de hashtag-uri, fluxuri de lucru colaborative.


Explora

SocialPilot

Programare post SMM, instrumente AI, vizualizare strategie de conținut.

Explora

TailWind

Echipa internă SMM, planificare de conținut, Ghostwriter AI, optimizare a reclamelor eCommerce.


Explora

Deci, ce strategii SMM ar trebui să urmeze marca sau afacerea dvs. pentru a crește vânzările și implicarea comunității?

Înainte de a intra în asta, să atingem o altă întrebare importantă: Ce poate face SMM pentru IMM-uri?

După cum știți deja, marketingul pe rețelele sociale este utilizarea diferitelor canale de rețele sociale pentru a crește vânzările, conversiile, clienții potențiali, aprecierile, urmăririle și implicarea comunității. Când vine vorba de IMM-uri cu prezență online redusă sau deloc, marketingul pe rețelele sociale poate face următoarele în mod gratuit:

  • fă-le descoperibile și pune-le pe hartă🗺️
  • crește vânzările, conversiile și înțelege ce SKU-uri sunt populare
  • crește gradul de cunoaștere a mărcii și ajută la găsirea unui public țintă pentru o segmentare eficientă a clienților

Acum să aruncăm o privire la aceste strategii, nu?

Stabiliți și urmăriți obiective SMART

Orice strategie bună de marketing pe rețelele sociale ar trebui să înceapă cu stabilirea unor obiective de marketing pe rețelele sociale care sunt SMART (specifice, măsurabile, realizabile, relevante și specifice timpului). Odată ce obiectivele au fost stabilite, trebuie să urmăriți valori realiste pentru a vedea cum este rentabilitatea investiției (ROI).

Obiective SMART Social Media Marketing pentru IMM-uri

Pentru IMM-urile (întreprinderi mici și mijlocii), obiectivele SMART pentru marketingul pe rețelele sociale pot arăta astfel:

  • Creșterea gradului de descoperire și a conștientizării mărcii
  • Creșterea traficului către site-ul companiei
  • Creșterea angajamentului comunității în jurul mărcii și produselor sale
  • Generarea de lead-uri și creșterea vânzărilor
  • Îmbunătățirea serviciilor pentru clienți, a conversiilor și a reputației mărcii
  • Colectarea de informații despre piață prin ascultare socială (mențiuni de marcă, etichete, hashtag-uri)
  • Angajarea de noi talente pentru posturi atractive

Când configurați obiective SMART pentru SMM, veniți cu strategii și obiective diferite pentru diferite rețele. S-ar putea să fi spart conștientizarea mărcii pe LinkedIn și acum vă concentrați pe angajarea de noi talente.

Aceste obiective și valori vor fi complet diferite de strategia dvs. de marketing pe rețelele sociale Facebook, în care încercați să creșteți vânzările și să creșteți conversiile prin reclamele Meta Business și Facebook Marketplace.

Ce valori de urmărit pentru obiectivele SMART ale rețelelor sociale?

În calitate de agent de marketing intern al mărcii, acestea sunt valorile pe care le-am folosit pentru a urmări obiectivele SMART implementate pentru o afacere mijlocie care este recunoscută ca unul dintre startup-urile indiene unicorn în 2022:

Social Media SMART GoalsMetrice de urmărit Descoperire și cunoaștere a mărcii Like-uri, urmăritori, număr de distribuiri Angajamentul comunității Număr de distribuiri, numărul de salvări,
mențiuni de marcă (etichete și etichete de poveste)
și alte valori pentru măsurarea acoperirii angajamentului Clienti potențiali, vânzări și conversii Înscrieri prin e-mail, vizite pe site-uri web,
rata de clic (CTR), rata de conversie,
Rata de conversie a rețelelor sociale, rata de respingere, clienți potențiali efectivi, clienți potențiali calificați pentru marketing (MQLs) Serviciu clienți și reputația mărcii. Creșterea satisfacției clienților,
reducerea timpilor de așteptare pentru rezolvare,
tendințele industriei și sentimentele sociale

  După schimbarea bateriei CMOS, computerul nu pornește

O altă strategie sigură care poate ajuta IMM-urile să-și perfecționeze jocul SMM este de a construi o prezență eficientă în rețelele sociale. Cu toate acestea, nu mă refer la un număr masiv de urmăritori sau la mii de aprecieri. Nu sunt bune dacă nu sunt susținute cu o rată de implicare puternică.

Construirea unei prezențe eficiente în rețelele sociale înseamnă să găsești elementele de bază. Așadar, luați în considerare să răspundeți pozitiv la comentariile de pe paginile dvs. de socializare, să răspundeți la timp la DM și să creați conținut captivant.

Majoritatea utilizatorilor de rețele sociale adoră😍 conținutul video scurt, distractiv și distractiv. Prin urmare, este o idee bună să aveți o prezență în rețelele sociale care să umple aceste găleți. Mai mult, o prezență eficientă în rețelele sociale poate fi atinsă și prin colaborarea cu creatori și influenceri credibili.

Eu însumi, în calitate de creator Born on Instagram (BOI) și LinkedIn Top Writing Voice (2023), pot garanta cât de demne colaborări cu creatorii pot ajuta mărcile și companiile să stabilească o prezență semnificativă în rețelele sociale.

Utilizatorii tăi vor începe să aibă mai multă încredere în tine datorită acestor colaborări, iar tu vei ajunge la un public și mai nou.

Luați în considerare postarea consecventă și reutilizarea conținutului pe diferite platforme pentru a vă asigura că nu sunteți niciodată dezamăgiți.

Alegeți platforma potrivită

În timp ce prezența ta în rețelele sociale ar trebui să fie ridicată și eficientă pe toate platformele populare, în cele din urmă, ar trebui să-ți începi călătoria pe rețelele sociale cu platformele unde se află publicul tău.

Dacă alergi în cerc pentru a alege platforma potrivită, pune-ți aceste întrebări:

  • Unde sunt publicul tău? Facebook, Instagram, TikTok, Snapchat, LinkedIn sau YouTube?
  • Unde sunt concurenții tăi? Ce hashtag-uri vizează?
  • Care sunt platformele de social media perfecte pentru IMM-uri?
  • Există o rețea de socializare în care publicul tău este prezent, dar nu și concurenții tăi?

Dacă răspunsul la ultima întrebare este da, ar trebui să începeți cu acea rețea de socializare. Ați găsit un decalaj pe piață, iar creșterea dvs. va fi exponențială dacă marketingul pe rețelele sociale poate fi consecvent și semnificativ.

Ce platforme de social media ar trebui să aleagă IMM-urile pentru a viza grupul de public potrivit?

  • Facebook continuă să fie cea mai mare platformă de socializare, cu 2,9 miliarde de utilizatori activi. Deci, încercați și creșteți-vă în cele din urmă reclamele Facebook Marketplace și Meta.
  • Instagram este excelent pentru a găsi o nișă. De fapt, cu 2 miliarde de utilizatori activi și 1,62 miliarde de acoperire publicitară, Instagram este locul unde 70% dintre utilizatori își găsesc următoarea achiziție. Prin urmare, pentru a crește vânzările, a crea posibilitatea de descoperire, ar trebui să luați în considerare marketingul organic Instagram și canalele plătite.
  • TikTok este locul în care utilizatorii petrec cel mai mare timp zilnic de 1,5 ore. TikTok este excepțional pentru IMM-uri, deoarece TikTok este locul potrivit unde utilizatorii descoperă produse noi sau găsesc conținut care se potrivește și cumpără dintr-un sentiment de comunitate. Dacă produsul tău este popular pe TikTok, vei depăși vânzările.
  • LinkedIn este locul potrivit pentru afaceri, are cheltuieli publicitare reduse în comparație cu alte site-uri de rețea populare. Cu toate acestea, are 950 de milioane de utilizatori de vizat. Este, de asemenea, un loc minunat pentru a-ți construi reputația, pentru a oferi servicii pentru clienți sau pentru a angaja noi talente.
  • Twitter (acum X) este, de asemenea, un început excelent pentru IMM-uri, deoarece are cerințe minime de configurare și este una dintre platformele de bază pentru serviciul clienți.
  • Nu uitați să încorporați comerțul electronic

    În calitate de utilizatori ai rețelelor sociale, avem mai multe șanse să cumpărăm direct din aplicație, decât să fim redirecționați către site-ul web și să finalizăm o achiziție acolo. Prin urmare, este crucial ca IMM-urile să includă comerțul electronic în rețelele lor de socializare.

    Majoritatea rețelelor de social media precum Facebook, Instagram sau Pinterest au funcții de comerț electronic încorporate care vă permit să partajați postări și povești cu etichetele de cumpărături de produse activate. Aceste etichete permit utilizatorilor să finalizeze achizițiile la fața locului și ajută la reducerea ratei de respingere sau a pierderii.

      Cum să activați sau să dezactivați traducerea în Chrome

    Puteți folosi mărturii, recenzii și feedback-ul clienților pentru a stabili credibilitatea mărcii și prezența pe rețelele sociale. Distribuiți-le în povești, salvați-le ca momente evidențiate, creați anunțuri bazate pe mărturii pentru a încuraja utilizatorii să cumpere pe paginile dvs.

    Planificați-vă conținutul cu un calendar de conținut

    Campanie de planificare SEO fericită pentru rețelele sociale izolate ilustrație vectorială plată. Personaje minuscule din desene animate care stau lângă calendar cu plan pentru conținutul site-ului web. concept de dezvoltare și comunicare

    IMM-urile au întotdeauna multe de făcut pe toate fronturile. Prin urmare, strategia ta de marketing pe rețelele sociale nu va avea succes dacă nu ai un plan de conținut de marketing pe rețelele sociale.

    Faceți din practică menținerea unui calendar de conținut SMM în fiecare lună. Puteți utiliza un șablon de plan de conținut sau un instrument (mai multe despre asta mai târziu) pentru a crea acest lucru.

    Ce să includeți în planul dvs. de conținut SMM?

    Planul dvs. de conținut va fi incomplet fără dată, platformă, conținut (format și reclame) și CTA. Planul tău de conținut pentru o zi ar trebui să arate astfel, în forma sa cea mai de bază:

    PlatformăDataFormat conținutConținut Link creativConținut Text creativCTAlegături, etichete, hashtag-uri care trebuie incluseCampania din care face parteInstagram05/11/2023ReelCumpărați acum#fashiontips #2023ootdReducere de sfârșit de an

    Puteți extinde formatul de bază pe care l-am creat mai sus pentru a include valorile pe care le veți urmări. Luați în considerare adăugarea de coloane pentru numărul de aprecieri, numărul de distribuiri, numărul de salvări, CTR, rata de respingere, MQL-urile generate, vânzările directe, vizitele pe site și altele. Alege-le pe cele care sunt relevante pentru tine.

    Programați postări

    (De preferință dintr-un singur tablou de bord)

    Odată ce aveți un calendar de conținut, este important să vă programați toate postările cu săptămâni în avans. Vă va ajuta să economisiți timp și să vă asigurați că nu pierdeți niciodată succesul de marketing pe rețelele sociale.

    Există două moduri prin care IMM-urile ca tine pot trece prin programarea postărilor:

    • Programarea postărilor individual pe fiecare platformă de socializare
    • Programarea postărilor printr-un singur tablou de bord, facilitat de un instrument

    Instrumente precum Hootsuite, Later sau alte alternative populare (voi discuta mai jos) vă pot simplifica procesele de creare a conținutului și vă pot oferi suficient timp pentru a vă ajusta strategia de marketing SMM.

    Cum pot instrumentele să ajute marketingul în rețelele sociale pentru IMM-uri

    Un alt avantaj al folosirii instrumentelor este că vă pot ajuta să urmăriți automat valorile critice și pe un singur tablou de bord. Acest lucru vă va ajuta să aruncați o privire asupra modului în care sunt vânzările dvs., cum sunt conversiile și cum este implicarea în comunitate pentru toate platformele, dar pe un singur ecran.

    De asemenea, ar trebui să vă uitați la aceste analize pentru a înțelege ce postări funcționează. Instrumentele bune vă vor oferi recomandări de conținut, vă vor arăta cele mai bune postări și cele mai bune categorii de conținut care au performanțe bune. Ele fac sarcina de a gestiona rețelele de socializare mult mai ușoară, mai ales când aveți atât de multe la dispoziție în IMM-uri. Cheia succesului este să delegați sau să automatizați ceea ce puteți.

    De asemenea, puteți utiliza instrumente automate sau instrumente de creare de conținut AI pentru a accelera sarcinile banale din când în când. Un chatbot poate ajuta să răspundă la întrebările frecvente înainte de a fi necesară intervenția unui agent pentru a îmbunătăți serviciul pentru clienți. De asemenea, puteți utiliza instrumente de creare de conținut AI pentru a crea grafice stoc, videoclipuri scurte și copii de anunțuri.

    În timp ce vorbim despre modul în care instrumentele de social media marketing pot ajuta la eficientizarea strategiilor SMM, am adunat cele mai bune instrumente de social media marketing pe care le puteți lua în considerare:

    Mai tarziu

    Puteți crea, edita și programa toate postările pe rețelele sociale cu Later. Nu numai atât, puteți folosi instrumentele sale de creare de conținut pentru a vă aduce jocul A în strategiile dvs. SMM. Puteți urmări toate analizele într-un singur loc. Veți putea rămâne consecvent în timp ce vă creșteți vizionările, conversiile și rata de implicare.

    Hootsuite

    Hootsuite este un alt instrument incredibil de programare a rețelelor de socializare care vă poate ajuta să folosiți postările de top și să generați mai multe ca cele cu cele mai bune performanțe. De fapt, poți să organizezi postările existente, să planifici postări avansate și să monitorizezi tendințele, astfel încât să fii mereu la curent cu ceea ce este în tendințe.

    Tampon

    Tampon este un instrument de marketing pe rețelele sociale care vă poate ajuta să creșteți acoperirea organică, spunându-vă când și ce să publicați. Veți găsi hashtag-uri sugerate care funcționează cel mai bine pe anumite platforme. În plus, aveți acces la rapoarte automate pentru a monitoriza și măsura performanța. În plus, puteți configura aprobări și permisiuni creative în echipa dvs., fără a întrerupe fluxurile de lucru pentru cea mai bună colaborare.

    SocialPilot

    Perfect pentru întreprinderile mici și mijlocii, SocialPilot are planuri pentru fiecare afacere și marcă. Programați și publicați până la 500 de postări SMM pe toate platformele dintr-o singură mișcare, personalizați cu ușurință postările cu cele mai bune performanțe și generați postări cu instrumente automate AI. Veți avea, de asemenea, opțiunea de a vizualiza strategia de conținut cu un calendar de social media și opțiunea de a stoca conținutul dvs. cel mai performant sau veșnic verde.

    TailWind

    Vânt din coadă se comportă ca o echipă internă de marketing pe rețelele de socializare care vă poate ajuta să planificați postări, să creați calendare de conținut, să obțineți copie la cerere cu Ghostwriter AI și să accesați modele create pentru dvs. De fapt, puteți optimiza și reclamele de la Tailwind pentru a vă crește traficul de comerț electronic.

    Impactul marketingului social media asupra a 2 afaceri reale

    Marketingul pe rețelele sociale poate ajuta companiile de toate dimensiunile și, în moduri organice, canalele plătite nu pot decât să spere să realizeze. De aceea am adunat două companii cu strategii excelente SMM care câștigă acum internetul:

    Durex

    Un cel mai bine vândut brand de prezervative, fondat în 1980, cunoscut pentru conținutul său spiritual, ciudat și extrem de distractiv pe rețelele de socializare. Durex SMM a devenit senzațional și este tot ce se vorbește în oraș acum.

    În unele părți ale lumii, se organizează discuții despre sex pentru a încuraja conversațiile despre sex. Una peste alta, accentul Durex, ca marcă, este să fie relaționabil.

    Airbnb

    Când Airbnb a pierdut 80% din afaceri din cauza pandemiei, Airbnb a decis să renunțe în întregime la marketingul de performanță, concentrându-se exclusiv pe marketingul de brand și SMM. De atunci, Airbnb a avut o IPO profitabilă și acum este un nume cunoscut.

    Acesta este ceea ce poate face SMM pentru afacerea dvs. – puteți trece de la un produs/serviciu la un nume cunoscut. SMM de la Airbnb sa concentrat pe nucleul său: case, gazde și oaspeți. A reușit enorm! La urma urmei, de la planificatorii de călătorii cu inteligență artificială până la detaliile rezervării la hotel, nu există aproape nimic pe care să nu găsești online.

    Strategii SMM IMM-urile le folosesc în viața reală

    Oferind o imagine reală, s-ar putea să nu fie completă decât dacă adun câteva învățăminte de la IMM-uri reale cu privire la modul în care își planifică strategiile SMM sau procedează la asta:

    • Utilizați imagini reale și uimitoare, deoarece acestea se descurcă mai bine decât imaginile de stoc într-o zi dată
    • Priviți evenimentele în timp real și oferiți o experiență unică de marketing moment
    • Conectează-te cu publicul țintă folosind utilizatori reali ca clienți potențiali
    • Găsiți un ton de marcă care este distractiv și captivant
    • Asigurați-vă că sari suficient de pe tendințe, fără să arăți disperat
    • Utilizați copii de reclame scurte și identificabile
    • Nu uitați să adăugați indemnuri simple care să vă ghideze utilizatorii ce să facă în continuare
    • Profitați de mai multe canale SMM și aveți o strategie diferită pentru fiecare

    AI este un real ajutor atunci când vine vorba de marketing digital. Așadar, încercați-vă mâna la instrumentele AI și citiți tot ce puteți despre marketingul pe rețelele sociale!

    Ascultați🎧: Podcasturi de marketing care vă vor transforma strategia.

    Marketingul SMM de succes este totul despre consecvență

    În calitate de IMM-uri, cea mai intimidantă sarcină ar putea fi să fii regulat și în concordanță cu strategia ta de marketing pe rețelele sociale.

    Este posibil să nu obțineți aprecieri, urmăriri, distribuiri sau vânzări pe care le doriți. Cu toate acestea, cheia este să ții și să faci asta. Continuați să vă ajustați conținutul și reclamele în funcție de tendințe și postările cu cele mai bune performanțe din când în când.

    În calitate de persoană care a lucrat ca agent de marketing intern al mărcii, pot confirma că consecvența este cheia succesului în marketingul social media. A ajunge la primii 10.000 este probabil cel mai greu. Odată ce sunteți acolo, devine doar mai ușor și mai rapid.

    În continuare, cele mai bune momente pentru a posta pe Tiktok, Instagram, Twitter, Facebook și LinkedIn.