Cele 3 motive pentru care BlackBerry a eșuat spectaculos și de ce ar putea să se ridice din nou

La începutul anilor 2010, BlackBerry era o forță de luat în seamă în industria smartphone-urilor. Cu toate acestea, lucrurile s-au schimbat în a doua jumătate a deceniului. Chiar și introducerea BlackBerry Messenger (BBM) pe dispozitivele non-BlackBerry nu a putut schimba curentul, instrumentul nemaifiind funcțional pe Android sau iOS de la sfârșitul lunii mai 2019.

VIDEO MUO AL ZILEI

DEfilați PENTRU A CONTINUA CU CONȚINUT

Dar de ce a pierdut BlackBerry o astfel de fortăreață în sectorul smartphone-urilor? Cât de departe a căzut de fapt Blackberry și am putea vedea o renaștere în următorii ani?

Cât de departe a căzut BlackBerry?

Declinul BlackBerry a fost mai dramatic decât eșecurile smartphone-urilor LG din cauza cât de puternică a fost poziția sa pe această piață specială. În Marea Britanie, BlackBerry deținea o cotă de piață de smartphone-uri de 33,02% în decembrie 2011, potrivit Statista. În decurs de doi ani, însă, aceasta s-a micșorat cu aproximativ jumătate, până la 17,44%. De la sfârșitul anului 2013, BlackBerry a dispărut și mai mult în abis în ceea ce privește Marea Britanie. În decembrie 2021, Statista a raportat în aceeași cercetare menționată mai sus că BlackBerry deținea acum o cotă de piață de smartphone-uri de 0% în Marea Britanie.

La nivel mondial, declinul BlackBerry a fost la fel de spectaculos. La fel de Gartner raportat în februarie 2017, doar 210.000 de dispozitive cu sistemul său de operare au fost vândute în al patrulea trimestru din 2016. Acest lucru a fost mult mai rău decât în ​​T4 2015, care în sine nu a fost grozav – cu mai puțin de 907.000 de dispozitive vândute și o cotă de piață de 0,2% .

  Capital One va elimina taxele?

De ce BlackBerry a refuzat atât de rău

Căderea din grație a lui BlackBerry a fost spectaculoasă, iar această scădere nu se întâmplă peste noapte. De obicei, eșecurile de acest fel reprezintă punctul de fierbere al deciziilor proaste de ani de zile.

Deci, unde a mers totul prost pentru BlackBerry?

1. Încet să se adapteze

La apogeu, inovația BlackBerry ne-a ținut pe toți pe picioare. BBM a revoluționat mesageria instantanee, iar dispozitivele sale au ajutat, de asemenea, la accelerarea smartphone-urilor la ceea ce astăzi sunt efectiv mini-computere portabile. Dar, din nefericire pentru BlackBerry, Storm – care avea un ecran tactil – a fost poate prea devreme pentru ca consumatorii să fie dispuși să adopte o astfel de tehnologie în masă.

Problema a apărut însă după aceea. Eșecul Storm poate să fi influențat deciziile BlackBerry cu viitoarele telefoane – dintre care multe aveau tastaturi fizice, chiar dacă mai mulți consumatori erau gata să adopte tehnologia touchscreen.

Storm a eșuat din numeroase motive, altele decât ecranul tactil, totuși. O astfel de problemă a fost dificultățile cu care s-au confruntat utilizatorii cu Wi-Fi (sau lipsa acestuia). De asemenea, puteți atribui declinul BlackBerry eșecului său de a se adapta în alte domenii, cum ar fi camera sa. Și, după cum putem vedea astăzi, multe smartphone-uri au camere care ar putea rivaliza cu DSLR-urile și omologii lor fără oglindă. Dacă sunteți în magazin pentru un dispozitiv nou, poate doriți să luați în considerare care telefon are cea mai bună cameră.

2. Pierderea pieței de bază

Un alt motiv pentru care căderea din grație a lui BlackBerry a fost atât de abruptă este că nu a acordat atât de multă atenție telefoanelor create de BlackBerry pentru companii. Ca atare, nu a văzut iPhone-ul ca un concurent direct.

Dorința BlackBerry de a răspunde oamenilor de afaceri a fost destul de evidentă în designul dispozitivelor sale. În timp ce puteai să răspunzi la e-mailuri, să trimiți mesaje instantanee, să răspunzi la apeluri și să navighezi pe web, nu ai putut face nicăieri atât de mult pe cât au făcut posibil chiar și primele iPhone-uri.

  Cum să protejați cu parolă aplicațiile pe Mac-ul dvs

Între timp, ceilalți giganți de smartphone-uri s-au uitat la consumatorul de zi cu zi. Dispozitivele lor erau despre comoditate și accesibilitate, două lucruri pe care — destul de convenabil — și oamenii care lucrează pentru marile companii le doresc cu dispozitivele lor.

Odată cu trecerea timpului, telefoanele orientate spre consumatori au devenit tot mai populare și în mediile de afaceri. De asemenea, ar putea face tot ce ar putea dispozitivele BlackBerry și apoi ceva. În prezent, puteți folosi mai multe aplicații gratuite pentru a vă gestiona propria afacere și pentru a îmbunătăți colaborarea ca angajat.

3. Sistemul de operare BlackBerry

Un alt motiv cheie din spatele eșecului BlackBerry a fost loialitatea acestuia față de sistemul său de operare – în ciuda unor defecte semnificative.

O problemă cu primele versiuni ale sistemului de operare BlackBerry a fost cât de puține aplicații ați putea descărca în comparație cu dispozitivele Apple și Android. În timp ce BlackBerry și-a deschis în cele din urmă magazinul de aplicații pentru aplicații mai populare, daunele erau deja făcute până la acel moment.

Utilizatorilor BlackBerry nu le-a plăcut să-și folosească magazinul de aplicații din mai multe motive, experiența utilizatorului fiind o plângere majoră. Clienții au raportat, de asemenea, câteva probleme de performanță a smartphone-urilor, cum ar fi întârzierea și înghețarea. Și în timp ce dispozitivele BlackBerry au trecut ulterior la Android, aceste probleme au fost greu de ignorat.

Ar putea BlackBerry să se întoarcă?

Zilele de glorie ale BlackBerry în spațiul smartphone-urilor au trecut de mult și, așa cum se menționează pe site-ul companiei:

Pe 4 ianuarie 2022, BlackBerry a scos din funcțiune infrastructura și serviciile utilizate de software-ul nostru vechi și sistemele de operare ale telefonului.

Dar, în timp ce vremurile de glorie ale BlackBerry în spațiul smartphone-urilor au trecut de mult, compania nu este neapărat moartă cu totul.

  Cum să remediați iPhone Share Locația mea este în gri

Produse și servicii noi

BlackBerry nu se apropie de dimensiunea veche. În 2011, de exemplu, compania a realizat venituri de aproape 20 de miliarde de dolari, potrivit Statista. Comparativ, această cifră în 2022 a fost „doar” 718 milioane de dolari.

Având în vedere cât de mult spațiu a pierdut BlackBerry pe piața smartphone-urilor, ați putea argumenta că este încă o cifră destul de rezonabilă. Motivul principal pentru care BlackBerry a continuat să facă bani este că compania și-a îndreptat atenția către noi produse și servicii.

O mare parte din oferta de bază a BlackBerry în zilele noastre se concentrează pe securitatea cibernetică. Compania a început, de exemplu, să se concentreze asupra modului în care companiile cu acorduri hibride sau de lucru la distanță se pot asigura că accesul la serverele lor este mai sigur.

BlackBerry oferă, de asemenea, diverse alte servicii B2B esențiale, cum ar fi sistemele bazate pe inteligență artificială care protejează împotriva ransomware-ului. Deci, există toate șansele ca în viitor să lucrați pentru un angajator care folosește tehnologia BlackBerry.

Ajutată în mare măsură de schimbarea concentrării pe piață, compania anticipează un viitor roz. După cum a raportat Reuters în mai 2023, BlackBerry a spus că se așteaptă ca veniturile în 2026 să varieze între 800 de milioane de dolari și 960 de milioane de dolari.

Eșecurile BlackBerry pot învăța multe companii de smartphone-uri

Eșecul este adesea cel mai mare profesor, iar scăderea cotei de piață a smartphone-urilor BlackBerry a învățat lumea multe despre afaceri și inovație. În timp ce ați putea argumenta că cei precum Apple au avut o viziune mai bună pe termen lung pentru smartphone-urile de consum (și modul în care ar putea funcționa în lumea muncii), multe dintre eșecurile BlackBerry au fost faptele sale.

Decizia BlackBerry de a se concentra pe securitatea cibernetică pare a fi o abordare mai bună, iar experiența companiei în produse și servicii B2B va permite o concentrare mai puternică asupra punctelor sale forte. Probabil că nu veți mai folosi niciodată un smartphone BlackBerry, dar cu siguranță puteți utiliza tehnologia acestuia într-un fel sau altul.