Ce este un „Stan” și de unde vine numele?

Ești un „Stan”? Probabil ați văzut acest termen pe rețelele de socializare, dar ce înseamnă? Vă vom explica și vă vom dota cu cunoștințele necesare pentru a-l descoperi pe Stans în viitor.

Ce sunt Stans?

Dacă ați fost pe orice rețele sociale în ultimii cinci ani, probabil că ați întâlnit termenul „stan”. Un stan este un fan extrem de devotat al unei anumite persoane, cum ar fi un muzician, actor, autor sau influent. Stans se caracterizează prin angajamentul lor ridicat și implicarea intensă în fandom-ul unui interpret.

Termenul este folosit atât ca substantiv, cât și ca verb. Cineva se poate identifica ca un „stan” al unui artist pop sau poate, de asemenea, „stan” un cântec sau un film nou.

Istoria „Stanning”

Termenul „stan” provine din cântecul cu același nume de pe albumul lui Eminem din 2001, „The Marshall Mathers LP”. Piesa spune povestea unui fan obsedat pe nume Stan, care îi scrie rapperului mai multe litere. În cele din urmă, obsesia lui Stan scapă de sub control, iar el devine violent.

Unii bănuiesc că Eminem a numit personajul Stan pentru că era o combinație a cuvintelor „pânditor” și „fan”.

La câțiva ani după lansarea piesei, termenul a fost preluat de primele forumuri de internet pentru a se referi la fanii înfocați. De atunci, a evoluat într-un termen captivant pentru fanii online autoidentificați ai tuturor tipurilor de personalități și artiști media. Este folosit pe toate site-urile de socializare, dar mai ales pe Twitter.

  Puteți cumpăra BNB direct cu MetaMask? Nu! Iată o soluție

A apărut și o mișcare numită „cultura stan”. Multe persoane online comunică, se comportă și se autoidentifică în moduri specifice. A fi stan implică, de obicei, să te alăture fandom-ului unui anumit artist și să construiești o comunitate cu alți stanți cu gânduri similare.

Ce fac Stans?

Majoritatea utilizatorilor de internet fac parte dintr-un colectiv cunoscut sub numele de „Stan Twitter”. Natura sa anonimă, împreună cu capacitatea de a interacționa efectiv cu celebrități, a făcut din Twitter cel mai popular loc de întâlnire pentru stans.

Majoritatea stanilor nu folosesc nicio informație de identificare personală în mânerele lor de Twitter. În schimb, de obicei își creează un nume și folosesc o poză de profil legată de celebritatea pe care o prezintă.

Stans sunt adesea capabili să organizeze și să creeze mișcări la scară largă care au un impact momentan asupra rețelelor sociale. Ei se angajează în următoarele activități pentru a-și susține artiștii preferați:

Transmite în flux activ sau cumpără melodii și albume noi, astfel încât acestea să se claseze mai sus în topurile muzicale.
Postează în mod regulat sau postează pe Twitter despre artistul lor preferat pentru a crește gradul de conștientizare.
Crearea și popularizarea diferitelor hashtag-uri, tendințe și meme-uri.
Alăturarea acțiunilor de advocacy și strângerea de bani pentru cauze caritabile îi susțin pe artistul lor favorit.
Participarea la „stanwars”. Acest lucru implică ceartă cu stanțele unui alt artist, care este un rival perceput.
Apărarea artistului lor preferat în timpul oricăror controverse sau scandaluri.

De asemenea, lui Stans le place și răspund frecvent la postările de la celebrități care au o prezență în rețelele sociale. Mulți stanți participă, de asemenea, la activități mai insulare, cum ar fi crearea de meme și împărtășirea de glume interioare cu alți stanți din comunitate.

  Cum să instalați extensiile Gnome Shell în mod simplu, cu Extension Manager

O parte neobișnuită a culturii este dominația „fancam-urilor”, care sunt clipuri scurte ale vedetelor pop coreene dansante. Stans răspund de obicei la diferite postări fără legătură cu acestea, pentru a comunica abilitățile de interpretare ale acestor artiști.

Stans și cultura online

Stans au avut un efect profund asupra culturii generale a internetului. Cel mai evident exemplu în acest sens este utilizarea în expansiune a „limbajului stan”, care este o colecție de termeni folosiți frecvent pe Stan Twitter. Unele exemple includ „bop” (o melodie pop plăcută) și „sis” (prescurtare de la „sora”).

În ultimii ani, însă, mass-media a subliniat toxicitatea culturii stan. Datorită anonimatului, insularității și dăruirii lor, unii stanți participă în mod regulat la activități nefaste. Acestea au inclus trolling, doxing, bullying și hărțuirea țintită a altora online.

În schimb, mulți artiști se bucură de acest nivel de interacțiune și autoidentificare în rândul fanilor lor. De asemenea, poate fi deosebit de pozitiv atunci când stanții își folosesc numărul mare și organizația pentru a susține politici sau strânge bani pentru caritate.