03/28/2024

Ce este și cum funcționează

Pentru a ține pasul cu scenariile în evoluție, îmbunătățirea proceselor de afaceri (BPI) este esențială pentru fiecare organizație.

Fiecare companie trebuie să se ocupe de sute de procese de afaceri. Niciun antreprenor nu poate numi aceste procese 100% sigure, deoarece există întotdeauna unele blocaje care le costă timp și bani.

Optimizarea sau îmbunătățirea acestor procese de afaceri poate ajuta la eliminarea oricăror probleme care cauzează neplăceri echipei sau clienților dumneavoastră. Să vedem cum funcționează îmbunătățirea proceselor de afaceri și cum vă ajută afacerea să prospere.

Ce este îmbunătățirea proceselor de afaceri?

Procesele de afaceri sunt sarcinile pe care le faceți pentru a vă conduce afacerea. Trebuie să îmbunătățiți aceste procese pentru a rămâne puternic în această lume competitivă. Așadar, îmbunătățirea proceselor de afaceri înseamnă optimizarea continuă a proceselor de afaceri pentru o mai mare productivitate și eficacitate.

Procesele de afaceri ale unei întreprinderi implică trei tipuri de activități:

  • Sarcină operațională: sarcinile repetitive pe care companiile trebuie să le îndeplinească în fiecare zi, cum ar fi producția, logistica și raportarea.
  • Sarcini manageriale: Aceste sarcini includ bugetarea, administrarea și dezvoltarea resurselor umane.
  • Sarcini de asistență: sarcinile rămase se încadrează în această categorie, cum ar fi suport tehnic, recrutare, contabilitate etc.

Toate sarcinile care aparțin acestor categorii trebuie să treacă printr-o evaluare și corecție regulată pentru a preveni ineficiența. Prin BPI, companiile pot face în mod continuu schimbări pozitive în aceste operațiuni, în funcție de aportul părților interesate interne și externe.

Aceste îmbunătățiri fie introduc noi moduri de a face lucrurile, fie elimină defectele proceselor curente. În ambele cazuri, scopul este de a simplifica procesul.

Importanța îmbunătățirii proceselor de afaceri

Indiferent de industrie din care aparține organizația ta, trebuie să te adaptezi la schimbări pentru a supraviețui concurenței. Îmbunătățirea procesului de afaceri vă permite să faceți această schimbare.

  Ghidul unui manager de proiect pentru metodologii agile

În timpul acestui proces, companiile pot determina zonele care necesită îmbunătățiri și pot localiza orice ineficiență care trebuie eliminată. Ajută organizațiile să înțeleagă sistemul și să evolueze conform standardelor actuale ale industriei.

În plus, oferă o perspectivă nouă asupra procesului dvs. de afaceri pentru a îmbunătăți productivitatea, calitatea, relația cu clienții și dezvoltarea abilităților.

Cum funcționează îmbunătățirea proceselor de afaceri?

#1. Selectați un proces

În primul rând, trebuie să determinați zonele sau procesele care necesită îmbunătățiri. În timp ce într-o companie se desfășoară numeroase procese de afaceri, puteți prioritiza procesele repetitive pentru îmbunătățire.

#2. Probleme legate de procesul de hartă

Concentrați-vă pe procesul ales pentru a identifica problemele care necesită eliminare. Cartografierea înseamnă vizualizarea întregii operațiuni și descoperirea blocajelor.

#3. Analizați procesele de afaceri

Acum, trebuie să analizați punctele dureroase pentru a găsi problemele care pot fi îmbunătățite. Puteți adresa întrebările aferente persoanelor responsabile pentru a obține răspunsurile.

#4. Reproiectează procesul

În această etapă, trebuie să reproiectați procesul pentru a-l îmbunătăți. Utilizați cea mai potrivită metodologie pentru a elimina problemele identificate și pentru a vă eficientiza procesele.

#5. Achiziționați Resurse

Pentru orice fel de îmbunătățire a procesului de afaceri, companiile trebuie să își asigure resursele necesare. Ar putea fi obținerea de noi software, hardware sau forță de muncă. Pentru toate acestea, obțineți aprobarea conducerii.

#6. Testați noul proces

Înainte de a aplica sistemul BPI în organizația dvs., testarea este un proces obligatoriu. Verificați fiecare pas al fluxului de lucru, astfel încât să nu pierdeți nimic critic. Dacă aveți nevoie de modificări, acesta este pasul pentru a face asta.

#7. Implementați Metoda

După testarea cu succes și aprobarea managementului, este timpul să implementăm metodologia pentru îmbunătățirea procesului de afaceri. Puteți începe la scară mică și puteți extinde domeniul de aplicare pentru rezultate mai bune.

#8. Examinați și perfecționați

Munca dumneavoastră nu se încheie cu faza de implementare. Trebuie să monitorizați în mod constant dacă noile metode vă îmbunătățesc procesul sau nu. Rafinarea poate fi uneori necesară și trebuie să implementați acest lucru în consecință.

Metode de îmbunătățire a proceselor de afaceri

În funcție de procesul de afaceri și de industria dvs., puteți alege următoarele metodologii pentru BPI.

#1. Metodologie Agile

Această metodologie eliberează un proiect de un termen limită strict și vă permite să încorporați mai multe iterații. Pe baza feedback-ului echipei și al clienților, Agile vă permite să remediați problemele evidențiate. De asemenea, îmbunătățește comunicarea și colaborarea între toate părțile.

#2. Lean Manufacturing

Obiectivul acestei metodologii este eliminarea deșeurilor și, astfel, reducerea costurilor. În afară de industria de producție, alții pot implementa și principiile sale de bază. Aici, echipele trebuie să înțeleagă percepția cumpărătorului pentru a elimina risipa și redundanța.

  Ghid de instalare WebSphere Application Server 8.5.5 ND

#3. Six Sigma

Această abordare populară poate reduce variabilitatea și erorile prin valorificarea datelor și statisticilor, maximizând în același timp valoarea. Six Sigma implică utilizarea DMAIC și DMADV pentru a obține un proces simplificat și un ROI crescut.

#4. Managementul calității totale (TQM)

Companiile care folosesc această metodologie trebuie să-și aducă întreaga echipă la bord pentru a îmbunătăți satisfacția clienților. Oferă angajaților un mediu și o cultură de lucru în care experiențele sunt apreciate și sunt încurajați să aibă un obiectiv comun de afaceri.

#5. Teoria constrângerilor

Metodologia Teoria Constrângerilor este utilizată în mod obișnuit ori de câte ori este nevoie de îmbunătățire instantanee. Poate determina blocajele procesului și le îmbunătățește până la eliminare.

#6. Kaizen

Această metodologie de îmbunătățire a proceselor de afaceri se concentrează pe practicile lean și agile. Vă modifică ușor munca și cultura corporativă pentru o calitate și productivitate îmbunătățite a proceselor.

#7. Kanban

Kanban este o tehnică vizuală a fluxului de lucru care vă permite să identificați problemele și să eliminați blocajele. Ca rezultat, puteți crește eficiența și puteți monitoriza progresul inițiativei dvs.

#8. La timp

Această metodă este ideală pentru companiile producătoare care doresc să minimizeze costurile de stoc prin producerea de bunuri în funcție de cerere. În cele mai multe cazuri, este utilizat cu metodologia Kanban pentru prognoza precisă și evitarea supracapacității de muncă.

#9. Maparea proceselor

Companiile pot elabora un plan de îmbunătățire a procesului folosind această tehnică de vizualizare a fluxului de lucru. De asemenea, îl puteți folosi pentru a dezvolta hărți pentru anumite roluri sau obiective de afaceri.

#10. PDCA

Acest model înseamnă planifica, face, verifica și acționează. Fiind parte a metodologiei Kaizen, ajută organizațiile să găsească procese ineficiente.

Beneficiile îmbunătățirii proceselor de afaceri

Agilitate în afaceri

Prin îmbunătățirea proceselor de afaceri, companiile pot deveni mai capabile să răspundă cerințelor în continuă schimbare ale clienților. Ei pot răspunde rapid cerințelor și pot rafina proiectele în consecință.

O mai bună vizibilitate în procese

Pentru a implementa BPI, companiile trebuie să vizualizeze întregul flux de lucru. Le permite să monitorizeze procesele de afaceri și să măsoare eficiența fiecărei etape.

Cost-Eficient💰

Scopul îmbunătățirii proceselor de afaceri este de a elimina blocajele și ineficiența. Deoarece vă permite să identificați și să eliminați cheltuielile inutile, cheltuielile totale se vor reduce automat.

Mai multă Productivitate

Pentru a vă eficientiza procesele, BPI elimină toate sarcinile repetitive și inutile din fluxul de lucru. Ca urmare, productivitatea angajaților crește mult.

Conformitate și securitate

Implementarea îmbunătățirii proceselor de afaceri înseamnă a avea un loc de muncă reglementat și gestionat corespunzător. Prin urmare, aceste companii pot respecta reglementările și măsurile de securitate necesare în vigoare.

Satisfacția clienților și angajaților

Orice proces improvizat va aduce un plus de valoare pentru clienți. Cu clienți mulțumiți, puteți avea o afacere înfloritoare. De asemenea, vă face echipa eficientă și productivă prin eliminarea sarcinilor inutile.

  De câte ori LastPass a fost piratat și este încă sigur de utilizat?

Provocări ale îmbunătățirii proceselor de afaceri

#1. Rezistența angajaților

Cea mai mare provocare cu care se confruntă BPI este rezistența angajaților. Majoritatea oamenilor sunt împotriva oricăror schimbări și le place să continue să lucreze în mod tradițional. Prin urmare, companiile trebuie să-i facă pe angajați să înțeleagă beneficiile acestei îmbunătățiri. În caz contrar, inițiativa se va transforma într-un eșec total.

#2. Incapacitatea de a stabili obiective

În timpul acestui proces, conducerea ar trebui să aibă obiective clare și specifice. Fără obiective clare, aceștia nu vor putea obține o imagine completă a direcției companiei. În timp ce obiectivele vă vor arăta unde să vă puneți timpul și resursele, lipsa acestora va cauza dificultăți în îmbunătățirea proceselor de afaceri.

#3. Ajustare de timp⏲️

Pentru ca lucrurile să funcționeze, trebuie să-i acordați ceva timp. Multe companii cred că îmbunătățirea proceselor este imposibilă din cauza activităților lor de zi cu zi. Dar, este adesea posibil să simplificați fluxurile de lucru și să desemnați o singură persoană pentru a implementa acest proces. Cu toate acestea, companiile pot chiar angaja un antreprenor sau un freelancer pentru a analiza procesul.

#4. Prezentarea noilor tehnologii

Cele mai multe îmbunătățiri ale proceselor de afaceri necesită adio aplicațiilor vechi și adoptarea de noi tehnologii. Majoritatea companiilor consideră că acest lucru este foarte dificil. Pe lângă faptul că sunt costisitoare, trebuie să vă familiarizați angajații cu tehnologiile inovatoare.

Resurse de învățare

Elementele fundamentale ale îmbunătățirii proceselor de afaceri: Udemy

Acest curs Fundamentele îmbunătățirii proceselor de afaceri vă învață cadrul și pașii necesari pentru BPI. Alinierea proceselor de afaceri cu obiectivele și găsirea de soluții practice de îmbunătățire sunt, de asemenea, incluse în acest curs.

De asemenea, puteți învăța să utilizați diferite instrumente pentru a crea noi procese și tehnici de afaceri pentru a vă măsura obiectivele din această resursă.

Îmbunătățirea eficientă a proceselor de afaceri: Udemy

Acest curs de îmbunătățire eficientă a proceselor de afaceri vă învață impactul îmbunătățirii proceselor de afaceri, astfel încât să vă puteți reproiecta procesele organizaționale.

Dezvoltarea modelului BPI, implementarea lui în proiect și măsurarea progresului sunt predate în acest curs. Include 2,5 ore de video la cerere și un certificat la finalizarea cursului.

Îmbunătățirea proceselor de afaceri

Această carte despre îmbunătățirea proceselor de afaceri vă spune cum să implementați tehnici de îmbunătățire a calității în industria serviciilor.

Îți spune tot ce ar trebui să știi pentru a porni BPI instantaneu. Din această resursă, puteți învăța, de asemenea, să creați și să instruiți echipe pentru BPI, să simplificați procesul, să reduceți timpul și să urmăriți progresul.

Caseta de instrumente pentru îmbunătățirea proceselor de afaceri

Această carte despre Business Process Improvement Toolbox vă va oferi o perspectivă practică și cuprinzătoare asupra dezvoltării unui sistem BPI coerent.

Acesta discută modelul BPI folosind măsurarea performanței și vă prezintă instrumentele adecvate. Mai mult, puteți învăța cum să utilizați aceste instrumente și să obțineți câteva șabloane pentru implementare.

Cuvinte finale

Fără îmbunătățirea procesului de afaceri, este imposibil să rămâneți în competiție. Vă permite să vă aflați punctele slabe și ineficiența, astfel încât să puteți implementa noi metode pentru a le îmbunătăți.

Aici, am discutat despre modul de îmbunătățire a proceselor de afaceri, împreună cu câteva cursuri și cărți utile pentru a o învăța. Odată ce aveți suficiente cunoștințe, începeți să faceți îmbunătățirile necesare pentru a vă duce afacerea la următorul nivel.

De asemenea, puteți afla despre software-ul de management al proceselor de afaceri.

x