Ce este o strategie de brand și cum să construiești una care să iasă în evidență?

Fiecare brand de succes are un lucru în comun: o strategie puternică de brand. Indiferent dacă scopul tău este să devii următorul nume important și să perturbi piața sau să crești și să găsești succesul, strategia de brand potrivită te poate pregăti pentru succes.

O strategie de marcă sau o strategie de dezvoltare a mărcii este ghidul holistic și pe termen lung al mărcii dvs. pentru a obține penetrarea pe piață și pentru a ajuta la identificarea și recunoașterea mărcii. Susținută de studii de piață, o strategie bună de brand vă poate ajuta să vă găsiți locul ideal într-o industrie competitivă. În calitate de fost profesionist de marketing de brand pentru startup-uri unicorn și altele asemenea, văd adesea profesioniștii de marketing de brand confundă o strategie de brand cu elementele sale creative.

Ceea ce vreau să spun este că o strategie de marcă nu este logo-ul, paleta de culori sau ghidul de brand. Aceste elemente creative fac parte din strategia de brand și vă pot ajuta să o implementați în toate comunicările.

Cu toate acestea, strategia dvs. de brand este planul cuprinzător care vă ajută să aflați cum va fi poziționarea mărcii dvs., cum să obțineți gradul de conștientizare a mărcii și care este capitalul dvs. de brand.

Încă sunteți confuz🤔? Citiți mai departe pentru a găsi componentele esențiale care informează o strategie de marcă și găsiți pașii pentru a crea o strategie solidă de marcă care vă permite să vă activați jocul A!

Componentele esențiale ale unei strategii de brand

Strategia dvs. de brand este un plan cuprinzător pentru a îmbunătăți rentabilitatea investiției (ROI), pentru a menține marca dvs. captivantă și actualizată pentru clienți, sporind în același timp clienții potențiali calificați și conversiile. De fapt, o strategie de brand va continua să reflecte personalitatea mărcii tale mai târziu. Iată componentele esențiale ale unei strategii de brand:

Viziunea de brand

O strategie de brand trebuie să încorporeze foaia de parcurs a obiectivelor de afaceri ale mărcii dvs. pe termen lung. De aceea, strategia de brand nu se poate lipsi de o viziune de brand. De fapt, o viziune realistă a mărcii poate ajuta la influențarea deciziilor de afaceri și la atingerea obiectivelor de marketing.

O viziune clară a mărcii oferă o direcție unificată pentru implementarea strategiei de brand. De fapt, o viziune de brand este o componentă de bază a strategiei de brand care menține părțile interesate motivate, promovează consistența în scop și execuție și ajută la diferențierea mărcii de concurenții săi.

Emoţie

Luăm decizii de cumpărare bazate pe emoție. Cele mai multe dintre nevoile și disponibilitatea noastră de a plăti sunt ghidate de ceea ce ne dorim, mai degrabă decât de avem nevoie. Prin urmare, dacă doriți să vă poziționați ca un brand de succes, este important să vă asigurați că emoția este un element de bază al strategiei dvs. de brand.

Vă va oferi o voce unică a mărcii pentru a intra în legătură cu clienții și pentru a avea un impact mai profund decât o relație comercială. Mărcile care formează conexiuni cu clienții și fac emoțiile memorabile pot influența pozitiv luarea deciziilor. Adăugarea de emoție la strategia de brand le permite clienților să aibă încredere în tine și să găsească un sentiment de loialitate față de ceea ce reprezentați.

Consecvență

Dacă ești un brand nou și vrei să te poziționezi ca un brand memorabil, consecvența este cheia strategiei tale de brand. Recunoașterea mărcii depinde de consecvență. Nu poți avea o postare prea serioasă pe social media într-o zi și una scandaloasă a doua zi. Clienții tăi vor fi confuzi și nu vor găsi o modalitate de a relaționa cu marca ta.

  Ce este analiza fișierelor jurnal și de ce este importantă pentru SEO?

Prin urmare, asigurați-vă că toate comunicările de brand sunt coezive. Majoritatea mărcilor noi fac greșeala de a încerca să vizeze toată lumea. Cu toate acestea, odată ce îți găsești publicul țintă și creezi personaje de cumpărător, îți recomand să rămâi la publicul țintă, să faci teste A/B (în măsură) pentru a vedea la ce sunt receptivi.

Aveți o anumită flexibilitate în strategia de brand, dar nu oscilați între extreme pentru succesul mărcii.

Cum să construiți o strategie de brand

Construirea unei strategii de marcă ar putea fi copleșitoare dacă nu faceți bilanțul acestor 10 pași simpli:

#1. Descoperiți scopul mărcii dvs

Primul pas către construirea strategiei dvs. de brand este să vă aflați scopul mărcii. Ce reprezintă brandul tău? Dacă nu știți de unde să începeți, începeți prin a afla: Care este strategia generală de afaceri? Apoi, începeți să aveți strategia de afaceri din strategia de brand.

Strategia ta de afaceri va avea două părți:

  • Funcțional: Cum faci bani? Sau, aduc profit?
  • Intenționat: Ce goluri doriți să umpleți în piață? Sau ce probleme rezolvi?

Cu toate acestea, cum vă poate determina strategia generală de afaceri? Puteți prelua misiunea de bază a afacerii dvs. și puteți vedea cum vă puteți ajuta publicul țintă. Să presupunem că scopul mărcii unei companii aeriene ar putea fi acela de a face călătoria către toate destinațiile mai ușoară și mai confortabilă.

Acum, s-ar putea să vă poziționați marca în două moduri: dacă compania dvs. aeriană se concentrează pe a fi accesibilă, scopul mărcii dvs. va fi oferirea de curse economice sau reduceri. În timp ce, dacă compania ta aeriană se concentrează pe furnizarea de lux, scopul mărcii tale ar putea avea totul de-a face cu glam și o experiență de vârf.

#2. Definiți-vă publicul țintă

Nu veți obține profit decât dacă vă vindeți produsele sau serviciile. Și, nu veți vinde decât dacă înțelegeți publicul țintă și utilizați segmentarea clienților.

  • Care sunt punctele lor dureroase?
  • Care sunt obiectivele lor pe termen lung?
  • În plus, care sunt nevoile lor pe care le puteți servi?

De asemenea, trebuie să vă definiți publicul țintă pentru a înțelege cât de mult ar trebui să prețuiți produsul sau serviciul dvs. De asemenea, puteți crea o strategie de marketing digital care vă ajută să ajungeți mai mult din publicul țintă, odată ce cunoașteți platforma pe care o utilizează. Ar trebui să profitați de notificările push, mesajele WhatsApp sau reclamele meta pentru a viza publicul? Puteți răspunde la întrebări similare și le puteți defini în strategia dvs. de brand, în continuare.

#3. Faceți cercetări de piață

Când încercați să vă îndreptați strategia de brand, trebuie să cunoașteți peisajul industriei. Cine sunt concurenții tăi? Care sunt publicul țintă al concurenților tăi? Care este prețul mediu al produselor concurente? Pe ce piețe se vând?

Răspunsul la aceste întrebări vă va ajuta să găsiți un spațiu în piață. Dacă vă faceți bine cercetarea pieței și a concurenților, veți putea, de asemenea, să identificați un decalaj al pieței. De fapt, cercetarea concurenților poate ajuta și la înțelegerea așteptărilor clienților.

Puteți profita de campaniile lor pentru a vedea ce a funcționat cu publicul dvs. țintă și vă puteți îndepărta de cele care nu au funcționat.

#4. Determinați-vă USP

Ca marcă, strategia dvs. de brand este incompletă până în momentul în care ați venit cu o propunere de vânzare unică (USP). Puteți face o analiză SWOT (puncte forte, puncte slabe, oportunități și amenințări) pentru a identifica punctele forte și slabe ale mărcii dvs., precum și oportunitățile și amenințările externe.

  14 Cel mai bun software de coaching pentru a vă urmări și gestiona clienții [2022]

Combinată cu cercetarea de piață, o analiză SWOT poate ajuta la determinarea valorii unice a mărcii pe care o are produsul dvs. USP-ul dumneavoastră poate fi un produs unic, un punct de vânzare ieftin, un produs/serviciu durabil, o garanție de timp, un rezultat sau altceva.

  • Rezolvați o mare problemă cu care se confruntă clientul dvs
  • Sau, oferiți un produs sau serviciu similar la un avantaj competitiv (preț mai mic, mai multe funcții)

Amintiți-vă că în momentul în care vă anunțați USP-ul, concurenții dvs. vor încerca să copieze același lucru sau să vă devalorizeze USP-ul. Prin urmare, investiți timp și efort pentru a vă păstra USP-ul și pentru a-și păstra intactă propunerea de valoare.

#5. Proiectează-ți identitatea de marcă

Proiectarea identității de brand de la început poate fi un mare plus pentru mărcile și companiile care doresc să stabilească o strategie de brand. De fapt, fiecare brand trebuie să-și dezvolte o identitate de brand de bază, care are trei componente esențiale:

  • Un logo de brand
  • O estetică a mărcii (paleta de culori)
  • O tipografie de brand

Identitatea dvs. de brand ar trebui să fie scalabilă pentru proiecte viitoare și ușor de aplicat în situațiile prezente. Mai mult decât atât, a avea o identitate de marcă vă va asigura că toate mesajele dvs. de comunicare sunt legate într-o temă coerentă.

Când alegi culori, ține cont de psihologie. În calitate de profesionist în marketingul mărcii, pot confirma că psihologia culorilor în marketing vă poate oferi cu adevărat un avantaj suplimentar și vă poate ajuta marca să iasă în evidență. Mărcile alimentare precum KFC și McDonald’s folosesc culori precum roșu pentru a-i face pe clienți să se simtă plini de energie și mai predispuși la acțiune.

#6. Dezvoltați o voce de brand

Toată lumea, la un moment dat în viața lor, a auzit de citatul: Uneori, nu este ceea ce spui, ci cum îl spui. Aici intervine importanța vocii mărcii. De fapt, vocea mărcii dvs. poate servi drept ghid oficial despre cum să spuneți ceea ce este acolo de spus.

Vocea mărcii dvs. vă asigură că nu sunteți ca orice altă companie care încearcă să facă zgomot pe internet. Vă permite să vă evidențiați, să aveți identitatea în comunicații și să vă asigurați că același lucru se reflectă în toate comunicările prin mesagerie.

Puteți arunca o privire asupra conținutului dvs. cu cele mai bune performanțe pentru a vedea ce îi place publicului sau ce așteaptă de la marca dvs. Le place o voce de brand mai formală? Sau, unul distractiv? Puteți avea, de asemenea, o combinație a ambelor.

Asigurați-vă că vocea mărcii dvs. nu este neprietenoasă sau pretențioasă. Nu lua nici o abordare prea serioasă. Găsește un echilibru și ar trebui să fii bun. De fapt, în calitate de profesionist în marketingul mărcii, îți voi recomanda să ai o listă cu „a face și a nu” pentru vocea mărcii tale.

Puteți adăuga excepții, reguli și îndrumări generale despre cum să folosiți vocea mărcii dvs. în diferite setări pentru a îmbunătăți rentabilitatea investiției, reținerea clienților și implicarea.

#7. Creați un ghid de stil al mărcii

Odată ce v-ați dat seama cum va fi identitatea dvs. vizuală și vocea mărcii, puteți crea un ghid de stil care să includă tipografie, paletă de culori și un logo al mărcii.

Necesitatea unui ghid de stil al mărcii este importantă pentru scalabilitate și pentru a ne asigura că aceste elemente sunt utilizate în toate punctele de contact, cum ar fi site-urile web, rețelele sociale și campaniile de marketing.

Ghidul dvs. de brand ar trebui să includă, de asemenea, instrucțiuni esențiale privind tonul mărcii, vocea mărcii și tipurile de fonturi pe care le utilizați. Aveți un set de culori care ar putea funcționa bine pentru marca dvs. În plus, puteți alege și stiluri de imagine și puteți avea câteva șabloane pentru a accesa rețelele sociale și a face parte din campaniile de marketing atunci când este necesar.

  Revoluționând generarea de imagini cu AI

De asemenea, puteți stabili reguli privind copywriting, inclusiv tonul și stilurile de scriere. De fapt, puteți decide și cum să lucrați cu ilustrații, pictograme, imagini și să aveți un rezervor de utilizat pentru campanii și strategii de social media. Iată lista de verificare pe care trebuie să o dețineți:

  • Orientări editoriale
  • Șabloane de anunțuri plătite
  • Opțiuni de imagine pentru rețelele sociale
  • Opțiuni de aspect pentru rețelele sociale
  • Îndrumări privind utilizarea identității mărcii (ton, tipografie și paletă de culori)

Și odată ce aveți toate aceste materiale pregătite, veți avea nevoie de conținut bun și instrumente de social media, astfel încât să puteți profita la maximum de resursele dvs.

#8. Decideți punctele de contact ale mărcii

Când creați o strategie de brand, este esențial să decideți punctele de contact pe care le va avea marca dvs. Acum, s-ar putea să vă întrebați de ce punctele de contact sau canalele de brand sunt importante pentru strategia dvs. de brand?

Ei bine, în epoca în care marketingul digital este totul, are sens doar să le încorporezi pe cele două, astfel încât strategia ta de brand să se bazeze pe canalele pe care le vei folosi pentru a comunica cu publicul tău.

Cu toate acestea, cum să decideți punctele de contact și canalele mărcii?

  • Alegeți canale în funcție de locul în care funcționează publicul țintă
  • Faceți câteva teste A/B și aflați unde publicul dvs. se interacționează cel mai mult cu marca dvs

Aveți o rată mare de deschidere pentru buletine informative? Sau aveți un CTR ridicat pentru notificările push? În acest caz, puteți verifica diferitele modalități de a face eforturi pentru o direcționare mai bună către public.

De asemenea, puteți vedea unde audiența dvs. are cele mai bune performanțe, indiferent dacă este Instagram, Facebook, LinkedIn sau TikTok. Puteți folosi mai multe canale simultan pentru a viza diferiți cumpărători în călătorii separate.

De ce cred că afacerile ar trebui să investească în branding

Majoritatea mărcilor fac greșeala de a-și face strategia de brand în jurul mărcii lor. Anii mei în marketingul de brand m-au învățat că o strategie de brand nu ar trebui să se învârte doar în jurul valorilor și misiunii mărcii tale. Dar, de asemenea, luați o abordare concentrată pe public pentru a avea succes. Și acesta este motivul pentru care brandingul trebuie să fie consecvent, să rezoneze cu publicul tău și să fie autentic pentru brandul tău.

Puteți utiliza segmentarea pieței și direcționarea către public pentru a crea o strategie de brand care se învârte în jurul clienților și nevoilor acestora. Segmentarea pieței vă permite să știți ce audiențe să vizați, cine sunt clienții dvs. potențiali și ce probleme pot fi rezolvate pentru publicul țintă ideal. Odată ce începeți să vă concentrați toate acțiunile de afaceri (tactici de vânzare și campanii de marketing) asupra acestui grup țintă, începeți să vizați mai multe conversii, clienți potențiali și vânzări.

Strategia ta de brand nu ar trebui să dureze pentru totdeauna. O strategie bună de brand funcționează pentru faza în care se află afacerea dvs. Odată ce v-ați atins obiectivele, ar trebui să creați o nouă strategie de brand pentru următoarea fază a afacerii, cum ar fi sponsorizarea site-urilor populare, de exemplu.

Inițial, obiectivele unui nou brand includ cunoașterea mărcii. Prin urmare, strategia de brand ar trebui să prioritizeze asta. Cu toate acestea, odată ce ai atins gradul de cunoaștere a mărcii, următorul tău obiectiv este să crești conversiile și clienții potențiali. Odată ce acest lucru a fost atins, strategia dvs. de brand ar trebui să se concentreze pe construirea de clienți loiali, concentrarea pe reținerea clienților și dezvoltarea echității mărcii. Prin urmare, continuați să repoziționați strategia de brand și asigurați-vă că este aliniată cu obiectivele de afaceri în fiecare moment.

În continuare, aflați despre modalitățile de a crea un kit de marcă și de a vă pune marca în centrul atenției!