Ce este frauda pe facturi și cum puteți rămâne în siguranță?

Oriunde circulă bani pe internet, escrocii nu sunt cu mult în urmă în obținerea de fonduri ilicite. Frauda cu facturi nu este decât una dintre multele moduri prin care agenții rău intenționați pot păcăli oamenii din banii lor câștigați cu greu.

Aici, vom explora diferitele moduri de fraudă a facturilor și cum să vă protejați.

Ce este frauda pe facturi?

Frauda de facturare este un termen general care acoperă înșelătoriile care vizează procesul de facturare. Escrocherii cu facturi funcționează în ambele sensuri; vă pot afecta dacă sunteți o companie care trimite o factură unui client și vă pot afecta dacă sunteți clientul plătitor.

Indiferent de ce parte te afli, rezultatul este același. Escrocii manipulează sau înșală sistemul, astfel încât ei să fie plătiți. Ca atare, este important să surprindeți frauda pe factură înainte ca banii să fie plătiți în mâini greșite.

Diferite tipuri de fraudă pe factură

Deși frauda pe factură poate afecta atât clienții, cât și proprietarii de afaceri deopotrivă, este o idee bună să aflați cum afectează escrocii ambele părți ale monedei pentru un timp mai sigur online.

1. Trimiterea unei facturi false

S-ar putea să fii surprins că, uneori, un escroc va trimite o factură complet inventată și va fi plătit pentru aceasta. Dar se poate întâmpla dacă hackerul trimite factura potrivită la momentul potrivit.

  Cum să utilizați Atingeți de două ori pe Apple Watch Ultra 2 și Series 9

Uneori, o companie poate fi atât de inundată de facturi încât persoana care le plătește nu verifică în mod corespunzător dacă facturile primite sunt legitime. Dacă comunicarea dintre munca efectuată și procesul de facturare este slabă, este posibil să nu existe o modalitate adecvată de a verifica dacă facturatorul a efectuat munca pe care a pretins-o că a făcut-o.

Unii escroci în mod special înșelați folosesc facturile oficiale PayPal pentru a vă înșela. Acesta este cazul înșelătoriei pe facturi PayPal Bitcoin, în care escrocii încearcă să vă convingă să plătiți pentru un articol pe care nu l-ați cumpărat niciodată, iar escrocul nu intenționează niciodată să vă livreze.

2. Trimiterea unei facturi duplicate

Uneori, escrocul a îndeplinit o sarcină pentru client, dar va găsi totuși modalități de a stoarce mai mulți bani pentru aceeași muncă. De exemplu, cineva poate trimite „în mod accidental” aceeași factură a doua oară, în speranța că clientul va plăti pentru același serviciu de două ori.

3. Trimiterea unei facturi umflate

Uneori, factura pe care escrocul o trimite unui client se bazează pe un serviciu real prestat, dar nu este complet legitimă. Dacă o companie generează o factură pentru un client, acesta poate decide să facă câteva ajustări la plata convenită, astfel încât clientul să ajungă să plătească mai mult.

Acest lucru poate implica modificarea unora dintre serviciile oferite, astfel încât clientul să plătească puțin mai mult decât a convenit. Escrocul îi poate percepe și pentru un serviciu pe care nu l-au folosit niciodată, în speranța că clientul nu va observa acest lucru printre celelalte taxe.

4. Uzurparea identității companiei și solicitarea unei modificări a detaliilor bancare

Dacă un escroc are loc în conturile companiei, este posibil să aibă acces la e-mailurile sale. Sau, dacă sunt deosebit de pricepuți, pot crea un e-mail cu aspect foarte oficial, care pare să provină de la persoana sau compania care face munca pentru client

  Cele mai bune portofele Bitcoin pentru 2019

De acolo, escrocul poate uzurpa identitatea persoanei care face munca și poate informa clientul că și-a schimbat băncile și, în schimb, poate redirecționa plățile către detaliile bancare furnizate. Escrocul trimite apoi detaliile bancare ca înlocuitor.

Când este timpul să plătească afacerea, clientul ajunge să transfere fondurile la detaliile bancare „actualizate”. Și până când clientul primește un e-mail supărat de la companie în care îi întreabă unde sunt banii, escrocul a fugit deja cu banii.

5. Redirecționarea și rescrierea facturilor cu detaliile contului escrocului

Dacă escrocul primește acces la factură, acesta poate modifica singur câmpurile de pe ea, astfel încât să-i beneficieze. Ei pot face acest lucru fie modificând factura de pe computerul companiei, fie modificând-o când ajunge în căsuța de e-mail a clientului, atâta timp cât o accesează înainte de a fi procesată.

De obicei, aceasta implică modificarea oricăror detalii de plată de pe factură, astfel încât clientul să plătească în contul bancar al escrocului în locul afacerii”. Iar dacă se face bine, nici afacerea, nici clientul nu vor ști că datele bancare au fost ajustate în timpul procesului de facturare.

Cum să vă protejați de escrocherii cu facturi

După cum puteți vedea, escrocherii cu facturi pot afecta atât persoana care trimite factura, cât și persoana care o plătește. Ca atare, metodele dvs. de apărare depind de capătul tranzacției la care vă aflați.

Cum să vă protejați împotriva înșelătoriilor cu facturi ca afacere

Dacă sunteți cel care trimite facturile, asigurați-vă că verificați din nou dacă facturile pe care le trimiteți au scrise detaliile corecte. Asigurați-vă că cineva nu a ajustat unde ar trebui să meargă plata înainte de a trimite factura către client.

  Cum să-ți găsești telefonul pierdut folosind Lookout

De asemenea, asigurați-vă că vă protejați conturile online cu o parolă de neuitat, care nu se poate sparge și activați autentificarea cu doi factori, dacă este disponibilă. Dacă un hacker intră în conturile dvs., vă poate uzurpa identitatea persoanei care vă plătește și îi poate cere să redirecționeze fondurile.

În cele din urmă, doriți să evitați să faceți greșeli care vă pot face să arăți ca un escroc pentru clientul tău. Nu trimiteți niciodată aceeași factură de două ori și verificați din nou dacă serviciile pe care le-ați efectuat sunt listate corect. Dacă nu faceți acest lucru, clientul dvs. poate crede că încercați să-l înșelați.

Cum să vă protejați împotriva înșelătoriilor pe facturi în calitate de client

Dacă sunteți cei care plătesc, verificați din nou fiecare factură pe care o primiți. Asigurați-vă că plătiți pentru serviciile pe care le-ați comandat, că plătiți prețul corect pentru acestea și că nu ați plătit anterior pentru această factură exactă.

Dacă se întâmplă oricare dintre situațiile de mai sus, este important să rețineți că oamenii care lucrează pentru dvs. sunt ființe umane și pot face erori în facturile lor. Indiferent, este o idee bună să acordați o atenție deosebită facturilor lor în viitor; indiferent dacă eroarea a fost intenționată sau nu, puteți evita să plătiți prea mult prin practicarea due diligence.

De asemenea, trebuie să vă protejați conturile de afaceri cu parole și măsuri de securitate adecvate, pentru a preveni hackerii să provoace haos în sistemele dvs. Dacă altcineva se ocupă de facturile dvs., asigurați-vă că își păstrează contul în siguranță și cunoaște elementele de bază ale modului în care funcționează ingineria socială, astfel încât să nu fie păcăliți de un e-mail cu aspect oficial.

A fi protejat de frauda cu facturi

Indiferent dacă sunteți un comerciant unic sau un proprietar de afaceri uriaș, frauda pe factură poate afecta atunci când vă așteptați mai puțin. Practicați prudență în generarea și gestionarea facturilor și asigurați-vă că escrocii nu ajung să primească ziua de plată a altcuiva.