Ce este Field Marketing și cum se face corect?

Doriți să creșteți generarea de clienți potențiali, conversia potențialului și cunoașterea mărcii? Trebuie să încercați marketingul de teren! Acesta pune mesajul, produsele și serviciile mărcii dvs. printre consumatorii reali.

Accesibilitatea la internet de către un număr mare de consumatori a favorizat marketingul digital. Acest concept de marketing este bun și accesibil, iar majoritatea mărcilor îl urmăresc orbește.

Dar, dacă vrei să-ți depășești concurenții, trebuie să încerci abordări unice. Field marketing este cel pe care îl puteți lua în considerare. Deși nu este nimic nou. Popularitatea marketingului digital l-a umbrit.

Ce este Field Marketing?

Marketingul pe teren este o practică completă de marketing care vă poate ajuta să construiți un brand, să creșteți gradul de conștientizare a unei afaceri existente în rândul publicului și, în cele din urmă, să îmbunătățiți vânzările directe.

Cuvântul „Câmp” specifică faptul că efectuați eforturi de marketing în domeniul sau localitatea afacerii dvs. Prin urmare, în trecut, această strategie de marketing era limitată la principala piață de consum a unei companii din țara sa.

Cu toate acestea, odată cu creșterea logisticii globale și a comerțului electronic, produsele și serviciile dvs. pot apărea acum în străinătate. Astfel, marketingul de teren implică acum atât piețele locale, cât și cele globale.

Marketingul de teren nu este în sine o strategie de marketing, ci o colecție de evenimente de marketing. Poate include oricare dintre următoarele:

  • Produs din usa in usa
  • Demonstrații pe marginea drumului
  • Furnizarea produselor dvs. în nodurile de transport
  • Distribuirea fluturașilor
  • Adresarea unei întâlniri de focus grup
  • Sponsorizarea festivalurilor culturale și religioase
  • Reclame din lumea reală, cum ar fi panouri publicitare, semnalizări etc.

Responsabilitățile unui marketer de teren

Un agent de marketing de teren sau un membru al unei astfel de echipe de marketing va îndeplini în esență următoarele sarcini:

  • Organizați evenimente de afaceri, campanii de teren și mesaje pentru consumatori care se potrivesc cu obiectivul general al mărcii.
  • Lucrați îndeaproape cu echipele de afaceri, cum ar fi produse, vânzări, finanțe, conducere, marketing digital etc., pentru a dezvolta și executa campanii de marketing acționabile.
  • Echipa dvs. de marketing pe teren va participa, de asemenea, la dezvoltarea campaniilor de generare de clienți potențiali, susținând canalul de vânzări și asistând echipa de marketing digital cu date din prima linie.
  • Echipa ar trebui, de asemenea, să se concentreze pe menținerea imaginii mărcii dvs. pe piață și să transmită orice informații despre produse/servicii noi clienților existenți, clienților de afaceri și potențialilor.
  • Creați rapoarte săptămânale, lunare sau trimestriale pentru a oferi managerilor de afaceri date reale despre starea pieței, vânzările prin evenimente, generarea de clienți potențiali prin demonstrații de produse și așa mai departe.
  10 platforme cloud care oferă nivel gratuit sau credit pentru experiență practică

#1. Comercializare cu amănuntul

Merchandisingul cu amănuntul se referă la poziționarea mărcii/produsului/serviciului dvs. într-un mediu de vânzare cu amănuntul. Puteți distribui mărfuri din magazinul de vânzare cu amănuntul, cum ar fi lătrători de rafturi, vorbitori de rafturi, cleme pentru semne, mânere pentru semne, etichete de mână, suporturi pentru etichete etc., marcate cu marca dvs. sau numele produsului.

Construiți relații cu comercianții cu amănuntul pentru a prezenta aceste lucruri clienților. De asemenea, desfășurați campanii promoționale în cadrul comercianților cu amănuntul, astfel încât aceștia să se aprovizioneze cu produsul dvs. înainte de sezonul sărbătorilor, evenimente speciale etc. și să vă afișeze produsul într-un mod captivant.

Ca să nu mai vorbim, încercați să convingeți retailerul să vă promoveze produsele sau serviciile mai mult decât mărcile rivale.

#2. Clădire Rapport en-gros

Trimiteți în mod regulat agenți de marketing pe teren, agenți de vânzări etc., către diverși angrosisti. Agenții tăi trebuie să-i convingă pe angrosisti să-ți promoveze marca atunci când comercianții cu amănuntul își aprovizionează produse similare.

De asemenea, agenții pot extrage statutul de piață al mărcii dvs. de la angrosisti și pot raporta acest lucru echipei de marketing. Vă permite să rezolvați eventualele probleme legate de produse sau servicii.

#3. Vânzări directe

Puteți înființa magazine pop-up în centrele orașelor pentru a vinde produse direct din propriul magazin. Le puteți face ocazional pentru a oferi clienților sentimentul că cumpără produsul direct de la dvs. și ar putea transmite orice feedback pe care îl doresc.

#4. Distribuirea de promoții sau mostre gratuite

Puteți profita de avantajele promovării verbale a mărcii sau a produsului dvs. prin distribuirea de mostre gratuite sau cu prețuri reduse.

O mare parte a consumatorilor apreciază mostre gratuite. Nu se sfiesc să împărtășească experiența de utilizare a produsului cu alții și își convinge asociații apropiați să devină clienții tăi.

#5. Demonstrarea produselor sau serviciilor

Mărcile mari își pun produsele în mijlocul unui centru comercial sau al unui punct de vânzare cu amănuntul pentru demonstrații de experți sau autoservire. Dacă utilizatorului îi plac funcționalitățile, ar putea cumpăra marfa de la un comerciant cu amănuntul din apropiere.

Prin urmare, nu ratați să dezvălui adresele comercianților din apropiere atunci când oferiți o demonstrație a produsului.

#6. Auditarea mărcii/produsului/serviciului dumneavoastră pe piață

Auditează frecvent performanța produsului sau serviciului tău pe piață și lucrează la acele date pentru a improviza ofertele.

#7. Marketing experiențial

În o astfel de activitate de marketing de teren, organizezi un eveniment care implică prospectarea și consumatorii existenți ai mărcii tale. Îi lași să participe la activități care creează o conexiune emoțională pe termen lung cu marca ta.

De exemplu, dacă sunteți o companie de producție de ciocolată, puteți cere participanților să vină cu arome noi într-un laborator de cercetare alimentară din viața reală.

#8. Marketing de gherilă

Marketingul de gherilă implică următoarele activități:

  • Urmărirea cu clienții existenți, auzirea punctelor lor dureroase, rezolvarea problemelor lor și generarea de încredere.
  • Crearea de relații pe termen lung cu consumatorii, clienții de afaceri și potențialii, astfel încât marca dvs. să poată crea surse de comenzi de vânzări garantate săptămânal sau lunar.
  • Combinând toate strategiile de marketing pe teren pentru a stimula implicarea maximă a mărcii și vânzările.
  Cum se analizează JSON în Python

#1. Întâlniri clienți/prospecți

Invitați clienți, clienți potențiali și potențiali pentru întâlniri. În astfel de evenimente, puteți discuta problemele pe care le rezolvă produsul dvs., puteți afla așteptările consumatorilor și puteți încuraja invitații să vă cumpere produsul pe loc.

De asemenea, puteți redirecționa clienții interesați către retaileri dacă compania dvs. nu vinde direct produse/servicii.

#2. Webinarii

Puteți organiza seminarii web invitând experți de piață, experți în produse, analiști, directori executivi, clienți și clienți potențiali. Apoi, echipa dvs. de produs poate demonstra online funcționalitățile produsului dvs.

În timpul evenimentului, clienții se pot înscrie pentru demonstrații la fața locului pentru a finaliza achiziția. Astfel de evenimente sunt foarte eficiente pentru vânzările business-to-business.

#3. Conferințe

Puteți trimite specialiștii dvs. de marketing la diferite conferințe publice și private care sunt legate de produsul sau serviciul dvs. Agenții trebuie să se amestece cu participanții la conferință pentru a crea o rețea de clienți potențiali. Uneori, aceștia pot prezenta și o scurtă demonstrație de produse și pot colecta date despre clienții potențiali pentru finalizarea tranzacției.

#4. Mese rotunde

Într-un astfel de eveniment, un expert în domeniu găzduiește o discuție între membri eminenti ai industriei, clienți VIP și magneți de afaceri. Ideea este de a influența publicul valorificând popularitatea panelului.

Cu toate acestea, trebuie să aplicați tactici de guerilla marketing pentru a urmări clienții potențiali până când aceștia devin clienții dvs.

#5. Discuții de experți la radiouri

Ai putea sponsoriza discuții radio în care câțiva experți din industrie, influenți etc., vor vorbi despre o problemă din viața reală. Pe lângă aceasta, ei vă vor propune și produsul ca o soluție viabilă la astfel de probleme. Nu uitați să menționați adresele magazinelor (magazine online sau fizice) unde clienții ar putea merge pentru a vă cumpăra produsele.

#6. Participarea la expoziții comerciale

Vă puteți stimula strategia de marketing pe teren participând la târguri comerciale locale și globale, expoziții etc. Vă ajută să faceți o prezență a mărcii, să colectați clienți potențiali și să convertiți potențialii vizitatori în clienți.

#7. Evenimente de gală și cină

Marile afaceri organizează adesea evenimente de gală și cină. Ei ar invita clienți, potențiali și clienți potențiali și s-ar implica cu aceștia în mici discuții pentru a stabili relații de afaceri pe termen lung.

#8. Organizarea de evenimente centrate pe consumator

Ca parte a inițiativei dvs. de marketing pe teren, puteți organiza evenimente sportive și de divertisment în care clienții potențiali și cumpărătorii se vor implica direct alături de dvs. în evenimente distractive. De asemenea, puteți oferi mărfuri de marcă care vă sporesc prezența mărcii în domeniul public.

#9. Organizarea Roadshow-urilor

Puteți, de asemenea, să vă asociați cu artiști, cântăreți și celebrități pentru a organiza roadshow-uri în care marca dvs. se implică imediat cu o mulțime de clienți potențiali și clienți potențiali.

Marketing de teren după COVID-19

Această strategie de marketing se bazează în mod explicit pe întâlniri sociale. Cu cât mai mulți participanți sunt mai mulți clienți potențiali și mai multe vânzări. Cu toate acestea, pandemia de COVID-19 a schimbat norma. De la începutul lui 2020 până la sfârșitul anului 2021, majoritatea țărilor au observat blocaje ușoare până la agresive.

Din acest motiv, multe companii au fost nevoite să anuleze tot felul de adunări corporative, inclusiv evenimente de marketing pe teren.

Însă, scenariul s-a schimbat mult în 2022, deoarece multe țări au ridicat blocajele și reglementările COVID-19. Acum, companiile pot planifica evenimente de marketing pentru a-și promova marca, produsul și serviciile.

  Cele mai bune 11 instrumente de tablou de bord pentru rețelele sociale, analize și date de afaceri

Specialiştii în marketing au devenit brusc ocupaţi cu mai multe campanii. Acest lucru este evident dintr-un raport Allied Market Research. Se spune, în 2020, valoarea pieței de evenimente corporative a fost de 95,30 miliarde de dolari în SUA. Până în 2030, această valoare va deveni 510,90 miliarde USD, ceea ce indică o creștere CAGR de 17,3%.

Beneficiile marketingului pe teren

Creați conștientizarea mărcii

Această abordare de marketing abordează eficient conștientizarea mărcii. Când vă întâlniți cu clienții și potențialii la diferite evenimente, puteți înțelege percepția lor autentică asupra mărcii dvs.

Dacă publicul are idei greșite despre marca dvs., puteți corecta asta în persoană.

Gestionarea clienților sceptici

Clienții sceptici și conștienți de piață pot fi o problemă reală de rezolvat pentru comercianții dvs. În schimb, puteți organiza un eveniment pentru astfel de potențiali și puteți răspunde la întrebările lor din punct de vedere tehnic pentru a le răspunde îndoielilor.

Asistarea eforturilor echipei de vanzari

Echipa de vânzări urmărește deja perspectivele pe care echipa ta de marketing le generează din mai multe surse. Este posibil ca aceștia să nu poată gestiona aceste evenimente de marketing pentru creșterea gradului de conștientizare a mărcii.

Aici, echipa dvs. de marketing pe teren se poate implica direct cu noi potențiali, până când aceștia sunt gata să încheie afacerea.

Construirea relațiilor

Echipa dvs. de marketing pe teren poate fi conectată cu colegii de marketing, potențiali, experți în produse, lideri din industrie și multe altele. În cele din urmă, vă crește prezența mărcii cu oameni noi care ar putea face marketing pasiv.

Oferă date măsurabile

Echipa dvs. de marketing poate aduna informații utile din astfel de evenimente de marketing. Puteți desena un model din aceste date pentru a improviza produse, a explora noi regiuni de public, a modifica tactica de marketing, a revizui prețul etc.

Field Marketing: Ce trebuie să faceți

Păstrați participanții la eveniment implicați

Când consumatorii participă la activități și evenimente de promovare a mărcii, înseamnă că sunt interesați de produs. Prin urmare, trebuie să colectați datele participanților și să le transmiteți echipei de vânzări pentru urmărire.

Combină marketingul digital cu cel de teren

Trebuie să desfășurați campanii de marketing pe teren și digital în mod sincron. Pentru că ambele campanii pot beneficia una de cealaltă prin împărtășirea informațiilor despre piață.

Produceți colateral de marketing viu

Trebuie să dezvoltați materiale de marketing pentru diferite baze de clienți, cum ar fi întreprinderi, guverne, organizații nonprofit, institute de învățământ și consumatori generali.

Învață din competiție și improviză

Participați la evenimentele de marketing pe teren ale mărcilor dvs. rivale. Învață din strategiile lor și improvizează-le pe ale tale.

Lucruri de evitat în marketingul pe teren

Generalizarea produselor și materialelor de marketing

Ar trebui să vă personalizați conținutul de marketing și marfa în funcție de cultura și limba publicului. Este posibil să nu obțineți un rezultat bun făcând marketing de teren în engleză în comunitățile vorbitoare de franceză, germană și spaniolă.

Lipsa rentabilității

Trebuie să planificați în mod corespunzător rentabilitatea investiției (ROI) înainte de a aloca un buget uriaș pentru marketing pe teren. Dacă cota de piață a domeniului este de 10% din veniturile dvs., atunci distribuiți în consecință un buget de marketing.

Procrastinare

Asigurați-vă că specialiștii dvs. de marketing sunt întotdeauna gata să organizeze evenimente pe teren. Tendința pieței s-ar putea schimba în orice secundă, iar echipa ta ar trebui să se afle aproape imediat pentru a profita de oportunitatea de a fi primul.

Conținut de marketing inconsecvent

Toate materialele de marketing, cum ar fi broșuri, fluturași, reclame, afișe și multe altele trebuie să fie consecvente și actualizate.

Concluzie

Succesul tău pe piață depinde de robustețea echipei de marketing și de tacticile acesteia. În timp ce majoritatea companiilor s-au predat marketingului digital, puteți crea un amestec de marketing digital și de teren pentru a acoperi majoritatea terenului decât altele.

Marketingul este totul despre date. Colectați date prin marketing online și aplicați-le în evenimente din viața reală, întâlniri cu consumatorii, mese rotunde și multe altele.

În cele din urmă, creați o platformă în care compania dvs. poate avea o comunicare unu-la-unu cu consumatorii, potențialii și clienții potențiali. Sfaturile de marketing pe teren menționate mai sus ar trebui să vă ajute să obțineți un angajament mai bun decât rivalii dvs. de afaceri.

Ați putea fi, de asemenea, interesat de șabloanele Smartsheet pentru a vă eficientiza campaniile de marketing digital și de teren.