Ce este dezvoltarea de produse și cum să o faci pentru SaaS

Ei bine, peste 80% dintre companiile moderne folosesc cel puțin o aplicație Software-as-a-Service (SaaS). Asta deschide o oportunitate fantastică pentru jucătorii de pe piața SaaS, unde veniturile pot crește rapid într-un ritm care depășește întotdeauna cele mai nebunești proiecții.

Cu toate acestea, este necesară o foaie de parcurs de dezvoltare a produselor SaaS și o strategie pentru software-ul bazat pe cloud, astfel încât să puteți, dacă doriți să depășiți partea întunecată a industriei SaaS, să țineți pasul cu reperele sale șic și să învingeți concurența.

Cu majoritatea companiilor de dezvoltare de software care se străduiesc să supraviețuiască în mijlocul abundenței, doar un dezvoltator care stăpânește o strategie de dezvoltare a produsului de la început va rămâne relevant.

Deoarece industria SaaS poate fi rapidă și volatilă, iar partea de dezvoltare a produselor rămâne o provocare serioasă chiar și pentru dezvoltatorii de top și managerii acestora, doriți să cunoașteți numeroasele variabile în joc și să stăpâniți o abordare echilibrată.

Acest ghid va ajuta la selectarea celei mai bune strategii de dezvoltare a produsului SaaS.

Dezvoltare de produse pentru SaaS

Dezvoltarea produsului SaaS se referă la procesul implicat în crearea de aplicații software bazate pe cloud care sunt găzduite pe un server central, iar utilizatorii le pot accesa prin Internet. Conform Dicționarul lui Oxford de afaceri și management, procesul transformă o oportunitate de piață într-un produs gata de vânzare.

Utilizatorii modelelor SaaS nu au nicio afacere să instaleze sau să întrețină software-ul pe dispozitivele lor, deoarece întreținerea infrastructurii devine responsabilitatea furnizorului SaaS. Abordarea care urmează modelul cascadă (planificare, creare, revizuire, eliberare) este orientată spre proces și va depinde în primul rând de nivelul de calificare al lucrătorului individual și nu neapărat al echipei.

Mai bine este abordarea agilă de dezvoltare a produselor SaaS, care, potrivit Manifestul Agilese referă la un proces a cărui cea mai mare prioritate este satisfacerea clientului printr-un sistem de livrare timpurie și continuă pentru software valoros.

În timp ce metodologia tradițională de dezvoltare a produselor SaaS se preocupă în primul rând de a profita de oportunitățile existente pe piață, metoda agilă este o metodologie pentru crearea uneia sau mai multor părți ale dezvoltării produsului.

Dezvoltarea produsului se concentrează pe atingerea unor noi etape de oportunități de piață prin creșterea și maturizarea unui produs SaaS, care nu implică neapărat software, deoarece este una dintre multele componente sau poate componenta semnificativă, dar este doar acel element.

În dezvoltarea agilă, preocuparea dvs. principală va fi în sensul dezvoltării software prin procese precum înțelegerea cerințelor, scrierea codului și implementarea funcțiilor pentru a face software-ul mai matur.

Diferența dintre dezvoltarea tradițională de produse SaaS și dezvoltarea agilă:

Factori Abordare tradițională Abordare agilă Dezvoltare softwareOrientată pe proces Orientată către oameni Stil de management Comandă și control Conducere și colaborare Atribuirea rolului în echipă Pe baza nivelului de calificare al membrilor echipei Echipe de auto-organizareComunicareFormalInformalRolul clientuluiImportantCriticModel de proces Abordare proiectată, Activități evolutive, proiectate în spirală sau în spirală. caracteristicile produsului software

Cele mai bune practici de dezvoltare a produselor SaaS

Pe măsură ce produsele SaaS devin din ce în ce mai populare și software-ul dinamic continuu, deoarece oferă scalabilitate, comoditate și alte soluții care se adresează nevoilor utilizatorilor, aveți nevoie de o abordare strategică pentru a crea produse SaaS unice care vor satisface cerințele utilizatorilor. Printre cele mai bune practici pe care trebuie să le adoptați includ următoarele:

  8 servicii de înființare a companiilor care vă vor ajuta să începeți o afacere în Marea Britanie

#1. Adoptă metodologia Agile

Dezvoltarea de produse SaaS și Agile sunt legate împreună la șold, ceea ce înseamnă că adoptarea unei abordări agile este cea mai bună modalitate de a promova colaborarea, flexibilitatea și acțiunea neîntreruptă. Procesul agil implică împărțirea ciclurilor în dublări mai mici, gestionabile, care creează spațiu pentru feedback constant, adaptare și corectare frecventă a cursului.

#2. Înțelegeți-vă publicul țintă

S-ar putea să aveți cea mai bună idee de produs, dar dacă nu este susținută de o cercetare aprofundată a pieței și a audienței, va cădea în mare parte neregulată.

Chiar și atunci când aveți o strângere fermă pe piața țintă, va fi în interesul dumneavoastră să vă cunoașteți potențiala concurență și segmentul de piață, inclusiv punctele medii de preț.

În timp ce înțelegerea pieței dvs. este vitală, cunoașterea publicului dvs. și definiția succesului este mai importantă.

#3. Prioritizează un design al experienței utilizatorului (UX).

Funcționalitatea este esențială și, prin urmare, trebuie să vă asigurați că, dincolo de a arăta bine, produsul dvs. va fi ușor de utilizat, astfel încât să vă poată ajuta clienții. Aceasta înseamnă să acordați prioritate principiilor de design centrate pe utilizator atunci când vă proiectați produsul SaaS pentru a-i oferi o experiență de utilizator intuitivă și încântătoare.

O strategie dovedită pentru îmbunătățirea produsului implică investiții în activități precum testarea de utilizare, dezvoltarea modelelor și designul iterativ. Această metodă vă va ajuta să vă îmbunătățiți viitorul produs SaaS și să vă garantați capacitatea de a răspunde îndeaproape așteptărilor utilizatorilor dvs.

#4. Implementați integrarea continuă/Implementarea continuă (CI/CD)

Cel mai bine ar fi să minimizați în mod deliberat problemele și conflictele, asigurându-vă că modificările codului sunt integrate și testate în mod regulat și continuu prin automatizarea procedurilor de construire, proiectare și implementare prin practici CI/CD.

Un proces de lansare și implementare continuă și automatizată facilitează livrarea mai rapidă și mai consistentă a actualizărilor către utilizatori. În plus, cu automatizarea, există șanse mici de infiltrare a erorilor în afară de îmbunătățirea calității generale a produsului.

#5. Prioritizează securitatea și confidențialitatea datelor

Trebuie să faceți tot ce puteți pentru a garanta clienților dvs. că datele lor private sunt în siguranță dacă veți câștiga încrederea lor și o nișă pentru marca dvs. Acest lucru poate fi realizat cel mai bine prin protejarea geloasă a datelor utilizatorilor și asigurarea securității produsului dumneavoastră SaaS.

Vă recomandăm să urmați cele mai bune practici din industrie, cum ar fi gestionarea controlului accesului, criptarea datelor și gestionarea susceptibilităților.

Doriți să stabiliți încrederea utilizatorilor dvs. și să le protejați datele confidențiale actualizându-vă regulat reglementările privind confidențialitatea și cerințele de conformitate ca un minim ireductibil.

Strategia de dezvoltare a produsului sigură pentru produsele SaaS

O strategie de dezvoltare a produsului SaaS bine concepută și implementată este esențială pentru înțelegerea utilizatorilor, planificarea cu acuratețe a designului produsului, utilizarea eficientă a resurselor și creșterea șanselor de succes și de supraviețuire pe o piață aspră și competitivă.

Indiferent dacă proiectați un produs nou sau modificați unul existent înainte de a-l introduce pe piață, implementarea strategiilor esențiale și eficiente este imperativă.

Urmărirea unui proces tipic de dezvoltare agilă va motiva echipa dvs. de dezvoltare să implementeze iterativ viziunea de dezvoltare a produsului a companiei dvs., împărțind fiecare provocare în probleme mai minore, masticabile.

Procesul de produs SaaS sigur urmează un manual care trece prin următoarele faze concurente:

Cercetare de piață SaaS

În timp ce toate lucrurile grozave încep cu o idee, este un secret deschis că pur și simplu nu poți urmări toate ideile. Prin urmare, este esențial să evaluați toate ideile de produse și să vă asigurați că acestea sunt aliniate cu tendințele din industrie, nevoile clienților și cererea pieței.

Fă-ți timp pentru a înțelege clar cum se va comporta viitorul tău produs față de concurenți și ce îl va face unic pe o piață saturată. Merită să vă concentrați pe nevoile dovedite ale clienților pe baza cercetărilor aprofundate și a datelor calitative care dezvăluie cerințele și opiniile clienților.

  Cum să remediați problemele PS4 prin reconstruirea bazei de date PS4

Ideea de produs

Următorul pas implică modelarea în continuare a ideii dvs. de produs folosind o prismă de părți interesate care vă înțeleg nevoile clienților folosind datele de piață pe care le aveți în mâini.

Cohorta dvs. de idei de produse ar putea include manageri de dezvoltare SaaS, designeri de produse și dezvoltatori de produse, pentru a numi câteva. Această echipă combină eforturile pentru a crea o perspectivă unică care să reflecte asupra perspectivelor clienților care pot fi implementate în produse tangibile care vă vor ajuta să ajustați prototipurile existente în consecință.

Trebuie să creați o echipă diversă, cu reprezentare din toate departamentele sau funcțiile de afaceri, astfel încât acestea să își poată aduce experiența relevantă. În această etapă, tu și echipa ta generați și filtrați fiecare idee, evidențiați cunoștințele utilizatorilor și identificați oportunitățile neexploatate.

Ideearea de succes a produselor se învârte în jurul sondajelor utilizatorilor, focus grupuri sau interviuri despre produse pe care le puteți analiza și agrega ulterior. De asemenea, trebuie să implementați orice feedback existent al utilizatorilor dacă aveți clienți existenți pentru a obține o înțelegere de bază a potențialilor clienți noi și a utilizărilor de produse în lumea reală.

Determinați cerințele produsului

După înțelegerea cerințelor clienților, următorul pas implică determinarea modului în care produsul dvs. SaaS vă va aduce mai aproape de cerințele produsului.

Obiectivele de afaceri ar trebui să definească foaia de parcurs strategică a proiectului dumneavoastră, descriind ce sistem sau soluție veți dezvolta și de ce. Cerințele dvs. de produs ar trebui să vă ajute să creați o înțelegere la nivel înalt, orientată spre detalii, a soluției proiectate, a obiectivului său principal și a oricăror constrângeri existente ale proiectului.

Acordați cerințele fundamentale ale produsului care trebuie incluse în documentul privind cerințele de produs, ținând cont de faptul că procesul de colectare a cerințelor este dinamic, deoarece poate introduce noi variabile.

Prin urmare, în planificarea dvs., asigurați-vă că lăsați loc pentru colectarea cerințelor viitoare în timpul ciclului de viață al produsului, păstrând în același timp domeniul de aplicare al proiectului ușor de adaptat.

Definiți domeniul de aplicare al proiectului

O sfera de aplicare a proiectului clar definită este ceea ce asigură că dezvoltarea produsului dumneavoastră rămâne pe drumul cel bun, garantând în același timp că veți livra toate livrabilele la timp, în limita bugetului și în conformitate cu așteptările.

În timp ce complexitatea proiectului și nivelul de detaliu determină domeniul de aplicare al declarației de proiect, acesta ar trebui să cuprindă întotdeauna trei părți importante, și anume obiectivele proiectului, justificarea proiectului și principalele rezultate.

Declarația dvs. de scop ar trebui să ofere detalii mai fine ale fiecărui aspect al proiectului, inclusiv părțile interesate cheie, termenele, constrângerile proiectului și toate celelalte elemente ale procesului.

Proiectare arhitecturală a produsului

O arhitectură practică de sistem SaaS este cea mai bună rampă de lansare pentru orice soluție SaaS scalabilă și fiabilă, așa cum o dictează obiectivele dvs. de afaceri și cerințele clienților.

Este necesar să vă bazați designul produsului pe funcționalitatea viitoarei aplicații, asigurându-vă că aceasta afectează toate aspectele proiectate și complexitatea operațională a acesteia. Poate doriți să includeți și modele care vor aborda diversitatea nevoilor clienților.

Alegeți Tech Stack

Alegeți o stivă tehnologică pentru soluția dvs. SaaS, care acoperă aspecte precum tehnologiile server, tehnologiile client și serviciile cloud.

Combinația corectă de tehnologie asigură că produsul dumneavoastră își asigură o nișă în viitor, pe lângă faptul că îi permite să evolueze fără creșterea costurilor.

Luați în considerare complexitatea software-ului dvs., suita IT existentă și cerințele viitoare de întreținere atunci când selectați o stivă IT adecvată.

Dezvoltați un MMP

Odată ce bazele pentru dezvoltarea produsului dumneavoastră SaaS sunt puse la punct, este timpul să identificați caracteristicile de mare valoare ale produsului și să creați priorități pentru lansarea caracteristicilor.

  Puteți retrage bani de la ATM-ul Chime Cardless?

Asigurați-vă că funcțiile dvs. obligatorii sunt incluse într-un produs minim comercializabil (MMP), versiunea actualizată a MVP, o versiune de produs care conține funcționalități minime care ar fi suficiente pentru a ajunge pe piață și pentru a câștiga o anumită tracțiune în rândul utilizatorilor vizați.

Dezvoltarea MMP precede prototipul, astfel încât echipele de proiectare UX/UI să poată produce o reprezentare vizuală a MMP înainte de a pregăti machetele finale pentru o dezvoltare mai detaliată.

În această etapă, fiecare caracteristică a MMP trebuie verificată în detaliu prin cicluri continue de testare. Prin urmare, echipa de dezvoltare primește feedback critic suficient de devreme pentru a asigura livrarea mai rapidă a produsului final.

Dezvoltarea aplicației

Odată ce ați terminat cu lansarea MMP, echipa dvs. trebuie să continue cu colectarea feedback-ului valoros al clienților pe care îl pot încorpora în îmbunătățirea produsului final.

În această etapă, echipa de produs adaugă toate funcționalitățile bune de a avea în produsul SaaS, pe lângă iterarea MMP pe baza sentimentelor utilizatorilor, astfel încât aceștia să poată transforma aplicația într-o soluție SaaS cu drepturi depline, oferind o multitudine de caracteristici.

Etapa de dezvoltare a aplicației beneficiază de cicluri continue de integrare și testare. Acestea permit echipei de dezvoltare a produsului să evalueze continuu calitatea fiecărui produs livrat ca parte integrantă a procesului de livrare continuă prin testare timpurie.

Livrare

Acum, echipa dvs. ar trebui să poată oferi noi funcții și actualizări în loturi mici, pe măsură ce apar, deoarece echipa poate depana problemele și poate realiza lansările necesare.

Ciclul de livrare continuă al produselor SaaS este necesar, deoarece crește viteza echipei dvs. de a ajunge pe piață, deoarece nu trebuie să întrerupă dezvoltarea înainte de implementarea lansărilor. Rezultatul ar trebui să fie ca utilizatorii dvs. să se bucure de un flux nesfârșit de îmbunătățiri și remedieri continue de funcții.

Întreținere și upgrade

Dezvoltarea produselor SaaS nu se va opri niciodată, deoarece aceasta rămâne un motor continuu de îmbunătățiri și îmbunătățiri pe parcursul ciclului de viață al produsului.

Eforturile neobosite ale echipelor dumneavoastră de asistență și management al produselor trebuie să continue să monitorizeze comportamentul clienților, să descopere informații valoroase și să le comunice echipei de dezvoltare a clienților, astfel încât toate feedback-urile să fie transformate în planuri de upgrade software.

În plus, doriți să creați o echipă dedicată în mod special întreținerii produsului SaaS, astfel încât să ofere o experiență impecabilă care să le permită utilizatorilor să-și facă față sarcinilor de lucru în creștere.

Îmbunătățiri iterative

Dacă aveți un produs SaaS de succes, amintiți-vă că dezvoltarea produsului poate fi întotdeauna o provocare. Noua dvs. soluție SaaS trebuie să evolueze în mod constant pentru a se potrivi nevoilor în continuă schimbare ale clienților pe o piață dinamică.

Integrarea abilităților de urmărire și analitică în produsul dvs. SaaS vă va permite să înțelegeți mai bine caracteristicile sale de valoare scăzută și de mare valoare, putând astfel să dublați tot ceea ce contează cel mai mult pentru clienții dvs.

Instrumentele de urmărire se vor asigura că echipa dvs. de produse poate evalua rapid noile versiuni în ceea ce privește performanța și răspunsurile pozitive ale clienților, asigurându-vă astfel că produsul dvs. SaaS oferă soluții cu valoare ridicată și orientate spre client.

Concluzie

Strategia de dezvoltare agilă a produselor oferă cadrul ideal de care aveți nevoie atunci când creați noi produse SaaS sau îmbunătățiți calitatea și performanța celor existente.

Urmărirea cu atenție a acestor strategii eficiente va ajuta compania dumneavoastră să-și atingă obiectivele de afaceri, indiferent dacă intenționați să intrați pe noi piețe, să vindeți mai mult bazei de clienți existente sau să câștigați clienți de la concurență. În plus, oferă o modalitate practică de a genera venituri și de a crește profitabilitatea.

Cu o planificare atentă și deliberată, veți putea elimina sau minimiza riscul de a face greșeli care pot fi evitate, asigurându-vă astfel că programul dumneavoastră oferă beneficii proiectate și obiective măsurabile ale căror progrese le puteți revizui în fiecare etapă a dezvoltării produsului.

De la ideea de evaluare a fezabilității tehnice până la ultima etapă a lansării produsului, implementarea strategiei corecte de dezvoltare a produsului este cheia succesului și asigurându-vă că dezvoltați numai produse care răspund nevoilor reale ale clienților și vă sporesc veniturile și profiturile.

Apoi, consultați articolul nostru detaliat despre marketingul SaaS.