Cât costă Netflix în Japonia?

Recent, Netflix a fost subiectul principal al discuțiilor din mass-media după ce a anunțat o majorare a tarifelor pentru abonații săi din Japonia. Această veste a generat o creștere de până la 3,7% a valorii acțiunilor companiei. În februarie 2021, prețurile planurilor de bază și standard au crescut cu aproximativ 13%, în timp ce costul planului premium a rămas neschimbat. Prin urmare, întrebarea care se ridică este: Cât costă acum Netflix în Japonia? Haideți să explorăm detaliile.

Modificări recente ale prețurilor

Începând cu februarie 2021, utilizatorii din Japonia plătesc 990 de yeni (moneda locală) pentru a accesa planul de bază Netflix, o creștere de 110 yeni. Planul standard, cel mai popular, a ajuns la 1.320 de yeni, față de 1.490 de yeni. Planul premium își menține prețul de 1.980 de yeni.

Asia se poziționează ca a doua regiune cu cea mai rapidă creștere pentru companie, ultimii ani demonstrând o ascensiune considerabilă a numărului de telespectatori din Japonia și Coreea de Sud. Netflix a alocat, de asemenea, mai multe fonduri pentru producția de conținut anime, un gen extrem de apreciat de publicul japonez. O parte din aceste majorări de preț au fost folosite pentru a acoperi costurile producției de conținut original.

Investiții în conținut original

Într-o declarație oficială, Netflix a explicat că „actualizăm tarifele pentru a continua să oferim o gamă mai largă de seriale TV și filme, incluzând producții locale precum ‘Alice in Borderland’ și o ofertă în continuă extindere de anime.” Această anunțare a condus la o creștere a prețului acțiunilor companiei, ajungând la 559,48 GBP. O parte din veniturile rezultate din aceste scumpiri au fost alocate pentru finanțarea conținutului original.

Extinderea continuă

În 2020, Netflix a atras 37 de milioane de noi abonați, cu peste 80% provenind din afara Americii de Nord. Acest număr a depășit totalul abonaților rivalului său, Hulu, la sfârșitul anului. Netflix rămâne liderul serviciilor de streaming video, având cu cel puțin 50 de milioane de utilizatori mai mulți decât Amazon Prime la nivel global. În Statele Unite, aproximativ 73 de milioane de adulți dețin un abonament Netflix, însă se estimează că aproximativ 41% dintre utilizatori accesează serviciul fără să plătească, în principal datorită partajării de parole și conturi.

Începuturile Netflix

Deși mulți presupun că firma a fost fondată în ultimii 15 ani, Netflix și-a avut debutul în 1997, site-ul web fiind lansat în anul următor. Inițial, Netflix a funcționat ca un serviciu de închiriere de DVD-uri prin poștă. Însă, prin utilizarea analizei de date, a început să ofere recomandări personalizate de conținut media în anul 2000. Până în 2004, compania avea 4 milioane de abonați și a introdus serviciul de streaming video online în 2007.

Evoluția Netflix

Începând cu 2008, Netflix a devenit accesibil și în afara browserelor web, permițând utilizatorilor să vizioneze conținut pe set-top box-uri, console Xbox, playere Blu-Ray și alte dispozitive. Extinderea în afara Statelor Unite a început în 2010, odată cu lansarea în Canada. În 2012, serviciul a ajuns în Europa, iar în 2015, s-a lansat în Australia, Noua Zeelandă și Japonia.

Compania s-a remarcat prin producțiile sale originale, printre primele fiind serialele “Orange Is The New Black” și “House of Cards”. Multe dintre aceste producții au primit premii prestigioase, inclusiv primul Oscar în 2017.

Netflix și geoblocarea

Odată cu creșterea numărului de utilizatori care accesau conținut Netflix disponibil în diferite regiuni ale lumii, compania a început să restricționeze utilizarea rețelelor VPN. În prezent, dacă Netflix detectează un VPN activ, va afișa doar conținutul legal disponibil în regiunea respectivă. Cu toate acestea, se pare că nu toate rețelele VPN sunt afectate de această măsură.

Netflix a câștigat o popularitate și mai mare în ultimii ani, extinzându-și prezența în tot mai multe locații din lume. În ciuda eforturilor concurenței, nu există semne evidente că vreun alt serviciu media ar putea eclipsa acest gigant al streamingului video.