Camera curată a datelor — explicat în 5 minute sau mai puțin

Internetul va fi fără prăjituri! Deci, cum veți măsura rentabilitatea investiției în publicitate? Utilizați doar o cameră curată de date. Dar cum, de ce și ce? Pentru a ști, citiți mai departe!

Agenții de marketing online și agenții de publicitate se bazează în mare măsură pe cookie-uri terțe. Pentru confidențialitatea datelor, Google (Chrome), Apple (Safari), Mozilla, Microsoft (Edge), etc., întrerup cookie-urile de la terți.

Dar publicitatea PPC are nevoie de atribuire și analize precise pentru a-și demonstra utilitatea. Dacă agenții de marketing nu pot urmări cookie-urile, va deveni dificil să se regăsească valori pentru astfel de campanii.

Este un serviciu durabil care poate umple viitorul vid al urmăririi cookie-urilor. Citiți mai departe pentru a afla mai multe despre acesta și despre conceptele sale aliate de la zero.

Ce este Data Clean Room?

Publicitatea PPC folosește datele clienților prin cookie-uri terță parte pentru măsurare, personalizare, perspective și direcționare. Cu toate acestea, numărul tot mai mare de incidente cibernetice a forțat multe guverne și organizații globale să restricționeze urmărirea datelor utilizatorilor.

Principalii dezvoltatori de software de browser web încetează suportul de urmărire a cookie-urilor de la terți. Aceasta este alegerea instrumentului pentru urmărirea utilizatorilor în ecosistemul PPC.

Tehnologia camerei curate a datelor înlocuiește practica riscantă de urmărire a cookie-urilor utilizatorului. Cu această tendință mai nouă de acces la platforma de date pentru clienți, companiile pot obține date controlate, analize cuprinzătoare și colaborare securizată pentru date. Vă puteți urmări publicul țintă respectând GDPR și California Consumer Privacy Act (CCPA).

Este un mediu închis și criptat în care mărcile pot accesa în siguranță datele privind publicul din depozitele de date și platformele media. Camera curată colectează datele, le curăță, segmentează datele și le maschează cu criptare.

Puteți, în continuare, să potriviți datele utilizatorului terță parte cu datele primei parte fără a cunoaște date brute ale utilizatorului, cum ar fi numele, adresa, locația și alte informații de identificare personală (PII).

De ce au nevoie mărcile de Data Clean Room Service?

O cameră curată a datelor este cea mai potrivită opțiune pentru colaborarea de date între companii care implică datele clienților fără a se confrunta cu procese de confidențialitate.

Publicul folosește acum internetul din grădina pereți, blocarea cookie-urilor de la terți și alte mijloace pentru a preveni scurgerile de identificare personale în internet. În plus, Google, Apple și alți giganți ai tehnologiei dezactivează suportul pentru cookie-uri de la terți în dispozitive, aplicații și browsere web.

Prin urmare, aveți nevoie de camere curate de date pentru a recrea călătoriile clienților și pentru a descoperi informații despre utilizatori folosind datele despre audiență într-un mod responsabil.

  7 instrumente mobile CRM pentru a vă ajuta afacerea în deplasare

Un exemplu popular al acestei preocupări în creștere este actualizarea iOS 14 de la Apple nu va permite utilizatorilor informații despre reclamele Facebook. Prin urmare, agenții de marketing Facebook nu pot viza utilizatorii iPhone 14. Cu toate acestea, îl puteți folosi pentru a depăși provocarea, respectând în același timp toate reglementările privind confidențialitatea.

Pe scurt, agenții de publicitate PPC și managerii de campanie au nevoie de o cameră curată a datelor pentru următoarele:

  • Măsurarea campaniei PPC
  • Analiza clienților și a audienței
  • Segmentarea publicului țintă
  • Activare utilizator nou

Cum funcționează o cameră curată a datelor?

Furnizorul de servicii gestionate (MSP) sau camerele curate de date bazate pe SaaS procesează date primare de la mărci și date despre audiență de la casele media.

Fluxul de lucru include criptarea, pseudonimizarea, segmentarea demografică, accesul restricționat, injecția de zgomot și confidențialitatea diferențială. În cele din urmă, obțineți seturi de date care vă ajută să urmăriți activitatea publicului, tendințele pieței, ratele de succes PPC etc., fără a încălca GDPR și CCPA.

Iată un rezumat al sarcinilor:

Agregarea datelor

Aplicația MSP sau SaaS reunește date primare (atribuire, CRM și site-uri web) și date terță parte (parteneri, editori, mărci și rețele media) într-o singură bază de date. Apoi, folosește diverse concepte de inteligență artificială (AI) și învățare automată (ML) pentru a sorta datele. Baza de date păstrează datele valide și elimină datele inutile.

Anonimizarea datelor

Apoi, software-ul anonimizează datele, astfel încât agenția de marketing sau afacerea care utilizează datele despre audiență nu poate localiza personal anumiți indivizi. O astfel de anonimizare nu are un impact negativ asupra obiectivului final al agenților de marketing, cum ar fi urmărirea clienților potențiali, trimiterea de e-mailuri de abandonare a coșului sau recrearea călătoriilor utilizatorilor.

Conectarea datelor

MSP-urile folosesc, de asemenea, instrumente de îmbogățire a datelor de la terți pentru a potrivi datele primare cu publicul țintă. Din nou, datele sunt criptate, astfel încât accesarea PII-urilor la acest nivel este practic imposibilă.

Analiza datelor

Aplicația de cameră curată a datelor în sine efectuează unele activități de analiză a datelor, după cum se menționează mai jos:

  • Urmărirea atribuirii
  • Intersecții și suprapuneri folosind Python
  • Analiza scorului de propensie (PSA)

Aplicații în marketing digital

În cele din urmă, agenții de marketing pot folosi diverse seturi de date în funcție de strategia lor PPC. De exemplu, puteți face următoarele cu date curățate și corelate din camerele curate de date:

  • Adresați-vă publicului relevant
  • Dezvoltați baza de clienți potențiali și potențiali interesați
  • Efectuați măsurarea frecvenței și atingerii

Beneficiile camerei curate de date

Înlocuiți cookie-urile de la terți

Tot mai multe companii dezactivează utilizarea cookie-urilor de la terți. Cu toate acestea, agenții de marketing pot colecta în continuare datele necesare printr-o cameră curată a datelor, care este o alternativă sigură și mai bună la cookie-uri.

Respectarea reglementărilor privind confidențialitatea datelor

Multe țări din lume au devenit preocupate de confidențialitatea datelor cetățenilor lor. Drept urmare, am observat conformități precum GDPR și CCPA. Serviciul de cameră curată de date respectă toate reglementările majore de confidențialitate privind datele personale ale utilizatorilor. Prin urmare, utilizarea datelor produse de acest serviciu înseamnă că respectați toate cerințele.

Susținerea încrederii consumatorilor

Utilizatorii finali ai produselor dvs. au nevoie și de puțină confidențialitate. Folosind informațiile adunate din camera curată a datelor pentru marketing și promovare, nu le încălcați confidențialitatea. Astfel, vă puteți dovedi că sunteți o companie de încredere.

Consolidați relația strategică

Alegerea unui mod de colaborare sigur și care să primească în primul rând confidențialitatea cu partenerii dumneavoastră strategici vă ajută să îmbunătățiți cercetarea și dezvoltarea, strategia de produs și analiza valorii. Astfel, puteți continua să explorați oportunități mai bune cu ei.

  11 cele mai bune tastaturi de jocuri pentru un joc fluid și receptiv

Utilizați o varietate de seturi de date

Agenții de publicitate și agenții de marketing pot crea grupuri de audiențe personalizate din datele colectate de utilizatori. Cu o mai bună segmentare a utilizatorilor, devine posibilă vizarea categoriei potrivite de consumatori.

Din camerele curate de date, agenții de marketing pot obține informații agregate ale utilizatorilor despre tendințele diferitelor sectoare. Fie că este vorba despre diferite grupuri de utilizatori, date demografice și industrii, puteți obține datele necesare de la furnizorii de servicii.

Provocările camerei curate ale datelor

Interoperabilitate

Principalii furnizori de camere curate de date, cum ar fi Google și Facebook, oferă doar informații agregate despre utilizatori pentru platformele lor. Este cunoscută ca abordarea cu platformă unică sau abordarea grădinii cu pereți.

Această metodă vă împiedică să combinați împreună date de pe mai multe platforme.

Lipsa standardizării

Până acum, nu există o standardizare în această tehnologie. Diferiți furnizori de servicii utilizează diverse metodologii și formate pentru a agrega și a accesa datele. Prin urmare, veți obține datele în diferite formate dacă le acumulați de pe mai multe platforme.

Absența datelor de calitate

Deoarece agenții de marketing nu au acces direct la datele primare, calitatea datelor depinde exclusiv de furnizorii de date. De asemenea, nu se poate verifica în mod independent acuratețea și calitatea datelor.

Nu este potrivit pentru grupuri mici de utilizatori

Pe lângă toate punctele menționate mai sus, camerele curate de date nu pot oferi informații despre un grup mic de utilizatori. Companiile stabilesc chiar și o limită minimă a numărului de utilizatori înainte de a împărtăși rezultatele cu agenții de marketing și companiile.

De exemplu, dacă utilizați Google Ads Data Hub, platforma trebuie să aibă datele a 50 de utilizatori pentru a partaja rezultatele combinate.

Riscurile serviciilor de cameră curată de date

Încălcarea datelor

Agenții de publicitate trebuie să partajeze date primare cu platformele de camere curate de date pentru informații. Dacă există un incident de încălcare a datelor sau de atac cibernetic, datele ar putea cădea în mâini greșite. În consecință, companiile trebuie să se confrunte cu amenzi mari, o reputație proastă și o pierdere a bazei de clienți.

Erori umane

Dacă companiile decid să gestioneze manual platformele, procesul ar putea deveni predispus la erori umane. Formatarea incorectă a interogărilor, accesul accidental la date către persoane neautorizate și transferul de date prin canale nesecurizate sunt câteva dintre incidentele care pot face din camera curată a datelor un proces riscant.

Securitate

În funcție de companiile cărora trebuie să le asiste, furnizorii de servicii trebuie să impună securitatea la diferite niveluri. În caz contrar, poate avea loc o scurgere de date.

Tipuri de cameră curată de date

#1. Pur sau Neutru

Acestea sunt camere curate de date gestionate oferite ca soluții SaaS companiilor, mărcilor startup și caselor media. Deoarece MSP-urile oferă servicii, nu aveți nevoie de niciun specialist în domeniul datelor intern pentru a analiza datele.

Astfel de soluții oferă mai multă valoare investiției dumneavoastră într-o tehnologie sigură și securizată pentru a oferi reclame personalizate publicului dumneavoastră.

Puteți utiliza seturi de date de marketing din astfel de soluții în diferite ecosisteme publicitare precum Google, Facebook, Amazon, Bing etc.

#2. Gradina zidita

Este cel mai popular și utilizat tip. Marile companii IT precum Google, Facebook și Amazon dețin astfel de camere curate de date. Puteți utiliza numai date de reclame primare și terțe într-un ecosistem de anunțuri selectat.

  Cum să-ți faci familia să iubească casa ta inteligentă

De exemplu, Google Ads Data Hub (ADH) este doar pentru ecosistemul Google Ads și nu va funcționa pe Amazon sau Facebook.

#3. Non-Standard

Furnizorii de servicii de marketing în cloud și stocare a datelor au creat camere curate de nișă pentru date. De exemplu, BlueConic este un furnizor de servicii CDP și a anunțat acest serviciu. Puteți utiliza soluția doar în BlueConic.

De asemenea, platforma de cloud computing Snowflake și furnizorul de software de marketing Epsilon au soluții individuale similare pentru clienții lor existenți sau noi.

De asemenea, astfel de soluții nu vă permit să exportați seturi de date în soluții de grădină cu pereți și invers.

Platforma de date despre clienți vs. Camera curată de date

Agenții de publicitate și casele media folosesc CDP-uri pentru a gestiona și colecta date despre audiență. Camerele curate ale datelor pot spori și îmbunătăți cazurile de utilizare ale CDP-urilor în gestionarea datelor de marketing. Cu toate acestea, există unele diferențe și acestea sunt:

FuncționalitățiCDPDă cameră curată de date Confidențialitatea datelor de utilizatorNominală, predispusă la hack-uri și scurgeri de informații Practic imposibil de piratat sau încălcat confidențialitatea datelor Tip de date Date de la utilizatori primari cu PIIFe de potrivire de la prima parte și de la terți fără PIISniveluri de securitate De bază, cum ar fi accesul bazat pe permisiuni Securitate la nivel înalt cu chei de criptare Cros Compatibilitate Datele CDP sunt centrate pe companie.Seturile de date găsite în aceste instrumente sunt utile pentru orice afacere care optează pentru marketing online

Camera curată de date: alternative

Iată câteva alternative:

#1. ID-uri universale

Fiind o alternativă perfectă la cookie-uri, va ajuta agenții de publicitate să faciliteze atribuirea pe mai multe rețele. Folosește ID-uri de e-mail pentru a crea ID-uri hashing și pentru a colecta date anonime de pe toate platformele publicitare majore.

#2. Direcționarea contextuală

Această veche metodă de direcționare a anunțurilor a revenit pe scenă, permițând specialiștilor în marketing să afișeze anunțuri în funcție de contextul paginii pe care o vizitează utilizatorul. Se poate chiar face această strategie mai eficientă prin încorporarea altor date de la editor.

#3. Google Privacy Sandbox

Această platformă anonimizează datele utilizatorilor și acumulează clienții pe baza atributelor partajate. Este mai bine să protejeze confidențialitatea utilizatorilor, permițând în același timp agenților de publicitate să ruleze și să își măsoare campaniile de marketing.

Viitorul camerei curate de date

În viitor, această tehnologie va deveni serviciul de bază pentru agenții de publicitate pentru a trimite reclame direcționate publicului lor. De asemenea, vor folosi seturi de date gestionate de la acest serviciu pentru a măsura performanța campaniei, pentru a aduna informații și pentru a face prognoze.

Gartner spune că 80% dintre agenții de publicitate online cu bugete media uriașe se vor trece la camerele curate de date până în 2023. Pentru a răspunde acestei cerințe uriașe, giganții tehnologiei au investit în această tehnologie din 2017.

Serviciile existente în acest domeniu sunt Google Ads Data Hub, Amazon Marketing Cloud (AMC), InfoSum, Disney Advertising Sales și multe altele.

Întreprinderile de mai sus și-au transmis deja interesul pentru creșterea bugetului pentru dezvoltarea, întreținerea și comercializarea camerelor curate de date.

Nota autorului despre Data Clean Room

Potrivit Data Intelo, piața de publicitate PPC va crește cu 10% CAGR până în 2030. A fost în intervalul de venituri de 14,5 miliarde de dolari în 2017. Cu toate acestea, tehnologiile existente pentru a trimite reclame personalizate și a urmări călătoriile clienților se vor opri în curând.

Camera curată a datelor va deveni cel mai simplu instrument pentru optimizarea PPC așa cum o faceți acum. Prin urmare, vă puteți aștepta la miliarde de dolari în venituri în acest domeniu pe scena globală. Dacă sunteți o agenție de marketing mai proaspătă sau de marketing digital, trebuie să o acceptați acum!

Încheierea

Dacă sunteți un agent de marketing digital, proprietar de agenție de publicitate, antreprenor de afaceri individual sau pasionat de tehnologiile actuale de acces la date ale clienților, trebuie să cunoașteți camera curată a datelor.

Această tehnologie vă va ajuta să vă navigați în efortul viitor pentru analiza campaniilor PPC. În plus, veți primi și servicii gestionate atunci când optați pentru serviciul de cameră cu curatare a datelor.

Urmează cele mai bune instrumente CIAM și strategiile dovedite de curățare a datelor.