Bluesky a lansat aplicația Android și Summit-ul partenerilor Snapchat

Salutări tuturor! 👋 Avem astăzi noutăți importante despre produsele noastre, pregătite special pentru voi! 📣

Bluesky, alternativa Twitter susținută de Jack Dorsey, ajunge pe dispozitivele Android

Platforma Bluesky, o alternativă la Twitter ce are sprijinul co-fondatorului Twitter, Jack Dorsey, este acum accesibilă utilizatorilor de Android. Aplicația, ce promite un viitor descentralizat pentru rețelele sociale și oferă utilizatorilor control asupra algoritmilor, a debutat la sfârșitul lunii februarie pentru posesorii de iOS, rămânând momentan în versiune beta închisă.

Conform datelor furnizate de firma de analiză a aplicațiilor data.ai, interesul pentru Bluesky este foarte ridicat. Până în prezent, Bluesky a înregistrat 240.000 de instalări pe dispozitive iOS.

Bluesky utilizează un protocol propriu, denumit Protocolul de Transfer Autentificat (AT), creat pentru a facilita „aplicații sociale distribuite la scară largă, incluzând portabilitatea contului, opțiunea de a alege algoritmii, interoperabilitatea și eficiența”.

Se pot observa câteva diferențe între Twitter și Bluesky. De exemplu, Bluesky întreabă utilizatorii: „Ce se întâmplă?”, în timp ce Twitter folosește formularea: „Ce mai faci?”. Interfața aplicației este minimalistă, permițând compunerea de postări de maximum 256 de caractere, cu posibilitatea de a adăuga fotografii.

În momentul redactării acestui articol, Bluesky nu include funcția de mesagerie directă, dar utilizatorii pot căuta și urmări alte profiluri, similar cu Twitter.

Unul dintre tab-urile disponibile permite vizualizarea notificărilor, care includ aprecieri, redistribuiri, urmăriri și răspunsuri, funcții similare cu cele de pe Twitter.

Utilizatorii Bluesky pot partaja, dezactiva și bloca conturi, dar funcții avansate precum adăugarea în liste nu sunt încă disponibile.

Bluesky a obținut o finanțare de 13 milioane de dolari în ultimul an, avându-l pe Dorsey în consiliul său director. Pentru a utiliza platforma, trebuie să vă înscrieți pe lista de așteptare sau să obțineți un cod de invitație de la un prieten.

Snapchat lansează un chatbot AI gratuit pentru toți utilizatorii și lentile AR bazate pe inteligență artificială generativă

Snapchat a anunțat o serie de noutăți în cadrul recentului Snap Partner Summit, printre care se numără un chatbot AI gratuit, lentile AR alimentate de inteligența artificială generativă și funcții noi, precum actualizări pentru Stories și Snap Map, îmbunătățiri Bitmoji și modalități inovatoare de interacțiune virtuală cu prietenii.

Chatbot-ul AI de la Snapchat, dezvoltat cu tehnologia OpenAI GPT, era anterior disponibil doar pentru utilizatorii care plăteau un abonament, dar acum este accesibil gratuit tuturor utilizatorilor din întreaga lume. Conform datelor Snapchat, utilizatorii au trimis aproximativ 2 milioane de mesaje pe zi folosind chatbot-ul.

Scopul chatbot-ului AI este de a oferi experiențe similare cu cele de la ChatGPT, ajutând, de exemplu, utilizatorii să găsească idei de cadouri de ziua de naștere pentru un prieten, să planifice excursii, să obțină sugestii de rețete pentru cină, să scrie poezii pentru prieteni, etc. În plus, chatbot-ul AI va recomanda lentile relevante sau sugestii de activități.

Într-un alt anunț, Snapchat a prezentat lentile AR bazate pe inteligența artificială generativă. Snapchat introduce o nouă „Lentilă cosmică” care transformă utilizatorul și mediul înconjurător într-un decor SF animat.

Snapchat a subliniat că facilitează găsirea obiectivelor relevante pentru utilizatori, aplicația urmând să recomande obiective care se potrivesc cu contextul fotografiilor sau videoclipurilor realizate de utilizator.

Primo, un start-up francez care dezvoltă software de gestionare IT pentru IMM-uri (întreprinderi mici și mijlocii), a atras o finanțare de 3,4 milioane de dolari de la Headline, GFC și investitori privați specializați în SaaS.

Primo oferă urmărirea și gestionarea completă a infrastructurii IT, inclusiv implementarea și configurarea dispozitivelor, achiziționarea de echipamente, soluții MDM (Mobile Device Management), soluții de securitate, asigurări și suport tehnic.

În plus, toate aceste informații sunt sincronizate cu sistemul de resurse umane, iar facturarea este transparentă și centralizată.

Consola centralizată ajută la standardizarea proceselor de înregistrare și de debarcare, integrându-se cu Google sau Microsoft 365 pentru a oferi o vizibilitate completă. Toate aceste activități sunt gestionate de un singur specialist IT dintr-un tablou de bord centralizat.

Majoritatea IMM-urilor, indiferent de domeniul de activitate, depind de servicii IT externalizate sau ar fi costisitor să angajeze o echipă IT internă. Prin urmare, Primo poate fi o soluție benefică pentru aceste companii.

Primo își propune să devină partenerul SaaS ideal pentru companiile mici, oferind o platformă unificată ce reunește multiple instrumente, eliminând necesitatea de a lucra cu diverși furnizori pentru a acoperi necesitățile de suport IT.