Atacurile smishing vs. phishing: care sunt diferențele?

Smishingul și phishingul sunt atacuri de inginerie socială care păcălesc victimele să dezvăluie informații sensibile.

Phishingul implică trimiterea de e-mailuri cu link-uri sau atașamente rău intenționate. Pe de altă parte, smishing, care este o combinație de SMS și phishing, implică trimiterea de mesaje text cu link-uri rău intenționate sau un număr de telefon pe care victima este îndemnată să facă clic sau, respectiv, să sune.

Atât în ​​atacurile de tip smishing, cât și în cele de phishing, infractorii își amenință potențialele victime cu consecințe grave, dacă nu răspund imediat. Victimele care răspund la amenințări pot ajunge să dezvăluie informații sensibile, cum ar fi parolele sau detaliile contului bancar.

Phishing-ul atacă furtul de date Imagine Pixabay

Înainte de a analiza asemănările și diferențele dintre atacurile smishing vs. phishing, să aflăm ce înseamnă fiecare termen.

Ce este Smishing

Smishingul este un atac în care infractorii trimit mesaje text cu linkuri rău intenționate sau numere de telefon false către potențialii utilizatori de telefoane mobile. Include utilizarea de mesaje text manipulative într-un limbaj convingător pentru a păcăli utilizatorul telefonului să răspundă.

Atacatorul poate folosi urgența, cum ar fi nevoia de a plăti prompt pentru un pachet în tranzit sau de a confirma o tranzacție financiară, de a plăti urgent pentru o factură în așteptare etc.

Ce este phishingul

Phishingul reprezintă trimiterea de e-mailuri frauduloase care conțin link-uri sau atașamente rău intenționate care direcționează utilizatorul către serverul controlat de atacator sau instalează programe malware care pot fura informații sensibile.

În caz de phishing, site-ul atacatorului poate arăta similar cu un site legitim, dar va avea un nume de domeniu scris greșit. Cu toate acestea, poate conține un câmp de conectare care le permite să fure numele de utilizator și parolele pe măsură ce victima le scrie, crezând că accesează un site web sigur.

Smishing vs. phishing: asemănări

Atacurile smishing și phishing folosesc tactici de inginerie socială pentru a păcăli utilizatorii nebănuiți să dezvăluie informații sensibile sau confidențiale. Cele două metode de atac au următoarele asemănări.

  • Fiecare folosește un limbaj persuasiv pentru a-și avertiza victimele despre potențiale pericole dacă nu răspund imediat. De exemplu, ei avertizează că contul bancar sau cardul de credit va fi desființat, electricitatea sau serviciul telefonic va fi întrerupt și alte amenințări, cu excepția cazului în care victima ia acțiunea solicitată, cum ar fi făcând clic pe un link furnizat.
  • Conține legături rău intenționate controlate de atacatori și cu potențialul de a fura acreditările de conectare sau alte informații sensibile, de a instala programe malware sau viruși sau de a compromite dispozitivul utilizatorului.

Atacurile smishing vs. phishing Imagine Pixabay

  • Urgență: Fiecare dintre atacuri creează un sentiment de urgență și poate folosi amenințări sau avertizează potențiala victimă cu privire la consecințele negative dacă nu acționează sau nu răspunde imediat.
  • Înșelăciune: ambele atacuri folosesc practici de inginerie socială pentru a-și păcăli și manipula victimele. Atacatorii de tip smishing și phishing uzurpă adesea identitatea unor companii cunoscute și legitime, cum ar fi Microsoft, Amazon, Google și alte mărci cunoscute. Acest lucru face ca potențialele victime să câștige încredere, să răspundă sau să ofere informațiile solicitate, crezând că au de-a face cu organizația sau autoritatea menționată.
  • Același scop: scopul principal al lansării atacurilor de tip smishing sau phishing este acela de a păcăli victima pentru a divulga informații sensibile ale companiei sau individuale, cum ar fi datele de conectare, cardul de credit sau detaliile bancare și multe altele.
  Ce înseamnă „IRL” și cum îl folosești?

Atacurile smishing vs. phishing: diferențe

Tabelul de mai jos evidențiază diferențele majore între atacurile smishing și phishing.

CaracteristiciSmishingPhishingAttack Vector Utilizează mesaje text SMS cu adrese URL rău intenționate scurtate sau un număr de telefon fals. Folosește e-mail cu link-uri sau atașamente rău intenționate.MediumTelefon sau dispozitiv mobilComputer sau dispozitiv mobil care accesează e-mailul. Acoperire și impact Au fost trimise în medie 2,65 miliarde de mesaje text spam și primite pe săptămână în aprilie 2022. Rata de clic a linkurilor din mesajele text este mai mare decât cea din e-mailuri. Este posibil ca mai mulți utilizatori să fie compromisi folosind smishing în comparație cu phishing. Aproximativ 3,4 miliarde de mesaje e-mail de phishing sunt trimise în fiecare zi. Cu toate acestea, rata de clic este mai mică decât cea a zdrobirii. Mecanism de livrare Mesaje text către un telefon mobil Mesaje de e-mail către dispozitive de calcul Conștientizarea utilizatorilor O medie de 2,65 miliarde de mesaje text spam au fost trimise și primite pe săptămână în aprilie 2022. Rata de clic a link-urilor din mesajele text este mai mare decât cea din e-mailuri. Mai mulți utilizatori sunt susceptibili de a fi compromisi folosind smishing comparativ cu phishing. Cei mai mulți utilizatori de e-mail sunt conștienți de atacuri de phishingLegăturiLegături rău intenționate scurtate și numere falseLegături și atașamente rău intenționate Exploatarea dispozitivului Aproximativ 60% dintre utilizatorii de telefoane mobile nu sunt conștienți de atacurile smishing și sunt probabil să cadă victime.Poate fura informații confidențiale de la un computer. Atacatorii pot folosi, de asemenea, dispozitivul compromis pentru a distribui programe malware sau viruși către computerele din aceeași rețea. Urgență Utilizarea unui mesaj mai urgent și mai convingător care solicită răspuns imediat. E-mail urgent, dar mai puțin decât zdrobirea.

Cum să te protejezi?

Mai jos sunt câteva dintre practicile de protecție împotriva smishing și phishing.

  • Utilizarea unei soluții puternice de securitate pentru e-mail: Instalați soluții de securitate eficiente, cum ar fi software antivirus, firewall-uri puternice, filtre de spam, utilitare de analiză a linkurilor, software anti-phishing și alte instrumente. Acestea ajută la detectarea și prevenirea livrării de mesaje de e-mail de phishing către utilizatori.
  • Utilizați autentificarea cu mai mulți factori (MFA): implementarea unui MFA adaugă un strat de protecție suplimentar, solicitând utilizatorului să furnizeze o altă autentificare în afară de parolă. Soluțiile tipice MFA solicită utilizatorului să furnizeze numele de utilizator și parola, precum și o altă formă de autentificare, cum ar fi un cod trimis către un dispozitiv, cum ar fi un telefon mobil.
  • Actualizați și corectați în mod regulat sistemele de operare și aplicațiile software: actualizarea sistemului de operare, a aplicațiilor și a soluțiilor de securitate asigură că acestea sunt actualizate și rulează corecții recente care abordează majoritatea vulnerabilităților și defectelor pe care infractorii le pot exploata.
  • Respectați practicile de securitate sigure: deși instalarea unui antivirus și a altor soluții de securitate pe computer sau pe dispozitivul dvs. mobil vă ajută să vă detectați și să vă protejați împotriva potențialelor atacuri, trebuie totuși să practicați activități online sigure. Aflarea despre trucurile existente și noi pe care le folosesc atacatorii vă ajută să vă mențineți în siguranță. De asemenea, aflați cum să verificați semnele roșii de inginerie socială, cum ar fi erori de ortografie, urgență, nume de domenii greșite, expeditori necunoscuți etc.
  Obiective, concepte cheie și cazuri de utilizare

Opriți atacurile de tip phishing Imagine: Pixabay

  • Creați conștientizare privind securitatea: organizațiile ar trebui să ofere personalului lor cursuri de conștientizare adecvate și regulate despre phishing, smishing și alte atacuri cibernetice. În plus, aceștia ar trebui să utilizeze instrumente de simulare a phishingului pentru a testa gradul de conștientizare și pentru a identifica și aborda lacunele. De asemenea, utilizatorii individuali ar trebui să-și educe familia și prietenii despre mesajele spam și despre cum să acționeze și să rămână în siguranță.
  • Raportați tentativa de atac: raportați cazul unei entități, cum ar fi o bancă sau altă instituție, astfel încât să poată securiza contul. În plus, puteți informa instituția de prevenire a fraudei din țara dumneavoastră, astfel încât să poată investiga în continuare.
  • Testați gradul de conștientizare folosind încercări simulate de phishing: testele simulate le permit administratorilor să determine gradul de conștientizare a angajaților și modul în care aceștia ar răspunde la încercările reale de phishing. Software-ul de simulare trimite de obicei e-mailuri de phishing similare cu cele pe care le-ar trimite atacatorii, dar fără link-uri sau atașamente dăunătoare. Acesta permite organizației să stabilească dacă instruirea de conștientizare funcționează și dacă există lacune care trebuie abordate.
  • Protejați informațiile sensibile: pe lângă utilizarea antivirusului și a criptării pentru a proteja datele sensibile, este o practică bună să limitați cine are acces la date și ce poate face cu acestea. În mod ideal, acordați utilizatorilor cel mai mic privilegiu care le permite să acceseze doar datele și resursele de care au nevoie pentru a-și îndeplini sarcinile. Chiar dacă un atacator obține acces neautorizat, acesta nu poate provoca multe daune.
  • Ignorați sau ștergeți orice text sau e-mail suspect. Evitați să dați clic pe mesaje, atașamente sau link-uri suspecte. În plus, nu răspundeți la mesajele care vă cer să trimiteți informații personale, cum ar fi detalii despre cardul de credit sau contul bancar.

Ce să faci după un atac?

În ciuda eforturilor de a detecta și de a bloca mesajele de smishing și phishing să ajungă la victimele lor, milioane de mesaje false reușesc totuși să ocolească spam-ul și alte filtre de securitate în fiecare zi.

  Cum să curățați și să vă dezinfectați Apple Watch

Din păcate, majoritatea utilizatorilor, chiar și cei care sunt conștienți de escrocherii, pot fi încă păcăliți și pot face clic pe linkurile rău intenționate. În timp ce cea mai bună strategie este să ignorați și să evitați să răspundeți la mesajele SMS și e-mail false, este, de asemenea, bine să știți ce să faceți atunci când are loc un atac.

#1. Stabiliți cum a avut loc atacul

Aflați de ce a avut loc atacul și dacă soluția dvs. de securitate necesită îmbunătățiri pentru a preveni atacuri similare în viitor.

#2. Verificați efectul atacului

Investigați e-mailul de phishing pentru a afla intenția acestuia, datele vizate de atacator și scopul. De asemenea, puteți utiliza firewall-ul sau jurnalele similare pentru a căuta adrese IP și URL-uri suspecte. Verificați conturile și datele care ar fi putut fi compromise. În plus, monitorizați îndeaproape conturile sau tranzacțiile online și bancare pentru orice activități suspecte, cum ar fi încercări de conectare din locații neobișnuite, transfer de fonduri etc.

#3. Informați organizația implicată

Este cea mai bună practică să contactați compania legitimă implicată și să le informați că atacatorii folosesc numele companiei pentru a păcăli utilizatorii. Informațiile permit organizației să își avertizeze clienții despre escrocherii.

#4. Izolați dispozitivul de rețea

Dacă telefonul sau computerul dvs. este infectat, deconectați-l de la rețea pentru a preveni ca malware-ul sau alt software instalat să vă încarce datele sensibile. De asemenea, ajută la protejarea altor mașini din rețea.

Pe lângă prevenirea răspândirii malware-ului la alte mașini din rețea, deconectarea asigură că dispozitivul nu fură și nu încarcă date sensibile pe internet sau pe mașina atacatorului.

#5. Curățați dispozitivul

Utilizați un instrument de încredere pentru a curăța dispozitivul infectat și asigurați-vă că îl conectați înapoi numai atunci când nu poate provoca nicio daune. Puteți lua în considerare restabilirea sistemului la o stare bună anterioară, cum ar fi cu o săptămână înainte de atac. De asemenea, schimbați parolele și codurile PIN pentru conturile compromise.

Concluzie

Fiecare persoană și organizație care utilizează dispozitive mobile și computere este vulnerabilă la atacuri de tip smishing și phishing. Atacurile smishing vizează adesea utilizatorii de telefoane mobile, în timp ce phishing-ul se concentrează asupra utilizatorilor de e-mail.

În orice caz, spammerii folosesc tehnici de inginerie socială pentru a păcăli utilizatorii să dezvăluie parole, detalii bancare și alte informații sensibile. Cele mai multe e-mailuri și texte SMS de phishing și smishing pot ocoli filtrele de spam și alte soluții de securitate. În consecință, acestea pot face utilizatorii să creadă că mesajele sunt legitime și curate.

A fi vigilent și a cunoaște cele mai bune practici de securitate cibernetică poate ajuta la prevenirea furtului de date și de identitate. Cel mai bun mod de a preveni atacurile este ca utilizatorii să învețe cum să caute semne de atac de tip smishing vs. phishing, cum ar fi urgență, expeditori necunoscuți, solicitări de dezvăluire a informațiilor sensibile și multe altele. Odată ce suspectați un atac, ignorați mesajul și confirmați dacă organizația menționată v-a trimis mesajul.

În continuare, ce sunt atacurile spooling și cum să te ferești de ele?