Cum să recuperați elementele șterse din Outlook

Cu toții am trăit acea senzație neplăcută când ștergem ceva din greșeală. De aceea, suntem mari susținători ai copiilor de rezervă, fie că folosim un PC, un Mac, un dispozitiv Android sau un iPhone. Fișierul .pst al Outlook poate fi salvat ca orice alt fișier – și ar trebui să facem asta, chiar dacă implică mutarea lui din locația implicită – dar acest lucru nu ne ajută să recuperăm un e-mail șters accidental.

Din fericire, dacă folosiți Microsoft Exchange Server ca server de e-mail, există șanse mari să recuperați mesajul șters neintenționat. (Dacă folosiți o adresă de e-mail bazată pe web, precum Gmail sau Yahoo!, cea mai bună soluție este să accesați interfața web a e-mailului și să căutați acolo.)

Diferența dintre ștergerea ușoară și ștergerea definitivă

Atunci când un e-mail este șters „ușor”, prin selectarea lui și apăsarea tastei „Delete” sau prin clic pe opțiunea „Ștergere” din Outlook, mesajul este mutat în folderul Elemente șterse. Acolo, acesta va rămâne, în general, până când golim folderul (deși administratorii companiei ar putea seta golirea automată a acestui folder la intervale regulate). Golirea folderului Elemente șterse este denumită „ștergere definitivă”, deoarece mesajul este eliminat complet din Outlook, de pe computer. O „ștergere definitivă” mai poate fi realizată și folosind combinația de taste SHIFT+Delete, care șterge mesajul direct, fără a-l trimite în folderul Elemente șterse.

Dacă ați șters un mesaj „ușor” din greșeală, accesați folderul Elemente șterse, găsiți mesajul și mutați-l înapoi în folderul din care l-ați șters inițial. Dacă mesajul a fost șters definitiv, veți avea nevoie de instrumentul „Recuperare elemente șterse”.

Cum să recuperați mesajele șterse definitiv

Un e-mail „șters definitiv” este mutat într-un folder ascuns, denumit „Elemente recuperabile”, din Exchange. În mod implicit, perioada de stocare a acestor e-mailuri șterse este de 14 zile. Aceasta înseamnă că, timp de 14 zile de la „ștergerea definitivă”, mesajul va rămâne în folderul „Elemente recuperabile” înainte de a fi șters complet (și irecuperabil). Așadar, dacă administratorul dvs. de e-mail nu a modificat valoarea implicită, aveți 14 zile la dispoziție pentru a utiliza instrumentul „Recuperare elemente șterse” din Outlook și a vă recupera e-mailul șters din greșeală.

Acest instrument poate fi accesat din trei locații diferite:

Selectați folderul Elemente șterse și căutați opțiunea „Recuperați elementele eliminate recent din acest folder” în partea de sus a panoului folderului.

Accesați Acasă > Recuperați elementele șterse de pe server.

Accesați Folder > Recuperați elementele șterse.

Toate aceste opțiuni deschid același instrument Recuperare elemente șterse, care afișează o listă cu elementele din folderul Elemente recuperabile.

Pentru a recupera un element șters, selectați-l, asigurați-vă că opțiunea „Restaurați elementele selectate” este activată, apoi faceți clic pe „OK”.

Elementul va fi mutat înapoi în folderul Elemente șterse, de unde îl puteți muta înapoi în folderul dorit inițial.

Puteți recupera mai multe elemente simultan folosind instrumentul Recuperare elemente șterse: țineți apăsată tasta Control în timp ce selectați e-mailurile pe care doriți să le recuperați. Dacă există un bloc de e-mailuri pe care doriți să îl recuperați, selectați primul e-mail, țineți apăsată tasta Shift și faceți clic pe ultimul e-mail din bloc pentru a le selecta pe toate. Există și un buton „Selectați toate”, dacă doriți să recuperați toate e-mailurile. Dacă selectați multe e-mailuri, procesul de recuperare ar putea dura, deoarece acestea trebuie mutate din folderul Elemente recuperabile în folderul Elemente șterse.

De asemenea, puteți șterge e-mailuri și din acest instrument. Selectați elementele pe care doriți să le ștergeți definitiv, activați opțiunea „Ștergeți elementele selectate” și faceți clic pe „OK”.

Va apărea un mesaj de avertizare. Fiți atenți, deoarece dacă faceți clic pe „OK”, elementele selectate vor fi șterse fără nicio posibilitate de recuperare.

Acesta este un avertisment important: ștergerea unui element îl elimină din Exchange și dispare complet. De regulă, nu există motive să ștergeți definitiv un e-mail, așa că, dacă aveți dubii, nu utilizați opțiunea Purge.

Dacă ați șters ceva accidental și nu găsiți elementul folosind instrumentul Recuperare elemente șterse, nu faceți nimic altceva și contactați imediat echipa de suport tehnic. Aceștia ar putea avea instrumente care să vă ajute să recuperați e-mailul, dar este posibil să nu reușească. Așadar, nu uitați să faceți copii de rezervă în mod regulat!