Ghidul tău pentru crearea unei culturi pozitive a muncii corporative pentru succesul în afaceri!
Cultura corporativă sau de companie este un set de principii etice care caracterizează o organizație și îi ghidează practicile. Acesta include valori, convingeri, etică și atitudini și guvernează performanța angajaților și a conducerii în ceea ce privește negocierea, performanța și gestionarea tranzacțiilor comerciale.
Cultura corporativă se referă la calitățile cumulate ale oamenilor care lucrează într-o companie, exprimate prin interacțiunile sociale și mediul de lucru. Dezvoltă un mediu de lucru pozitiv, îmbunătățește angajamentul și productivitatea angajaților și construiește identitatea companiei pentru cei din afară.
Cuprins
Tipuri comune de cultură corporativă
Următoarele sunt patru tipuri comune de cultură organizațională practicate de corporații:
Cultura Adhocrației
Cultura adhocrației se referă la organizațiile concentrate pe inovare, creând un loc de muncă intraprenorial. Managementul acționează ca persoane care asumă riscuri, iar angajații aduc idei noi, creativitate sau inovație.
Prin gestionarea unui leadership eficient, organizația apreciază angajații, permițându-le să lucreze dincolo de status quo-ul. Organizațiile organizează sesiuni de strategie pentru a încuraja idei noi de la angajați și pentru a promova obiectivele companiei.
Cultura Clanului
Culturile de clan, sau culturile de familie, implică un mediu de lucru orientat spre echipă, proactiv și adaptabil. Afacerile care folosesc cultura clanului respectă fiecare individ și încurajează feedback-ul clar și comunicarea între membrii personalului.
Managementul se concentrează pe satisfacția angajaților în același mod în care un angajat depune toate eforturile posibile pentru a-și satisface clienții. Startup-urile și companiile mici sau de familie indică în principal o cultură de clan, în care fiecare individ este respectat în acest loc de muncă extrem de colaborativ, iar comunicarea este pe primul loc.
Organizațiile pun accentul pe structurile organizaționale orizontale pentru a facilita oportunitățile de mentorat și pentru a reduce barierele dintre manageri și angajați, adesea asociate cu culturile clanului. Scopul acestui tip de cultură corporativă este reducerea distanței dintre directori și lucrători. Cultura clanului este foarte adaptabilă, orientată spre acțiune și concentrată pe prosperarea în schimbare.
Cultura Ierarhiei
Afacerile cu culturi ierarhice se concentrează pe procesele tradiționale de afaceri, ceea ce implică practici de afaceri convenționale. Mediile de lucru sunt caracterizate prin proceduri bine definite și evitarea riscurilor, în care companiile au de obicei politici stricte, cum ar fi stabilirea programelor de lucru și a codurilor vestimentare.
Sarcinile zilnice au prioritate față de relațiile cu angajații și feedback. Culturile ierarhice susțin structurile corporative tradiționale cu mai multe niveluri de management. Toate tipurile de afaceri, de la restaurante fast-food la bănci, au această cultură.
Cultura de piata
În această cultură, obiectivele de afaceri ale companiei sunt prioritare. În cultura de piață a organizațiilor, profitabilitatea și cota de piață sunt prioritare de către companii. Se concentrează pe afaceri bazate pe rezultate, punând prioritate profitului în fața succesului financiar și fericirii lucrătorilor.
Afacerile prioritizează atingerea obiectivelor, atingerea cotelor și generarea de rezultate. Cultura de piață cere ca toți angajații să aibă același obiectiv de a maximiza valoarea pentru acționari sau clienți. Liderii din industrie și marile companii favorizează în general acest tip de cultură.
De ce aveți nevoie de o cultură corporativă pozitivă pentru succes
Implicarea angajaților: – Cultura organizațională are un scop specific pentru angajați: să-i încurajeze și să-și atingă obiectivele. De asemenea, menține interacțiuni eficiente în cadrul organizației, crescând astfel angajamentul și productivitatea.
Implicarea angajaților stabilește o cultură organizațională mai largă, în care implicarea pozitivă creează o relație semnificativă între angajați și management pentru a asigura o relație pe termen lung.
Valoarea mărcii: – Cultura organizațională a unei companii se reflectă în reputația și imaginea sa publică. Oamenii își formează percepțiile despre o afacere din conversații din interiorul și din afara companiei. Unii factori externi pot influența imaginea mărcii, cei mai mulți dintre care provin din cultura companiei și din interacțiunile oamenilor cu liderii și angajații.
O identitate de brand puternică ajută companiile să atragă mai mulți clienți și solicitanți de locuri de muncă care își împărtășesc valorile și se angajează în aceleași obiective. Advocacy angajaților joacă un rol esențial aici în stabilirea unei imagini puternice de marcă.
Scăderea ratei de uzură: – Reducerea uzării înseamnă economisirea costurilor în procesul de recrutare. Deoarece cultura organizațională creează o relație fericită cu angajații, este mai puțin probabil ca aceștia să părăsească organizația.
Prin urmare, reduce timpul consumat în procesul de recrutare, integrare și formare pentru noii angajați și costurile. Companiile de renume cu mărci solide încearcă să mențină o cultură a companiei legată de misiunea lor de bază.
Creșteți productivitatea: – O cultură organizațională bine stabilită reunește angajații cu calificare redusă, permițându-le să împărtășească idei. În acest tip de organizație, angajații se simt apreciați și își desfășoară munca eficient.
Îmbunătățește performanța generală a afacerii, crescând astfel productivitatea. O cultură pozitivă a muncii motivează angajații spre obiectivul organizației și influențează rolul postului pentru cel mai bun rezultat al muncii.
Integrare eficientă: – Cultura organizațională are un impact asupra proceselor eficiente de integrare pentru formarea noilor angajați. Programele de orientare, instruire și management al performanței sunt exemple de procese de integrare care îi ajută pe noii angajați să obțină acces la resursele de care au nevoie pentru a reuși în rolurile lor.
Încurajează longevitatea și loialitatea angajaților și reduce frustrarea pe care unii angajați o simt atunci când le lipsesc cunoștințele necesare pentru a-și face treaba eficient. Companiile se pot asigura că noii angajați sunt conștienți de valorile de bază ale companiei lor prin integrare.
Semne ale unei mari culturi corporative
Retenție ridicată a angajaților: Retenția ridicată a angajaților dintr-o organizație afectează mentalitatea asupra culturii muncii. În era oportunităților multiple, o organizație cu experiență de lucru pozitivă păstrează angajați precisi și valoroși.
Mediile de lucru toxice, salariile nesatisfăcătoare, stresul sau volumul de muncă insuportabil, lipsa evaluării salariale și lipsa oportunităților de avansare sunt câteva dintre fostele motive pentru care un angajat părăsește locul de muncă. Dacă oamenii din cadrul organizației sunt mulțumiți, acest lucru se reflectă în politicile și abordarea generală.
Valori corporative clare: este esențial să creați o cultură corporativă a unei companii cu o viziune clară a obiectivelor pe termen lung. Înainte de a fi implementat de conducere și de angajați la toate nivelurile, acesta trebuie comunicat și împărtășit în întreaga companie. Într-o cultură pozitivă la locul de muncă, fiecare angajat este familiarizat cu valorile companiei.
Toate comunicările interne și externe ale companiei sunt marcate cu aceste valori și declarații de misiune. Organizațiile trebuie să clarifice angajaților lor care este rolul lor și ce așteaptă compania de la ei.
Implicarea la locul de muncă: O bună cultură a companiei încurajează participarea, oferind membrilor personalului oportunități plăcute de a se reuni în activități pentru a-și dezvolta viața personală și profesională. În general, organizațiile de succes, din punct de vedere cultural, sărbătoresc ziua într-o anumită zi a săptămânii sau planifică excursii în mod regulat.
Gradul de participare demonstrat de fiecare angajat este un indicator al succesului culturii companiei. Este esențial să se mențină un echilibru sănătos între muncă și viață pentru a reduce volumul de muncă al angajatului.
Comunicare internă solidă: Într-o cultură corporativă excelentă, comunicarea dintre angajați și management se desfășoară fără probleme. Culturile pozitive la locul de muncă încurajează transparența, astfel încât toți membrii echipei să-și cunoască statutul și unde se îndreaptă afacerea.
Astfel, directorii corporativi ar trebui să înțeleagă cât de important este stabilirea unei comunicări eficiente între angajații calificați. Organizațiile care doresc să creeze un mediu grozav trebuie să știe cât de importante sunt liniile deschise de comunicare.
Loc de muncă confortabil: mediul de lucru al unei companii reflectă modul în care angajații se simt despre locurile lor de muncă și răspunsul lor la organizație. Afacerile cu culturi corporative puternice își pun în general angajații pe primul loc. Un mediu de lucru plăcut, cu beneficii semnificative și facilități suplimentare pentru angajați, crește moralul în mod semnificativ.
Eforturile organizației de a se asigura că angajații săi sunt bine îngrijiți influențează și comportamentul angajaților săi. Astfel, este oportun ca organizațiile să ofere angajaților avantaje competitive, în funcție de natura postului.
Cum să construiți și să mențineți o cultură corporativă pozitivă
Iată câțiva pași pe care o organizație îi poate urma pentru a construi și menține o cultură corporativă pozitivă:
Obiective stabilite
Obiectivele companiei ar trebui să fie în concordanță cu cultura organizației și să descrie obiectivele fiecărei echipe, astfel încât angajații să aibă obiective specifice spre care să depună eforturi. Nu numai că va sprijini munca în echipă între membri, dar va ajuta și la dirijarea performanței individuale.
După cum este necesar, asigurați-vă că există opțiuni specifice pentru a primi feedback regulat al angajaților pentru a modifica în continuare obiectivele. De exemplu, dacă o echipă continuă să finalizeze munca înainte de termenul limită, organizația poate aloca ceva mai multă muncă în funcție de capacitatea angajatului. Va asigura profitabilitate maximă, iar angajații vor fi pregătiți să se ocupe de sarcinile esențiale.
Dacă nu sunteți sigur cum să vă definiți cel mai bine obiectivele de afaceri, puteți utiliza șabloane de mapare a strategiei pentru a clarifica lucrurile.
Pentru o cultură corporativă pozitivă, promovați un mediu de lucru primitor și incluziv, îmbrățișând diversitatea indivizilor și sărbătorind individualitatea acestora. Încurajați membrii personalului să folosească un limbaj incluziv și gândiți-vă la crearea unui comitet care să sprijine inițiativele privind diversitatea.
Pe măsură ce compania se extinde, asigurați-vă că diversitatea și incluziunea rămân componente vitale prin colaborarea cu departamentul de resurse umane pentru a încorpora diversitatea în strategia de recrutare. Diversitatea angajaților include convingerile lor culturale sau principiile bazate pe gen. De exemplu, într-un sondaj din 2019, 65% din totalul participanților din comunitatea LGBTQ consideră că diversitatea într-o organizație creează un loc de muncă pozitiv în care să lucreze. În general, 35% din totalul participanților bărbați și-au împărtășit opiniile în mod egal.
Respect pentru angajați
Trecând pentru a crea o cultură centrată pe angajați, organizațiile trebuie să asigure valoarea angajaților din cadrul organizației. Toți angajații, indiferent de poziția pe care o au în organizație, ar trebui să se simtă apreciați și incluși. Fiecare angajat ar trebui să se simtă împuternicit să-și împărtășească ideile și să dețină o poziție esențială în organizație, deoarece există șanse de a obține idei grozave de la ei.
De exemplu, dacă o organizație are un grup divers de oameni cu diferite tipuri de cunoștințe, managerii trebuie să se asigure că nimeni nu este trecut cu vederea la locul de muncă. Multe credințe bazate pe cunoaștere vor ajuta organizația să creeze valoare de afaceri din acea perspectivă culturală.
Oferiți suport angajaților
Împuternicirea angajaților este la fel de importantă ca și primirea noilor angajați. Organizațiile trebuie să se asigure că lucrătorii își înțeleg drepturile și că individualitatea este protejată la locul de muncă. Acordarea libertății membrilor personalului de a-și discuta problemele în interiorul și în afara locului de muncă este un element critic al oricărei organizații.
În plus, organizațiile pot avea nevoie de asistență și resurse pentru a susține această problemă, o componentă esențială a unui mediu de lucru favorabil. Asigurați-vă că membrii personalului HR își pot ajusta programul pentru a găzdui întâlniri private atunci când este necesar. Organizațiile ar trebui, de asemenea, să ia în considerare crearea unei linii telefonice anonime pentru angajați pentru a raporta incidentele de hărțuire sexuală la locul de muncă, care le va oferi un mijloc sigur și discret de a face acest lucru.
De exemplu, mai multe companii oferă angajaților concediu pentru creșterea copilului plătit atunci când au un nou-născut. Înseamnă că mamele și tații își pot lua concediul de care au nevoie pentru a-și îngriji copiii și vor primi, de asemenea, plata în timpul concediului. Este inclus ca un sprijin moral pentru angajați, oferind asigurări angajaților că organizația se gândește și la familia lor.
Citiți și: Software de urmărire PTO pentru a rămâne înaintea cererilor de concediu
Oferă flexibilitate
Flexibilitatea este un element esențial pe care un angajat și-l dorește de la o organizație. Angajații nu ar trebui să-și facă griji cu privire la consecințe dacă își iau timp liber pentru a face față obligațiilor personale sau altor situații de urgență.
Organizațiile ar trebui să aibă grijă de presiunea angajaților pentru a construi cultura organizațională. Mărește reputația mărcii și îi face pe angajații cu înaltă calificare să își dorească să lucreze în acea locație.
Un exemplu excelent de flexibilitate în cadrul unei organizații este cazul Tata Consultancy Services (TCS). Principala companie IT din India a permis angajaților săi să lucreze chiar și după blocare. În acest sens, compania le-a oferit angajaților libertatea de a-și face munca independent de oriunde în lume, reducând astfel povara pentru scopuri de birou. Prin aceasta, companiile au beneficiat și de economisirea costurilor organizației pentru facilitățile angajaților.
Cuvinte finale
O cultură corporativă este un instrument esențial pentru orice organizație pentru a crea un loc de muncă pozitiv. Cultura reprezintă atitudinile comportamentale ale angajaților unei companii și modul în care se manifestă aceste atitudini.
Trebuie să acordăm atenție profitabilității afacerii, precum și valorilor emoționale și moralului lucrătorilor. Angajații noștri se așteaptă la același comportament sau atitudini pe care le-am împărtășit atunci când i-am angajat, deoarece acest lucru face parte din brandingul angajatorului.
Cultura corporativă este o cheie esențială pentru atragerea și păstrarea angajaților și pentru a susține performanța de înaltă calitate a angajaților și longevitatea companiei.
⚠️Nu uita, recompensele și recunoașterea sunt o parte integrantă a promovării unei culturi pozitive a muncii corporative.
În continuare, software-ul de recunoaștere a angajaților pentru a-i recompensa pe cei mai buni lucrători.