Ce este Vendor Lock-in și cum să o evitați

Mutați aplicația în cloud numai după ce ați examinat clauza de blocare a furnizorului de servicii cloud. Continuați să citiți dacă nu știți ce este și cum să o evitați.

Modelul de cloud computing crește rapid. Deoarece modelul este destul de tentant pentru companiile IT, cum ar fi dezvoltatorii de aplicații mobile, dezvoltatorii de aplicații web, compania Software as a Service etc. Nu trebuie să creați o infrastructură IT robustă în cadrul afacerii dvs.

Doar vă abonați la infrastructura de dezvoltare a aplicațiilor în cloud de la un furnizor de servicii gestionate (MSP). Sarcina dumneavoastră este să dezvoltați produsul și piața și să obțineți venituri. Dar, problema apare atunci când furnizorul de cloud existent nu mai este compatibil cu aplicația sau modelul dvs. de afaceri sau cu volumul de utilizatori.

Acum, încercați să vă mutați bazele de date și aplicațiile într-un alt nor. Dar furnizorul existent joacă cartea de blocare a vânzătorului pentru a stoarce bani de la tine. Acest model de bază de venituri din cloud computing poate fi coșmarul tău. Dar nu vă faceți griji acum, deoarece următoarele sfaturi vă vor face un câștigător.

Ce este blocarea furnizorului în cloud computing?

Blocarea furnizorului, așa cum sugerează expresia, este o situație în care nu puteți trece la un furnizor diferit pentru anumite servicii fără a plăti o taxă pentru perioada de blocare furnizorului. De asemenea, atunci când schimbați serviciile furnizorului la un alt furnizor, trebuie să suportați costurile de configurare a serviciilor.

În afacerile obișnuite, cum ar fi aprovizionarea cu materii prime sau produse finite, nu este o mare îngrijorare. Pentru că nu există nimic de configurat în afară de căutarea unui furnizor de servicii terță parte la prețuri accesibile, care poate livra produse în calitate și cantitate.

Cu toate acestea, în industria cloud computing, este o mare îngrijorare. Când migrați software-ul, webul, aplicația mobilă, analiza datelor, serverul sau alte proiecte IT în cloud, utilizați infrastructura altcuiva.

Acolo, vă configurați aplicațiile, interfețele de programare a aplicațiilor (API), bazele de date, aplicațiile de business intelligence (BI) și multe alte componente complexe și avansate din punct de vedere tehnologic. Acum, din orice motiv, atunci când trebuie să transferați toate acestea către un alt furnizor de servicii cloud, furnizorul existent s-ar putea să nu accepte pur și simplu asta.

Vă vor cere să plătiți o taxă de blocare a furnizorului. Sunteți obligat legal să faceți acest lucru, deoarece ați semnat acordul de blocare a furnizorului când v-ați înscris pentru servicii cloud de la acest furnizor. Este o tactică comună a furnizorilor de cloud de astăzi.

  Cum să comuți de la Wunderlist la Microsoft To Do

Blocarea furnizorului este posibilă și prin dezvoltarea, testarea și lansarea de aplicații în containere folosind Kubernetes.

De ce trebuie să acordați atenție

Există două preocupări principale cu privire la conceptul de blocare a vânzătorului. Dacă intenționați să vă mutați înainte de data de încheiere a blocării furnizorului, plătiți o taxă uriașă care altfel ar putea finanța operațiunile dvs. cloud timp de trei până la cinci ani. A doua este cea mai provocatoare.

Trebuie să configurați totul de la zero atunci când treceți la un nou furnizor de infrastructură cloud în conformitate cu sistemele lor virtualizate. Aici, oamenii vorbesc despre migrarea norului, dar asta nu este o plimbare în parc.

Astfel, înainte de a semna un contract de utilizare a serviciilor cloud pentru orice proiect IT, citiți cu atenție documentul contractului, în special clauza de blocare a furnizorului.

Tipuri de blocare a furnizorilor

În sectorul cloud computing, blocarea furnizorului poate fi de o sută de tipuri. Depinde de creativitatea furnizorului pe care îl oferiți servicii în cloud și de cât de înfometați de venituri sunt. Deși nu puteți face nimic în acest sens, găsiți mai jos câteva tipuri populare de blocare a furnizorilor aici:

#1. Blocarea vânzătorului pe bază de preț

Furnizorul de servicii cloud poate percepe o taxă mare de implementare în timpul zilelor inițiale de configurare. Mai târziu, când schimbi furnizorul, începi să te gândești că investiția taxei de implementare este o risipă dacă treci la un nou furnizor.

Unii furnizori de cloud substandard și lacomi încetează adesea să vă taxeze pe baza utilizării reale. Ei încep să vă taxeze lunar pentru a obține profituri maxime.

#2. Blocări de furnizori care țin ostatici de date

Când pierdeți orice dată de plată, faceți o reînnoire cu întârziere sau vă exprimați planurile de a trece la un nou furnizor de cloud, furnizorul existent vă poate păstra aplicațiile și bazele de date ostatice. Aceștia vă pot revoca accesul la datele companiei dvs. și vă pot cere să plătiți o taxă de ieșire considerabilă.

#3. Blocare furnizor pentru funcții suplimentare

Nu v-ați planificat bine atunci când ați ales un furnizor de servicii cloud în urmă cu cinci ani. Acum, vedeți că alți furnizori oferă capabilități încorporate de inteligență artificială (AI) și de învățare automată (ML). Întrebați furnizorul dvs. de cloud despre acest lucru și vă spun că trebuie să plătiți taxe suplimentare pentru a obține servicii AI și ML.

#4. Blocarea furnizorului bazată pe cloud

Unii furnizori de cloud substandard și mici vă pot obliga să utilizați servicii native. Este posibil să nu se integreze cu AWS, Google Cloud sau Microsoft Azure. Dacă noua ta aplicație necesită aceste destinații cloud, atunci ai probleme serioase.

#5. Blocarea furnizorului prin contracte digitale

Mulți furnizori de cloud înșelător folosesc un link către o pagină web ca contract pentru serviciul cloud. Ei pot schimba în secret această pagină web atunci când nu îi acordați atenție. Astfel, contractul inițial se schimbă cu altceva pe care nu l-ați acceptat.

#6. Reînnoire ca blocare a furnizorului

Reînnoirea este una dintre cele mai letale blocări ale vânzătorilor. Ați decis să rămâneți cu furnizorul de cloud existent după multă atenție. Însă, furnizorul nu este pregătit să negocieze prețul de reînnoire cu câteva luni înainte de expirarea contractului.

  Obțineți Hangouts pentru a recunoaște și a asocia numerele de telefon cu persoanele de contact

Vă vor trimite un preț de reînnoire cu câteva zile înainte de expirare. Acum, nu sunteți în măsură să vă comutați operațiunile cloud la un alt furnizor de servicii.

Unii furnizori de cloud notori pot impune date diferite de reînnoire pentru servere, aplicații și baze de date. Astfel, intrați într-un cerc vicios de date de reînnoire diferite și nu aveți șansa de a schimba furnizorii de cloud de ani de zile.

Motive pentru blocarea furnizorului

Motivul principal pentru blocarea furnizorilor este o sursă de venit constantă pentru furnizorii de servicii cloud. Majoritatea MSP-urilor pentru cloud nu vă facturează exact cum fac publicitate. Să presupunem că obțineți o reducere bună și configurați inițial la prețuri atractive. Nu vă așteptați la același preț atunci când mergeți la furnizorul de cloud pentru a vă reînnoi contul.

În timpul reînnoirii, MSP-ul crește de obicei prețul serviciilor pe care le oferă. Din acest moment, MSP-ii profită din contul tău de abonament în cloud. Acum că ați dezvoltat multe aplicații și le-ați găzduit pe cele de pe platforma MSP, acestea vă pot pune cu ușurință într-o situație de răscumpărare.

Dacă nu sunteți de acord cu prețuri excesiv de mai mari în timpul reînnoirii contului, riscați să pierdeți ani de activitate în dezvoltarea de aplicații și gestionarea bazelor de date.

Alte motive majore pentru blocarea vânzătorului sunt:

  • Furnizorii de cloud mici și substandard creează o bază mare de clienți utilizând blocarea furnizorilor și își vând pachetul de acțiuni către companii de cloud mai mari pentru a obține o rentabilitate uriașă a investiției (ROI) într-o perioadă scurtă.
  • În calitate de abonat cloud, nu ați cercetat capacitățile furnizorului înainte de a vă înscrie.

Dezavantajele blocării furnizorului

Găsiți mai jos provocările și dezavantajele blocării furnizorului:

#1. O barieră în calea adoptării în cloud

Deși afacerea de cloud computing este în creștere, multe startup-uri și întreprinderi mici și mijlocii și-au scos aplicațiile și bazele de date din cloud. Acest lucru s-a întâmplat din cauza experienței amare a clauzelor de blocare a furnizorilor de cloud.

Atunci când afacerile din IT vor vedea că cloud computing-ul este doar un alt front pentru giganții tehnologici IT pentru a extrage bani de la ei; mulți vor refuza cloud-ul asupra infrastructurii IT la fața locului.

#2. Probleme cu aplicația sau baza de date

Dacă furnizorul de cloud nu poate furniza resurse și tehnologie conform celor mai recente progrese din sector, aplicațiile și bazele de date nu vor putea funcționa așa cum doriți.

#3. Fără stabilitate a cheltuielilor pentru cloud

Într-un contract de blocare a furnizorului, MSP-ul cloud are dreptul deplin de a modifica ofertele de produse, planurile de prețuri, taxele pentru transferurile de date către exterior, upgrade-uri, implementarea AI/ML, serviciile BI și multe altele.

Astfel, nu ești sigur în ce lună ce factură vei primi pentru serviciile de infrastructură IT cloud. Vă va împiedica să faceți o planificare financiară crucială în afacerea dvs.

Cum să evitați blocarea vânzătorului

Cele mai bune sfaturi și idei pentru a evita o situație de blocare a vânzătorului:

Abonați-vă la diferiți furnizori de cloud

Dacă afacerea dvs. IT necesită diferite active digitale, cum ar fi aplicații mobile, aplicații web, e-mailuri, servere ERP, servere de streaming etc., nu găzduiți toate acestea într-o singură soluție cloud. Utilizați diferiți furnizori de cloud pentru a reduce dependențele de un singur MSP.

  Cum să preveniți vulnerabilitățile de injectare a comenzii sistemului de operare?

Dezvoltați aplicații și baze de date portabile

Utilizați întotdeauna API-uri, configurații, SDK-uri, baze de date etc. standard și compatibile încrucișate pentru dezvoltarea aplicației sau a bazei de date. Astfel, vă puteți muta cu ușurință aplicațiile și bazele de date dintr-un nor în altul cu ușurință.

Citiți cu atenție documentele contractuale

Citiți cu atenție documentul contractului sau angajați un dezvoltator și manager cloud expert care poate înțelege mai bine termenii contractului. Dacă sunteți de acord cu documentul, cereți vânzătorului un contract semnat fizic. De asemenea, evitați contractele care spun că vânzătorul poate schimba termenii de facturare și furnizarea serviciilor oricând dorește.

Asigurați un contract mai bun

Când discutați despre nevoile dvs. de infrastructură IT în cloud cu un furnizor, puneți accent pe următoarele:

  • Proiecția taxelor de reînnoire
  • Politici de reînnoire
  • Taxe de servicii suplimentare
  • Cloud se actualizează pe măsură ce industria se schimbă
  • Penalizare pentru imposibilitatea de a furniza resurse cloud la extindere
  • Strategie de ieșire fără taxe atunci când MSP-ul nu poate răspunde nevoilor dumneavoastră

Discutați costurile transferului de date

Majoritatea serviciilor cloud oferă transferuri de date între platforme gratuit. Dar vă vor percepe o taxă premium dacă transferați date pe alte platforme cloud. MSP-urilor nu le place să discute despre asta. Vor să-l țină ascuns sub sute de pagini de literatură contractuală.

Finalizați o rată fixă ​​de transfer de date pe termen mai lung dacă MSP vă oferă o opțiune de negociere. Dacă plănuiți mare, MSP-urile vă vor oferi cu siguranță soluții personalizate.

Backup intern

Nu vă bazați doar pe toți acești furnizori de cloud. Configurați un server de rezervă secundar la fața locului pentru a nu intra într-o situație de răscumpărare.

Exemple de blocare a furnizorului

Găsiți mai jos câteva exemple populare de blocare a furnizorilor în cloud computing:

#1. Oportunitate pierdută pentru economii

O VM Google Cloud (c2-standard-4) în SUA costă aproximativ 0,25 USD pe oră pentru procesoare cu 4 nuclee și memorie de 8 GB. Concurentul său, AWS, oferă caracteristici aproape similare în c6g.xlarge pentru aproape 0,20 USD pe oră. Dacă aveți un contract de blocare a furnizorului cu Google Cloud, nu vă puteți bucura de economiile oferite de AWS.

#2. Furnizorul nu poate furniza servicii

Incendiul unui centru de date din OVHcloud a distrus mai multe site-uri web europene pe 10 martie 2021. Acest incident a afectat mai multe site-uri web și aplicații critice de la agenții guvernamentale, bănci, instituții de știri și comerț electronic. Dacă vă aflați într-un blocaj de furnizor și nu aveți nicio rezervă, aveți probleme serioase.

#3. Taxe de transfer de date

Majoritatea furnizorilor de servicii cloud percep taxe extrem de mari atunci când transferă date către o platformă terță parte sau pe propriile servere de pe site. Un document intern secret de la AWS în 2019, analizat de The Information, sugerează că AWS a perceput următoarele taxe de transfer de date clienților săi:

  • Apple: 50 de milioane de dolari
  • Pinterest: aproximativ 30 de milioane de dolari
  • Netflix: 20 de milioane de dolari

Cuvinte finale

Până acum, ați trecut printr-o discuție detaliată despre conceptul de blocare a furnizorului din industria cloud computing. Furnizorii de servicii gestionate ai infrastructurii cloud fac lobby pentru blocarea furnizorilor pentru a asigura un flux constant de venituri. Indiferent dacă platforma funcționează pentru tine sau nu, trebuie să plătești maximul de dolari.

Dacă ai primit prea multă finanțare, succes cu modelul de blocare a furnizorului. Dar, dacă sunteți o afacere IT în creștere și trebuie să vă folosiți cu atenție investiția pentru cheltuieli generale, cum ar fi infrastructura IT în cloud, rămâneți departe de blocarea furnizorilor.

Utilizați sfaturile de mai sus pentru a crea o abordare planificată pentru abonamentele cloud computing. Creați un echilibru între instanțe de cloud computing publice și private pentru diferite aplicații și baze de date. Cel mai important, nu puneți toate aplicațiile și bazele de date sub o singură umbrelă de nor.

Găsiți aici mai multe provocări și riscuri în cloud computing.