O privire asupra aplicațiilor la cerere

Ești curios să știi despre dezvoltarea de aplicații la cerere? Am rezumat toate detaliile pentru a vă ajuta să înțelegeți.

COVID-19 a schimbat viețile tuturor. S-a răspândit rapid pe tot globul, făcându-i pe oameni să se izoleze pentru a rămâne în siguranță. Companiile au adoptat lucrul la distanță, iar cetățenii au găsit o modalitate de a supraviețui.

În aceste vremuri dificile, aplicațiile la cerere au devenit o schimbare de joc, făcând posibil ca toată lumea să rămână acasă fără nicio problemă. S-ar putea să fii surprins să știi că majoritatea aplicațiilor pe care le folosim sunt aplicații la cerere.

Statista reprezintă veniturile din aplicațiile mobile la nivel mondial din 2014 până în 2023.

S-ar putea să existe câteva întrebări care se învârt în jurul minții tale. Ce este aplicația la cerere? Ne schimbă viața? Cum ne afectează viața în timpul blocării? Care sunt tipurile de aplicații la cerere disponibile pe piață? Care este ciclul de viață de dezvoltare a aplicațiilor la cerere?

Permiteți-ne să vă dăm o privire asupra aplicațiilor la cerere înainte de a le arunca în profunzime.

Ce sunt aplicațiile la cerere?

Vrei să mergi undeva? Rezervați un taxi. Vrei să comanzi mâncare? Comandă mâncare online. Doriți să beneficiați de servicii de salon la domiciliu? Doar atingeți de câteva ori pe mobil și sunteți gata. Doriți să consultați un medic? Rezervă o programare online.

Aplicațiile la cerere sunt aplicații mobile care oferă confort utilizatorilor acasă. Aplicația serviciului la cerere creează diferența dintre clienți și companii, permițându-le să rămână conectați, indiferent de circumstanțe.

Întreprinderile au trecut peste noapte la cloud și la servicii digitale, pe fondul pandemiei care le-a evoluat drastic. Serviciile la cerere le-au făcut utilizatorilor mai ușor să clame (rezerve), să comande mâncare acasă (fără a suna la restaurant), să facă cumpărături online și altele.

Cu toate acestea, dacă credeți că serviciile la cerere sunt noi pe piață, vă înșelați. Aceste servicii există de mult timp, nu în aplicațiile mobile, ci într-o versiune mai lentă (apel mobil).

În prezent, serviciile la cerere sunt disponibile pentru diferite categorii și industrii. Cea mai bună parte este că aceste aplicații de servicii sunt ușor de utilizat și ușor de înțeles. Iată cum funcționează aplicațiile la cerere.

  • Utilizatorul comanda produsul,
  • Aplicația le conectează la vânzător,
  • Furnizorul acceptă cererea,
  • Utilizatorii efectuează o plată online,
  • Iar furnizorul livrează produsul la adresa utilizatorului.

În plus, aplicațiile la cerere funcționează pe mai multe seturi de caracteristici pe care trebuie să le aibă. Fără aceste caracteristici, aplicațiile la cerere și-ar putea pierde credibilitatea pe piață.

1. Securitate și autentificare – Gateway-ul de plată trebuie să fie sigur și securizat pentru utilizatori, deoarece conține detalii confidențiale, cum ar fi detaliile cardului de debit și de credit.

  10 cei mai buni producători de trailer de carte pentru promovarea cărții tale

2. Opțiuni de plată – Aplicația de serviciu la cerere nu ar trebui să se limiteze la un singur mod de plată, inclusiv net banking, numerar la livrare, card de debit, card de credit etc.

3. Urmărire în timp real – Utilizatorii trebuie să cunoască actualizarea reală a livrării produselor lor, care devine liniștitoare. Chiar și locația utilizatorilor este partajată cu partenerii de livrare.

4. Evaluare și revizuire – Recenziile autentice și autentice din partea utilizatorilor cresc credibilitatea și valoarea aplicației mobile pe piață.

5. Notificări – Indiferent dacă este vorba despre oferte, vânzări viitoare sau informații de urmărire live, notificările sunt cea mai bună modalitate de a intra în legătură cu utilizatorii.

6. Funcția Lista de dorințe – Funcția permite utilizatorilor să adauge produsele pe care doresc să le cumpere mai târziu. Utilizatorii îl pot accesa cu ușurință chiar dacă produsul este epuizat.

7. Căutare și istoricul comenzilor anterioare – Aceasta este una dintre caracteristicile vitale ale aplicațiilor la cerere care permit utilizatorilor să repete comanda sau să își continue cercetarea.

8. Recunoaștere vocală – Odată cu popularitatea inteligenței artificiale pe piață, aplicațiile la cerere includ caracteristici de recunoaștere a vocii pentru o comandă ușoară.

Aplicațiile la cerere au mai multe categorii și sunt populare într-o serie de industrii. Cu toate acestea, funcționarea unor astfel de aplicații este similară, deoarece vânzătorii sunt conectați cu clienții prin intermediul platformei. Funcționarea de bază a aplicațiilor la cerere este:

  • Folosind aplicația de serviciu, utilizatorul plasează cererea dorită și efectuează plata (în unele cazuri sau alege ramburs la livrare)
  • Aplicația trimite cererea furnizorului de servicii sau vânzătorului
  • Furnizorul acceptă cererea
  • Furnizorul începe procesarea produsului și îl livrează utilizatorilor
  • Utilizatorii pot revizui produsul după livrare

Funcționarea tuturor aplicațiilor la cerere ar putea fi similară, dar este diferită față de elementele de bază ale tipurilor sale, cum ar fi:

  • Serviciile B2B se conectează cu marile întreprinderi pentru a satisface cerințele de angajare, servicii bancare și transport.
  • Servicii B2C în care companiile se conectează cu clienți precum Amazon, Uber Eats etc.
  • Serviciile C2C pot câștiga comisioane cu ambele părți fără a face ceva precum Uber, OLX, eBay etc.

Aceste tipuri sunt împărțite în diferite categorii în funcție de cerințe și de servicii la cerere.

Categorii de aplicații la cerere

Cu aplicațiile la cerere care inundă piața, devine esențial pentru proprietarii de afaceri să aleagă în funcție de cerințele și produsele lor. Există aplicații precum Uber pentru taxiuri, Uber Eats pentru mâncare, Airbnb pentru hoteluri, Facebook pentru conectivitate, WhatsApp pentru chat etc.

Iată cele mai bune categorii de aplicații la cerere de care trebuie să fii conștient.

Aplicații pentru livrarea alimentelor

Modelul de livrare a alimentelor și a alimentelor a câștigat o popularitate imensă pe fondul pandemiei, când oamenii erau blocați acasă. Au putut să comande produse alimentare și mâncare la ușile lor. Cu toate acestea, serviciile au fost solicitate mai devreme. Amazon a oferit livrare de alimente, iar Uber Eats a asigurat livrarea alimentelor din restaurante împărțite în trei factori – aplicație de administrare (terță parte sau mediator), aplicație pentru furnizor și o aplicație pentru clienți.

  Convertor valutar simplu urmărește ratele valutare și convertește valuta

Conform Google Trends, statisticile de căutare pentru livrarea alimentelor sunt de peste 50% în 2021. Aceste statistici au fost mai mari în 2020 din cauza numărului crescut de cazuri de coronavirus la nivel mondial.

Această categorie de servicii la cerere este răspândită, consecventă și previzibilă pe piață. Conform StatistaPiețele din SUA se așteptau la 218% din creșterea Instacart în 2020. Aplicațiile online de livrare a alimentelor și a alimentelor urmează cele mai bune practici pentru a asigura stocarea datelor, comandarea, livrarea etc.

Mai multe aplicații precum Instacard, GrubHub, UberEats, Amazon Prime Now, Postmates etc., sunt extrem de populare ca servicii de livrare la cerere a produselor alimentare și a alimentelor. Aplicația conectează utilizatorii cu lanțuri de magazine alimentare sau magazine alimentare (restaurante).

Modelele de afaceri includ agregatoare de livrare, soluții de piață, magazine alimentare sau alimentare etc.

Aplicații de transport

Când vine vorba de aplicații de transport, aceasta include transportul cu taxiuri, rezervarea cabinei, achiziționarea de mașini, închirierea de mașini, vânzarea de mașini și serviciile de logistică. Utilizatorii depind de dial-a-ride pentru o perioadă extinsă, dar în martie 2008, Uber a fost lansat pe piață, deschizând o nouă cale pentru proprietarii de afaceri.

Serviciile de transport la cerere au permis șoferilor sau serviciilor de logistică să se conecteze cu un public mai larg. Aceste aplicații vin de obicei în două categorii, ca și alte aplicații la cerere – aplicație furnizor (șofer) și aplicații pentru clienți (pasager), altele decât aplicația de administrare.

Platformele de e-hailing au făcut mai ușor pentru consumatori să rezerve taxi sau servicii de livrare oricând de oriunde. În același timp, serviciile de logistică (cum ar fi UberRUSH) includ pregătire pentru forța de muncă, întreținerea flotei, manipularea exemplară, urmărirea comenzilor etc.

Pentru a crește popularitatea, dezvoltatorii trebuie să se concentreze pe agilitate, flexibilitate ridicată, acoperire mai largă, capacități de investiții, dimensiune mai mare a flotei și gateway-uri de plată sigure.

Aplicații medicale

Aplicația la cerere pentru medicamente și medic a fost populară în ultimii ani, permițând utilizatorilor sau pacienților să consulte medicii de la limita casei lor și să obțină medicamente comandate la ușile lor.

Aplicațiile de asistență medicală la cerere au luat o nouă întorsătură pe fondul pandemiei, când oamenii optează pentru consultarea online a medicului în loc să viziteze spitale care nu sunt sigure. A devenit o nouă tendință pe piață, care este de încredere și utilă pentru utilizatori.

Mai multe aplicații online de asistență medicală sunt disponibile pe piață, cum ar fi Doctor on Demand și Pager. Aplicațiile de telemedicină și de asistență medicală sunt dezvoltate folosind tehnologii de ultimă generație.

Aplicațiile de asistență medicală permit utilizatorilor să consulte medicii, păstrându-și confidențialitatea, să solicite consultanță în timp ce verifică certificatele (și evaluările) medicului, să găsească specialiști și să apeleze vocal sau video medicul conform programării. Permite colectarea datelor de sănătate, monitorizarea de la distanță a pacientului, testarea fără fir, solicitarea de vizite la medic etc.

  Decodificarea procesării evenimentelor complexe în termeni mai simpli

În afară de aceasta, aplicațiile de fitness fac parte din industria sănătății. Serviciile personalizate de fitness la cerere au devenit o aplicație cuprinzătoare care include programe de antrenament la sală/acasa bazate pe preferințele utilizatorilor.

Aplicații de divertisment

Sectorul divertismentului este în plină expansiune, la fel și aplicațiile lor la cerere, cum ar fi YouTube, Amazon Prime Video, Amazon Music, Netflix, Hulu etc. Mai ales în perioada pandemiei, cererea de divertisment online a crescut, deoarece utilizatorii preferă să se uite la seriale TV, emisiuni, documentare, filme etc., în timp ce sunt închise la case.

Este o concurență acerbă între aplicații și servicii cu cererea crescută. Mai multe aplicații de streaming au avut un succes masiv pe piață, în timp ce unele au eșuat din cauza lipsei de popularitate sau a asemănărilor.

Serviciile video la cerere și muzică la cerere oferă utilizatorului conținut personalizat în funcție de preferințele acestuia. A înlocuit oarecum televiziunea pentru unii oameni care preferă streaming videoclipuri pe telefoanele lor mobile. Platformele OTT au devenit o parte crucială a vieții tuturor în prezent.

Aplicații Home-Service

Au trecut vremurile în care trebuie să cauți oameni pentru orice serviciu la domiciliu. Unele aplicații asigură că utilizatorii pot rezerva sau comanda servicii la domiciliu cu câteva clicuri. Se estimează că creșterea totală a serviciilor la domiciliu va depăși 1,5 miliarde de dolari până în 2024.

Aceste servicii includ babysitting, împachetarea și mutarea, îngrijirea animalelor de companie, servicii de reparații, curățenia casei etc. Utilizatorii pot lua legătura cu un grup mare de profesioniști înregistrați și pot rezerva o întâlnire conform serviciilor lor.

Acesta permite contractantului de garanție, compararea prețurilor și verificarea recenziilor și evaluărilor pentru a angaja profesioniști competenți și prietenoși cu bugetul.

Lucrătorii independenți sau contractuali pot obține rapid jobul din aplicație, iar utilizatorii pot primi instantaneu asistență. Aplicațiile la cerere pentru treburile casnice necesită timp pentru sarcini banale, cum ar fi instalațiile sanitare, defrișarea, tâmplăria etc.

Concluzie

Există câteva alte aplicații la cerere, cum ar fi aplicații de comerț electronic și de vânzare cu amănuntul, aplicații de livrare, aplicații de întâlniri, aplicații de recrutare, aplicații de frumusețe, aplicații de social media, aplicații de videoconferință și aplicații de e-Learning.

Aceste aplicații cuceresc lumea și facilitează accesul utilizatorilor la serviciile dorite. Pentru dezvoltarea de aplicații mobile la cerere, utilizatorii trebuie să țină cont de câteva aspecte, cum ar fi:

  • Fă-ți temele pentru a înțelege clientul, caracteristicile unice etc.
  • Enumerați caracteristicile obligatorii, cum ar fi notificări, înregistrări, plăți, geolocalizări etc.
  • Alegeți între dezvoltarea de aplicații mobile MVP sau altele.
  • Alegeți stiva de tehnologie în funcție de cerințe și platforme.

Acestea sunt câteva produse revoluționare de pe piață care domină de ceva timp. Aceste aplicații mobile la cerere devin nucleul pentru toată lumea și deschid uși către un viitor mai bun.