Android, un sistem de operare mobil de excepție, se remarcă prin robustețe și adaptabilitate, fiind conceput pentru a funcționa la capacitate maximă. Cu toate acestea, uneori se pot manifesta erori neobișnuite. Chiar și pe dispozitivele de bază, nepersonalizate sau fără root, utilizatorii pot întâmpina diverse probleme. Una dintre cele mai comune este eroarea de „Conectare la cameră imposibilă”. O altă eroare, mai rară dar frustrantă, este Eroarea (495), care blochează descărcarea aplicațiilor din Google Play Store. Rezolvarea acestei erori poate fi simplă sau complexă, dar vom prezenta două soluții care pot funcționa.
Am experimentat personal această eroare pe un Nexus 5, atât în versiunea rootată cât și în cea originală. Uneori, erorile apăreau și dispăreau spontan. De exemplu, descărcările inițiate de pe calculator începeau și se finalizau aleatoriu. Alteori, descărcarea aplicațiilor sau instalarea actualizărilor pur și simplu nu funcționau. Vă propunem două soluții care în cazul meu au dat rezultate pozitive.
Eliminarea datelor și a memoriei cache a aplicației
Începeți prin a accesa aplicația Setări și selectați Aplicații. Navigați la fila „Toate” și căutați întâi aplicația Manager de descărcări. Atingeți opțiunea Ștergeți datele. Apoi, reveniți la fila „Toate” și localizați aplicația Magazin Google Play. Eliminați memoria cache și reporniți dispozitivul. După aceste acțiuni, ar trebui să puteți descărca aplicații fără probleme.
Probleme legate de rețea
Dificultățile în descărcarea aplicațiilor pot fi uneori cauzate de rețeaua la care sunteți conectat. Această problemă poate fi mai dificil de diagnosticat și rezolvat. Este posibil să puteți descărca aplicații fără probleme dacă schimbați rețeaua, însă acest lucru nu este întotdeauna simplu. Încercați una dintre următoarele variante: dacă sunteți conectat la rețeaua operatorului dvs. de telefonie mobilă, treceți la o rețea Wi-Fi, sau invers, dacă Wi-Fi-ul este cauza problemelor, comutați la rețeaua mobilă.
Dacă niciuna dintre variante nu funcționează, încercați să vă conectați la rețeaua Wi-Fi și să resetați routerul. Pentru aceasta, apăsați și mențineți apăsat butonul de pornire al routerului câteva secunde, apoi eliberați-l. După treizeci de secunde, reporniți routerul, și pentru o măsură suplimentară reporniți și dispozitivul Android. În majoritatea cazurilor, această metodă ar trebui să rezolve problema.
Articol actualizat: 9 decembrie 2020 la 1:35