Îți dorești să te lansezi în crearea de jocuri folosind Python? Iată o analiză detaliată a celor mai bune biblioteci și framework-uri Python pe care le poți utiliza în acest scop.
În domeniul dezvoltării de jocuri, salariul mediu anual ajunge la aproximativ 70.000 de dolari. Așadar, dacă vrei să te dedici creării de jocuri, fie ca hobby, fie profesional, este esențial să stăpânești mai întâi noțiunile fundamentale de programare într-un limbaj preferat. 👩🏽💻
Ulterior, poți utiliza framework-urile specifice limbajului pentru a construi jocuri și, eventual, să înveți un motor nou, cum ar fi Unity. Acest articol se va concentra pe bibliotecile de dezvoltare a jocurilor în Python și caracteristicile lor distinctive.
Să începem…
De ce să optezi pentru Python în dezvoltarea jocurilor?
Python este un limbaj de programare versatil și popular printre dezvoltatori. Un avantaj major este ușurința cu care se poate învăța, datorită curbei sale de învățare accesibilă începătorilor.
Odată ce ai o bază solidă în programarea Python, este timpul să începi să construiești proiecte. În funcție de interesele tale, poți explora și învăța să folosești framework-urile Python pentru:
Dezvoltarea de jocuri poate fi o activitate distractivă și satisfăcătoare, pe măsură ce aplici cunoștințele tale de programare. La sfârșitul acestui articol, vei avea o varietate de opțiuni din care să alegi pentru a începe să scrii codul primului tău joc în Python.
În concluzie, Python este o alegere potrivită pentru dezvoltarea de jocuri datorită:
- Ușurinței de învățare
- Capacității de a fi extins pentru dezvoltarea jocurilor și aplicațiilor GUI cu ajutorul framework-urilor și bibliotecilor externe
- Flexibilității și suportului pentru personalizare
Biblioteci Python pentru dezvoltarea de jocuri
Mai jos, prezentăm o listă cu cele mai populare biblioteci Python destinate dezvoltării de jocuri. Pe lângă prezentarea caracteristicilor principale ale fiecărei biblioteci, îți oferim și resurse utile pentru a te ajuta să începi să le folosești.
Biblioteca Python Arcade
Arcade este o bibliotecă Python specializată în dezvoltarea jocurilor video 2D, folosind OpenGL.
Această bibliotecă open-source oferă următoarele caracteristici:
- Compatibilitate cu platforme populare
- O gamă largă de tutoriale și exemple
- Suport extins, de la primitive și sprite-uri la grafică mai complexă
- Integrare facilă cu PyInstaller, permițând gruparea jocului într-un fișier executabil. Astfel, utilizatorii pot rula jocul direct, fără a instala Python sau a descărca codul sursă.
📚 Vrei să aprofundezi cunoștințele despre Arcade? Consultă cartea electronică gratuită „Învață să programezi cu Arcade”.
PANDA3D
PANDA3D este un motor de joc care oferă flexibilitate și ușurință în utilizare. Dacă ești programator Python, îl poți instala cu pip. PANDA3D suportă nativ atât C++, cât și Python.
Caracteristicile cheie ale PANDA3D includ:
- Un motor open-source, portabil și compatibil cu mai multe platforme
- Instrument de profilare încorporat pentru optimizarea aplicațiilor complexe
- Dezvoltare rapidă, cu un proces de inițializare simplificat
- Extensibilitate prin biblioteci terțe pentru simulare, efecte sonore și altele
📚 Studiază documentația PANDA3d pentru Python pentru a afla mai multe despre dezvoltarea, depanarea și optimizarea aplicațiilor.
Framework-ul HARFANG
Framework-ul HARFANG este un motor de vizualizare 3D în timp real. Deși a fost inițial scris în C++, acesta este compatibil și cu limbaje populare, precum Python și Go. Pe lângă crearea de jocuri, HARFANG este potrivit pentru modelare și simulări complexe.
Iată caracteristicile principale ale acestui framework:
- Framework independent de platformă, cu suport pentru diverse soluții 3D
- Suport pentru aplicații avansate, cum ar fi soluții AR și VR, precum și aplicații 3D interactive
- Integrare ușoară în proiecte comerciale și sisteme încorporate
- Canalizare de randare și API-uri pentru audio, realitate virtuală, fizică și alte funcționalități
Preț: versiunea open-source este gratuită pentru uz personal. Pentru proiecte profesionale și comerciale, abonamentele lunare și anuale costă 30 €/lună, respectiv 300 €/an.
Ren’Py
Ren’Py este un motor open-source pentru romane vizuale. Este conceput pentru a simplifica crearea de povești digitale interactive. Poți folosi Python 3 pentru a dezvolta romane vizuale și jocuri cu simulări mai complexe.
Printre caracteristicile principale ale acestei biblioteci de jocuri Python se numără:
- Compatibilitatea cu multiple platforme: pe lângă Windows, Mac OS și Linux, suportă și Android și iOS.
- Utilizare gratuită, atât pentru proiecte personale, cât și comerciale.
- Personalizare ușoară și adăugare de noi funcții.
- Accelerarea hardware pentru redarea scenelor de înaltă definiție și a altor elemente grafice.
📚 Pentru mai multe informații, explorează lista de jocuri și romane vizuale dezvoltate cu Ren’Py.
Kivy
Kivy este un framework Python pentru dezvoltarea de jocuri, care permite crearea, construirea și publicarea de aplicații GUI, inclusiv jocuri 2D.
Caracteristicile Kivy pentru dezvoltarea de jocuri includ:
- Suport pentru o varietate de machete, widget-uri și animații
- Descriere simplă a interfeței de utilizator, a intrărilor și a evenimentelor
- Extensibilitate prin module pentru personalizare
📚 Află mai multe, creând un joc Pong cu Kivy.
Pygame
Pygame este o bibliotecă de dezvoltare a jocurilor, creată pentru a simplifica dezvoltarea jocurilor video în Python. Se bazează pe Biblioteca Simple DirectMedia (SDL) și se află în dezvoltare activă de peste două decenii.
Caracteristicile principale ale Pygame includ:
- Compatibilitate cu diverse platforme
- Optimizare pentru viteză: funcțiile de bază sunt scrise în C și limbaj de asamblare
- Arhitectură modulară, cu un nucleu simplu; funcționalități suplimentare sunt delegate modulelor externe
- Suport pentru dezvoltarea de aplicații în linia de comandă – fără a utiliza o interfață grafică
- Utilizarea procesorului multicore pentru redarea graficii
Consultă lista de tutoriale Pygame și alte resurse utile.
Pyglet
Pyglet este o bibliotecă multimedia pentru Python, utilizată pe scară largă în dezvoltarea jocurilor. Această bibliotecă este open-source, sub licența OpenBSD, permițând utilizarea ei în proiecte personale și comerciale.
Caracteristicile cheie ale Pyglet sunt:
- Un framework pur Python cu un API ușor de utilizat
- Lipsa dependențelor externe, facilitând împachetarea și distribuirea aplicațiilor cu PyInstaller
- Suport pentru formate audio și imagine standard
- Suport nativ pentru grafica OpenGL, gestionarea evenimentelor UI și gestionarea ferestrelor
Consultă acest ghid de pornire rapidă pentru Pyglet.
OGRE
Object-Oriented Graphics Rendering Engine (OGRE) este un motor 3D pentru dezvoltarea de jocuri, cu suport pentru multiple platforme și limbaje. Deși a fost scris inițial în C++, oferă suport pentru limbaje populare, precum Python, Java și C#.
Proiectul a început în 2001 și se află în dezvoltare activă de peste două decenii. La momentul scrierii acestui articol, cea mai recentă versiune a ogre-python, biblioteca Python, este din 16 noiembrie 2022. Pentru a dezvolta jocuri cu python-ogre, ai nevoie de Python 3.6 sau o versiune ulterioară.
Iată caracteristicile bibliotecii OGRE Python:
- Suport pentru efecte de particule, animație scheletică și umbre
- Potrivit pentru diverse aplicații, inclusiv artă interactivă și vizualizări științifice
- O interfață Pythonică care simplifică detaliile de nivel scăzut ale framework-urilor de sistem, cum ar fi OpenGL
Consultă lista completă a funcțiilor oferite de OGRE și tutorialele care acoperă aspectele de bază ale instalării OGRE, creării de componente, rețele și altele.
Cocos2d
Cocos2d este o bibliotecă Python pentru crearea de jocuri 2D și aplicații GUI. Pentru a utiliza Cocos2d, trebuie să ai instalat Python 3.6 sau o versiune ulterioară. Este disponibil pe PyPI ca pachet Python instalabil.
Iată o prezentare generală a caracteristicilor Cocos2d:
- Suport nativ pentru OpenGL
- Suport încorporat pentru depanare
- Un framework Pythonic care permite compunerea de acțiuni și scene
- Suport pentru redarea textului, hărți cu dale, tranziții și alte efecte speciale
Concluzie
Sper că această listă de framework-uri și biblioteci pentru dezvoltarea de jocuri ți-a fost utilă. Având în vedere diversitatea opțiunilor, poate fi dificil să decizi ce să folosești.
Începe prin a evalua cerințele jocului tău. Ținând cont de dependențe, caracteristici și ușurința de utilizare, alege varianta cea mai potrivită pentru proiectul tău. Poți începe cu un joc simplu, cum ar fi Pong sau Snake, folosind câteva framework-uri, pentru a decide ulterior pe care să îl folosești. Alternativ, poți construi aplicații GUI pe baza proiectelor Python existente.
În continuare, consultă lista de servere web Python pe care le poți încerca pentru următorul tău proiect Python. Spor la codat! 👩🏽💻