Vrei să începi cu dezvoltarea jocurilor în Python? Iată o prezentare cuprinzătoare a celor mai bune biblioteci și cadre Python pe care le puteți folosi pentru dezvoltarea jocurilor.
Salariul mediu anual pentru rolurile de dezvoltator de jocuri este de aproximativ 70.000 USD. Așadar, dacă doriți să urmăriți dezvoltarea jocurilor, fie ca proiect secundar, fie ca profesional, ar trebui să aveți mai întâi abilități de bază de programare într-o limbă la alegerea dvs. 👩🏽💻
Apoi puteți utiliza cadrele acceptate de limbaj pentru a crea jocuri și apoi puteți învăța un nou motor, cum ar fi Unity. Acest articol se va concentra pe bibliotecile de dezvoltare a jocurilor în Python și pe caracteristicile acestora.
Să începem…
Cuprins
De ce ar trebui să utilizați Python pentru dezvoltarea jocurilor?
Python este popular printre dezvoltatori și este un limbaj de programare de uz general. Este ușor să înveți Python, deoarece are o curbă de învățare prietenoasă pentru începători.
Odată ce ați dobândit o bună înțelegere a elementelor de bază ale programării în Python, ar trebui să începeți să construiți proiecte. Pe baza interesului dvs., puteți explora și învăța să utilizați cadrele Python pentru:
Dezvoltarea de jocuri poate fi distractivă și plină de satisfacții pe măsură ce vă aplicați cunoștințele de bază ale programării. Până la sfârșitul acestui articol, veți avea suficiente opțiuni din care să alegeți — pentru a începe să codați primul nostru joc în Python.
În rezumat, puteți utiliza Python pentru dezvoltarea jocurilor din motive, inclusiv următoarele:
- Ușurința de a învăța
- Extensibil la dezvoltarea jocului și a aplicației GUI folosind cadre și biblioteci externe
- Flexibilitate și suport pentru personalizare
Biblioteci de dezvoltare a jocurilor Python
Următoarea listă prezintă cele mai populare biblioteci Python pentru dezvoltarea jocurilor. Pe lângă evidențierea caracteristicilor cheie ale diferitelor biblioteci, vă prezentăm și resurse utile pentru a vă ajuta să începeți cu aceste biblioteci.
Biblioteca Python Arcade
Arcade este o bibliotecă de dezvoltare de jocuri Python pentru a proiecta jocuri video 2D care utilizează OpenGL.
Este o bibliotecă open-source cu următoarele caracteristici:
- Suport pentru platforme comune
- Biblioteca de tutoriale și exemple
- Suport extins: de la primitive și sprite-uri până la grafice mai complexe
- În plus, Arcade funcționează bine cu PyInstaller: Cu PyInstaller, puteți grupa jocul ca un executabil. Astfel, utilizatorii pot rula aplicația dvs. direct, fără a fi nevoie să instaleze Python și să descarce fișierele codului sursă.
📚 Vrei să afli mai multe despre Arcade? Consultați cartea electronică gratuită Învățați să programați cu Arcade.
PANDA3D
PANDA3D este un motor de joc care oferă atât flexibilitate, cât și ușurință în utilizare. Dacă sunteți un programator Python, îl puteți instala folosind pip. Cu toate acestea, PANDA3D acceptă nativ atât C++, cât și Python.
Caracteristicile cheie ale PANDA3D includ următoarele:
- Motor open-source cu portabilitate și suport multiplatform
- Profilare încorporată care poate ajuta la optimizarea aplicațiilor mari
- Dezvoltare rapidă cu inițializare minimă
- Extensibil prin biblioteci terțe pentru simulare, efecte sonore și multe altele
📚 Consultați documentația PANDA3d pentru Python pentru a afla mai multe despre dezvoltarea, depanarea și optimizarea aplicațiilor.
Cadrul HARFANG
Cadrul HARFANG este un motor de vizualizare 3D în timp real. Deși este scris inițial în C++, acceptă limbaje de programare populare, cum ar fi Python și Go. Pe lângă dezvoltarea jocului, este foarte potrivit pentru modelare și simulare complexe.
Următoarele sunt caracteristicile cheie ale acestui cadru:
- Un cadru independent de platformă care acceptă o gamă largă de soluții 3D
- Suport pentru aplicații avansate, cum ar fi soluții AR și VR și aplicații 3D interactive
- Integrare ușoară în proiecte comerciale și sisteme încorporate
- Canalizare de randare și API-uri pentru audio, realitate virtuală, fizică și multe altele
Preț: dacă sunteți persoană fizică, versiunea open-source este gratuită. Pentru proiectele profesionale și comerciale, abonamentele lunare și anuale costă 30 €/lună și, respectiv, 300 €/an.
Ren’Py
Ren’Py este un motor de roman vizual open-source. Este conceput pentru a facilita povestirea digitală prin romane. Puteți folosi Python 3 pentru a dezvolta romane vizuale și jocuri care implică simulări mai complexe.
Caracteristicile cheie ale acestei biblioteci de jocuri Python includ:
- Cadru multiplatformă: pe lângă faptul că acceptă distribuțiile Windows, Mac OS și Linux, are și suport pentru Android și iOS.
- Cadrul este gratuit atât pentru uz personal, cât și pentru uz comercial.
- Acceptă personalizarea ușoară și adăugarea de caracteristici.
- Utilizați acceleratoarele hardware pentru a reda scene de înaltă definiție și alte elemente grafice.
📚 Pentru a explora mai mult, căutați toate jocurile și romanele vizuale dezvoltate cu Ren’Py
Kivy
Kivy este un cadru de dezvoltare a jocurilor Python care vă permite să proiectați, să construiți și să publicați aplicații GUI în Python, inclusiv jocuri 2D.
Caracteristicile Kivy pentru dezvoltarea jocului includ următoarele:
- Suport pentru o varietate de machete, widget-uri și animații
- Descriere simplă a interfeței de utilizare, a intrărilor și a evenimentelor
- Extensibil prin module pentru personalizare
📚 Aflați mai multe creând un joc Pong folosind Kivy.
Pygame
Pygame este o bibliotecă de dezvoltare a jocurilor concepută pentru dezvoltarea de jocuri video în Python. Este construit pe baza Bibliotecii Simple DirectMedia (SDL) și se află în dezvoltare activă de mai bine de două decenii.
Caracteristicile principale ale Pygame includ:
- Suport multiplatform
- Optimizat pentru viteză: funcțiile de bază sunt scrise C și asamblare
- Cadru modular cu un nucleu simplu; funcționalități suplimentare sunt delegate modulelor externe
- Suport pentru dezvoltarea liniei de comandă – fără a fi nevoie să utilizați o interfață grafică
- Utilizează procesorul multicore pentru a reda grafica
Consultați lista de tutoriale Pygame și alte resurse utile.
Pyglet
Pyglet este o bibliotecă multimedia pentru Python care este utilizată pe scară largă în dezvoltarea jocurilor. Această bibliotecă este open source sub licența OpenBSD. Așadar, îl puteți folosi atât pentru proiecte personale, cât și comerciale, care sunt permise sub licență.
Caracteristicile cheie ale Pyglet sunt următoarele:
- Cadru pur Python cu un API Python ușor de utilizat
- Fără dependențe externe, ceea ce o face potrivită pentru ambalarea și distribuirea aplicațiilor folosind PyInstaller
- Suport pentru formate audio și imagine standard
- Suport nativ pentru grafica OpenGL, gestionarea evenimentelor UI și windowing
Consultați acest ghid de pornire rapidă pentru Pyglet.
CĂPCĂUN
Object-Oriented Graphics Rendering Engine sau OGRE este un motor 3D pentru dezvoltarea jocurilor, cu capacități multi-platformă și în mai multe limbi. Deși a fost scris inițial în C++, oferă suport complet pentru limbaje populare precum Python, Java și C#.
Proiectul a început în 2001 și se află în dezvoltare activă de peste două decenii. În momentul scrierii acestui listă, cea mai recentă versiune a ogre-python, biblioteca Python, este pe 16 noiembrie 2022. Pentru a dezvolta jocuri cu python-ogre, aveți nevoie de Python 3.6 sau o versiune ulterioară.
Să aruncăm o privire la caracteristicile bibliotecii de dezvoltare a jocurilor OGRE Python:
- Suport pentru efecte de particule, animație scheletică și umbre
- Potrivit pentru o varietate de aplicații, inclusiv artă interactivă și vizualizări științifice
- O interfață Pythonic care abstrage detaliile de nivel scăzut ale cadrelor de sistem precum OpenGL
Consultați lista completă a funcțiilor oferite de OGRE. Consultați tutorialele OGRE care acoperă elementele de bază ale instalării OGRE, creării de componente, rețele și multe altele.
Cocos2d
Cocos2d este o bibliotecă Python pentru proiectarea atât a jocurilor 2D, cât și a aplicațiilor GUI. Trebuie să aveți instalat Python 3.6 sau o versiune ulterioară pentru a utiliza Cocos2d. Este disponibil pe PyPI ca pachet Python instalabil.
Iată o prezentare generală a caracteristicilor lui cocos2d:
- Suport nativ pentru OpenGL
- Suport de depanare încorporat
- Cadru pythonic care vă permite să compuneți acțiuni și scene
- Suport pentru redarea textului, hărți cu teracote, tranziții și alte efecte speciale
Concluzie
Sper că ați găsit utilă această listă de cadre de dezvoltare de jocuri și biblioteci. Având în vedere atât de multe biblioteci și cadre de luat în considerare, poate fi adesea dificil să decideți pe care să le folosiți.
Puteți începe prin a evalua cerințele jocului dvs. Luând în considerare dependențele, caracteristicile și ușurința de utilizare necesare, găsiți cea mai potrivită pentru proiectul dvs. de dezvoltare a jocului. Puteți începe prin a construi un joc simplu, cum ar fi Pong sau jocul șarpelui, folosind câteva cadre și apoi decideți cu care să mergeți mai departe. Alternativ, puteți construi aplicații GUI pe deasupra proiectelor Python existente.
Apoi, consultați lista de servere web Python pe care le puteți încerca pentru următorul proiect Python. Codare fericită!👩🏽💻