7 Creatori de organigrame pentru a defini ierarhia echipei

A avea o idee clară despre ierarhia organizațională sau a echipei vă va ajuta să raportați persoanei potrivite. Folosind un șablon de organigramă, puteți crea o organigramă pentru afaceri.

Pentru orice afacere, o organigramă joacă un rol crucial prin demonstrarea relațiilor ierarhice dintr-o echipă sau din întreaga organizație. În plus, asigură transparența și colaborarea, facilitând în același timp noilor membri ai echipei să-și amintească cine raportează cui.

Crearea unei organigrame poate fi o sarcină complexă și consumatoare de timp. Un șablon de organigramă poate facilita această sarcină pentru compania dumneavoastră. Să ne aprofundăm pentru a afla mai multe despre organigrama, utilizările acesteia, tipurile de organigramă și câțiva furnizori de top de exemple de organigramă.

Ce este o organigramă?

O organigramă sau „organigrama” este o diagramă folosită pentru a reprezenta ierarhia relațiilor în cadrul unei echipe sau al organizației. Cu cuvinte mai simple, arată cum sunt conectați angajații unei organizații.

În timp ce cea mai comună aplicație a acestor diagrame este de a arăta structura unei afaceri, acestea pot fi utilizate și în scopuri de planificare și bugetare.

De ce folosesc echipele organigrame?

O organigramă pentru afaceri este utilă în diferite moduri. Iată câteva motive principale pentru care echipele folosesc organigramele.

Managementul eficient al creșterii

Liderii au nevoie de o perspectivă clară asupra locului în care angajații se potrivesc în organizația lor și asupra rolurilor pe care le joacă. Doar cu această vizualizare pot găsi zonele care au nevoie de o schimbare. În cazuri precum angajarea nouă sau fuzionarea echipelor, exemplele de organigramă sunt perfecte pentru a mapa mișcările în prealabil pentru a prezice scenariile cu succes.

Comunicare mai bună între membrii echipei

O organigramă pentru afaceri vizualizează relațiile de lucru cu transparență deplină. Cu ajutorul lui, fiecare angajat știe cine îl poate ajuta atunci când este nevoie. În loc să se lupte să rezolve singuri problemele, oamenii pot comunica cu persoana potrivită.

Mai mult, această diagramă vă permite să vedeți pe toți cei implicați într-un proiect, astfel încât să nu ajungeți să cereți ajutor persoanei greșite. Toate acestea măresc în cele din urmă eficiența și reduc la minimum timpul pierdut.

  Ce înseamnă „Alți Snapchatteri”?

Afișarea relațiilor de raportare

În întreprinderile mari au loc adesea transferuri interne. De asemenea, este dificil pentru noii recruți să-și amintească ierarhia echipei. O organigramă îi ajută pe angajați să înțeleagă unde se încadrează în schema generală a companiei. Astfel, ei se pot referi la diagramă pentru a ști cui să raporteze și cui să comunice pentru poziția lor.

Vizualizați întreaga imagine

Oamenii uită adesea că munca lor contribuie de fapt la ceva mult mai semnificativ. Organigramele vă pot ajuta în acest sens. Când angajații își pot vedea poziția în marea ierarhie și modul în care contribuie la buna desfășurare a afacerii, acest lucru va îmbunătăți cu siguranță moralul personalului și va crește randamentul lor de lucru.

Tipuri de structuri organizatorice

Dacă consultați exemple de organigramă, veți observa că există o mulțime de ele. Motivele sunt existența diferitelor tipuri de structuri organizatorice pe baza cărora sunt create organigramele. Aici, vom discuta câteva varietăți comune de structuri organizaționale.

Structura organizatorică ierarhică

Este cel mai comun tip de structură pe care oamenii îl folosesc pentru a-și crea organigrama. Aici, persoanele cu cel mai înalt rang sunt plasate în partea de sus a graficului, iar persoanele cu rang inferior sunt poziționate sub ei.

Veți găsi asemănări între această structură și forma unei piramide. Acest grafic asigură responsabilitatea și motivează angajații să urce pe scara cu performanță.

Structura organizațională funcțională

Această structură arată, de asemenea, similară cu structura ierarhică, începând cu cel mai înalt profesionist în vârf și treptat în jos. Dar diferența este, aici, angajații sunt grupați în funcție de expertiza și poziția lor în cadrul companiei. Această structură este, de asemenea, foarte scalabilă.

Structură organizațională orizontală sau plată

O afacere cu doar câțiva oameni la nivelul său de management al angajaților va găsi o diagramă plată extrem de benefică. De obicei, companiile startup au această structură orizontală înainte de a crea diferite divizii. Cu toate acestea, chiar și unele întreprinderi urmează această structură pentru a promova interacțiunea substanțială și transparentă între toți colegii de echipă și pentru a reduce supravegherea.

Structura organizatorică divizială

Această structură este ideală pentru corporațiile mari unde există mai multe sisteme corporative diviziale. Aceste divizii au autoritate asupra personalului lor și constau în promoții separate, forță de muncă, echipă de distribuție, echipă IT etc.

Corporațiile cu această structură permit un răspuns mai rapid la nevoile pieței sau ale clienților. În plus, promovează democrația și strategia personalizată, ajutând în același timp firmele să rămână flexibile.

  21 Exemple OpenSSL pentru a vă ajuta în lumea reală

Structura organizațională a matricei

În această structură, sunt afișate echipe interfuncționale create pentru sarcini specifice. Este practic o combinație de două sau mai multe structuri organizaționale. Le permite oamenilor să obțină o înțelegere dinamică a organizației.

Structura organizațională bazată pe echipe

Companiile cu o astfel de structură își vor clasifica angajații pe departamente. În loc să se concentreze pe ierarhia convențională, se concentrează mai mult pe autonomia angajaților, colaborarea în echipă și rezolvarea conflictelor. Acest sistem este cel mai potrivit pentru întreprinderile agile și scrum.

Structura organizațională a rețelei

Realitatea actuală obligă multe organizații să își răspândească resursele în locuri diferite. Afacerile în care cadrul organizațional depinde mai mult de comunicare și conexiuni decât de ierarhie ar trebui să aibă o rețea de sisteme organizaționale. Această structură afișează conexiunea complexă a resurselor on-site și off-site.

Indiferent de tipul de structură pe care îl aveți, următorii creatori de organigrame vă vor permite să o creați cu ușurință.

SmartDraw

SmartDraw vă oferă o serie de șabloane de organigrame pentru diverse industrii, inclusiv corporative, companii de jocuri, divizii de cercetare, divizii de finanțe, guvern, departamente de resurse umane, organizații non-profit, spitale și diagrame bazate pe fotografii.

Dacă nu doriți să petreceți mult timp în realizarea acestei diagrame, puteți lua un șablon și adăugați nume pentru a crea o organigramă personalizată pentru compania dvs. Cu toate acestea, oferă o serie de opțiuni pentru a edita diagrama, cum ar fi schimbarea formei, adăugarea de imagini, crearea de sub-diagrame, direcția diagramei și stilul brach.

Canva

Canva este o altă platformă cu o bibliotecă bogată de șabloane de organigramă. Are șabloane proiectate profesional care vă vor accelera fluxul de lucru. Oricine poate începe să folosească instrumentele sale de glisare și plasare pentru a crea organigrama pentru compania sa. Canva vă permite să adăugați imagini la diagramă și să personalizați culoarea pentru a se potrivi cu marca dvs.

Pe lângă crearea de diagrame, oferă și funcții precum partajarea, descărcarea și publicarea diagramelor la rezoluție înaltă. Mai mult, puteți încorpora diagrama diagramelor în rapoarte și prezentări.

Lucidchart

Lucidchart este o platformă bazată pe cloud, intuitivă și receptivă, care vă permite să creați o organigramă fără efort. Aici, puteți crea o diagramă de la zero sau puteți edita oricare dintre șabloanele sale pentru a crea o organigramă personalizată.

Editorul său de organigramă vă permite să produceți o organigramă în câțiva pași simpli prin caracteristica sa de import de date de ultimă generație. Tot ce trebuie să faceți este să încărcați datele angajaților sau angajaților în șablonul de organigramă Lucidchart prin funcționalitatea sa de import de date. Instrumentul online va crea automat un exemplu de organigramă pentru dvs.

  6 sfaturi de îngrijire a sănătății pentru dansatorii cu normă întreagă pentru a rămâne încărcați

Pe lângă producția de organigrame, vă permite, de asemenea, să conectați instrumentul cu instrumente terțe de gestionare a afacerilor și a resurselor umane, cum ar fi BambooHR, Slack, Confluence, Google Slides etc.

Venngage

Indiferent dacă aparțineți unei întreprinderi mari sau unui IMM, veți găsi dreptul șablon de organigramă pentru organizația ta pe Venngage. Puteți selecta șablonul perfect pentru nevoile dvs. și îl puteți personaliza cu editorul Venngage.

Puteți adăuga text, pictograme, diagrame, hărți, fundaluri și imagini. Adăugând linkuri YouTube, sondaje, formulare și HTML, puteți face graficul interactiv. De asemenea, este posibil să adăugați articole pe care le utilizați frecvent în setul dvs. de marcă.

Visme

Dacă doriți un creator de organigrame care să transforme structura organizației dvs. în imagini captivante în câteva minute, Visme este instrumentul pe care îl căutați. Are un număr mare de frumoase șabloane de organigrame a alege din.

De asemenea, puteți folosi oricare dintre temele sale pentru a vă asigura că graficul coincide cu identitatea mărcii dvs. Visme oferă șabloane pentru școli, departamente editoriale, agenții de web design, echipe de proiect și multe altele. Îl poți alege pe cel care se potrivește cel mai mult echipei tale și îl poți edita cu o formatare simplă.

Adobe Express

Adobe Express vă oferă o platformă gratuită pentru a crea organigrame pentru afaceri online. Platforma consideră că designul clar este esențial pentru o organigramă. Prin urmare, oferă câteva șabloane de organigrame frumoase și în tendințe pe care le puteți personaliza cu ușurință.

Utilizatorii pot alege orice șablon și pot adăuga imagini, pictograme, grafice și chenare pentru a realiza o diagramă pe această platformă ușor de utilizat. Puteți fie să încărcați aceste materiale de pe computer, fie să primiți ajutor de la bibliotecile Adobe Express. Pe lângă descărcarea diagramei, puteți, de asemenea, să revedeți proiectul oricând în viitor pentru a-l actualiza.

Paradigma vizuală online

Paradigma vizuală online este o platformă bazată pe web în care vă puteți desena propria organigramă gratuit. Puteți alege dintre sutele sale de șabloane și le puteți edita fără probleme cu funcția de glisare și plasare.

Cea mai tare caracteristică a acestui instrument este că oricine se poate bucura de un număr nelimitat de forme și diagrame, pe lângă timpul de acces nelimitat. Persoanele care creează diagrame în scopuri personale și necomerciale își păstrează și proprietatea. Diagramele pot fi descărcate în format PNG, JPG, GIF, SVG și PDF.

Concluzie

Având o organigramă pentru afaceri, vă permite să urmăriți întreaga forță de muncă. Există diferite tipuri de organigrame care pot fi folosite pentru a răspunde cerințelor echipei dvs.

Pe măsură ce ați aflat despre șabloanele de organigrame disponibile pentru a crea organigrame funcționale și atractive, le puteți utiliza pentru a vă gestiona mai bine echipa.

Cei implicați în managementul proiectelor ar trebui să cunoască, de asemenea, diagrama de reper pentru a urmări progresul unui proiect.