Un aliat al marketerilor pentru a lansa noi strategii

Internetul lucrurilor (IoT) este sămânța schimbărilor tehnologice în diverse metode de marketing.

Proliferarea constantă a dispozitivelor inteligente aduce posibilități vaste în diverse sectoare și o nouă paradigmă pentru relațiile cu clienții și managementul marketingului.

Diverse industrii de pe piață folosesc IoT pentru a-și înțelege clienții, pentru a opera eficient, pentru a oferi servicii mai bune pentru clienți, pentru a crește valoarea afacerii și pentru a îmbunătăți capacitatea de luare a deciziilor.

IoT a devenit una dintre cele mai importante tehnologii din secolul 21. Acum, puteți conecta obiecte precum mașini, aparate de bucătărie, monitoare pentru copii, termostate etc., la internet folosind dispozitive încorporate.

Ca rezultat, comunicarea fără întreruperi este acum posibilă între procese, oameni și lucruri.

În acest articol, voi explica IoT, câteva exemple și modul în care IoT influențează marketingul de astăzi.

Începem!

Ce este IoT?

Internetul lucrurilor (IoT) definește rețeaua multor obiecte fizice sau „lucruri” încorporate cu software, senzori și alte tehnologii pentru a face schimb de date cu alte sisteme și dispozitive prin internet.

IoT este un sistem de mașini mecanice și digitale interconectate, dispozitive de calcul, obiecte etc. Poate transfera informații prin rețea fără interacțiune de la om la computer sau de la om la om.

Kevin Ashton a inventat numele „Internetul lucrurilor” în 1999. L-a numit IoT, deoarece integrează interconectarea „lucrurilor noastre” cu interconectarea „internetului” nostru.

Acum, miliarde de dispozitive sunt conectate la internet în întreaga lume și toate colectează și partajează date. IoT îmbină universurile digitale și cele fizice, făcând materialul mai receptiv și mai inovator.

Ideea de a adăuga inteligență la obiectele de bază a fost discutată pentru prima dată la începutul anilor 1980 și 1990. Deoarece tehnologia nu era foarte mare atunci, progresul a fost lent. Cipurile erau prea voluminoase și supradimensionate, ceea ce le făcea dificil de instalat în orice sistem sau dispozitiv.

Astfel, a venit prima idee de a face cipul mic și mai ieftin. Adoptarea etichetelor RFID și a IPv6 ajută la îmbunătățirea rețelelor wireless și la realizarea pașilor necesari pentru extinderea IoT. Încet, a devenit una dintre cele mai puternice tehnologii din lume.

Beneficiile IoT pentru afaceri

Beneficiile IoT depind de agilitatea și eficiența afacerii. Ideea este de a colecta mai multe informații despre produse și sisteme interne și de a face modificări conform cerințelor pentru a îmbunătăți experiența clienților.

Producătorii adaugă senzori la obiectele sau componentele produselor pentru a transmite date. Acest lucru ajută companiile să detecteze defecțiunea componentei și să o schimbe înainte ca aceasta să poată deteriora alte componente.

Companiile folosesc datele generate de senzori pentru a crește eficiența sistemului și a lanțului de aprovizionare. IoT permite întreprinderilor să automatizeze procesele și să îmbunătățească furnizarea de servicii, reducând în același timp risipa și costurile forței de muncă

Unele dintre beneficiile comune sunt următoarele:

  • Monitorizarea proceselor de afaceri generale
  • Experiență îmbunătățită a clienților
  • Economisind bani și timp
  • Productivitate îmbunătățită a angajaților
  • Integrarea ușoară a modelelor de afaceri și adaptarea acestora
  • Luarea unor decizii de afaceri mai clare
  • Generare de venituri mai mari

Câteva exemple de marketing IoT

O creștere a adoptării tehnologiei inteligente nu înseamnă doar generarea de date, experiențe și momente; are, de asemenea, implicații profunde pentru diverși agenți de marketing. Pentru a evita perturbarea afacerii, mărcile trebuie să urmeze noile tendințe tehnologice, cum ar fi Internetul obiectelor.

Monitoare inteligente pentru bebeluși, camere inteligente pentru sonerie, încuietori inteligente și prize inteligente sunt în creștere în cererea multor utilizatori.

Să vedem câteva exemple de marketing IoT pentru a se conecta cu campanii de produse, geofencing, etichete inteligente, branding și marketing de conținut.

Campanii de produse bazate pe IoT

Încorporați un produs existent cu senzori pentru conectivitate IoT. Acest lucru vă va duce marketingul la pasul următor, permițând clienților să-și împărtășească datele sau conținutul unic transmis către sisteme pentru informații semnificative.

  Este cel mai bun instrument pentru colaborarea virtuală?

Utilizarea software-ului și a hardware-ului se numără printre cazurile IoT cu investiții grele, dar rezultatele rezultatelor sunt incontestabile. De exemplu, compania de băuturi, Diageo, își personalizează sticlele de whisky pentru a transporta videoclipuri înregistrate de clienți, astfel încât să poată genera mai mulți clienți din campanie.

Geofencing

Smartphone-urile devin din ce în ce mai utile în marketingul IoT, având în vedere popularitatea lor vastă și utilizarea în rândul clienților la nivel global.

Geofencing este o informație privind locația în care GPS-ul încorporat al unui dispozitiv inteligent este utilizat pentru a localiza companiile din apropiere. Așadar, atunci când sunt combinate cu geofencing, smartphone-urile vă pot ajuta să detectați clienți extrem de relevanți și la mijlocul pâlniei din apropierea afacerii sau a magazinului dvs.

De exemplu, Internetul lucrurilor vă poate informa afacerea când un cumpărător este pe radar și poate trimite mesaje adecvate despre cupoane, oferte și reduceri, astfel încât clienții să poată vizita magazinul pentru a cumpăra produse.

Exemplu: Burger King execută tehnica IoT de geofencing pentru a obține un succes mai mare. Ei au lansat o campanie numită „Whooper for a Penny”. Aceasta înseamnă că orice client McDonald’s aflat la o distanță de 600 de picioare va primi o notificare pe smartphone-urile lor și va fi direcționat către magazinul Burger King din apropiere.

Etichete inteligente pentru produse

Clienții existenți sunt cel mai bun punct de plecare pentru noua campanie. Ei rămân în partea de jos a pâlniei, arată interes pentru propunerea de valoare a afacerii și sunt deschiși la upselling sau cross-selling.

Acesta este probabil cel mai rentabil exemplu de IoT, deoarece hardware-ul nu este necesar. Companiile pot aplica etichete QR direct pe produsele lor, pe care clienții le pot scana folosind dispozitivele lor mobile. Acest lucru îi va ghida către produse similare, informații despre produse, experiențe în magazin, reduceri și multe altele.

De exemplu, un restaurant intenționează să pună pe masă un cod QR care poate fi scanat, unde clienții scanează codul pentru a afla felul de mâncare special de astăzi, ofertele de băuturi și multe alte beneficii. De asemenea, unele companii permit clienților să scaneze codul QR pentru a avea șansa de a juca un joc pentru a câștiga premii interesante care ar putea fi răscumpărate în același restaurant.

Branding

În epoca de astăzi, aproape toată lumea are un smartphone și un cont de social media. Branding-ul este din nou un exemplu IoT rentabil, dar unul foarte eficient. Acest lucru permite clienților să cunoască marca din reclamele pe rețelele sociale sau pe unele site-uri web.

Chiar dacă clienții postează o poză pe conturile lor de socializare, alții văd postarea și știu despre produs. În același timp, brandingul permite utilizatorilor să se implice în activități interesante, cum ar fi bloggerii de produse alimentare, care vă pot îmbunătăți brandingul și vânzările, în timp ce se bucură de mâncarea dvs.

Specialiștii în marketing profită de dispozitivele IoT pentru a explica ce face produsele lor speciale și cum diferă de alte produse. Totul este să demonstrezi caracteristicile produselor pentru a distinge marca ta de concurenți.

De exemplu, o companie interacționează cu clienții săi pentru a-i ține la curent cu noile oferte. Pentru aceasta, afacerea lansează o aplicație care trimite mesaje text automatizate și personalizate cu privire la oferte și reduceri către clienții existenți.

Marketing de conținut

Multe abordări pot fi folosite în marketing, dar marketingul de conținut este una dintre cele mai populare metode. Acest stil de marketing se concentrează pe crearea de conținut de calitate pentru consumatori prin încărcări consistente pe site-uri web și conturi de rețele sociale.

Cu ajutorul marketingului de conținut, o afacere poate construi o mai mare încredere și loialitate clienților, rezultând o bază puternică de clienți. Datele colectate prin interacțiuni îi ajută pe marketeri să înțeleagă nevoile clienților.

Utilizarea datelor din sistemele IoT poate ajuta o companie să iasă în evidență în mulțime, deoarece își poate individualiza strategia și poate oferi clienților o experiență unică. Acest lucru duce la un nou tip de angajament între o companie și clienții săi. Astfel, o afacere își poate îmbunătăți cifra de vânzări.

  Toate tipurile actuale de WiFi (5, 6, 6e, 7) explicate

În plus, optimizarea căutării și cuvintele cheie sunt, de asemenea, importante pentru a extinde marketingul de conținut cu IoT. În acest fel, vă puteți restrânge canalul în timp ce vă îmbunătățiți clienții potențiali.

Cum impactează IoT marketingul?

IoT are un impact semnificativ în lumea marketingului. Această tehnologie ajută companiile să își facă serviciile și produsele mai atractive pentru consumatori, ascultând nevoile clienților și răspunzându-le în consecință.

Managerii, agenții de marketing și proprietarii pricepuți folosesc această tehnologie pentru a transmite strategia de marketing potrivită la momentul potrivit pe dispozitivele inteligente. Acest lucru va ajuta la obținerea mai multor date despre clienți care sunt valoroase pentru a cunoaște comportamentul și așteptările consumatorilor, ceea ce va duce la succesul afacerii.

Să înțelegem impactul IoT în diferite domenii.

Experiența și implicarea clienților

IoT deschide oportunități profitabile de a angaja clienții în mod continuu în timp real și de a construi valoarea produsului pe toată durata de viață a companiei. Dispozitivele IoT conectate oferă companiilor vizibilitate asupra utilizării, permițându-le să detecteze și să rezolve problemele mai rapid, să capteze date și să crească veniturile.

Gândiți-vă la mașinile conectate, marketingul de proximitate și automatizarea locuinței; IoT reformează modul în care faci afaceri și schimbă modul în care clienții se comportă și se așteaptă, datorită conectivității și rețelelor wireless.

Pentru a genera o experiență și o implicare mai bună a clienților, IoT permite afacerii dvs. să se concentreze pe patru domenii:

  • Oferte relevante la momentul relevant
  • Experiențe satisfăcătoare în magazin
  • Rezolvarea rapidă a problemelor
  • Oferind alegeri mai convingătoare pentru a fideliza clienții

Astfel, IoT transformă relațiile dintre companii și clienți, evoluând rapid ideile despre ceea ce este posibil în zilele noastre.

Personalizare

Concurența crescută între companii a forțat companiile să folosească mai multe tactici pentru a ajunge în top. Una dintre aceste tactici este personalizarea. Fiecare afacere încearcă să ofere clienților servicii îmbunătățite. IoT poate ajuta companiile să satisfacă cererea clienților lor pentru servicii mai personalizate.

Deoarece tot mai multe companii se scufundă în lumea IoT, cea care se poate personaliza în mod eficient va fi pe vârful succesului. Acum, în această lume a personalizării IoT, companiile și clienții sunt mai conectați.

Cercetare de piata

După cum sa discutat mai sus, IoT este esențial pentru consumatori și întreprinderi din fiecare industrie. Deci, datele sunt o mină de aur pentru cercetarea pieței. Big Data are implicații zilnice pentru firme, cercetători de piață și consumatori. Aplicația de date joacă un rol foarte important în studiile de cercetare de piață pentru prelucrarea și analiza datelor.

Cercetarea de piață devine din ce în ce mai digitală astăzi. Prin urmare, IoT ajută cercetătorii de piață să rămână la curent cu comportamentul și obiceiurile consumatorilor. Mai mult, IoT este mai fiabil, mai valoros și mai precis pentru cercetătorii de piață.

Hiper-conectat

În lumea hiperconectată, IoT conectează informații, lucruri și oameni într-un mod care schimbă fundamental societatea și afacerile simultan. IoT a devenit o forță disruptivă în toate industriile, un motor major al întregii transformări digitale și un factor favorizant pentru afaceri hiperconectate.

Companiile lucrează în parteneriat cu clienții lor pentru a recrea soluții digitale care le permit să devină hiperconectate. Combinând puterea Internetului obiectelor cu soluții de rețea, AI și tehnologii, multe industrii pot oferi o viziune de 360 ​​de grade asupra managementului și performanței afacerii.

Tranzacție ultra-viteză

Clienții care caută o experiență offline rapidă pot beneficia de opțiuni de tranzacție ultra-rapidă cu ajutorul IoT.

Amintiți-vă, serviciul rapid atrage clienți rapidi. Deoarece multe tranzacții rapide necesită mai multe informații despre clienți, agenții de marketing vor beneficia de colectarea de date valoroase. Și știi că informațiile sunt ca banii în zilele noastre.

Așadar, tranzacțiile cu viteză ridicată sunt oportunități emergente pentru companii de a colecta mai multe informații despre clienți. Aceste tranzacții permit, de asemenea, companiilor să înțeleagă comportamentul clienților și procedura lor obișnuită. În acest fel, o afacere își poate modela marca ca răspuns la nevoile clienților.

Călătoria de cumpărare

Călătoria de cumpărare a clienților trebuie să fie o călătorie lină. Prin urmare, întreprinderile trebuie să aibă grijă de acest lucru.

  Cele mai bune coolere AIO pentru a vă menține computerul rece în 2024

Sistemele IoT pot ajuta un cumpărător să comande produse pe baza alegerii și preferințelor sale. Ei pot ajusta cu ușurință unele setări IoT în funcție de preferințele lor și pot muta restul cu automatizare.

În plus, sistemele IoT informează clienții despre starea produsului, indiferent dacă acesta este epuizat sau din nou în stoc. Puteți chiar să oferiți informațiile necesare din timp, atunci când produsul nu este în stoc, astfel încât, atunci când este disponibil, sistemul IoT să îl cumpere automat pentru client.

Optimizarea experienței de la capăt la capăt

Datele IoT permit mărcilor să adune o mulțime de date despre produsele lor. Datele care conțin utilizarea în lumea reală a produsului pot transmite date mărcii și clienților cu privire la performanța produsului.

Acest lucru va ajuta mărcile să prezică probleme și recomandări pe baza feedback-ului. De asemenea, mărcile pot folosi aceste date pentru a notifica clienții despre funcționalitatea produsului și pentru a-i avertiza atunci când este necesară întreținerea. Acest lucru duce la un serviciu mai bun pentru clienți și la satisfacție.

Social Media

Efectul comun pe care sistemele IoT îl au asupra rețelelor sociale este stimulant și enorm. IoT poate oferi multe beneficii, cum ar fi urmărirea comportamentului clienților în timp real, îmbunătățirea gradului de conștientizare a situației și multe altele.

Companiile care se bazează pe informații profunde pot folosi rețelele sociale pentru a furniza serviciile așteptate. Smartphone-urile s-au transformat într-o parte crucială a vieții tuturor și sunt cele mai utilizate pe scară largă printre gadget-uri. A stabilit un câmp de luptă pentru toate gadgeturile IoT.

Iată câteva dintre impacturile IoT asupra rețelelor sociale:

  • Permite companiilor să schimbe modul în care își oferă serviciile.
  • Întreprinderile își pot construi o reputație mai bună în rândul publicului lor.
  • Acesta permite companiilor să păstreze confidențialitatea.

SEO

IoT schimbă modul în care oamenii caută ceva online. Ceasurile inteligente, mașinile inteligente, casele conectate, asistenții vocali și dispozitivele portabile sunt cele mai bune exemple de bune practici SEO actuale. Pentru a vă pregăti pentru un viitor bazat pe IoT, trebuie să urmați câteva strategii, cum ar fi:

  • Prioritizează căutarea vocală
  • Evoluați cu SERP
  • Urmăriți mediile de căutare bazate pe IoT
  • Concentrați-vă pe personalizare
  • Sintetizați date offline și online

Oportunități de angajare

Fără îndoială, fiecare sector beneficiază de tehnologia IoT. Odată cu evoluția tehnologiei, culturile de muncă se schimbă, la fel și piețele muncii din întreaga lume. Dar, pentru a asigura eficiența și progresul în era viitoare, angajații și organizațiile trebuie să îmbrățișeze tehnologia IoT disponibilă.

IoT oferă angajaților un mediu mai sigur, productivitate ridicată și o experiență de lucru mai bună. Pe de altă parte, organizațiile pot fi martorii vânzărilor sporite. O cerere mai mare de produse și servicii înseamnă tarife orare mai bune și pentru lucrători.

Automatizare

Producătorii automatizează diagnosticarea și raportarea întreținerii combinând soluția IoT și automatizarea. Acesta va ajuta la furnizarea de informații cu privire la fiecare aspect al procesului pentru a crește eficiența și a reduce accidentele. Sistemele IoT permit companiilor să-și alimenteze sistemele de securitate.

Integrarea produsului

IoT necesită foarte mult o abordare mai agilă și disciplinată a integrării produselor. Este pentru că:

  • Consumatorii devin din ce în ce mai instruiți în tehnologie
  • IoT încurajează inovația
  • O analiză mai bună a produsului
  • Costuri și timp reduse de dezvoltare
  • Încurajează colaborarea

Publicitate predictivă

Veți obține o mulțime de oportunități de publicitate atunci când puteți conecta dispozitive inteligente la internet. Sistemele IoT vă pot ajuta, de asemenea, afacerile să folosească orice obiect ca canal pentru a implica clienții.

Dezvoltare de produs

Internetul lucrurilor include conectivitate rapidă și sigură, gestionarea sofisticată a informațiilor și gestionarea puternică a dispozitivelor. Astfel, vă ajută să construiți produse mai inteligente activate pentru IoT.

Captarea datelor

Companiile pot colecta date din orice sursă, fie prin senzori încorporați, fie externi. Date precum datele de stare, datele de locație, datele de automatizare și datele acționabile ajută mai multe industrii să-și dezvolte afacerea și să-și îmbunătățească vânzările.

Concluzie

IoT oferă nenumărate posibilități întreprinderilor și le ajută să genereze mai multe venituri și vânzări. Cu ajutorul IoT, industriile pot adopta rapid noi strategii de marketing.

IoT se adresează diverselor industrii și afaceri care implică publicitate pe internet, marketing de conținut, dezvoltare de produse, social media, marketing viral și multe altele. De asemenea, ajută la îmbunătățirea comunicării dintre agenții de marketing și clienți, îmbunătățește recunoașterea mărcii și oferă o mai mare satisfacție a clienților.

Având în vedere adoptarea sa pe scară largă, IoT va rămâne probabil ani de zile.

Puteți utiliza aceste resurse de învățare IoT dacă sunteți nou în sfera IoT.