Top 6 certificări pentru a te face un manager mai bun

Modalități de a-ți dezvolta competențele manageriale

Dacă te afli în poziția de manager și vrei să îți perfecționezi abilitățile de conducere, există numeroase modalități. Poți participa la seminarii specializate sau te poți înscrie la cursuri dedicate. În cazul cursurilor, obținerea unei certificări la finalizare aduce un plus de valoare.

Indiferent că este vorba despre managementul proiectelor sau despre cel al proceselor de afaceri, există certificări care te pot ajuta să îți dezvolți competențele manageriale. Unele cursuri necesită o investiție financiară, dar aceasta ar trebui privită ca o investiție în propria carieră. Pentru cei cu buget limitat, există și opțiuni de cursuri gratuite.

Un curs de inițiere în managementul proiectelor reprezintă o metodă excelentă de a-ți îmbunătăți competențele și de a deveni un manager mai eficient. Acest tip de curs prezintă principiile și metodologiile esențiale în managementul proiectelor, ajutându-te să finalizezi cu succes proiectele, împreună cu echipa ta.

În cadrul acestui curs, vei aprofunda concepte precum managementul comunicării, managementul costurilor și cel al calității. Cursul include nouă ore de lecții video, structurate în 17 module. După înregistrare, ai la dispoziție 90 de zile pentru a finaliza cursul.

Nu există condiții preliminare pentru a te înscrie la acest curs. La finalizare, vei obține un certificat. Platforma SkillUp oferă acest curs, iar conținutul poate fi accesat și prin intermediul aplicației lor, disponibilă pentru Android și iOS.

Acest curs reprezintă o opțiune excelentă dacă dorești să dobândești abilități de management al proiectelor și nu ești pregătit pentru o certificare PMP. Dacă deja gestionezi proiecte, s-ar putea să fii interesat de șabloane Excel avansate pentru managementul proiectelor, care te pot ajuta la monitorizare.

Pentru cei implicați recent în managementul situațiilor de urgență, FEMA (Agenția Federală pentru Managementul Urgențelor) oferă un curs prin intermediul Academiei Federale pentru Managementul Urgențelor. Academia de bază include 6 cursuri, desfășurate pe o perioadă de trei săptămâni.

După înscriere, vei parcurge 15 zile și 120 de ore de studiu intensiv, iar absența de la oricare oră nu este permisă. Deși Fundamentele managementului urgențelor sunt recomandate ca pregătire prealabilă, nu sunt obligatorii. Există 12 cerințe preliminare, necesare pentru a îndeplini criteriile tuturor cursurilor de la Academia de bază pentru managementul urgențelor naționale (NEMBA).

NEMBA se adresează managerilor de urgență nou numiți, cu o experiență de maximum trei ani. Dacă deții un ceas inteligent, poate fi util să te informezi despre funcțiile de urgență pe un Samsung Galaxy Watch sau pe un alt sistem de operare Wear.

Presupunând că ai deja competențe în managementul proiectelor și vrei să le perfecționezi, s-ar putea să te intereseze certificarea Certified Project Director, oferită de Institutul de Management al Proiectelor. Pentru a fi eligibil, trebuie să fi acumulat cel puțin 30 de ore de dezvoltare profesională în ultimele 12 luni.

Înainte de a susține evaluarea pentru certificare, trebuie să ai experiența echivalentă a programului de trei ani al institutului sau să prezinți un portofoliu care să ateste experiența de conducere. Certificarea ca director de proiect te poate ajuta să îți valorifici cunoștințele și să devii un membru mai valoros al echipei.

Costul certificării este în prezent de 1.250 USD, dar această investiție în carieră poate deschide noi oportunități, având în vedere recunoașterea sa internațională. Dacă ești în căutarea instrumentului potrivit pentru echipa ta, poate fi util să afli cum să alegi instrumentul de management de proiect adecvat.

În rolul de Scrum Master, ești responsabil de crearea unui mediu de lucru eficient și productiv pentru echipa ta. Scopul tău este să ghidezi echipa în dezvoltarea unor rutine, principii și valori solide, care să ajute la finalizarea proiectelor în cicluri mai scurte.

Obținerea certificării Scrum Master te ajută să fii un manager mai bun, deoarece echipa ta va simți că timpul lor este utilizat eficient. Eficiența sporită a echipei aduce beneficii organizației, clientului final, care se va bucura că proiectul este finalizat la timp.

Certificarea Scrum Master îți oferă abilități care te ajută să te adaptezi mai rapid la schimbare, să te concentrezi pe îmbunătățirea continuă, să încurajezi inovația și să primești feedback valoros. Pentru a obține certificarea, poți urma cursurile Aplicarea Professional Scrum sau Scrum Master profesionist sau poți susține direct examenul.

Costul examenului este de 150 USD și constă într-un test cu 80 de întrebări cu răspunsuri multiple. Ai la dispoziție 60 de minute pentru a-l finaliza, iar pragul de trecere este de 80%. Pentru aprofundarea cunoștințelor, poți consulta resurse online gratuite despre agile și scrum.

Dacă ești proaspăt absolvent sau ai mai puțin de doi ani de experiență în managementul proceselor de afaceri, certificarea Certified Business Process Associate (CPBA) poate fi potrivită pentru tine. Pentru obținerea certificării CPBA, este necesară susținerea unui examen. De asemenea, trebuie să ai 1.250 de ore de experiență practică documentată într-un domeniu legat de managementul proceselor de afaceri sau o diplomă universitară de 4 ani.

Asociația de management al proceselor de afaceri a conceput această certificare pentru profesioniștii care au finalizat studiile universitare sau au lucrat în domeniu cel puțin un an. La finalizarea certificării, confirmi că ai o competență solidă în managementul proceselor de afaceri.

Înainte de a începe procesul de obținere a certificării CPBA, trebuie să achiți o taxă de înregistrare nerambursabilă. După aprobarea cererii, vei primi o notificare și un link pentru a te înregistra și pentru a plăti taxa de 550 USD.

Obținerea acestei certificări oferă încredere conducerii și echipei tale în abilitățile tale de a gestiona procesele de afaceri. După obținerea CPBA, poți avansa către certificările de profesionist certificat în practici de afaceri și de lider certificat în procese de afaceri.

Recertificarea este necesară o dată la trei ani, cu o taxă de 75 USD. Dacă vrei să descoperi alte modalități de a eficientiza procesele, poți fi interesat de cele mai bune soluții software de automatizare robotică a proceselor (RPA), care te pot ajuta să îți simplifici fluxul de lucru.

Certificarea CompTIA Project+ este dedicată profesioniștilor IT. Această certificare te familiarizează cu instrumentele și documentația de proiect, identificarea constrângerilor, abilitățile de comunicare, managementul schimbării și elementele de bază ale proiectelor.

Înainte de a începe această certificare, ai nevoie de 6-12 luni de experiență practică în gestionarea proiectelor într-un mediu IT. Obținerea acestei certificări îți va oferi abilitățile de a gestiona proiecte mici și medii.

Această certificare îți poate îmbunătăți competențele manageriale, oferindu-ți diverse cadre și metodologii pentru gestionarea eficientă a proiectelor. Dacă ești interesat de alte certificări CompTIA, poți lua în considerare pachetul complet de certificări, pentru a-ți începe cariera în securitatea IT.

O varietate de certificări pentru a deveni un manager mai bun

În funcție de interesele tale, există numeroase certificări pe care le poți obține pentru a-ți perfecționa abilitățile manageriale. Fie că dorești să îți îmbunătățești comunicarea, fie să gestionezi proiectele mai eficient, există certificări variate, cu costuri diferite.

De asemenea, ai posibilitatea de a alege modul în care obții aceste certificări. Unele oferă cursuri în clasă, în timp ce altele permit accesul la distanță, inclusiv prin intermediul aplicațiilor mobile.

Dezvoltarea abilităților manageriale crește șansele de promovare și te poate transforma într-un lider mai bun. Atât echipa ta, cât și superiorii vor aprecia eforturile tale de a-ți perfecționa competențele de manager.