Top 10 instrumente de cercetare a concurenței pentru a spiona ca un profesionist

Cercetarea concurenților este procesul de culegere și analiză a informațiilor despre concurenții tăi. Această cercetare își propune să obțină o perspectivă asupra strategiilor de afaceri și luarea deciziilor. Pentru ca această analiză a concurenței să fie eficientă, companiile folosesc instrumente de cercetare a concurenței pentru a găsi zone de îmbunătățire și lacune care necesită atenție pentru a se potrivi cu tendințele pieței și a satisface cerințele clienților.

În acest articol, vom înțelege ce este cercetarea concurenților și cum vă poate ajuta să vă dezvoltați afacerea online pentru o analiză mai bună a decalajului de conținut. În plus, am enumerat cele mai importante instrumente de cercetare a concurenței, astfel încât să profitați la maximum de prezența dvs. digitală!

Ce este cercetarea concurenței?

Cercetarea concurenților este un proces de verificare online a nișei competitive a industriei dvs. Procesul implică strângerea de informații despre valorile organice ale concurenților dvs., strategiile lor de execuție și analiza poziției lor pe piață.

Aceasta implică activități precum auditarea site-urilor lor web, studierea lor SEO, verificarea profilului lor de backlink și utilizarea produselor și serviciilor lor pentru a înțelege cerințele clienților.

Evaluând concurența SEO și analizând informațiile pe care le descoperiți, puteți îmbunătăți optimizarea site-ului dvs. pentru motoarele de căutare. Drept urmare, puteți urca în clasamentul organic. Este important să țineți un ochi pe rangul dvs. pentru a construi vizibilitate digitală; astfel, utilizarea instrumentelor de urmărire a clasamentului și a cuvintelor cheie vă va ajuta să profitați la maximum de cercetarea concurenților.

Cum vă ajută afacerea să se dezvolte?

Pentru a-ți depăși concurența în rezultatele motoarelor de căutare, cel mai bine este să faci inginerie inversă a ceea ce fac ei corect. Vă ajută să le găsiți punctele forte, punctele slabe, prezența online, tacticile de marketing și alte statistici esențiale.

Iată cum vă poate ajuta analiza concurenței:

Cunoașterea produsului: Utilizarea produselor concurenților vă oferă o înțelegere clară a ofertelor acestora, a caracteristicilor pe care le oferă, a prețurilor produselor și a motivelor pentru care clienții își cumpără produsele sau serviciile.

Prezența online: obțineți informații profunde despre distribuția de conținut, postările pe rețelele sociale, calitatea conținutului și strategiile de marketing de conținut. Acest lucru vă va ajuta să manevrezi mai bine gestionarea conținutului din rețelele sociale.

Evaluări și feedback ale clienților: puteți verifica recenziile Trustpilot și recenziile G2 ale concurenților dvs. și puteți înțelege feedbackul clienților pe care îl primesc. Veți înțelege, de asemenea, caracteristicile principale pentru care plătesc majoritatea clienților.

Marketing: analiza campaniilor de marketing ale concurenților vă va ajuta să veniți cu ideile dvs. de mesaje. De asemenea, vă ajută să fiți la curent cu tendințele pieței din peisajul industriei dvs. și să identificați oportunitățile emergente.

Nou în marketingul digital? Nu vă faceți griji! Iată tot ce trebuie să știi despre Marketingul Digital!

Importanța instrumentelor de cercetare a concurenței

Există multe modalități de a efectua analiza concurenților. Puteți face acest lucru manual verificând conținutul site-ului lor, tipurile de pagini de destinație, cuvintele cheie pe care le folosesc în mod repetitiv, verificându-și postările pe rețelele sociale și așa mai departe.

Cu toate acestea, dacă peisajul dvs. de afaceri este dens competitiv, trebuie să utilizați instrumente online de analiză a concurenței pentru rapoarte detaliate de cercetare. Cele mai multe dintre aceste instrumente sunt simplu de utilizat și trebuie doar să introduceți adresa URL a site-ului concurent pentru a obține informații SEO profunde.

Puteți folosi aceste informații despre cercetarea concurenților pentru a vă informa strategiile de marketing, dezvoltarea produselor, deciziile privind prețurile și planificarea generală a afacerii. La urma urmei, cercetarea corectă a cuvintelor cheie este doar vârful aisbergului SEO🧊! Unele dintre aceste instrumente concurente sunt gratuite, în timp ce altele sunt disponibile pentru utilizare la o mică taxă.

  9 instrumente puternice pentru depanarea și monitorizarea aplicațiilor ASP.NET

Să începem să explorăm unele dintre cele mai bune instrumente de cercetare a concurenței pentru a spiona ca un profesionist.

SEMRush

De la înființarea sa de către Oleg Shchegolev în 2008, SEMRush a devenit principalul instrument SAAS pentru spionarea campaniilor de marketing organice și plătite ale concurenților. Este un instrument premium care acoperă majoritatea nevoilor dvs. de SEO, ajutându-vă să urmăriți activitățile concurenților dvs.

SEMRush are un instrument puternic de prezentare generală a domeniului care oferă informații detaliate despre performanța site-ului concurentului dvs., profilul backlink, traficul din rezultatele organice, traficul plătit și cuvintele cheie vizate utilizate pentru PPC. Informațiile sunt suficiente pentru a vă ajuta să înțelegeți strategia de conținut a concurenței și să identificați potențiale cuvinte cheie pentru creșterea organică a site-ului dvs.

Dacă doriți să monitorizați performanța rețelelor sociale a concurenței, puteți utiliza Social Media Tracker de la SEMRush. Suportă platforme populare precum Twitter, Facebook, Instagram, Pinterest, YouTube și LinkedIn. Veți găsi că este esențial, deoarece vă oferă valori pentru rețelele sociale, cum ar fi numărul de urmăritori, valori de implicare, hashtag-uri populare și multe altele.

Puteți salva domeniile concurenței ca proiecte pentru a păstra lucrurile la îndemână în tabloul de bord SEMRush. Puteți vedea informațiile concurenților dintr-o privire și puteți descărca datele în format PDF. Pentru mai multe informații despre SEMRush, puteți verifica acest lucru: De ce compania pentru care lucrați are nevoie de Semrush?

SimilarWeb

Similarweb este un instrument de analiză web și performanță a traficului web care vine cu multe funcții de analiză a concurenței. Platforma vă ajută să verificați traficul estimat pe un site web, clasamentul țării sale, clasamentul global și multe statistici SEO conexe.

Puteți începe să utilizați Similarweb creând un cont de conectare gratuit și introducând numele de domeniu al concurentului dvs. Apoi, veți găsi detalii de bază ale companiei, numărul total de vizitatori lunari, pagini pe vizită, rata de respingere și timpul mediu petrecut de un vizitator pe site-ul concurentului dvs.

Similarweb vă arată, de asemenea, datele demografice ale traficului, care vizează țara, sexul, distribuția pe vârstă și alte site-uri web similare din nișa concurenței dvs. Puteți verifica cuvintele cheie ale acestora cu cele mai bune performanțe și puteți elabora o strategie de conținut în jurul cuvintelor cheie ale concurenței pentru a depăși rezultatele organice ale SERP.

Confuz între Similarweb și SEMRush? Te avem acoperit! Citiți: Semrush vs Similarweb: Estimator de trafic mai precis în 2023?

Ahrefs

Ahrefs este o soluție all-in-one pentru urmărirea traficului organic al unui site web, cum ar fi poziția cuvintelor cheie, textul ancora, backlink-urile, link-urile întrerupte, golurile de conținut și numărul de backlink-uri obținute din diferite surse.

Folosind instrumentul Site Explorer de la Ahref, puteți monitoriza valorile de performanță ale site-ului concurent, cum ar fi traficul de căutare organic, cuvintele cheie de top, backlink-uri de trimitere, paginile de top și cele mai multe părți de conținut partajate. Obținerea unei idei mai bune despre preferințele de conținut vă va ajuta să îmbunătățiți lizibilitatea conținutului. În plus, puteți folosi și funcția Pagină concurentă a Ahref pentru a găsi paginile de top ale concurenței și pentru a identifica lacunele de conținut între paginile concurente.

O altă caracteristică populară este instrumentul de audit al site-ului. Îl puteți folosi pentru a vă verifica site-ul web și pentru a remedia orice tip de probleme tehnice. Remedierea linkurilor rupte, a 404 de pagini și a adreselor URL canonice va îmbunătăți treptat performanța SEO a site-ului dvs. și vă va ajuta să vă poziționați mai bine în rezultatele căutării.

Clasament SE

Cu SE Ranking, puteți urmări cuvintele cheie ale concurenței, urmăriți backlink-urile, efectuați audituri SEO și raportați performanța site-ului pe paginile cu rezultatele căutării pentru toate instrumentele legate de SEO de care aveți nevoie.

  Cum să activați autentificarea cu doi factori în Slack

Puteți începe prin a introduce numele de domeniu al concurentului dvs. în instrumentul SE Ranking Competitive Research. Odată ce faceți clic pe butonul de analiză, veți obține lista de cuvinte cheie pentru care concurenții dvs. se clasează, paginile lor de top și subdomeniile care le aduc trafic. Instrumentul vă ajută, de asemenea, să vă identificați concurenții direcți în SERP-uri și vă puteți alege manual concurenții din lista de site-uri web sugerate.

În plus, puteți efectua cercetări PPC asupra concurenților pentru a afla ce cuvinte cheie vizează concurenții dvs. Drept urmare, veți descoperi ce tipuri de anunțuri funcționează cel mai bine pentru ei și le veți crea altele mai bune pentru campania dvs.

Raven Tools este o platformă de marketing digital bazată pe cloud, cu SEO și instrumente automate de raportare. Oferă funcții de analiză competitivă, cum ar fi urmărirea clasamentului, cercetarea cuvintelor cheie, cercetarea concurenților, instrumente de auditare a site-ului web, cercetarea backlink și funcții de raportare pentru a urmări valorile esențiale pentru optimizarea motoarelor de căutare.

Instrumentul Raven de analiză a concurenței vă permite să vedeți cum se clasează concurenții dvs., ce cuvinte cheie vizează și de unde provin backlink-urile lor. Combină trei instrumente de analiză într-unul singur pentru a verifica valorile SEO ale concurenților tăi și valorile site-ului, cum ar fi viteza site-ului și timpul de încărcare.

Instrumentele de inteligență competitivă au fost folosite de multă vreme pentru cercetarea concurenților, dar acum, cu rețelele sociale, urmărirea devine mai complexă. Raven Tools are grijă de acest lucru, arătând, de asemenea, numărul de aprecieri pe Twitter, distribuiri pe Facebook, distribuiri pe LinkedIn și valori de implicare în conținut, inclusiv aprecieri și comentarii.

SpyFu

SpyFu, denumit inițial GoogleSpy, arată analiza cuvintelor cheie Google Adwords pentru site-uri web. Funcția sa de cercetare a concurenței SEO oferă un raport complet al istoricului cuvintelor cheie, istoricul de clasare al paginilor, backlink-urile sociale și urmărirea impresiilor de clasare a cuvintelor cheie.

Funcția de cercetare a competitorilor PPC de la SpyFu include capturi de ecran ale campaniilor publicitare ale concurenților. De asemenea, afișează sugestii pentru cumpărarea celor mai recente cuvinte cheie pentru anunțuri grafice. De asemenea, afișează o diagramă Venn sferică numită Kombat care ilustrează datele concurenților.

În plus, arată mulți factori importanți, cum ar fi costul pe clic pentru cuvântul cheie publicitar și rata de conversie. Puteți chiar să răsfoiți întregul istoric al campaniei publicitare Google al concurenților și să testați împărțiți cuvintele cheie care au funcționat pentru ei.

Știai că poți spiona și Facebook Ads? Cu instrumentele de spionaj Facebook Ads, puteți fi cu ochii pe concurenți.

Serpstat

Cu Serpstat, puteți analiza backlink-uri, căuta cuvinte cheie, puteți concura cu concurenții dvs. și puteți efectua un audit al site-ului web, pe lângă analiza backlink-urilor.

Folosind instrumentul său profund de analiză a concurenței SEO, puteți găsi cuvintele cheie de top ale concurenței în SERP-uri și puteți compara rezultatele cu paginile dvs. de destinație. Veți găsi câteva cuvinte cheie comune și veți descoperi cuvintele cheie lipsă și paginile lor de top cu backlink-uri de referință.

Instrumentul Serpstat de cercetare a concurenților vă ajută, de asemenea, cu reclamele concurenților dvs., dacă există informații. Puteți analiza cuvintele cheie folosite de concurenții dvs. pentru anunțurile PPC și le puteți compara cu costul pe clic.

Alte caracteristici includ analiza lotului de cuvinte cheie, în care comparați datele pe cinci baze de căutare și verificați vizibilitatea cuvintelor cheie pe baza diferiților parametri, cum ar fi frecvența, costul, numărul de rezultate, concurența pe nișă și așa mai departe.

  Cum să exportați sau să ștergeți istoricul căutărilor Outlook.com

The Hoth

The Hoth este un instrument gratuit de cercetare a concurenței cu plata pe clic, alimentat de SEMRush. Puteți folosi instrumentul pentru a vedea ce cuvinte cheie vizează concurenții pe Google în reclamele lor plătite.

Instrumentul este simplu de utilizat. Tot ce trebuie să faceți este să introduceți adresa URL a domeniului concurentului și să finalizați verificarea reCaptcha. Acum veți găsi lista de cuvinte cheie PPC împreună cu poziția anunțului, volumul căutării, procentajul clicurilor, valoarea clicurilor în dolari SUA și adresa URL a paginii de destinație respectivă. Acest lucru ajută la crearea strategiilor de conținut, deoarece puteți verifica ideile de conținut interactive și captivante folosite de concurenții dvs.

The Hoth este o agenție de marketing digital care oferă servicii SEO, backlink și PPC. Puteți folosi celelalte instrumente gratuite ale acestora; cu toate acestea, este o agenție care se ocupă de cerințele dvs. de afaceri pe baza unor planuri de prețuri dedicate.

Ubersuggest

Ubersuggest by NeilPatel este un instrument SEO pentru cercetarea cuvintelor cheie și obținerea de informații despre statisticile cuvintelor cheie, cum ar fi volumul, dificultatea cuvintelor cheie, CTR și așa mai departe. Este un instrument gratuit cu rezultate limitate de căutare; cu toate acestea, puteți accesa funcțiile premium achiziționând planurile lor Pro.

Pentru a începe să utilizați UberSuggest, trebuie să intrați pe site-ul web al concurenței și să apăsați butonul de căutare. Platforma vă va oferi o privire de ansamblu asupra traficului, cum ar fi cuvinte cheie organice, trafic lunar organic, autoritatea de domeniu a concurentului dvs. și mai multe backlink-uri, inclusiv backlink-uri fără urmărire.

Obțineți, de asemenea, paginile cele mai vizitate, backlink-urile acestora și poziția paginilor de top ale concurenților dvs. în pagina cu rezultatele motorului de căutare. Cu toate acestea, Ubersuggest vă oferă date limitate în comparație cu alte instrumente gratuite. Pentru a accesa informațiile de bază, puteți începe prin a crea un cont gratuit și a face upgrade la un plan lunar dacă găsiți platforma potrivită pentru nevoile dvs. de SEO.

Moz

Moz este un site de resurse populare pentru învățarea marketingului online și a optimizarii pentru motoarele de căutare. Este un site web care oferă multe instrumente gratuite, cum ar fi instrumente de analiză de backlink, instrumente de cercetare a cuvintelor cheie și spionarea concurenților folosind instrumente de cercetare competitive.

Folosind instrumentul de explorare a legăturilor Moz, puteți examina legăturile către site-ul web al concurenței introducând numele domeniului. Vă oferă o imagine amplă a numărului de backlink, a calității backlink-urilor, a link-urilor de ancorare și a domeniilor de referință. Toate aceste informații vă vor ajuta să vă dezvoltați strategiile de creare a legăturilor.

Moz oferă, de asemenea, un instrument gratuit de explorare a cuvintelor cheie în care trebuie să introduceți numele site-ului concurent. Vă va oferi informații utile despre cuvintele cheie de top ale concurentului dvs., volumul căutărilor, dificultatea cuvintelor cheie și ratele probabile de clic pe diferite cuvinte cheie.

Toate aceste informații vă vor ajuta să determinați strategia lor de conținut și tipul de clienți pe care îi vizează. Puteți găsi decalajul de conținut și puteți profita de oportunități pentru a vă îmbunătăți propria strategie de conținut. La urma urmei, o parte integrantă a marketingului digital este învățarea din campaniile de marketing ale concurenței.

Preluarea autorului

A ține un ochi pe concurenții tăi este o activitate esențială pentru a se potrivi cu piața și a rămâne în frunte pe nișa ta.

Ar trebui să observați concurenții pentru a vă inspira și a vă îmbunătăți strategiile. Nu este recomandabil să renunțați la fluxul de lucru existent sub influența noilor activități ale concurentului.

Cea mai bună modalitate este să vă îmbunătățiți în continuare sistemele și să creați un acumulator pentru activitățile pe care le puteți adopta după cercetarea dvs.

Dacă găsești acest articol util, continuă să citești despre cele mai bune instrumente de ascultare a rețelelor sociale pentru a-ți dezvolta afacerea.