Statistici și tendințe în rețelele sociale în 2023

Lumea rețelelor sociale a crescut exponențial în ultimii câțiva ani și tot mai mulți oameni s-au urcat în vagon. Astăzi, nu este doar o identitate sau un mod de comunicare, ci o întreagă industrie.

Există peste 4,76 miliarde de utilizatori de rețele sociale în întreaga lume. Odată cu apariția tehnologiei accesibile, numărul este de așteptat să crească. Social media nu mai este luxul doar al tinerilor și al celor educați. A devenit o sursă de informare, divertisment, conexiuni, marketing și chiar o sursă de venit pentru mulți.

Fie că este vorba despre Facebook, Instagram, Twitter sau purtători de conținut new age precum TikTok, toți au reușit să creeze o perturbare în propriul spațiu și să schimbe modurile lumii. De fapt, în ciuda diverselor interdicții, TikTok a reușit o rată de creștere cumulată de 100% în doar 2 ani din 2020, devenind platforma de social media cu cea mai rapidă creștere.

Citiți mai departe pentru a afla ce platforme au îmbrăcat coroanele și cum arată statisticile rețelelor sociale și tendințele utilizatorilor.

Utilizatori de rețele sociale

Îți amintești că ai jucat Farmville pe Facebook? 😛 Acum s-ar putea să vă întrebați cine mai folosește Facebook! Dar, pe măsură ce populația digitală a lumii crește, acoperirea și utilizarea rețelelor sociale au cunoscut, de asemenea, o creștere masivă pe toate platformele de rețele sociale. Să aruncăm o privire la statisticile de utilizare a rețelelor sociale.

  • Numărul total de utilizatori activi ai rețelelor sociale a înregistrat o creștere de 3% de la an la an.
  • Cu 2,96 miliarde de utilizatori activi lunar, Facebook este în continuare cea mai utilizată platformă de socializare.
  • Cu 2 miliarde de utilizatori activi, Instagram este a 4-a cea mai activă platformă de socializare, doar puțin după WhatsApp.
  • A doua cea mai folosită platformă de socializare este Youtube, cu 2,56 miliarde de utilizatori activi lunar
  • Platforme precum Twitter și Pinterest sunt mult în urmă, cu 556 și, respectiv, 445 de milioane de utilizatori activi lunar.
  • Utilizarea rețelelor sociale

    Am văzut deja dimensiunea masivă a rețelelor sociale. Acum să aruncăm o privire asupra utilizării. Cu forme de conținut mai atractive, forme media și o frecvență tot mai mare, acordăm din ce în ce mai mult timp rețelelor sociale. Privim rețelele sociale ca înlocuitori nu doar pentru viața noastră socială, ci și ca surse de știri, portaluri de cumpărături și multe altele. Iată câteva statistici de utilizare a rețelelor sociale pentru a vă oferi o imagine reală.

  • La nivel mondial, oamenii petrec 38% din timpul total disponibil pe rețelele sociale.
  • Un utilizator obișnuit al rețelelor sociale petrece în general aproape 2,5 ore pe zi pe rețelele sociale.
  • Utilizatorii de internet cu vârsta cuprinsă între 16 și 64 de ani folosesc în medie 7,2 platforme de social media în mod activ în fiecare lună
  • Facebook ocupă cel mai mare loc în ceea ce privește timpul mediu zilnic petrecut, cu 33 de minute. Timpul petrecut pe diferite platforme este prezentat mai jos.
      Ce este analiza cauzei principale? [+3 Template Resources]

  • LinkedIn încă se luptă să-și găsească locul ca platformă de social media populară, cu un timp mediu zilnic petrecut de mai puțin de 1 minut.
  • În medie, 694.000 de ore de videoclipuri sunt transmise în flux de utilizatorii Youtube în fiecare minut, ceea ce este mai mult decât Netflix!
  • Aproape 47% dintre utilizatorii rețelelor sociale sunt pe platforme pentru a păstra legătura cu prietenii și familia, în timp ce 30-35% le folosesc pentru a combate plictiseala, pentru a citi știrile și pentru a căuta conținut fiecare.
  • Aproape 26% dintre utilizatori sunt acolo pentru a căuta produse de cumpărat, ceea ce nu este surprinzător, deoarece vânzările globale prin platformele de socializare au fost estimate la 992 de miliarde de dolari.
  • Vânzările din comerțul social sunt de așteptat să atingă aproximativ 2,9 trilioane de dolari până în 2026.
  • Rate de implicare

    Cum îți determini succesul pe rețelele sociale? Prin metrici, desigur! Acoperirea, impresiile, angajamentele sunt pâinea și untul oricărei campanii de succes pe rețelele sociale. Să aruncăm o privire la ce platforme de social media câștigă această bătălie specială!

  • TikTok a ajuns în fruntea topurilor în 2023, cu o rată de implicare medie uimitoare de 5,69%, urmată de YouTube cu 5,24%.
  • Rata medie de implicare atât pentru Facebook, cât și pentru Instagram a scăzut anul acesta, la 0,06% și 0,47% în toate industriile.
  • Vorbind despre rata medie de implicare, TikTok este încă în fruntea topului la 4,25% (calculat de urmăritori) și 5,1% (calculat de vizualizări)
  • Instagram a înregistrat o rată medie de 0,6%, în timp ce Facebook a înregistrat o rată medie de implicare de 0,15%.
  • Frecvența postului

    Facebook are o mediană a postărilor pe săptămână de 5,04 pe industrii, în timp ce Instagram are o mediană puțin mai mică de 4,6 postări pe săptămână.

    Media din toate industriile pentru Twitter este de 3,91 de tweet-uri pe săptămână, iar TikTok obține o mediană de 1,75 videoclipuri pe săptămână (cu cea mai mare implicare, așa că forma conținutului contează foarte mult!)

    Acoperirea rețelelor sociale

  • SimilarWeb a înregistrat Youtube drept platforma de socializare cu cel mai mare număr de vizite, cu 33,6 miliarde în martie 2023, urmată (nu atât de aproape) de Facebook, cu 17,6 miliarde.
  • Twitter a înregistrat 6,6 miliarde de vizite în martie 2023, Instagram ajungând la 6,4 miliarde.
  • Potrivit unui raport al Edison Research, Facebook s-a clasat pe locul cel mai înalt în ceea ce privește gradul de cunoaștere a mărcii, cu 95% pentru populația americană cu vârsta peste 12 ani.
  • Același raport a clasat Instagram pe locul 2 cu 91% cunoaștere a mărcii, cu TikTok la 88%, Twitter la 87%, Snapchat la 84%, Pinterest la 71% și LinkedIn la 64%.
  • 42% dintre utilizatorii rețelelor sociale cred că TikTok va oferi cel mai bun ROI în 2023, iar 34% dintre utilizatori cred că sunt role Instagram.
  • Date demografice ale utilizatorilor

    Marketingul ne-a învățat că toți clienții nu sunt la fel, motiv pentru care mesajele noastre de marketing trebuie să fie direcționate și personalizate către persoane de diferite vârste, genuri, naționalități etc. Este important să știm cine este prezent pe ce platformă și ce ar fi fii cea mai bună alegere pentru afacerea ta.

      Cum se creează un interval definit dinamic în Excel

    Iată câteva statistici importante demografice ale rețelelor sociale care vă vor ajuta să luați decizii mai bune cu privire la marketingul pe rețelele sociale.

  • Diviziunea de gen la nivel mondial pentru utilizatorii rețelelor sociale este de 53,7% în favoarea bărbaților.
  • În ianuarie 2023, Facebook vede cel mai mare număr de utilizatori din întreaga lume de la persoane cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani la 29,9%.
  • Aproape 43% din baza totală de utilizatori Facebook este de sex feminin.
  • Un total de 30,8% dintre utilizatorii Instagram au vârste cuprinse între 18-24 de ani, iar aproape 17% din totalul utilizatorilor sunt bărbați din această categorie de vârstă.
  • Utilizatorii Twitter văd o împărțire de gen de 62,9% și 37,1% în favoarea bărbaților (cea mai mare diferență de gen pentru orice platformă de socializare!)
  • 54% dintre utilizatorii Youtube sunt bărbați din ianuarie 2023.
  • TikTok are mai multe utilizatori de sex feminin (54%).

  • Indienii petrec cel mai mare procent din timp pe rețelele sociale, care reprezintă 44,4% din timpul lor total disponibil.
  • Cel mai mare număr de utilizatori activi de Instagram este tot din India, cu 229 de milioane de urmăritori, urmat de Statele Unite cu 143 de milioane.
  • Demografia este o variabilă importantă în înțelegerea cine este prezent și unde. Utilizatorii de internet cu vârsta cuprinsă între 16 și 24 de ani au mai multe șanse să folosească Instagram, popularitatea Tiktok în creștere pentru acest segment de vârstă.
  • Pe de altă parte, utilizatorii cu vârste cuprinse între 55-64 de ani sunt cel mai probabil să-și petreacă timpul pe WhatsApp.
  • Reclamele pe rețelele sociale nu mai sunt un lucru nou. Orice strategie de marketing de succes este incompletă fără un amestec bun de rețele sociale și iată câteva statistici interesante de publicitate pe rețelele sociale.

  • Statisticile arată 226 de miliarde de dolari cheltuiți anual pentru publicitate pe rețelele sociale, ca în ianuarie 2023, cu o creștere de 23,2% față de an.
  • Există 4 miliarde de agenți de publicitate care folosesc reclame pentru poveștile Facebook în fiecare lună.
  • Până în 2024, veniturile din reclame ale Instagram per utilizator vor fi de 42 USD, în timp ce același pentru Facebook va fi de 36 USD.
  • Facebook are un cost-pe-clic mediu de 0,97 USD, Instagram de 3,56 USD, iar cel mai mare este cel al LinkedIn la 5,26 USD.
  • Costul mediu pe milă pentru Facebook este de 7,19 USD la 1000 de afișări. Instagram cere ceva mai mult la 7,91 USD, în timp ce Pinterest este cel mai scump la 30 USD.
  • Facebook are cel mai mare potențial de acoperire publicitară dintre toate platformele de social media – 1,98 miliarde – motiv pentru care nu puteți sări peste acest canal în timp ce vă planificați următoarea campanie!
  • Platforme precum Instagram și Tiktok sunt, de asemenea, în cursa pentru canale publicitare de succes, cu o acoperire potențială a reclamelor de 1,32, respectiv 1,05 miliarde.
  •   Cum să ștergeți toate mesajele iMessage de pe un Mac sau MacBook

    Influencer Marketing

    Marketingul de influență a fost un uriaș schimbător de tendințe în lumea rețelelor sociale. A dat naștere unui tip complet nou de conținut și a permis oamenilor să valorifice cu adevărat puterea monetizării rețelelor sociale. A ajutat specialiștii în marketing și oamenii din diverse industrii să acceseze o nouă sursă de marketing și venituri și să ofere lucrurilor o culoare cu totul nouă.

    Să aruncăm o privire la câteva statistici importante ale rețelelor sociale privind marketingul cu influențe.

  • Cheltuielile pentru marketingul influențelor în SUA vor ajunge la 4,6 miliarde de dolari în 2023.
  • 87% marketeri și 90% creatori de conținut plănuiesc să-și sporească prezența pe Instagram.
  • 68% dintre agenții de marketing intenționează să valorifice potențialul TikTok, în timp ce Snapchat o cotă pe cea mai scăzută pe lista de priorități pentru marketingul de influență, cu doar 4%.
  • 45% din numărul total de colaborări plătite au avut loc pe TikTok, Instagram ajungând pe o secundă apropiată, cu 39%.
  • Popularitatea conținutului video crește în fiecare an, ceea ce explică cu siguranță rata medie de implicare a YouTube de 50% față de alte platforme video.
  • Acest lucru duce, de asemenea, la Youtube să aibă cele mai mari prețuri pentru influență, la un preț mediu de 418 USD.
  • Moda și frumusețea au înregistrat cel mai mare procent (25%) de conținut pe toate platformele.
  • Statistici suplimentare

    Acum că am acoperit elementele esențiale ale statisticilor și tendințelor noastre de rețele sociale, un alt detaliu foarte important pe care specialiștii în marketing tind să-l uite este ca conținutul tău să fie prietenos cu dispozitivul.

    Statisticile arată că 91% dintre utilizatorii de Internet își folosesc smartphone-urile pentru a accesa Internetul. 65,6% își folosesc laptopurile sau desktopurile, iar 27,3% își folosesc tabletele. Comportamentul consumatorilor diferă pentru utilizatorii de pe diferite platforme, iar marketerii trebuie să fie atenți la acest lucru.

    De exemplu, utilizatorii YouTube vizitează în medie 4,63 pagini în aplicația YouTube, față de o medie de 2,84 pagini prin intermediul unui desktop, laptop etc. În această epocă, dacă nu vă creați conținut pentru toate tipurile de dispozitive, veți pierde un o mulțime de public potențial!

    Cuvinte finale

    Sperăm că v-ați distrat la fel de mult citind acest articol pe cât ne-am făcut noi scriindu-l!

    Am adunat statisticile care vă vor oferi o idee despre peisajul rețelelor sociale de astăzi. Odată cu schimbările în tehnologie, modelele demografice și durata de atenție redusă, aceste statistici se pot schimba drastic în fiecare an.

    Ceea ce a fost în vârf în acest an poate nici măcar să nu fie prezent pe scenă câțiva ani mai târziu. Acesta este motivul pentru care specialiștii în marketing trebuie să fie atenți la tendințele în schimbare în rețelele sociale pentru a putea valorifica pe deplin tipul de potențial pe care îl deține acest canal și să strălucească prin eforturile lor de marketing.

    Păstrați aceste statistici la îndemână pentru următoarea campanie de marketing. 🙋‍♀️