Sam Altman despre lansarea și rularea unui startup de succes

Toată lumea îl cunoaște pe Sam Altman drept creierul din spatele ChatGPT🤖 și OpenAI! Deși este adevărat, există mult mai mult pentru el care i-au adus popularitate și recunoaștere pe scară largă.

Citiți mai departe👀 pentru a afla mai multe despre bărbatul din spatele numelui.

Cine este Sam Altman?

Sam Altman este un investitor, programator și antreprenor american care a fost președintele Y Combinator, o accelerație de startup din Silicon Valley, responsabilă cu ghidarea și lansarea🚀 a mii de startup-uri de succes.

Credit imagine: Wikipedia

Sam Altman se alăturase la Universitatea Stanford pentru a studia Informatică, dar a abandonat studiile un an mai târziu. Apoi a continuat să lucreze la Loopt, unde a strâns 30 de milioane de dolari în capital de risc. În 2011, s-a alăturat lui Y Combinator ca partener și a lansat numeroase startup-uri spre succes.

În 2015, a început să lucreze la OpenAI cu Elon Musk și în prezent este cunoscut ca omul din spatele revoluției AI. Numit unul dintre cei mai influenți 100 de oameni de Time în 2023, Sam Altman este personalitatea preferată pentru startup-uri, idei grozave și toate lucrurile AI.

Sam vorbește destul de mult cu privire la cultura startup-urilor și este pasionat de a cultiva idei grozave. El interacționează cu comunitatea antreprenorială prin podcasturi🎧, videoclipuri📹, webinarii📽️ și multe altele. Nu numai că inspiră aspiranții fondatori de startup-uri, dar oferă și sfaturi practice și sfaturi pentru a reuși.

Acestea fiind spuse, să aruncăm o privire la ceea ce a spus Sam Altman despre începerea unui startup, sfaturi pentru succes și crearea de valoare.

Cum să porniți un startup – Partea I

Nu ar trebui să începi un startup pentru a te îmbogăți💰 – ar trebui să o faci doar dacă vrei să rezolvi o anumită problemă prin intermediul companiei tale.

Videoclipul este despre principiile pornirii unui startup care sunt aplicabile în general.

Perfect pentru indivizii al căror obiectiv este hipercreșterea și, în cele din urmă, construirea unei companii mari, Sam discută două domenii în care trebuie să fii excelent pentru a reuși cu startup-ul tău:

Și asta, într-adevăr, este de gândit🤔!

Aici, să avem o discuție rapidă despre cele de mai sus👇

#1. Idee

Ideea ar trebui să vină întotdeauna pe primul loc, iar apoi startup-ul. Nu ar trebui să începi orice startup doar cu o idee proastă, ci cu una de care ești convins și pe care să o explorezi. Dacă aveți mai multe idei bune, alegeți cea la care vă gândiți cel mai des. Cele mai multe startup-uri de succes sunt orientate spre misiune și există o mulțime de ajutor pe drum.

Este ușor să configurați o pornire dificilă decât una simplă, așa că nu vă feriți să lucrați la o idee care nu a fost explorată. Companiile derivate se luptă cu succes, deoarece ideile lor nu sunt noi sau suficiente pentru a motiva clienții sau echipele.

Pentru idei, vizați unul care vă va ajuta să obțineți un monopol pe o piață mai mică și apoi să îl extindeți pe piețe mai mari. O arena cu care se luptă majoritatea fondatorilor de startup-uri pentru prima dată este că ei cred că prima lor idee sau prima lor versiune a produsului trebuie să fie mare. Cu toate acestea, este bine dacă puteți prelua o piață mică și anume și puteți merge de acolo.

De asemenea, verificați: Nu aveți idei, dar doriți să începeți o afacere? AI este aici pentru a vă ajuta!

Atunci când decideți asupra unei idei, concentrați-vă pe piață și pe rata de creștere a acesteia, mai degrabă decât pe dimensiunea actuală. Piețele mici au clienți care sunt disperați după o soluție și, prin urmare, companiile care caută piețe cu potențial de creștere au mai multe șanse de succes!

  10 lucruri de care trebuie să aveți grijă în timp ce actualizați BIOS-ul

Pentru a începe un startup, începeți prin a pune celebra întrebare a lui Sequoia: De ce acum❓

Construiești ceva de care tu însuți ai nevoie, sau cineva din jurul tău face? Construiți ceva care va fi prea târziu peste 2 ani și este perfect acum? Conducerea unei companii derivate fără informații noi va eșua probabil.

Trebuie să mergeți acolo și să întâlniți potențiali cofondatori și să începeți prin a vă gândi mai întâi la piață – ce își doresc oamenii?

#2. Produs

Întrucât un produs bun este ceva de obicei nou în lume, Sam consideră că este dificil să ofere sfaturi despre ce să construiască. Dar există suficiente elemente comune care să te ghideze pentru a face un produs grozav.

Toate celelalte sarcini, cum ar fi obținerea de finanțare, obținerea aprobărilor presei sau angajarea, sunt mult mai ușoare atunci când aveți un produs grozav. Vă puteți gândi fie să construiți un produs pe care un grup mai mic îl iubește, fie un produs pe care un grup mai mare îl place. Șansele unei creșteri organice timpurii sunt mai mari pentru grupuri mai mici de oameni care iubesc💝un produs.

În ceea ce privește un produs grozav, începeți cu ceva simplu și scalați la ceva mai complex. Majoritatea produselor grozave sunt foarte simplu de utilizat și de aceea utilizatorii le iubesc cu adevărat. Fondatorii startup-urilor vorbesc mult despre a fi fanatici în privința unui produs. Ceea ce înseamnă cu adevărat este că sunt fanatici în ceea ce privește micile detalii ale produsului, precum și asistența clienților.

Ciclul de feedback de la utilizatorii manuali din primele zile este crucial, așa cum arată Paul Alto cu Pinterest. Aveți nevoie de o buclă strânsă de feedback care să transforme feedback-ul utilizatorilor în decizii de produs. Puteți folosi valori pentru a urmări creșterea dvs., cum ar fi înregistrările totale, utilizatorii activi, păstrarea cohortei și multe altele.

De fapt, dacă doriți să construiți un produs bun și un startup grozav, interacționați singur cu clienții. Nu angajați imediat agenți de vânzări și asistență pentru clienți.

Cum să porniți o pornire – Partea a II-a

Pe lângă o idee grozavă💡 și un produs mai mare, un startup grozav necesită o echipă excelentă și o execuție strălucitoare.

#1. lucru in echipa

Cofondatorii sunt cruciali pentru dezvoltarea ta și, prin urmare, una dintre cele mai importante decizii în timpul construirii startup-ului. Datoriile timpurii apar din cauza explodărilor cofondatorilor.

Alegerea prietenilor cu care aveți o lungă istorie vă ajută să rămâneți pe linia de plutire atunci când lucrurile sunt foarte grele. De asemenea, poți merge să lucrezi💼 într-o companie interesantă și să-ți găsești cofondatorul la un coleg. Dar înainte de a vă decide asupra unui cofondator prost, amintiți-vă că veți fi bine fără unul, chiar și ca fondator solo.

Ar trebui să fie necruțător plini de resurse, duri și calmi. Dacă nu ești tehnic, ar trebui să ai absolut un cofondator tehnic. În ceea ce privește angajarea de recruți, încercați să nu angajați foarte mulți! Terminați cu un număr mic de angajați, atâta timp cât puteți.

Angajați atunci când este nevoie, deoarece angajările proaste pot ucide☠️o companie.

Obțineți cei mai buni🥇 oameni atunci când faceți angajări. Veți avea nevoie de ceva timp pentru a-i convinge, iar a avea un produs bun vă ajută enorm în acest sens. Luați ajutorul recomandărilor personale pentru angajarea primilor 100 de angajați. Alegeți aptitudinea în locul experienței pentru angajarea timpurie a startup-ului. Trei lucruri de care trebuie să fii atent când angajezi:

  • Sunt deștepți?
  • Ei duc la bun sfârșit lucrurile?
  • Vreau să petrec mult timp în preajma lor?

De asemenea, ar trebui să acordați o atenție deosebită abilităților de comunicare, determinării și atitudinii de asumare a riscurilor. Testul pe animale al lui Paul Graham poate fi crucial pentru a vă determina următoarea angajare. De asemenea, un alt cadru bun pe care Sam îl ia de la Mark Zuckerberg este recrutarea pe cineva căruia ar dori să raporteze dacă rolurile ar fi inversate.

  8 moduri de a crește moralul angajaților și de a crește productivitatea

În plus, echitatea angajaților este importantă, deoarece angajații adaugă mai multă valoare în timp. Ar trebui să oferiți 10% din companie primilor zece angajați. Păstrați echipa în preajmă lăudându-i pentru bine, nu microgestionându-le și oferindu-le noi domenii de responsabilitate. Autonomia, stăpânirea și scopul îi vor determina întotdeauna pe angajați să facă cea mai bună muncă.

#2. Execuţie

Poti executa bine doar atunci cand depui efort. Nu poți externaliza munca grea, angaja COO și nu depui efort. Ideile grozave, atunci când sunt bine executate, duc la startup-uri de succes. Sau, rămân doar idei bune.

Cele cinci locuri de muncă ale unui CEO în primele zile includ: stabilirea viziunii, strângerea de bani, evanghelizarea, angajarea și gestionarea și asigurarea faptului că toată lumea execută. Găsește-te ce să faci și fă-o cu concentrare și intensitate. Identificați două sau trei lucruri care merită timpul dvs. și delegați sau amânați restul.

Pentru a vă menține concentrarea, trucul pentru o bună execuție este să spuneți nu des, să comunicați clar și să stabiliți obiective mari în mod constant. Aveți valorile potrivite și concentrați-vă pe creștere. Nu depinde de PR și de a fi cool, deoarece acestea se estompează în cele din urmă.

Startup-urile funcționează numai atunci când sunt destul de intense. Adică; nu poți avea un echilibru între viața profesională și viața privată sau hobby-uri – doar dorința de a-ți depăși concurenții. Startup-urile au deja o viteză mare de execuție, dar concentrarea asupra calității nu trebuie să se piardă niciodată.

Cum să reușești cu un startup

În 15 minute, Sam Altman ne amintește cum să reușim. În primul rând, el spune că cheia🗝️ este un produs bun, care va primi promoții spontane din gură în gură și creștere organică.

În al doilea rând, aveți un produs ușor de explicat în câteva cuvinte. Dacă nu este, ar putea fi o nevoie care nu este suficient de mare sau într-o piață care nu are capacitatea de a evolua. În al treilea rând, gândiți-vă la o creștere rapidă mică. În al patrulea rând, accesați tendințele reale față de tendințele false. Pentru cei care profită de tendință, le place? Așa poți face diferența dintre tendințele reale și cele false.

De asemenea, aveți nevoie de un CEO plin de entuziasm – el ar trebui să fie evanghelistul șef care vă vinde produsele sau vorbește cu presa. În plus, acordați atenție proiectelor ambițioase și lucrați la proiecte dificile, deoarece acestea vor atrage utilizatori și colegi de echipă de succes. Directorii executivi ar trebui, de asemenea, să fie încrezători, definitivi și puțin flexibili în ceea ce privește viitorul.

Angajați colegi de echipă care sunt optimiști, rezolvă probleme și câțiva care sunt generatori de idei. Spiritul „ne vom da seama” poate sparge sau face startup-uri grozave și este crucial în rândul colegilor de echipă. A nu avea experiență poate fi un avantaj pentru startup-uri.

În calitate de fondator, este important să nu pierzi niciodată impulsul. Startup-ul trebuie să continue să câștige, să aibă o cadență și să nu piardă niciodată concentrarea. De asemenea, răspundeți care este avantajul competitiv pe care îl aveți împreună cu un model de afaceri rațional. Cum vei crește🪴 sau vei obține utilizatori? Găsiți o strategie de distribuție.

Startup-urile au un avantaj față de companiile mari pe piețele în schimbare rapidă datorită agilității și vitezei de execuție. Schimbările platformei sunt mai ușoare pentru startup-uri, deoarece sunt mai mici ca dimensiuni pentru a pivota.

Sfaturi pentru a începe o pornire

Sam Altman se concentrează pe trei lucruri care conduc la succesul startup-ului:

  • Construiește un produs bun pe care câțiva utilizatori îl iubesc absolut💖 peste un număr mare care doar îl plac
  • Concentrați-vă pe creșterea exponențială
  • Aveți un avantaj competitiv care vă permite să continuați să câștigați. Adică să aibă un anumit sentiment de monopol

Toate startup-urile au probleme, dar acesta nu ar trebui să fie un motiv suficient pentru a renunța. Problemele echipei pot fi sinucigașe pentru startup-uri. Concentrați-vă pe angajarea de oameni buni și păstrarea lor. Dacă ați făcut o greșeală și nu merge, trageți repede. A lua mai mult timp te poate costa în mai multe moduri. Mark Zuckerberg a fost angajat bine, dar și concediat bine!

  Redați în flux muzică din Dropbox, Google Drive și Box cu CloudAmpz

De asemenea, consultați: Platforme pentru a găsi mentori pentru a vă dezvolta și transforma strategia de afaceri

Succes durabil

Într-unul dintre eseurile lui Sam, el a scris: „Zilele sunt lungi, dar deceniile sunt scurte”. Acest lucru subliniază importanța reducerii sarcinii cognitive. El continuă despre cât de important este să nu te încurci în lucruri care par importante, dar nu sunt.

#1. Faceți un pas înapoi și luați-vă timp liber

Echilibrul este crucial. Deși trebuie să fii concentrat și să generezi rezultate, uneori trebuie să fii detașat, să dai înapoi și să reevaluezi prioritățile. Explorați sau încercați un număr nou de lucruri cu mintea unui începător. Sam povestește, de asemenea, cum notează ceea ce a făcut și ce intenționează să facă în ajunul Anului Nou în fiecare an pentru a fi aliniat cu valorile sale de bază.

Sam detaliază, de asemenea, importanța de a lua un an de concediu pentru a fi în modul de explorare. Deși este un lucru privilegiat de făcut, este recomandat, deoarece îți permite perspectivă, timp să înveți lucruri care te interesează, să încerci lucruri diferite și să ajungi din urmă cu viața.

#2. Jucând poker

Admite eșecul, dacă este necesar pentru a vedea dacă o idee funcționează sau nu. Acest lucru vă va ajuta să vă concentrați asupra lucrurilor care au succes. De asemenea, el recomandă pokerul pentru a afla despre afaceri, psihologie și factorii de risc implicați.

#3. Dormi pentru productivitate

Cele trei sfaturi ale sale privind productivitatea fizică au fost somnul, exercițiile fizice și alimentația. Scutirea somnului poate compromite cu adevărat capacitatea ta de funcționare. Dacă reușești să fii super productiv timp de patru până la opt ore pe zi la rând, poți realiza lucruri!

Verificați acest lucru: Nu ratați nimic – Lista de aplicații pentru a vă planifica munca [Android and iOS]

#4. Apetit pentru risc

Sam Altman consideră, de asemenea, că majoritatea oamenilor sunt aversivi față de riscuri, iar sfaturile sunt părtinitoare către căi conservatoare.
Asta pentru că suntem instruiți să acordăm mai multă importanță riscului catastrofal pe termen scurt decât riscului cronic pe termen lung. În plus, pe măsură ce îmbătrânești, obținerea unei schimbări de perspectivă devine foarte dificilă, dar este cea mai bună abordare a succesului. Deci, ai flexibilitate mentală și înconjoară-te de oameni ambițioși și care nu vor să fii mediu.

#5. Au sisteme bune de ecran

Aceasta este pentru a stabili ce merită timpul tău și ce nu. Sau, următoarea modalitate bună de a face acest lucru este să păstrați timpul alocat pentru întâlniri aleatorii. Și să aștepți ca timpul tău să fie irosit și să speri că o interacțiune va merita timpul și efortul.

#6. Scop

Oamenii își găsesc un scop în multe moduri diferite și ești bun atâta timp cât îl găsești undeva. Relațiile umane, care creează valoare pentru ceilalți, ocupă locul înalt pentru majoritatea oamenilor.

În viitor, inteligența ar putea să nu fie un beneficiu individual odată cu apariția AI.

Citește și: Dincolo de asistenții virtuali – De ce este AI mult mai mult decât chatbot-uri?

De la idei la impact: Sam Altman despre startup-uri

În timp ce Sam Altman continuă să sublinieze importanța unei idei grozave, o idee grozavă nu este nimic fără un produs grozav sau o strategie de execuție bună. În cele din urmă, este produsul care atrage clienți, cofondatori și recruți de echipe.

În calitate de fondator de startup, este important să oferi ceva 100%. Cu toate acestea, este, de asemenea, esențial să știți când să faceți un pas înapoi sau să acceptați că ceva nu funcționează. Cei mai mulți fondatori de startup-uri de succes sunt foarte conștienți de sine și continuă să lucreze la acele una sau două idei care funcționează cu adevărat.

Zonarea și restrângerea sunt importante, deoarece timpul de care aveți este limitat, așa că doriți să vă petreceți toate orele de veghe pentru ceva care are o șansă în viitor. Sam Altman menționează, de asemenea, cât de crucial este să stabilești un ritm de operare, să ai o viteză bună de execuție și un model de afaceri sensibil, care te pregătește pentru succes!

În continuare, aflați cum să creați o pagină de destinație a produsului înainte de lansare🚀.