Rolul ChatOps în cultura DevOps: un ghid introductiv

Dezvoltarea software și întreținerea sistemelor software au devenit din ce în ce mai complexe, iar soluțiile DevOps tradiționale se străduiesc să țină pasul. Aici intervine rolul ChatOps.

ChatOps: o prezentare generală

Deci, ce este ChatOps? ChatOps este un cadru operațional new-age care vă permite să efectuați diverse sarcini DevOps. Aceasta include construirea codului dvs., implementarea modificărilor în clusterul dvs. cloud sau monitorizarea sănătății sistemului dvs. folosind comenzile de chat. Combină chatboți, comunicații text și instrumente de automatizare pentru a crea fluxuri de lucru DevOps fără întreruperi.

Crearea termenului „ChatOps” este adesea creditată GitHub în 2013, la o conferință Ruby.

ChatOps a revoluționat modul în care DevOps și echipele de dezvoltare colaborează. Mărește transparența, promovează colaborarea și facilitează îndeplinirea sarcinilor echipelor. Acum, echipele pot lucra mult mai rapid și cu eficiență sporită. În plus, un strat de automatizare reduce foarte mult riscul erorilor umane.

Semnificația ChatOps

Să ne uităm la diferitele aspecte în care ChatOps joacă un rol semnificativ în cultura DevOps:

  • Reduce timpul de prim răspuns și permite rezolvarea mai rapidă a problemelor.
  • Promovează colaborarea în timp real și permite partajarea informațiilor critice.
  • Utilizarea automatizării crește eficiența și reduce erorile.
  • Datorită diferitelor integrări, toate informațiile contextuale sunt centralizate.
  • Există suport pentru logare, care acționează ca un sistem de audit.
  • Membrii pot fi incorporați cu ușurință în sistem datorită partajării cunoștințelor.
  • A fi conversațional ajută la promovarea unui sentiment de colaborare între membrii echipei.

Caracteristicile cheie ale ChatOps

Prin integrarea diferitelor funcții, ChatOps vă permite dvs. și echipei dvs. să simplificați fluxurile de lucru, să automatizați sarcinile și să promovați colaborarea. Prin urmare, acest set de caracteristici cheie îl face un instrument esențial în ecosistemul DevOps.

#1. roboții

Boții joacă un rol central în ecosistem. Acţionează ca asistenţi virtuali care vă ascultă comenzile, le înţeleg şi le transmit sistemului de bază. Acţionează ca gateway care vă permite să comunicaţi cu platforma dvs. ChatOps.

În plus, vă puteți configura și roboții pentru a efectua alte sarcini de întreținere și menaj. Puteți fie să vă creați propriul bot de la zero, fie să folosiți pe cele existente, cum ar fi Hubot.

Iată câteva dintre rolurile pe care le joacă roboții:

  • Aceștia vă ascultă comenzile și pot declanșa acțiunile corespunzătoare.
  • Puteți efectua automatizări, cum ar fi implementarea codului și copiile de siguranță ale sistemului.
  • Monitorizarea sistemului și trimiterea notificărilor de alertă pot fi efectuate prin intermediul boților.
  • Acțiunile preconfigurate pot fi declanșate ca răspuns la diverse incidente.

#2. Platforme

În timp ce boții acționează ca asistenți, platformele sunt mediul pe care vei conversa cu roboții tăi. Puteți alege orice platformă populară la alegere, cum ar fi Discord, Slack, Microsoft Teams sau Google Chat. Dacă construiți pentru depozitul dvs. de coduri, puteți, de asemenea, să utilizați capacitățile GitHub.

  Cum să transformi un Raspbery Pi într-un server Plex

Acesta este locul central în care echipa ta comunică și colaborează. Pentru ca o platformă să fie o alegere bună pentru a activa ChatOps, ar trebui să aibă următoarele caracteristici cheie:

  • Ar trebui să aibă comunicare prin chat în timp real pentru mesageria instantanee.
  • Ar trebui să puteți crea grupuri și să vă organizați echipele și structurile.
  • Ar trebui să existe înregistrarea tuturor comenzilor cu o facilitate de căutare activată.

#3. Comenzi de chat

Comenzile sunt instrucțiunile bazate pe text pe care le trimiteți boților pe platforma dvs. de chat. O acțiune este efectuată atunci când este primită o comandă. Nu există nicio restricție cu privire la cât de lungă este comanda dvs. Puteți crea o comandă cu un singur cuvânt, cum ar fi build, care ar putea declanșa o construcție de cod în depozitul dvs. principal.

Pe de altă parte, puteți configura o propoziție elaborată, cum ar fi să faceți un instantaneu al bazei de date principale și să efectuați întreținerea – acest lucru ar declanșa un proces de rezervă în baza de date, urmat de activități de întreținere.

Trebuie să vă asigurați că aveți în vedere următoarele puncte atunci când creați comenzi de chat:

  • Ar trebui să aibă unele acțiuni legate de el.
  • Ar trebui să existe alternative în cazul în care acțiunea eșuează.
  • Dacă o comandă este incorectă, nu ar trebui să efectueze acțiuni eronate.
  • Ar trebui să fie ușor de utilizat.
  • Sintaxa ar trebui să fie ușor de înțeles pentru toți membrii echipei.
  • Ar trebui să existe autorizare la nivel de utilizator ori de câte ori este necesar.

#4. Integrari

Folosind ChatOps, puteți integra diverse instrumente și sisteme în fluxul dvs. de lucru. Acestea sunt de obicei soluții comune care sunt utilizate în echipele DevOps. De exemplu, este posibil să doriți să construiți o soluție automată de alertă bazată pe tabloul de bord Grafana existent. Integrarea acestui lucru cu platforma dvs. ChatOps v-ar permite să configurați cu ușurință o astfel de alertă.

Având astfel de integrări, sporește productivitatea echipei tale și facilitează un flux fluid al informațiilor. Posibilitățile sunt nelimitate.

Cum să implementezi ChatOps?

Acum că știți ce este ChatOps și semnificația lui, să vedem cum să vă implementați propriul sistem ChatOps.

#1. Alegeți o platformă de chat

Dacă doriți să integrați ChatOps ca parte a sistemului dvs. DevOps, este esențial să selectați platforma de chat potrivită. Ar trebui să urmăriți un echilibru între simplitate și caracteristici. Alegeți dintre diferite platforme bazate pe funcții precum segregarea grupurilor, suportul pentru canale, ușurința integrării botului și istoricul căutărilor.

Trebuie să vă asigurați că platforma aleasă de dvs. are un suport bun pentru integrarea botului. Ar trebui să aibă suficientă documentație sau sprijin comunitar larg. Boții joacă un rol central în ecosistemul ChatOps.

Există o gamă largă de platforme de chat din care puteți alege, inclusiv Slack, Discord, Microsoft Teams și Mattermost.

În timp ce majoritatea platformelor de chat oferă caracteristici similare, adesea se reduce la cea pe care echipa o folosește mai confortabil.

#2. Identificați instrumentele care trebuie utilizate

Ceea ce face ChatOps să funcționeze este capacitatea de a integra diverse instrumente și sisteme pe platforma de chat. Aveți nevoie de o idee clară despre fluxurile de lucru pe care încercați să le integrați în sistemul dvs. ChatOps. De obicei, acestea sunt sarcini DevOps care pot fi finalizate cu ușurință printr-o colaborare eficientă. Identificați și evaluați astfel de părți ale sistemului dvs. care pot beneficia de automatizare și integrare chatbot.

  Cum să găsiți e-mailuri necitite în Gmail dintr-o singură mișcare

Odată ce ați identificat fluxurile de lucru, trebuie să găsiți instrumentele pe care le utilizați deja în sistemul dvs. DevOps existent. Sau, poate doriți să vă uitați la instrumentele pe care doriți să le introduceți. Acestea includ de obicei sisteme de control al versiunilor, cum ar fi Git, conducte CI/CD precum Jenkins și instrumente de monitorizare precum Grafana.

Apoi, asigurați-vă că instrumentele pe care le alegeți au API-uri adecvate pe care le puteți integra în sistemul dvs. Cu puterea API-urilor, puteți încorpora cu ușurință aceste instrumente în fluxul de lucru zilnic prin comenzi sau automatizări.

#3. Creați comenzi de chat

Ceea ce leagă împreună diferitele instrumente cu platforma și roboții sunt comenzile de chat. Acestea vă permit dvs. și echipei dvs. să declanșați diferite acțiuni și să interacționați cu botul. Un set puternic de comenzi de chat este crucial pentru a permite o colaborare eficientă.

Când creați comenzi de chat, este important să rețineți că acestea trebuie să fie ușor de utilizat. Vrei să fie cât mai aproape de limbajul conversațional normal. Acest lucru face ca echipa ta să le înțeleagă și să le amintească mai ușor.

Odată ce v-ați decis asupra unei comenzi, trebuie să o atribuiți unei anumite sarcini sau acțiuni. Aici intervine botul. La primirea comenzii, botul declanșează o anumită acțiune. De exemplu, puteți lega și declanșa o conductă de compilare pentru a implementa cel mai recent cod într-un mediu cloud.

#4. Antrenează echipa

După ce ai pregătit platforma, botul și comenzile, este timpul să antrenezi echipa. Este esențial să oferiți îndrumări adecvate membrilor echipei dvs., deoarece ChatOps ar putea părea un mod nou de a face aceleași lucruri pe care le-a făcut echipa dvs. anterior.

Puteți crea documentație sau ghiduri video care explică diferitele comenzi de chat și cum să le utilizați. În plus, este la fel de important să explicați beneficiile și când să invocați anumite comenzi. Înainte de a-l implementa pentru cazuri de utilizare în producție, puteți organiza sesiuni sau ateliere în care echipa dvs. poate avea experiență practică cu sistemul ChatOps.

ChatOps vs. AIOps vs. Chatbots

Poate părea că ChatOps, AIOps și Chatbot îndeplinesc toate același set de sarcini. Dar nu este cazul. În ciuda faptului că arată similar, există diferențe clare.

Să începem cu Chatbots. Ele sunt esențiale pentru comunicațiile interactive. Obțineți răspunsuri automate pe baza intrărilor dvs.

Adăugarea unui strat de instrumente și automatizare la chatbot vă aduce ChatOps. ChatOps încorporează chatboți pentru a efectua sarcini bazate pe comenzile dvs.

AIOps încorporează AI cu ChatOps, oferindu-i capabilități îmbunătățite de luare a deciziilor. Cu AIOps, puteți duce sistemele dvs. ChatOps la următorul nivel.

În timp ce automatizarea și interacțiunile în ChatOps sunt determinate de intrările dvs. în sistem, AIOps se bazează pe date pentru a lua decizii informate. Când luați o decizie, ChatOps și Chatbots vă solicită să introduceți o comandă sau un prompt. Acest lucru permite sistemului să cunoască acțiunea necesară care trebuie întreprinsă. Cu toate acestea, AIOps iau decizii bazate pe date pentru a prezice probleme potențiale și pentru a sugera cursul optim de acțiune.

  Cunoașteți aceste limbi înainte de a face orice Crypto

Chatbot-urile sunt de obicei încorporate pentru a stimula implicarea. Ele fac parte din elementele de bază ale sistemelor ChatOps. În timp ce chatboții se integrează cu sistemele backend pentru a prelua și a răspunde la întrebări, sistemele ChatOps se integrează cu diferite instrumente din ecosistemul DevOps pentru a efectua sarcini preconfigurate. Când vine vorba de AIOps, se integrează cu surse de date, cum ar fi jurnalele de aplicații și valorile sistemului. Folosind analiza AI, poate oferi informații despre operațiuni și performanța sistemului.

Citește și: AIOps vs. MLOps: înțelegerea diferențelor cheie

Cazuri de utilizare ChatOps

Este posibil să căutați să integrați ChatOps în sistemul dvs. DevOps existent. Să aruncăm o privire la câteva dintre cazurile de utilizare majore pe care le puteți aborda:

#1. Implementări mai ușoare și conducte CI/CD

Puteți declanșa cu ușurință procese complexe de implementare și conducte CI/CD folosind doar comenzi simple. Cu puterea ChatOps, nu mai trebuie să vă bazați pe procese vechi și manuale pentru a construi sau a implementa codul.

Implementați în orice mediu la alegere folosind instrumente și comenzi adecvate. În plus, puteți configura alerte și notificări. Aceasta vă informează întreaga echipă despre calendarul de implementare.

#2. Monitorizare și alertă fără efort

Încorporând instrumente de monitorizare în sistemul dvs. ChatOps, puteți configura fluxuri de lucru elaborate de monitorizare și alertă. Fii mereu la curent cu tot ce se întâmplă în serviciile tale.

Puteți obține actualizări în timp real și puteți efectua acțiuni direct pe platforma de chat. Nu mai monitorizați manual mai multe valori și citiți diferite seturi de date.

#3. Gestionarea fără probleme a incidentelor

Când te confrunți cu un incident în sistemul tău de producție, cel mai important este să acționezi rapid. În același timp, părțile interesate importante trebuie notificate.

Folosind comenzile de chat conversaționale, puteți efectua ambele acțiuni chiar din panoul de chat. Puteți declanșa pași de incident preconfigurați care vă pot ajuta rapid la stabilizarea sistemului. În plus, istoricul de chat înregistrează toate acțiunile și conversațiile pentru referințe viitoare.

Provocări în ChatOps

Deși ChatOps oferă o gamă largă de funcționalități sistemului dvs. DevOps existent, ar putea veni cu o parte echitabilă de provocări. Înțelegerea a ceea ce este ChatOps și utilizarea acestuia necesită înțelegerea acestor provocări.

  • Este dificil să introduci controlul accesului pentru comenzi.
  • Confidențialitatea datelor este o preocupare majoră, deoarece toate chaturile sunt pe platforma de chat.
  • Fluxurile de lucru complexe sunt adesea dificil de integrat.
  • În cazul unei acțiuni eșuate, strategiile de rollback sunt esențiale.
  • Integrarile API vin cu propria lor provocare.
  • Dacă dimensiunea echipei tale crește, sistemul ChatOps trebuie să fie scalabil.
  • Adoptarea unui nou sistem necesită o curbă de învățare.
  • Deoarece chat-urile și comenzile utilizatorilor locuiesc împreună, este dificil să filtrați zgomotul.

Profitați de puterea ChatOps

Cu ChatOps ca parte a culturii dvs. DevOps, introduceți un sentiment profund de colaborare și responsabilitate comună. Acum, controlul informațiilor și al sistemului nu mai este prezent cu o singură echipă. Puterea de a întreprinde acțiuni în timp real ca parte a conversațiilor de zi cu zi reduce drastic frecarea dintre echipe.

Integrarea cu diverse instrumente vă permite să efectuați cu ușurință fluxuri de lucru complexe. Pur și simplu introduceți o comandă și lăsați sistemul să se ocupe de sarcinile dvs.

În plus, îți faci echipa mai responsabilă. Din cauza jurnalelor și a pistelor de audit, orice comandă introdusă poate fi văzută de toți ceilalți de pe platformă. Acest lucru ajută, de asemenea, să urmăriți pașii exacti luați pentru a gestiona un incident.

Nu există nicio îndoială că ChatOps este o parte puternică a lumii DevOps. Cu acest ghid introductiv, acum știți ce este, pașii de implementare și diferitele cazuri de utilizare pe care le puteți aborda.

Întotdeauna se întâmplă ceva nou în DevOps și poți fi la curent cu ultimele tendințe în DevOps.