Pe care să alegeți pentru IMM-uri [2023]?

NetSuite și QuickBooks sunt două soluții excelente care ajută companiile să își gestioneze procesele contabile.

Pe măsură ce o organizație crește, datele sale continuă să crească, iar operațiunile de afaceri precum contabilitatea, contabilitatea, managementul afacerilor etc., devin complexe. Prin urmare, evidența manuală nu este suficientă și eficientă pentru a vă satisface nevoile.

Acesta este motivul pentru care companiile moderne caută soluții eficiente de management al afacerilor.

Dacă doriți să vă automatizați procesele de contabilitate, să vă reduceți costurile operaționale, să creșteți productivitatea și să automatizați procesele cheie de afaceri, alegeți o soluție fiabilă, cu funcționalități și caracteristici utile și extindeți-vă afacerea în mod eficient.

Deși există multe software de contabilitate disponibile pe piață, NetSuite și QuickBooks sunt extrem de populare. Sunt similare în multe privințe, dar diferă în funcție de funcționalitatea lor.

În acest articol, voi discuta și voi compara NetSuite și QuickBooks, caracteristicile, asemănările și diferențele lor, pentru a vă ajuta să decideți ce să alegeți între ele în funcție de cerințele dvs.

Să începem!

Ce este NetSuite?

NetSuite este un software de management de afaceri all-in-one care are capabilități avansate precum planificarea resurselor întreprinderii (ERP), managementul relațiilor cu clienții (CRM) și soluții de comerț electronic. Este special conceput pentru companiile cu creștere mare. În plus, obțineți un tablou de bord în timp real cu valori KPI, care funcționează bine pentru companiile publice de dimensiuni medii.

NetSuite este deținut de Oracle, care oferă soluții ERP, CRM, comerț electronic, automatizare a serviciilor profesionale (PSA) și management al capitalului uman (HCM) bazate pe cloud. Aceasta înseamnă că nu aveți nevoie de mai multe programe software pentru fiecare dintre procesele dvs. de afaceri.

Platforma se ocupă de sarcini de contabilitate complexe, cum ar fi recunoașterea veniturilor GAAP pentru raportarea financiară. De asemenea, poate gestiona eficient fiecare situație financiară de la entități globale.

Cu NetSuite, puteți efectua sarcini precum prognoza vânzărilor, crearea bugetelor, determinarea fluxului de numerar și satisfacerea nevoilor financiare mai rapid.

Cu alte cuvinte, este un sistem de management complet care permite angajaților tăi să gestioneze procesele de afaceri, să evalueze rezultatele, să creeze tablouri de bord și rapoarte etc., pentru a permite o mai bună luare a deciziilor.

NetSuite permite echipei dumneavoastră de contabilitate financiară să închidă rapid registrele contabile, oferindu-le mai mult timp pentru a analiza și a sprijini luarea deciziilor și a îmbunătăți inițiativele companiei. De asemenea, ajută la creșterea eficienței afacerii pentru a reduce nevoile de personal și economisește timp și bani.

NetSuite este potrivit pentru companii de toate dimensiunile:

  • Afacerile mari beneficiază de avantaje precum NetSuite OneWorld, care oferă mai multe filiale globale, entități juridice multiple și diverse capabilități valutare.
  • Întreprinderile mijlocii pot folosi software-ul NetSuite ERP. Aceasta oferă tranzacții și rapoarte în timp real, funcționalități de nivel superior, informații analitice și alte caracteristici.
  • Întreprinderile mici pot utiliza software de contabilitate și pot face operațiunile lor mai precise și mai relevante.

NetSuite oferă software integrat de management al capitalului uman (HCM). Companiile care planifică o IPO pot folosi acest program software pentru a deveni public mai rapid. Funcționează bine și pentru companiile bazate pe SaaS. Software-ul oferă companiilor vizibilitate asupra oportunităților de upselling și feedback-ul clienților.

Principalele caracteristici ale NetSuite

NetSuite oferă o varietate de funcții, cum ar fi:

  • Conturi de plătit și de încasat: ajută la controlul contabilității de bază, cum ar fi urmărirea creanțelor și a datoriilor, gestionarea reconcilierii bancare etc.
  • Gestionarea activelor fixe: ajută la monitorizarea ciclului de viață al activelor și la gestionarea datelor esențiale. De asemenea, ajută la urmărirea datelor contractului de închiriere.
  • Facturare și facturare: Acest lucru ajută la automatizarea procesului de facturare și colectare.
  • Registrul general flexibil: Acest lucru facilitează contabilitatea prin automatizarea diferitelor procese contabile și personalizarea acestora pentru a răspunde nevoilor unice.
  • Conformitate cu mai multe taxe: obțineți o soluție de gestionare a taxelor de la capăt la capăt care generează rapoarte detaliate, automatizează calculele și ajută la analiza tranzacțiilor.
  Cum să anulați un eveniment Google Calendar

Alte caracteristici sunt bugetarea și prognoza, gestionarea inventarului, planificarea și analiza financiară, recunoașterea veniturilor, WIP și rutare, comenzi de lucru și ansambluri, achiziții și multe altele.

Ce este QuickBooks?

QuickBooks este un sistem de contabilitate pentru afaceri cu costuri reduse, ideal pentru întreprinderile mici și startup-uri. Se ocupă de contabilitate de bază și oferă servicii de plată online prin Intuit.

Aplicația de contabilitate QuickBooks gestionează conturile de încasat, facturarea clienților, conturile de plătit, registrul general, raportarea financiară, efectuarea sau primirea plăților și multe altele.

QuickBooks oferă un set de soluții pentru a gestiona inventarul, salariile, vânzările și alte cerințe ale unei afaceri mici sau noi. Deși a evoluat pentru a oferi suport pentru diferite operațiuni de afaceri, are caracteristici și scalabilitate limitate.

Întreprinderile mici și liber profesioniștii pot folosi acest software de contabilitate din mers, deoarece este o platformă eficientă din punct de vedere al costurilor și ușor de utilizat.

QuickBooks oferă gestionarea sarcinilor și o soluție de contabilitate ideală pentru afacerea dvs. Cele două soluții principale extrem de utile ale QuickBooks sunt – QuickBooks Online și QuickBooks Enterprise.

QuickBooks Online este o platformă software bazată pe cloud, care oferă instrumente și soluții necesare pentru a gestiona sarcini noi sau mici de afaceri, de la plățile facturilor și facturile până la rapoarte native și urmărirea fluxurilor de numerar. Unele dintre caracteristicile sale sunt:

  • Gestionarea salariilor: generează formate, salarii și rapoarte contabile, procesează salariile, elimină taxele și multe altele.
  • Gestionarea veniturilor și a vânzărilor: se ocupă de veniturile companiei, cum ar fi facturile, vânzările etc.
  • Creați rapoarte financiare: veți obține rapoarte financiare de bază, cum ar fi rapoarte de bilanț, situații de flux de numerar, rapoarte de vechime A/R și A/P etc.
  • Gestionarea numerarului: permite depunerea și plățile online de facturi și poate gestiona situațiile financiare lunare.
  • Plată automată a taxelor: completarea taxelor este ușoară cu QuickBooks Online, oferind plăți automate ale taxelor.
  • Gestionarea facturilor: este mai ușor să controlați fluxul de numerar, să programați plăți viitoare, să vă amintiți datele scadente, să plătiți facturile online și multe altele.

QuickBooks Enterprise este o soluție software excelentă care poate ajuta la îmbunătățirea eficienței, productivității și luării deciziilor companiei dvs. Oferă tot ce îți dorești într-un singur loc, inclusiv contabilitate, raportare, costul locurilor de muncă, gestionarea stocurilor, salarizare, urmărirea timpului, reguli de preț și multe altele.

Unele dintre caracteristicile sale sunt:

  • Contabilitate pentru întreprinderi: veți obține o capacitate de peste 1 milion de clienți, inventar și articole de furnizor, 45 de câmpuri personalizate și 100.000 de clase. Acest lucru vă ajută să vă controlați datele prin menținerea permisiunilor personalizate de utilizator. Poate simplifica gestionarea comenzilor cu un singur tablou de bord care urmărește procesul complet de alegere, împachetare și expediere.
  • Rapoarte personalizabile și predefinite: veți primi peste 200 de rapoarte personalizabile. Puteți chiar să vă creați propriile rapoarte sau să utilizați peste 70 de rapoarte specifice industriei. În plus, puteți crea un buget, un plan și scenarii de prognoză. Gestionați-vă cu ușurință vânzările și îndeplinirea stocurilor, vizualizați cheltuielile și urmăriți costurile locurilor de muncă.
  • Inventar în depozite: Urmăriți cu ușurință articolele de inventar și transferați-le dintr-o locație în alta în funcție de cerințele dvs.
  • Producție: faceți-vă procesul de producție mai scalabil și mai eficient utilizând niveluri automate de inventar, comenzi de achiziție și versiuni pentru toate ansamblurile.
  9 Cele mai bune servere Syslog pentru un management eficient al rețelei

NetSuite vs. QuickBooks: Asemănări

NetSuite și QuickBooks sunt ambele platforme de management financiar bazate pe cloud, concepute pentru a ajuta companiile să-și conducă afacerile.

Ambele oferă funcționalități similare în ceea ce privește managementul financiar, cum ar fi conturi de plătit, conturi de încasat, registru general, multi-valută și bugetare. Funcționalități precum gestionarea comenzilor, gestionarea stocurilor și achizițiile sunt, de asemenea, similare în ambele platforme.

Aceste platforme oferă caracteristici de automatizare a fluxului de lucru care vă permit să vă automatizați sarcinile repetitive pe baza contabilității și să vă simplificați fluxurile de lucru financiare. Aceasta include automatizarea proceselor de aprobare, generarea de notificări automate și crearea de reguli de flux de lucru.

NetSuite vs. QuickBooks: diferențe

Ambele platforme sunt incredibil de utile pentru contabilitatea afacerilor. În timp ce ambele oferă servicii similare, NetSuite este o soluție mult mai cuprinzătoare, deoarece include funcții precum un instrument CRM. Deși NetSuite oferă caracteristici și funcționalități vaste, QuickBooks oferă o interfață simplă care este ușor de învățat de oricine.

În plus, în timp ce NetSuite este cel mai bun pentru întreprinderile mari, QuickBooks este o soluție perfectă pentru întreprinderile mici sau startup-uri pentru a gestiona finanțele. Să discutăm diferențele dintre ele în ceea ce privește caracteristicile lor și să înțelegem care dintre ele este potrivită pentru ce tip de afacere.

CaracteristiciNetSuiteQuickBooksRegistrul generalOferă un registru general mai flexibil și personalizabil.Oferă o abordare mai simplă.Gestionarea numerarului Instrumentele sale de gestionare a numerarului sunt cuprinzătoare și oferă previziuni și vizibilitate în timp real.Oferă o abordare ușoară cu instrumente de reconciliere bancară simplu de utilizat. Conturi de încasatOferă personalizare și automatizare mai mare, permițându-vă să automatizați facturarea și să gestionați colecțiile.QuickBooks oferă un instrument de facturare ușor de utilizat. Conturi de plătit Automatizează fluxurile de lucru de aprobare, gestionează plata în diverse valute și multe altele. Folosește instrumente de plată a facturilor ușor de înțeles și ușor de utilizat. Gestionarea impozitelorPuteți calcula cu ușurință impozitele, gestiona programele fiscale și puteți genera rapoarte fiscale. obțineți instrumente de calcul al impozitelor pentru a vă calcula impozitele. Gestionare apropiată Automatizează procedurile de închidere și generează rapoarte de încheiere și de închidere a perioadei. Oferă instrumente de încheiere a perioadei pentru a obține rapoarte de închidere. Gestionarea mijloacelor fixeNetSuite oferă managementul activelor fixe, permițându-vă să urmăriți valoarea activelor fixe ale companiei dvs. QuickBooks nu are această funcționalitate. Urmărirea timpului Puteți automatiza fluxurile de lucru bazate pe timp. De asemenea, puteți urmări timpul angajaților în diferite proiecte. QuickBooks are capabilități de urmărire a timpului care vă permit să urmăriți orele angajaților, să urmăriți timpul liber și să procesați salariile. PayrollNetSuite nu are capabilități încorporate de salarizare. Vă puteți integra cu instrumente terțe pentru a gestiona salariile. QuickBooks are statul de plată încorporat, permițându-vă să gestionați datele angajaților, să generați rapoarte de salarizare și să procesați salarizare. QuickBooks oferă asistență numai în timpul programului de lucru.

Cazuri de utilizare ale NetSuite

Cazurile de utilizare ale NetSuite sunt numeroase. NetSuite este versatil, deoarece vă poate rula toate operațiunile. Datorită funcționalităților sale largi și a informațiilor de business intelligence, vă ajută să obțineți valoare imediată și o eficiență mai bună. Prin urmare, poate fi implementat în diferite domenii.

Să discutăm despre cazurile de utilizare ale NetSuite:

Finanţa

Companiile financiare se ocupă de comenzile de cumpărare și de clienți. Prin urmare, are nevoie de capacitățile de management financiar ale unui sistem ERP. Cu ajutorul acestuia, toate conturile de primit și de plătit sunt înregistrate și urmărite automat.

Prin urmare, directorii companiei pot avea o vedere imediată asupra finanțelor companiei, ceea ce le permite să aibă un control mai mare asupra cheltuielilor și fluxului de numerar. Echipa financiară a companiei dumneavoastră poate genera rapid documente și rapoarte importante, cum ar fi situații de profit și pierdere și bilanţuri.

de fabricație

Un producător petrece timp căutând și obținând potențiali furnizori și cotații pentru materii prime, ingrediente și componente. Cu ajutorul NetSuite, toate aceste procese pot fi automatizate. Indiferent dacă doriți să solicitați oferte sau să urmăriți comenzile dvs. de achiziție, puteți utiliza modulele de achiziție NetSuite.

  Cum se încarcă site-ul de echilibru între GCP și AWS folosind Cloudflare?

ERP gestionează listele de furnizori, astfel încât producătorul să poată urmări progresul și să ia decizii mai bune. Astfel, întregul proces devine mai ușor și economisește timp.

Cu amănuntul

NetSuite gestionează stocurile astfel încât un comerciant cu amănuntul poate avea încredere că stocurile sunt exacte. Un comerciant cu amănuntul poate vedea nivelurile stocurilor în timp real și poate avea o perspectivă de 360 ​​de grade asupra stocurilor suplimentare. Acest lucru va oferi unui comerciant cu amănuntul o idee despre când să comande stocuri și cât de mult. Elimină situațiile de epuizare a stocurilor, împreună cu problemele de onorare a comenzilor.

Cazuri de utilizare ale QuickBooks

QuickBooks oferă o varietate de soluții care pot fi folosite de orice companie, de la întreprinderi mici și mari până la liber profesioniști. Să vedem cum poți folosi QuickBooks în organizația ta:

ACEASTA

Cu QuickBooks, puteți genera rapid facturi personalizate și profesionale și le puteți livra eficient. Fie că este vorba de estimări, chitanțe de vânzări sau facturi, cu QuickBooks, puteți avea o experiență perfectă. Acesta urmărește cheltuielile și facturile conectând cardul de credit și conturile bancare. Acest lucru vă ajută să vă clasificați toate finanțele.

Finanţa

QuickBooks oferă o vizualizare completă a vânzărilor, achizițiilor și proiectelor dvs. Rapoartele contabile vă permit să luați decizii financiare, să optimizați stocurile, să recunoașteți tendințele, să colectați plăți în timp util și să identificați servicii profitabile.

QuickBooks poate crea rapoarte personalizate în funcție de nevoile companiei. În plus, vă ajută să obțineți o declarație exactă a profiturilor și pierderilor dvs. Aceasta înseamnă că puteți rula eficient un bilanț pentru a evalua și descoperi modele.

Cu amănuntul

Comercianții cu amănuntul pot plăti online distribuitorilor lor imediat direct de pe e-mail, unde primesc un link pentru factură folosind QuickBooks. Deoarece aveți QuickBooks, puteți obține toate vânzările, depozitele în numerar și taxele cardului de credit înregistrate într-un singur loc.

FAQ

Există și alte alternative pe care ar trebui să le iau în considerare?

Da, există și alte alternative la QuickBooks și NetSuite, inclusiv Sage Intacct, Microsoft Dynamic 365, Acumatica, SAP ERP, Xero, Certinia ERP Cloud și așa mai departe.

Când ar trebui o companie să ia în considerare utilizarea unui software de contabilitate?

O companie folosește software de contabilitate pentru a avea facturare și facturare ușoară, calcule fiscale și pentru a gestiona finanțele. Software-ul de contabilitate ajută, de asemenea, la gestionarea clienților, la generarea de rapoarte perspicace despre finanțe și la reconcilierea conturilor bancare.

Ce factori să luați în considerare atunci când alegeți un software de contabilitate?

Există mulți factori de luat în considerare atunci când alegeți software-ul de contabilitate, cum ar fi reputația serviciului clienți, stabilitatea, accesibilitatea, caracteristicile, securitatea, costul, rapoartele și tipul de software (bazat în cloud etc.).

Am nevoie de un contabil dacă folosesc un software de contabilitate?

Software-ul de contabilitate este un instrument incredibil de valoros și joacă un rol esențial în economisirea de bătăi de cap și timp. Când vine vorba de gestionarea finanțelor, a avea un contabil este benefic pentru a permite calcule fiscale eficiente. Acest lucru va ajuta, de asemenea, afacerea dvs. să rămână conformă cu impozitele.

Concluzie

NetSuite și QuickBooks sunt atât programe software de contabilitate, cât și de contabilitate. Ambele pot fi utile pentru afacerea dvs., dar pot diferi în ceea ce privește caracteristicile și gradul de utilizare pentru diferite tipuri de afaceri.

NetSuite este conceput special pentru întreprinderile mari pentru a gestiona finanțele împreună cu alte operațiuni de afaceri. Pe de altă parte, QuickBooks ajută întreprinderile mici și freelancerii să își gestioneze doar finanțele. Fiecare are propriul său set de argumente pro și contra.

Astfel, puteți alege oricine între NetSuite și QuickBooks, în funcție de dimensiunea și tipul companiei dvs. și de cerințele contabile.