Marketing experiențial explicat în 5 minute (cu exemple)

Marketingul experiențial este o tactică de marketing cu adevărat eficientă și rapidă pentru a construi cunoașterea mărcii prin conexiuni față în față cu publicul sau clienții de afaceri.

Modelul tradițional de publicitate TV și radio este mai slab ca niciodată. Utilizatorii de internet folosesc blocare de anunțuri pentru a opri anunțurile de pe platformele de anunțuri online.

În plus, disponibilitatea conținutului informativ și de divertisment fără adăugări pe platformele OTT a redus cu adevărat spațiul pentru marketingul de afaceri bazat pe publicitate.

Fiind un proprietar de afaceri inteligent sau manager de marketing, trebuie să explorați tactici de marketing unice și durabile. De asemenea, trebuie să vă mișcați mai repede decât concurentul pentru a atrage cât mai mulți potențiali, clienți potențiali și clienți posibil.

Marketingul experiențial este o strategie de marketing în creștere rapidă pe care o puteți utiliza pe piața de publicitate online și offline în scădere. Citiți mai departe pentru a deveni un expert în asta!

Introducere

Marketingul experiențial, așa cum sugerează și numele, este o strategie de marketing de afaceri în care le oferi clienților tăi să experimenteze produse și servicii.

Astfel de experiențe pot fi în persoană sau virtuale. Dar obiectivul principal este de a crea un impact asupra participanților la eveniment, astfel încât să obțineți următoarele fără a plăti pentru mai multe campanii de marketing:

  • Clienții inactivi cumpără sau se abonează din nou
  • Clienții existenți răspândesc numele mărcii și caracteristicile dvs. în rețelele lor sociale
  • Conversia directă a clienților potențiali și a participanților ocazionali în timpul evenimentelor

În plus, este totul despre crearea unei experiențe captivante, captivante și distractive, care ajută brandul să atragă mai multă atenție și să depășească popularitatea mărcilor rivale.

Este posibil să auziți următorii termeni de marketing despre marketingul experiențial și aveți dreptate; toate sunt asemanatoare:

  • Marketing de implicare
  • Marketing pe teren
  • Marketing live
  • Marketing de participare
  • Marketing de loialitate

Scopul final al acestei tactici de marketing este de a arăta consumatorilor că nu sunteți pe piață pentru a vinde produse sau servicii.

Sunteți alături de consumatorii dvs., ascultați punctele lor dure, improvizați produsul, faceți-l rentabil și încorporați vocea clientului.

Obiective

#1. Creați o informație despre produsul dvs

Obiectivul principal al acestei abordări de marketing este de a crea un zgomot în jurul produsului, serviciului sau mărcii dvs. și de a menține buzna-ul pentru o perioadă de timp. Chiar și atunci când nu implică nicio celebritate sau influență, campaniile experienţiale pot avea o impresie de lungă durată asupra clienților.

  Cum să creați un document principal și să adăugați subdocumente în MS Word 2016

Pe măsură ce experiența este împărtășită prin intermediul cuvântului în gură sau prin distribuirea rețelelor sociale, zgomotul continuă și face marketing în numele tău.

#2. Creșteți gradul de cunoaștere a mărcii

De asemenea, companiile folosesc această tehnică de marketing pentru a-i face pe oameni conștienți de marca lor. Strategia sa presupune să vă puneți marca în centrul atenției, astfel încât toată lumea trebuie să-l observe, indiferent de ce. Pe măsură ce oamenii se pot raporta la aceste campanii, este mai probabil să vorbească despre compania dvs. cu alții.

#3. Obțineți atenția mass-media

Marketingul experiențial corect făcut vă poate oferi acoperire media fără a cheltui un ban. De asemenea, nu trebuie să investiți în PR, deoarece această campanie vă poate pune în media și vă permite să cheltuiți bugetul media/PR pentru altceva.

#4. Asociația clienților pozitivi

Un alt obiectiv al acestei campanii este de a stabili afacerea dvs. ca una puternică. Astfel de asociații facilitează construirea și promovarea unei relații semnificative cu consumatorii dvs.

Pe măsură ce dă naștere la conversații în jurul companiei dvs., procesul de marketing devine perfect cu comunicarea bidirecțională.

#5. Îmbunătățiți profilul companiei

Marketingul experiențial ajută mărcile să dezvolte o afinitate puternică. Deoarece facilitează conversația pentru clienți, companiile beneficiază de o mai mare reamintire a mărcii, loialitate și vânzări mai bune.

Cu acest marketing, puteți oferi clienților o experiență practică pentru a vă îmbunătăți credibilitatea. Acest lucru ridică profilul mărcii dvs. și construiește bunăvoință în industrie.

#6. Faceți o conexiune emoțională

Emoția este cea mai bună modalitate de a ajuta pe cineva să-ți amintească marca în mijlocul a mii de companii. Cu acest tip de marketing, companiilor le este mai ușor să construiască legături strânse cu clienții. Crește loialitatea mărcii și asigură că clienții revin la compania dumneavoastră pentru cerințele viitoare.

#7. Lansați un produs nou

Când sunteți pe cale să lansați un nou produs, tehnicile tradiționale de marketing ar putea să nu reușească să atragă atenția publică necesară. Trebuie să faceți ceva nou, astfel încât să vă observe produsul printre aglomerația de reclame existente.

Aici, marketingul experiențial poate juca un rol important prin integrarea produselor cu evenimentul. Se poate conecta personal la consumatorii țintă, astfel încât aceștia să vă observe noile produse.

Funcționează marketingul experiențial?

Această tactică de marketing funcționează din următoarele motive:

  • Face o conexiune unu-la-unu între afacere și clienții/consumatorii săi.
  • Evenimentele în persoană sau virtuale care sunt distractive și captivante întăresc legătura prin elemente emoționale.
  • Crește nivelul de loialitate și încredere, ceea ce stimulează vânzările directe și din gură.
  • Consumatorii și clienții au căutat experiențe acționabile sau demonstrații ale produsului pe care doresc să-l cumpere, iar marketingul experiențial îndeplinește această cerință.
  • Clienții participanți, potențialii, clienții potențiali și vizitatorii ocazionali furnizează tendința actuală a pieței și datele pe care altfel ar trebui să le cumpărați.
  • Astfel de evenimente de marketing funcționează ca o reacție în lanț. Când clienții se simt fericiți la evenimentul tău, îl vor împărtăși pe rețelele sociale sau într-o conversație cu un prieten. Apoi, la următorul eveniment cu clienții, este posibil să observați o creștere a participanților.
  • Mărfurile dvs. de marcă sau echipele colaterale de marketing pot distribui mai multe produse plătite sau gratuite printre participanți.
  Oportunități, abilități de dobândit și resurse de învățare

Să explorăm câteva cifre concrete despre marketingul experiențial:

Rata de succes

  • Potrivit Agenției AE, 75% dintre agenții de marketing de la întreprindere la client (B2C) au exprimat că evenimentele în persoană sunt esențiale pentru promovarea și succesul afacerii lor.
  • Această tactică de marketing aduce atât de mult succes, încât 81% dintre companii au spus că cheltuielile lor de marketing de participare vor depăși sau vor egala bugetul de dinainte de COVID-19, după cum a raportat pe EventTrack 2021.
  • Potrivit HubSpot, marketingul experiențial este una dintre primele cinci tactici de marketing pe care se bazează în prezent companiile.
  • Același raport EventTrack 2021 spune că 91% dintre consumatori intenționează să cumpere produsele unui anumit brand după ce au participat la experiențe de brand sau la evenimente de activare.

Rentabilitatea investițiilor (ROI)

  • Potrivit Drum, experiențele eficiente de brand-in-hand conduc de obicei la o intenție de cumpărare de 85% și un ROI de 4:1.
  • Un alt raport similar de la Marketing Charts spune că rentabilitatea investiției din marketingul bazat pe evenimente pentru clienți este de obicei între 25% și 34%.
  • Companiile cu un buget pentru evenimente de marketing între 50 și 100 de milioane USD anticipează un ROI de 5:1, așa cum se menționează de Prelude Events.

Pași pentru configurare și rulare

#1. Aflați mai multe despre baza de clienți

Înainte de a planifica această campanie, uitați-vă la datele actuale ale clienților pentru a cunoaște tipul de marketing experiențial potrivit pentru aceștia. De asemenea, vă va oferi informații despre piețele neexplorate.

#2. Stabiliți obiectivele

Ca orice altă campanie de marketing, trebuie să știți ce doriți să obțineți din această campanie. Este vorba despre promovarea unui produs nou sau despre găsirea de noi clienți pentru produsele vechi? Oricare ar fi, începeți să vă pregătiți pentru campanie odată ce vă consolidați obiectivele.

#3. Identificați KPI-uri

Campaniile experiențiale ajută la colectarea de date nuanțate despre clienți și feedback personal. Cu toate acestea, companiile ar trebui să fie conștiente de modalitățile de măsurare a KPI-urilor și de datele care ar trebui colectate de la participanți. Brandurile pot lua decizii mai bune atunci când iau în considerare astfel de obiective și KPI.

#4. Confirmați bugetul campaniei

Pe măsură ce proiectați orice campanie nouă, trebuie să existe un buget pentru a asigura rentabilitatea investiției companiei. Pentru a derula o campanie de marketing experiențial, un buget solid este esențial. Ar trebui să acopere configurarea campaniei, testarea siguranței, adunarea consumatorilor și evenimentul și să fie suficient pentru a oferi o experiență memorabilă.

#5. Alegeți un plan pe mai multe canale

Deși majoritatea evenimentelor de marketing experiențial se desfășoară într-o locație fizică, nu trebuie să fie întotdeauna așa. De asemenea, puteți transmite în direct evenimentul pe rețelele sociale. De asemenea, ar trebui să existe posibilitatea ca clienții care nu pot participa fizic la eveniment să participe prin text, e-mail și rețele sociale.

#6. Rămâi în topul execuției

Nu vrei să arăți nepregătit în fața unui public în ziua evenimentului. Prin urmare, asigurarea că logistica și performanții sunt toți pregătiți și la locul lor ar trebui să fie prioritatea dvs. de top.

Conducerea echipei ar trebui să supravegheze cu atenție campania pentru ca lucrurile să funcționeze fără probleme.

  Atenție: această înșelătorie Verizon Smishing este nebunească de realistă

#7. Antrenează-ți echipa

Fiecare membru al echipei care va participa la campanie ar trebui să aibă o pregătire adecvată. Ar trebui să fie bine informați să facă un spectacol vesel. În plus, fiecare ar trebui să-și cunoască îndatoririle și să aibă suficientă autoritate pentru îndeplinirea sarcinilor.

#8. Prioritizează siguranța și experiența clienților

Pentru această tehnică de marketing, trebuie să oferi clienților tăi o experiență pozitivă și demnă de împărtășit. În timp ce mențineți mesajele și execuția aliniate cu operațiunile dvs. de afaceri, trebuie să asigurați și siguranța participanților.

#9. Intră în direct cu campania

Cea mai mare etapă a acestei campanii este realizarea evenimentului. Terminați cu toate verificările de ultimă oră pentru a evita eventualele erori în timpul evenimentului. De asemenea, fiți pregătit pentru a face față în mod eficient oricăror probleme neprevăzute.

#10. Evaluarea Rezultatelor

În timpul campaniei, verificați dacă puteți aduna corect datele de care aveți nevoie. După ce este finalizat, trebuie să evaluați succesul campaniei și să le implementați în următoarea strategie de marketing.

Exemple din viața reală

#1. Google.org Impact Challenge Bay Area

Google a ajutat organizațiile locale nonprofit din zona golfului San Francisco să rezolve unele probleme dificile ale comunității. Pentru a ajuta organizațiile nonprofit, Google a eliberat și o finanțare de 1 milion de dolari.

Google a amplasat multe ecrane interactive în zona Bay pentru votarea celor mai importante organizații non-profit din localitate. Astfel de campanii au un impact profund asupra construirii de brand în rândul rezidenților.

#2. Camerele M&M’s Flavour

M&M a înființat multe magazine pop-up în New York pentru a căuta următoarea sa aromă populară. Aceste magazine constau în decorațiuni interioare și recuzită specifice anumitor arome. Ferestrele pop-up ar conține, de asemenea, băuturi și snack-baruri cu cocktailuri cu tematică M&M.

Această campanie a permis clienților M&M să participe la producerea aromelor de ciocolată. Curând, aceste puncte de vânzare au apărut în postările de pe rețelele sociale și au crescut popularitatea mărcii M&M.

#3. Zone de aburire a ceaiului cu gheață Lipton

Pentru a comercializa ceaiul Lipton Ice Tea, Lipton a creat panouri interactive în stațiile de metrou și zonele cu trafic intens. Aceste panouri publicitare ar crea o ceață pentru câteva secunde, astfel încât pasagerii care așteaptă autobuzele sau vagoanele de metrou să se poată împrospăta în zilele toride de vară.

#4. Distribuie o Cola

Campania Share a Coke a companiei Coca-Cola din Australia și SUA a primit o apreciere fenomenală din partea bazei de clienți. Coca-Cola a început să imprime expresia „Share a Coke with….” urmată de 150 de nume populare în Australia și 250 în SUA.

Ulterior, campania a început să imprime versuri populare pe piața din SUA pentru campania Share a Coke and a Song.

#5. Facebook: Facebook IQ Live

Această campanie de marketing experiențial de la Facebook a ajutat afacerea să înțeleagă fluxul de cumpărare de produse/servicii atunci când clienții folosesc rețelele sociale pentru cumpărături.

Facebook a făcut toate acestea în magazine fizice de vânzare cu amănuntul, pe care oamenii de afaceri le pot accesa. A existat și o cafenea Instagram plină de zone pentru selfie-uri și alte oportunități de fotografie.

#6. Plătiți cu o campanie foto de la Google

În încercarea de a-și comercializa aplicația foto, Google a ales străzile din Austin, Texas. Acolo, gigantul tehnologic a lansat multe camioane de vânzare de prăjituri cu marca aplicației Google Foto. Oamenii de pe stradă ar putea lua o prăjitură și ar putea plăti pentru el făcând clic pe o fotografie folosind aplicația Google Foto.

Cuvinte finale

Comercializarea mărcii, produsului, serviciului sau ideea dvs. este întotdeauna necesară, indiferent dacă piața este în sus sau în jos. Trebuie să puneți bugetul de marketing în campaniile potrivite pentru a obține beneficii maxime.

Marketingul experiențial înseamnă să obțineți o atenție maximă asupra produselor dvs. Mai ales că multe țări au ridicat restricțiile legate de COVID-19, companiile de gestionare a evenimentelor primesc multe comenzi de lucru pentru a organiza evenimente de marketing în persoană în care companiile se pot interacționa direct cu clienții lor.

Puteți profita de cunoștințele elaborate despre marketingul experiențial menționate în acest articol pentru a deveni mai încrezător data viitoare când elaborați o nouă campanie de marketing.

S-ar putea să fiți interesat și de campania de marketing video.