Ghid cuprinzător despre parametrii URL pentru SEO

Parametrii URL sunt componentele adăugate la adresele URL care ajută la filtrarea și organizarea conținutului sau urmărirea informațiilor de pe site-ul dvs.

Dar parametrii URL creează, de asemenea, probleme SEO, cum ar fi duplicarea conținutului, problemele legate de bugetul de accesare cu crawlere etc. În acest ghid, împărtășim totul despre adresele URL parametrizate și despre cum să le rezolvăm.

Înainte de a afla despre parametrii URL, să înțelegem ce este o adresă URL.

O adresă URL este un acronim pentru Uniform Resource Locator care servește ca adresă a unei pagini web. Introduceți adresa URL în bara de căutare sau de adrese a oricărui motor de căutare și vă va duce la site-ul web sau pagina web dorită.

Structura URL-ului are cinci părți.

https://www.yoursite.com/blog/url-parameters

În exemplul de mai sus, părțile URL-ului ar fi:

#1. Protocol

„http://”sau „https://” este un set de reguli urmate pentru a transfera fișiere pe World Wide Web.

#2. Domeniu

Un domeniu este numele site-ului dvs. Numele reprezintă organizația sau o persoană care conduce site-ul web. Din exemplul de mai sus, „site-ul tău” este numele de domeniu.

#3. Subdomeniu

Subdomeniile sunt menite să ofere structură site-ului dvs. Un subdomeniu creat în mod obișnuit este „www”. Puteți crea mai multe subdomenii dacă doriți să partajați conținut sau informații diferite pe același site web.

Companiile creează mai multe subdomenii, cum ar fi „store.domain.com” și „shop.domain.com”.

#4. TLD

Domeniul de nivel superior (TDL) este secțiunea urmată de domeniul dvs. „.com”, „.org, „.gov”, „.biz” sunt câteva TLD-uri comune.

#5. cale

O cale se referă la locația exactă a informațiilor sau a conținutului pe care îl căutați. Calea pentru exemplul de mai sus ar fi „blog/url_parameters”.

Deci, această structură explică modul în care fiecare factor adaugă valoare regăsării informațiilor.

Dar știți că o adresă URL vă poate ajuta și să transmiteți informații către și de la site?

Da!

Este locul în care parametrul URL intră în imagine.

Ce este un parametru URL?

Ați observat vreodată caractere speciale în adresa URL, cum ar fi un semn de întrebare (?), Egal cu (=) sau Ampersand (&)?

Să presupunem că căutați termenul „marketing”. URL-ul ar arăta astfel.

www.site-ul dvs..com/search?q=marketing

Șirul urmat după semnul de întrebare din adresa URL se numește „Parametru URL” sau șirul de interogare. Semnul întrebării disecă adresa URL pentru a identifica șirul de interogare.

Parametrii URL sunt utilizați în mod obișnuit pe site-urile web cu o cantitate mare de date sau pe site-urile unde sortați sau filtrați produsele după cum doriți, de exemplu, site-uri web de cumpărături, comerț electronic etc.

Parametrii URL conțin perechi cheie și valoare separate prin semnul „=”, iar perechile multiple sunt separate prin semnul „&”.

Valoarea reprezintă datele reale pe care le transmiteți, iar cheia reprezintă tipul de date.

Să presupunem că răsfoiți un produs pe un site de comerț electronic.

URL-ul pentru același lucru este:

https://www.yoursite.com/shoes

Acum vă gândiți să îl filtrați în funcție de culoare, astfel încât adăugarea parametrului URL să fie

  iPhone + AI = 🔥

https://www.yoursite.com/shoes?color=black

(aici, culoarea este cheia, iar valoarea este negru)

Dacă doriți să filtrați pentru noi sosiri, atunci adăugarea parametrului URL va fi

https://www.yoursite.com/shoes?color=black&sort=newest

Parametrii URL sunt valoroși pentru SEO, dar încurcă motoarele de căutare prin captarea diferitelor variații ale aceleiași pagini, provocând duplicarea și afectând astfel șansele de clasare în SERP-urile Google.

Să învățăm cum să folosim corect parametrii URL pentru a evita potențialele probleme SEO.

Cum se utilizează parametrii URL?

Parametrii URL sunt utilizați pentru a vă evalua pagina și a urmări preferințele utilizatorilor.

Iată o listă cu 11 parametri URL:

#1. Urmărire

Codurile UTM sunt folosite pentru a urmări traficul din campaniile și reclamele plătite.

Exemplu: ?utm_medium=video15 sau ?sessionid=173

#2. Reordonare

Punerea în ordine a articolelor în funcție de parametri

Exemplu:- ?sort=reviews_highest sau ?sort=lowest-price

#3. Traducerea

Șirul URL ar trebui să se termine cu numele limbii selectate.

Exemplu:-?lang=en sau ?language=de

#4. In cautarea

Pentru a găsi un rezultat pe site,

Exemplu:- ?q=termen de căutare sau ? căutare=opțiune drop-down

#5. Filtrare

Pentru a filtra în funcție de câmpuri distincte, cum ar fi tip, eveniment, teritoriu etc.

Exemplu:- ?tip=cămașă, culoare=negru sau ?gamă de preț = 10-20

#6. Paginare

Pentru a segmenta conținutul pe paginile magazinelor online

Exemplu:?page=3 sau ?pageindex=3

#7. Identificarea

Organizarea paginilor galeriei după dimensiune, categorie etc.

Exemplu:- ?produs=cămașă albă , ?categorie = formală, ? productid=123

#8. ID-uri de afiliat

Identificatori unici care sunt utilizați pentru a urmări linkurile afiliate

Exemplu:- ?id=12345

#9. Etichete de publicitate

Urmăriți performanța campaniei dvs. de publicitate

Exemplu:- ?utm_source=emailcampaign

#10. ID-uri de sesiune

Pentru a urmări comportamentul utilizatorului pe site. Folosit în mod obișnuit de site-urile web de comerț electronic pentru a verifica călătoriile cumpărătorilor.

?sessionid=4321

#11. Marcaje temporale video

Pentru a trece la un anumit marcaj de timp dintr-un videoclip

?t=60

Acum, să ne uităm la problemele cauzate de URL-ul parametrizat

Probleme majore de SEO cauzate de parametrii URL

O adresă URL structurată corespunzător este benefică pentru ca utilizatorii să înțeleagă ierarhia site-ului dvs. Dar atunci când sunt folosiți prea mulți parametri, aceștia pot crea și probleme SEO.

Să examinăm cele mai frecvente probleme cauzate de parametrii URL.

Risipirea bugetului cu crawlere

Când site-ul dvs. are mai multe adrese URL bazate pe parametri, Google accesează cu crawlere diferite versiuni ale aceleiași pagini. În cele din urmă, crawlerele fie ajung să folosească mai multă lățime de bandă, fie se opresc cu totul, semnalând conținut de calitate scăzută.

Dublarea conținutului

Parametrii fac ca roboții motoarelor de căutare să acceseze cu crawlere diferite versiuni ale aceleiași pagini web, ceea ce duce la indexarea mai multor adrese URL cu parametri diferiți, ceea ce duce la duplicarea conținutului.

Cu toate acestea, dacă site-ul dvs. oferă utilizatorilor opțiunea de a sorta conținutul după preț sau caracteristică, aceste opțiuni nu vor face decât să restrângă rezultatele, mai degrabă decât să modifice conținutul paginii.

Să înțelegem asta cu un exemplu.

http://www.yoursite.com/footwear/shoes

http://www.abc.com/footwear/shoes?category=sneakers&color=white

http://www.abc.com/footwear/shoes?category=sneakers&type=men&color=white

Aici, toate cele trei adrese URL sunt versiuni diferite ale aceleiași pagini web, care vor fi considerate adrese URL separate de către roboții motoarelor de căutare. Acestea vor accesa cu crawlere și vor indexa toate versiunile paginii web, provocând probleme de duplicare a conținutului.

Canibalizarea cuvintelor cheie

Când mai multe pagini vizează aceleași cuvinte cheie, procesul este cunoscut sub numele de „canibalizare a cuvintelor cheie”. Împingerea paginilor site-ului dvs. pentru a concura unele cu altele va dăuna SEO.

Canibalizarea cuvintelor cheie are ca rezultat un CTR mai mic, mai puțină autoritate și rate de conversie mai mici decât o singură pagină consolidată.

  11 Software de facturare prin abonament pentru a asista și gestiona plățile recurente

În acest scenariu, motoarele de căutare pot avea dificultăți în a determina ce pagină să se claseze pentru o interogare de căutare. Ar putea avea ca rezultat clasarea paginii „greșită” sau „nedorită” pentru acel termen, în cele din urmă clasarea scăzută pe baza semnalelor utilizatorilor.

Posibilitate de clic mai redusă

URL-urile cu parametri arată uneori urât. Citirea lor este dificilă. Adresele URL mai puțin transparente nu sunt considerate demne de încredere. Prin urmare, este mai puțin probabil să se facă clic pe ele.

De exemplu:

Adresa URL 1: http://www.yoursite.com/footwear/shoes

Adresa URL 2: http://www.yoursite.com/footwear/shoes?catID=1256&type=white

Aici, URL-ul 2 pare spam și mai puțin fiabil în comparație cu URL-ul 1. Este mai puțin probabil ca utilizatorii să facă clic pe această adresă URL și astfel scad CTR-ul, afectează clasarea și scad și mai mult autoritatea domeniului.

Cele mai bune practici SEO pentru manipularea parametrilor URL

Acum că am stabilit cum parametrii URL vă pot dăuna SEO. Să vedem cum le puteți evita făcând modificări minore în timp ce creați parametrii URL.

Preferați o cale URL statică față de o cale dinamică

Static și dinamic sunt ambele tipuri diferite de adrese URL care au funcția lor pentru pagina web. Adresele URL dinamice nu sunt considerate o opțiune ideală pentru SEO, deoarece motoarele de căutare le este greu să indexeze adrese URL dinamice în comparație cu adresele URL statice.

Este recomandat să convertiți URL-urile parametrilor în adrese URL de subdosar utilizând randarea pe server. Cu toate acestea, nici aceasta nu este o situație ideală pentru toate adresele URL dinamice, deoarece adresele URL generate pentru filtrele de preț ar putea să nu adauge nicio valoare SEO. Dacă sunt indexate, pot avea ca rezultat conținut subțire, deci este mai bine să aveți adrese URL dinamice în astfel de cazuri.

Adresele URL dinamice ajută la urmărire; uneori, adresele URL statice nu pot fi o opțiune ideală pentru a urmări toți parametrii.

Prin urmare, este întotdeauna recomandabil să utilizați căi URL statice atunci când indexați o anumită pagină și adrese URL dinamice când nu doriți ca o pagină să fie indexată. Parametrii URL care nu trebuie să fie indexați pot fi utilizați ca o adresă URL dinamică, cum ar fi urmărirea, reordonarea, filtrarea și paginarea, iar alții pot fi utilizați ca statici.

Consecvența adreselor URL parametrizate

Adresele URL ale parametrilor trebuie aranjate corect pentru a evita problemele SEO, cum ar fi valorile goale din adresele URL ale parametrilor, parametrii inutile din URL și cheile repetate.

Adresele URL trebuie să fie într-o secvență constantă pentru a evita probleme precum irosirea bugetului de accesare cu crawlere și împărțirea semnalului de clasare.

De exemplu:

https://yoursite.com/product/facewash/rose?key2=value2&key1=value1

https://yoursite.com/product/facewash/rose?key1=value1&key2=value2

În secvența de mai sus, parametrii sunt rearanjați. Boții motoarelor de căutare vor lua aceste adrese URL separate și le vor accesa cu crawlere de două ori.

Când într-o ordine consecventă:

https://yoursite.com/product/facewash/rose?key1=value1&key2=value2

https://yoursite.com/product/facewash/rose?key1=value1&key2=value2

Dezvoltatorul ar trebui să primească instrucțiuni adecvate cu privire la aranjarea URL-urilor parametrilor într-o secvență constantă pentru a evita orice probleme SEO.

Implementați etichete canonice

Etichetele canonice pot fi implementate pentru a evita duplicarea. Etichetele canonice din pagina de parametri ar trebui să indice pagina principală pe care doriți să o indexați. Adăugarea de etichete canonice la adresele URL parametrizate proiectează pagina principală ca fiind canonică. Astfel, crawlerele vor indexa doar pagina dvs. preferată.

Utilizați Robot.txt Disallow

Cu Robot.txt, puteți controla crawlerele. Vă ajută să informați motoarele de căutare care sunt paginile pe care doriți să le acceseze cu crawlere și pe care doriți să le ignorați.

  Cum să personalizați legenda diagramei în MS Office

Folosind „Disallow: /*?*” în fișierul robot.txt, blocați paginile cu parametri URL care provoacă duplicarea. Asigurați-vă că ați canonizat corect șirul de interogare la pagina principală.

În concordanță cu legăturile interne

Să presupunem că site-ul dvs. are o mulțime de adrese URL bazate pe parametri. Unele pagini sunt indexate cu dofollow, iar unele pagini nu. Deci prin interconectarea cu adresele URL neparametrate. Urmând în mod constant această metodă, puteți semnala crawlerilor ce pagini trebuie indexate și care nu.

Legăturile interne beneficiază și de SEO, conținut și trafic.

Dacă aveți un site de comerț electronic cu mai multe categorii de produse și conținut, paginarea vă poate ajuta să le împărțiți în liste cu mai multe pagini. Paginarea URL-urilor site-ului dvs. poate îmbunătăți experiența utilizatorului pe site-ul dvs. Creați o pagină de vizualizare completă și plasați toate adresele URL paginate pe această pagină

Plasați eticheta rel=canonical” în secțiunea de cap a fiecărei pagini paginate cu referire la pagina de vizualizare a tuturor pentru a evita duplicarea. Crawlerele vor trata aceste pagini ca pe o serie paginată.

Puteți alege oricând să nu adăugați adresele URL paginate pe harta site-ului dacă doriți să nu le clasați. Accesările cu crawlere le vor indexa din pagina de vizualizare a tuturor, indiferent de ce. Vă poate reduce și bugetul de accesare cu crawlere.

Mai jos sunt instrumentele care vă ajută să monitorizați parametrii URL și să îmbunătățiți SEO site-ului dvs.

Google Search Console

Cu instrumentul Google Search Console, puteți segrega adresele URL ale site-urilor dvs. web. Puteți vedea toate adresele URL care primesc în prezent afișări în fila cu rezultatele căutării. În filă, aplicarea filtrului URL al paginii va oferi lista de pagini.

De acolo, pui un filtru pentru a afla URL-urile cu parametri.

Google Analytics

Google tratează adresele URL cu parametri diferiți ca pagini separate, iar Google Analytics arată separat afișările de pagină ale fiecărui parametru URL.

Dacă nu la asta ați vrut să spuneți, puteți utiliza Administrator > Setări de vizualizare > Excludeți parametrii de interogare URL pentru a elimina parametrii din rapoartele dvs. și pentru a combina afișările de pagină în cifrele pentru adresa URL principală.

Instrumentul pentru webmasteri Bing

Puteți exclude parametrii URL adăugând nume de parametri în Configurați site-ul meu > Ignorați parametrii URL. Cu toate acestea, Bing Webmaster nu oferă opțiuni avansate pentru a verifica dacă parametrii pot modifica sau nu conținutul.

Screaming Frog SEO Spider instrument de accesare cu crawlere

Până la 500 de adrese URL pot fi accesate cu crawlere pentru a vă monitoriza gratuit parametrii. Versiunea plătită vă permite să monitorizați parametri URL nelimitați.

Funcția „Eliminare parametri” a lui Screaming Frog vă permite să eliminați parametrii din URL.

Instrumentul de audit al site-ului Ahrefs

Instrumentul Ahrefs are și un „Eliminați parametrii URL” pentru a vă ignora parametrii atunci când vă accesați cu crawlere site-ul. De asemenea, puteți activa ignorarea parametrilor care au modele de potrivire.

Dar, în cele din urmă, instrumentul de audit al site-ului Ahrefs accesează cu crawlere doar versiunea canonizată a paginilor dvs.

Deepcrawl

Software puternic de crawl în cloud, potrivit pentru site-uri uriașe de comerț electronic. Adăugând parametrii pe care doriți să îi blocați în câmpul „Eliminați parametrii”, aceștia vor fi eliminați din adresele URL. Deepcrawl permite modificarea și eliminarea parametrilor și rescrierea adreselor URL.

Concluzie

Parametrii URL sunt adesea ignorați atunci când vine vorba de SEO pentru site-uri web. Prin menținerea constantă a URL-urilor parametrizate, vă puteți monitoriza igiena SEO.

Pentru a rezolva problemele legate de parametrii URL, echipa SEO va trebui să colaboreze cu echipa de dezvoltare web și să le transmită instrucțiuni clare cu privire la actualizarea parametrilor. Adresele URL parametrizate nu trebuie ignorate, deoarece pot afecta semnalele dvs. de clasare și pot crea și alte probleme SEO.

Acum că înțelegi cum parametrii URL pot crește nivelul SEO al site-ului tău web, crawlerele web vor înțelege în cele din urmă cum să folosească și să valorifice paginile de pe site-ul tău.

Puteți, de asemenea, să vedeți cum să faceți Javascript prietenos cu SEO.