Durerea la adoptarea timpurie este reală, dar avem nevoie de ea pentru progres

Noile produse tehnologice sunt de obicei scumpe, semi-inutile și cu probleme. Când descriem sentimentul tehnologiei de prima generație, îmi vine în minte o anumită frază. Nu, nu este „remușcarea cumpărătorilor”, ci „durerea primilor adoptatori”.

Durerea de la început este dificil de descris, dar este necesară pentru progresul tehnologic și social. Este ca durerea care vine după o alergare lungă amestecată cu goana jocurilor de noroc. Și, ca și jocurile de noroc, durerea primilor adoptatori este costisitoare.

Dar ce face pe cineva un adoptator timpuriu și cum este necesară durerea pentru adoptarea timpurie pentru progres?

Cele cinci etape ale adoptării tehnologiei

O simplă căutare pe Google pentru „early adopters” arată că, ca concept, cei care adoptă timpuriu sunt foarte importanți pentru companii. De fapt, ele sunt practic factorul decisiv pentru succesul unui produs. Conform Everett Rogers, profesor de studii de comunicare la Universitatea din New Mexico, există cinci etape pentru adoptarea tehnologiei care formează o curbă clopot de marketing. În cartea lui Difuziuni de inovații, Rogers descrie modul în care cei care adoptă timpuriu sunt practic prima și cea mai importantă etapă a ciclului de viață al unui produs, chiar dacă cei care adoptă timpuriu reprezintă o cotă de piață foarte mică.

Conform celor 5 etape ale adoptării tehnologiei ale Rogers, inovatorii sunt primii investitori absoluti într-un produs nou, chiar dacă ei reprezintă cea mai mică cotă de piață. Acești inovatori tind să aibă o mulțime de resurse financiare, așa că pot pierde o mulțime de bani pe produse noi, chiar dacă sunt pe jumătate coapte sau sortite eșecului. Dar inovatorii nu au prea multă influență asupra publicului; ei sunt doar oamenii bogați care investesc în idei noi la un pic de pălărie.

Grupuri de consumatori care adoptă tehnologie nouă (albastru), cotă de piață (galben)

Cei care adoptă timpuriu sunt a doua fază a curbei de adopție a lui Rogers și ei sunt oamenii de care suntem cel mai interesați. Potrivit lui Rogers, cei care adoptă timpuriu tind să fie tineri, la modă și înstăriți. Cei care adoptă timpurie (în domeniul tehnologiei) sunt de obicei jurnaliști sau YouTuberi care au o mare influență asupra consumatorilor obișnuiți și sunt adesea primul loc în care consumatorii găsesc informații noi.

După cum vă puteți imagina, cei care adoptă timpuriu trebuie să critice noile produse pentru a menține credibilitatea. Dacă YouTuber-ul tău tocilar favorit a început să facă semn cu un produs nou stupid și să susțină că acesta este viitorul tehnologiei, sperăm că ai avea mai puțină încredere în opiniile lor. În consecință, producătorii tind să răspundă utilizatorilor timpurii făcând noile produse să arate luxos, vocalizează potențialul produsului sau adaptându-se la opiniile primilor adoptatori la începutul ciclului de viață al unui produs.

Odată ce un produs atinge Majoritatea timpurie sau Majoritatea târzie, este considerat de succes. Aceste categorii indică faptul că consumatorii medii au început să adopte produsul și că acesta este probabil pătruns în cea mai mare parte a societății. Când un produs începe să ajungă la adoptarea majoritară devreme sau târzie, producătorii încep să-l comercializeze ca fiind „ușor de utilizat” sau „universal”. Computerele desktop sunt un bun exemplu în acest sens. Odată ce oamenii medii au început să cumpere desktop-uri, companiile au început să dezvolte instrumente precum mouse-ul computerului și interfața grafică curată pentru a face lucrurile mai atrăgătoare.

Întârziații sunt ultimii oameni care au adoptat un produs și reprezintă o cotă mică de piață. Oamenii depășiți sau vârstnici se încadrează de obicei în această categorie, iar companiile (producătorii de smartphone-uri, de exemplu) de obicei își propun produsele către cei mai întârziați.

Cu toții ne-am confruntat cu durerea de la adoptarea timpurie

Știm ce sunt cei care adoptă timpuriu, dar care este durerea pentru adoptarea timpurie? În esență, durerea utilizatorilor timpurii este toate prostiile enervante care vin cu un produs la începutul ciclului său de viață. Chiar dacă nu sunteți un tocilar al tehnologiei care cheltuiește foarte mult, probabil că ați experimentat la un moment dat dureri de adoptare timpurie. Cu toții suntem primitori într-un anumit domeniu, fie că este vorba de emisiuni TV, muzică, cărți, mașini sau pantofi. Și, desigur, site-uri web precum Kickstarter au făcut adoptarea timpurie mult mai accesibilă și universală.

Sunt șanse să fi susținut un produs (sau chiar un artist sau un muzician) care are unele defecte, pur și simplu pentru că i-ați văzut potențialul. Treci prin unele dureri pentru a-ți arăta sprijinul și, probabil, te-ai confruntat cu tot felul de sughițuri și dezamăgiri, dar odată ce potențialul unui produs este atins, acesta este adoptat de consumatorul mediu.

La bine și la rău, majoritatea nu adoptă întotdeauna un produs. Uneori, potențialul unui produs nu este atins sau este prea de nișă pentru consumatorul mediu. Atunci când susține un produs nou, faci un pic de pariu, mai ales dacă plătești bani pentru a-ți arăta interesul sau sprijinul. Acesta este blestemul durerii primitorilor; nu merge întotdeauna.

Mai este un aspect interesant al durerii primitorilor. Uneori vezi mult potențial într-un produs și visezi cum va fi folosit în viitor. Dar pare să aibă succes din motive greșite. Căile de progres sunt zdrobite – exact așa. Un bun exemplu în acest sens este atunci când un artist sau un muzician „se vinde” sau merge într-o direcție dezamăgitoare de dragul adoptării majorității. Același lucru se întâmplă în tehnologie. Imaginați-vă dacă smartphone-urile ar deveni jucării pentru copii în loc de computere portabile și toți adulții s-ar bloca cu telefoane flip. Hei, nu se știe niciodată.

Gândiți-vă la iPad sau la Apple Watch

Apple ar putea fi cel mai bun exemplu de durere pentru adoptarea timpurie. Nu pentru că produsele Apple sunt proaste (sunt grozave), ci pentru că Apple se străduiește pentru inovație. Când oamenii cumpără prima generație a unui nou produs Apple, trebuie să treacă printr-o durere de adoptare timpurie. Produsele noi pot fi costisitoare, lipsite de funcții utile și pot fi puțin greșite.

Poate vă amintiți lucrurile altfel, dar iPad-ul de prima generație nu a fost perfect. Nu avea camere, funcții multitasking și aproape deloc aplicații pentru companii sau jucători. Utilizatorii au raportat că primul iPad s-ar supraîncălzi și că erori și erori ciudate ar face aplicațiile și meniurile inaccesibile.

În esență, primul iPad a fost ca un iPod touch uriaș de lux și majoritatea oamenilor l-au folosit exclusiv pentru navigarea pe internet și streaming. Dar cei care au adoptat-o ​​timpurie au văzut mult potențial în iPad, iar acum tabletele sunt peste un miliard de utilizatori de tablete din întreaga lume.

Un alt produs la care să te gândești este Apple Watch. Primul Apple Watch a fost, practic, un ceas care vibra atunci când primeai un apel sau un mesaj text. Dar utilizatorii timpurii au iubit produsul și au văzut mult potențial pentru utilizare ulterioară. Acum, Apple își comercializează Apple Watch seria 4 ca un purtabil pentru sănătate și fitness de care poate beneficia oricine. Poate efectua chiar și un ECG.

Uneori, produsele nu trec dincolo de primii adoptatori

Cei care adoptă timpurie sunt grozavi pentru a populariza noile produse și pentru a inspira producătorii să meargă către progres, dar sunt și buni pentru a ține produsele pe jumătate coapte și premature de pe rafturi.

Vă amintiți Google Glass? Primii adoptatori au văzut mult potențial în ochelarii inteligenți, dar un lucru a devenit clar foarte repede. Google Glass este încă prea ciudat, scump și subdezvoltat pentru a deveni un produs majoritar.

Acum, ați putea argumenta că Google Glass a devenit hazul de râs al tehnologiei inteligente înainte de a putea trece de faza de adoptare timpurie. Dar este folosit în prezent pentru aplicații de nișă în depozite și fabrici, ceea ce demonstrează că uneori un produs are nevoie de un scop înainte de a putea prelua violent controlul asupra vieții noastre.

Îndoirea înapoi pentru telefoanele pliabile

Când te uiți la Noul telefon pliabil „revoluționar” de la Samsung, e în regulă să fii sceptic. Nu trebuie să cumpărați unul imediat și majoritatea oamenilor nu pot. Eticheta de preț de 1980 USD nu este destinată consumatorilor obișnuiți. Se adresează inovatorilor și primitorilor.

Acești primitori sunt interesați de inovație (sau simboluri de statut) și vor testa piața de telefoane pliabile pentru tine. Acestea le vor arăta producătorilor potențialul acestor noi dispozitive și vor contribui la progresul pe o nouă piață. Ah, și se vor descurca cu toată durerea primilor adoptatori. Dacă aceste telefoane pliabile se destramă rapid sau suge complet, nu va trebui să faci față.

Același lucru care s-a întâmplat cu iPad-urile și ceasurile Apple se va întâmpla (sperăm) cu telefoanele pliabile. Ele vor începe greoaie, scumpe și semi-inutile, dar încetul cu încetul vor deveni utile și își vor găsi drumul în mâinile consumatorilor obișnuiți.

Surse: Știri BEME, Despre Marketingul Digital