Cum va îmbunătăți procesul de navigare prin eliminarea treptată a cookie-urilor terță parte de la Google

Recomandări cheie

  • Google elimină treptat modulele cookie de la terți pentru a oferi utilizatorilor mai mult control asupra profilurilor lor de publicitate online și pentru a le proteja confidențialitatea.
  • Google Privacy Sandbox înlocuiește cookie-urile terță parte cu un model care permite publicitate direcționată, menținând în același timp o confidențialitate mai bună.
  • Eliminarea cookie-urilor de la terțe părți poate duce la modificări ale reclamelor direcționate, colectării de date și experiențelor de navigare neconexe.

Sfârșitul cookie-urilor terță parte, așa cum le cunoaștem, a sosit în sfârșit. Cel puțin, este valabil pentru utilizatorii Google Chrome, deoarece alte browsere precum Firefox și Safari au făcut deja trecerea și blochează cookie-urile de la terți în mod implicit.

Dar, fiind cel mai popular browser din lume, Google Chrome, renunțând în cele din urmă la cookie-urile terță parte, va afecta în mod semnificativ experiența generală de navigare, deoarece majoritatea site-urilor se străduiesc să respecte noile reguli privind cookie-urile.

De ce Google elimină cookie-urile de la terți

Te-ai întrebat vreodată cum site-urile web și reclamele te urmăresc pe internet? Puteți mulțumi module cookie de la terți, fișierele mici care permit colectarea și urmărirea datelor pe site-uri web, rețele sociale și oriunde vă puteți aventura online. De-a lungul timpului, cookie-urile terță parte pot construi o imagine impresionantă (sau deranjantă!) despre tine ca persoană: sănătate, interese, job, familie și așa mai departe.

  Cum se generează imagini AI cu Google Bard

De înțeles, mulți oameni nu doresc ca aceste informații să fie atât de ușor de discernibil și ușor accesibile pentru agenții de marketing, companiile de social media etc.

Google

Conform Blogul Google The Keyword, începând cu 4 ianuarie 2024, Google va începe să elimine cookie-urile de la terțe părți pentru a permite utilizatorilor un control mai bun asupra profilului lor online, folosind Google Privacy Sandbox, permițând persoanelor să își gestioneze interesele și să restricționeze apariția anumitor subiecte și conținut. Prima caracteristică, Protecția urmăririi, oprește urmărirea pe mai multe site-uri prin restricționarea accesului la cookie-uri de la terți site-uri. Este o schimbare seismică pentru industria de publicitate după mulți ani de discuții și ar putea afecta obiceiurile de navigare ale majorității oamenilor.

Cu toate acestea, cookie-urile terță parte nu dispar imediat pentru fiecare utilizator Chrome. Conform Portalul Google Developers, „Chrome intenționează să dezactiveze cookie-urile terță parte pentru 1% dintre utilizatori începând cu 4 ianuarie 2024, pentru a facilita testarea.” Faza inițială este de a evalua și testa modul în care funcționează noul sistem, iar doar un procent din cei peste trei miliarde de utilizatori Chrome este încă semnificativ.

Ce este Google Privacy Sandbox?

Privacy Sandbox de la Google își propune să sporească confidențialitatea utilizatorilor de internet, încercând în același timp să protejeze veniturile agenților de publicitate. Este clar o linie dificil de parcurs, dat fiind că cea mai mare parte a internetului este finanțată prin publicitate sau urmărire. Funcția de bază a Privacy Sandbox este eliminarea treptată a cookie-urilor de la terți, înlocuindu-le cu un model bazat pe FLoC (Învățare federată a cohortelor)conceput pentru a permite publicitate direcționată, oferind în același timp o confidențialitate mai bună.

  • Datele de navigare ale utilizatorului rămân pe dispozitiv: Spre deosebire de metodele tradiționale în care datele utilizatorului sunt trimise către servere externe, FLoC procesează istoricul de navigare al utilizatorului la nivel local, pe propriul dispozitiv. Acest lucru asigură că datele personale de navigare nu sunt partajate cu Google sau agenții de publicitate.
  • Crearea de cohorte: FLoC folosește algoritmi pentru a analiza istoricul de navigare pe dispozitivul utilizatorului și, pe baza acestei analize, grupează utilizatorul într-o „cohortă” cu mii de alți utilizatori. Fiecare cohortă este formată din utilizatori care au arătat modele de navigare sau interese similare. Cohortele sunt, de asemenea, dinamice și actualizate periodic.
  • Partajarea ID-urilor de cohortă, nu a datelor individuale: în loc să partajeze date individuale de navigare, numai ID-ul de cohortă – un identificator unic pentru fiecare grup de utilizatori cu interese similare – este partajat site-urilor web și agenților de publicitate. În acest fel, agenții de publicitate pot viza anunțuri în funcție de interesele generale ale cohortei fără a cunoaște istoricul de navigare individual al utilizatorilor din grupa respectivă.
  • Protecția confidențialității: Tehnici precum confidențialitatea diferențială asigură faptul că cohortele nu pot fi utilizate pentru a identifica utilizatorii individuali, ceea ce este crucial pentru prevenirea amprentei, o tehnică comună folosită pentru a urmări utilizatorii pe site-uri web.
  Atenție: această înșelătorie Verizon Smishing este nebunească de realistă

Indiferent dacă Privacy Sandbox funcționează corect sau nu face parte din motivul pentru care Google mută inițial doar un procent din utilizatori la noul proces. Google Privacy Sandbox este disponibil și pe Android.

Cum eliminarea cookie-urilor terțe vă va schimba experiența de navigare

Există câteva moduri diferite în care eliminarea treptată a cookie-urilor terță parte vă va modifica experiența de navigare.

O idee este că, fără capacitatea de a urmări îndeaproape utilizatorii, unii agenți de publicitate pot apela la metode de urmărire mai subtile sau mai opace pentru a compensa. În plus, vor exista modificări în publicitatea direcționată, aducând, probabil, mai multe procese de colectare a datelor primare pe o gamă mai largă de site-uri web.

De exemplu, ar putea fi necesar să creați (încă mai multe!) conturi pentru a utiliza un site web pentru a urmări datele interne. În timpul fazei de tranziție, pot exista și unele experiențe disjunse; acolo unde totul a fost perfect, pierderea cookie-urilor de la terți ar putea vedea site-urile web și serviciile adoptând abordări diferite de colectare a datelor și publicitate, schimbând modul în care sunt vizualizate site-urile web, cum rulează serviciile și așa mai departe.

Venitul din publicitate este o altă problemă. Deși multe site-uri web mai mici se bazează pe alte fluxuri de venit și, de obicei, nu folosesc multe module cookie de la terți, o reducere generală a veniturilor din publicitate ar putea duce la scăderea unor site-uri.

Cu toate acestea, majoritatea acestor schimbări sunt speculații. Firefox și Safari au eliminat anterior cookie-urile de la terți, iar site-urile web încă funcționează în acele browsere, deși reducerea efectului pe care îl va avea numărul de utilizatori Chrome asupra oricăror modificări ar fi miop.

  12 platforme de teste de codare de utilizat în interviurile dezvoltatorilor

Totuși, efectul general al eliminării cookie-urilor terță parte ar trebui să fie un internet mai privat, ceea ce poate fi doar o mișcare bună pentru oamenii obișnuiți.

După cum s-a spus, eliminarea inițială a cookie-urilor terță parte în Chrome începe pe 4 ianuarie 2024, dar se aplică doar unei mici părți din numărul total de utilizatori Chrome. Dacă faza inițială de testare reușește, Google va schimba comutatorul și va muta toți ceilalți utilizatori în sistem la o dată nehotărâtă în 2024.