Cum transformă IoT industria de retail

Aflați rolul Internetului lucrurilor (IoT) în susținerea, modernizarea și creșterea industriei de vânzare cu amănuntul pe produse, zone geografice și grupuri de clienți.

Industria comerțului cu amănuntul se bazează foarte mult pe tehnologiile existente și emergente. Putem deja să vedem că industria s-a schimbat foarte mult, de la farmacii locale și magazine mari alimentare la piețe online.

Acum puteți comanda online produse alimentare zilnice, produse alimentare și bunuri de larg consum și le puteți obține acasă. În plus, comercianții cu amănuntul de comerț electronic experimentează cu vehicule autonome și drone pentru livrarea comenzilor.

Aceasta este doar perspectiva clientului. Tehnologiile emergente ajută, de asemenea, industria de retail să gestioneze lanțul de aprovizionare, depozitele, comenzile online, gateway-uri de plată securizate și multe altele. IoT este o altă tehnologie emergentă care va duce afacerea cu amănuntul la următorul nivel.

Continuați să citiți pentru a afla cum contribuie IoT la călătoria de transformare a industriei de retail.

Ce este IoT?

Internetul lucrurilor (IoT) este rețeaua de dispozitive inteligente, senzori ambientali și software pentru a oferi confort în viața de acasă sau la birou.

IoT include gadgeturi inteligente precum Google Home, Amazon Echo, lumini inteligente, termostate inteligente, electrocasnice inteligente etc. Se conectează la Wi-Fi de acasă și vorbesc între ei pentru a reduce risipa de energie și efortul uman manual în sarcinile banale.

Și, da, IoT vine în calitate și cantitate pentru aplicații industriale, cum ar fi producția, managementul depozitelor și industria de retail. Acesta este cunoscut sub numele de Internetul Industrial al Lucrurilor (IIoT).

IoT în retail implică atât IoT (la domiciliu) cât și IIoT. Adaugă valoare lanțului de vânzare cu amănuntul, de la producție până la casele consumatorilor și tot ce se află între ele.

Rolul IoT în industria de retail

Iată cum puteți utiliza IoT sau IIoT în industria de retail:

  • Dispozitivele inteligente de urmărire GPS, scanerele RFID, senzorii de mișcare și cloud computing pot ajuta marile lanțuri de retail și agențiile de distribuție să mute în siguranță produsele din punctul A în punctul B.
  • IoT poate ajuta magazinele de vânzare cu amănuntul și site-urile de comerț electronic să ofere oferte promoționale personalizate publicului țintă acasă sau în magazinul fizic.
  • IoT și IIoT în comerțul cu amănuntul pot colecta numeroase puncte de date despre clienți, angajați, furnizori și toate părțile interesate pentru a face lanțul de aprovizionare al retailului mai sigur.

Acestea sunt doar câteva dintre domeniile de bază ale IoT în industriile de retail. Puteți utiliza IoT în moduri creative în magazinul dvs. de vânzare cu amănuntul sau pe site-ul de comerț electronic. Ideea este de a câștiga un avantaj față de concurența dvs., oferind o călătorie ușoară a clienților, de la descoperirea produsului până la vânzări.

  4 Cel mai bun software de generare de subtitrări video cu suport în mai multe limbi

Cum transformă IoT în retail industria?

IoT în retail ajută companiile să înțeleagă cum cumpără clienții în magazinele online și offline. Unde merg majoritatea clienților? Cum comandă oaspeții restaurantului? Care sunt preferințele de check-in la hotel pentru oaspeți? La aceste întrebări importante de marketing se poate răspunde cu ușurință folosind datele de analiză IoT.

În calitate de proprietar de afaceri de vânzare cu amănuntul, nu mai trebuie să vă bazați pe agenții terțe pentru rapoartele privind tendințele pieței, care este posibil să nu se aplice afacerii dvs. Pe lângă experiența clienților și marketing, IoT poate transforma și întregul backend de retail, cum ar fi managementul personalului, consumabilele, comenzile, relația cu furnizorii, inventarul și securitatea afacerii.

Găsiți mai jos câteva exemple care explică modul în care IoT remodelează modul în care funcționează afacerile cu amănuntul în era digitală:

#1. IoT Wearables

Lanțurile de vânzare cu amănuntul, hoteluri, restaurante etc., pot oferi wearable inteligente clienților lor fideli și premium. Folosind datele colectate de pe astfel de dispozitive portabile, companiile de vânzare cu amănuntul se pot pregăti în avans pentru sosirea VIP-urilor și a clienților premium. Apoi, dispozitivele purtabile pot ghida clienții către rafturile potrivite pentru produse, astfel încât să poată colecta ceea ce au nevoie, să verifice digital și să economisească timp la cumpărături.

Dispozitivele purtabile pot ajuta, de asemenea, comercianții cu amănuntul să ofere puncte de fidelitate personalizate și reduceri clienților fideli și reveniți. Astfel, nu mai trebuie să afișeze oferte promoționale complexe în cadrul magazinului.

#2. Notificări privind timpul de așteptare în magazin

Diverse dispozitive inteligente din magazin, cum ar fi camerele inteligente, senzorii de mișcare și scanerele RFID, vor colecta în mod constant date din magazin despre vizitarea magazinului și timpul mediu de check-out al clienților.

În consecință, sistemul fie va afișa un timp estimat de așteptare în afara magazinului pe un ecran distal, fie va trimite notificări personalizate direct consumatorilor înregistrați.

#3. Îndrumări și promoții pentru produse digitale

Companiile de vânzare cu amănuntul pot crea cu ușurință un profil pentru fiecare client și îl pot ghida prin listele lor obișnuite de cumpărături. Clienții nu mai trebuie să se plimbe prin întregul magazin alimentar pentru a găsi ceea ce au nevoie.

Pentru a face acest lucru, magazinele de vânzare cu amănuntul pot folosi dispozitive și senzori Bluetooth Low Energy. Folosind astfel de dispozitive inteligente, companiile pot transmite îndrumări în magazine, oferte promoționale etc., către smartphone-urile cumpărătorilor.

#4. Notificări de livrare a produselor în timp real

Retailerii de comerț electronic și lanțurile fizice de vânzare cu amănuntul care oferă livrare la domiciliu au început să folosească diverse dispozitive IoT pentru a trimite mesaje precise și în timp real despre livrările de produse.

Scanerele RFID inteligente trimit datele despre produse către software-ul cloud atunci când articolul părăsește depozitul. Apoi, aplicația cloud folosește urmărirea GPS a vehiculului de livrare pentru a crea un timp de livrare estimat. De asemenea, ia în considerare viteza de expediere, condițiile de trafic, opriri etc.

#5. Alegerea lanțului de aprovizionare și a logisticii

Marile întreprinderi de vânzare cu amănuntul trebuie să aleagă inteligent furnizorii de logistică și aprovizionare pentru a economisi costurile lanțului de aprovizionare.

Ei pot folosi dispozitive IoT precum GPS, scanere RFID, senzori de mișcare și camere inteligente pentru a testa furnizorii înainte de a se înscrie la un furnizor de servicii de înaltă calitate la un preț accesibil.

  Cum să descărcați Master Royale pe iPhone

#6. Magazine digitale inovatoare

Unul dintre exemplele principale de magazine de vânzare cu amănuntul inovatoare bazate pe IoT sunt magazinele Amazon Go. La Amazon Go, clienții pot ridica ceea ce au nevoie și pot începe activitatea lor obișnuită. Nu este nevoie să stați la coadă și să plătiți pentru bunurile pe care le cumpără. Aplicația Amazon taxează automat clienții atunci când părăsesc magazinul.

Pentru o călătorie atât de convenabilă și automată de cumpărare a clienților, Amazon folosește tehnologii de ultimă generație, cum ar fi fuziunea senzorilor, viziunea computerizată, dispozitivele IoT, camerele inteligente, inteligența artificială și învățarea automată (ML).

Beneficiile IoT în retail

Găsiți mai jos beneficiile de care vă bucurați aducând magazinul dvs. fizic și online de vânzare cu amănuntul la îndemâna unei rețele IoT:

#1. Împuterniciți personalul din magazin

Diverse dispozitive și senzori IoT pot urmări clienții în magazine tot timpul. Dacă clienții nu găsesc ceea ce au nevoie, camerele și difuzoarele inteligente pot înțelege problema și o pot transmite personalului din magazin.

Angajatul magazinului poate aborda clienții și îi poate ghida către produsele pe care le caută.

#2. Reduceți deșeurile

Dispozitivele IoT pot ajuta proprietarii lanțurilor de retail să gestioneze eficient consumul de energie electrică și gaz. Termostatele inteligente, frigiderele, sistemele de iluminat etc., pot reduce automat consumul de energie atunci când un anumit magazin are mai puțin acces.

#3. Securitatea magazinului

Dispozitivele IoT bazate pe Bluetooth, urmărirea prin GPS, scanerele RFID etc., pot ajuta proprietarii de magazine să creeze o barieră virtuală în jurul magazinelor lor cu amănuntul. Camerele inteligente de securitate pot urmări în mod constant produsele de pe rafturi. Combinând toate aceste dispozitive inteligente IoT, magazinele cu amănuntul pot elimina practic riscul furtului din magazine.

#4. Plasarea produsului

Magazinele de vânzare cu amănuntul pot folosi senzori de mișcare și camere inteligente pentru a identifica zonele de magazine care au cel mai mult trafic sau sunt considerate a fi premium. Apoi, managerul magazinului poate plasa produse promovate în aceste locații premium pentru a câștiga mai bine plasarea produselor și comision de vânzări de la producători.

#5. Managementul și urmărirea magazinului de vânzare cu amănuntul

În cazul în care magazinul dvs. de vânzare cu amănuntul se confruntă cu un trafic intens, devine dificil să reaprovizionați raftul. Pe lângă asta, dacă nu știi care produs se epuizează pe raft, ar putea fi jenant.

Puteți primi ajutor de la dispozitive IoT, cum ar fi scanere RFID, camere inteligente, software de recunoaștere a obiectelor, senzori de greutate etc., pentru a crea rafturi inteligente. De îndată ce există o creștere a vânzărilor pentru câteva produse, backend-ul magazinului sau echipa de reaprovizionare primește notificări pentru a reaproviziona produsele vândute.

#6. Experiență omnicanal

Puteți crea o rețea IoT robustă în interiorul magazinului și să o integrați cu platformele dvs. de comerț electronic. Astfel, clienții care au experimentat deja cumpărături online la vitrinele dvs. online pot experimenta aceeași comoditate atunci când întregesc oricare dintre magazinele dvs. fizice. Puteți sincroniza cu ușurință promoțiile și reducerile online și în magazin.

Dezavantajele IoT în afaceri cu amănuntul

La fel ca beneficiile IoT în industria de retail, există unele provocări și probleme pe care trebuie să vă pregătiți să le faceți față în cazul în care mergeți pe calea de transformare a IoT pentru magazinele dvs. de retail online sau fizice. Aceste provocări sunt prezentate mai jos:

#1. Securitate

Cea mai evidentă provocare pentru IoT în retail este securitatea cibernetică. Dacă întreaga arhitectură IoT a afacerii cu amănuntul nu este criptată end-to-end, atunci există un risc uriaș de intruziune și atacuri ransomware.

  Dezactivați CSS pe AskReddit pentru a ocoli farsa cu numele de utilizator al robotului

De asemenea, companiile trebuie să auditeze în mod regulat dispozitivele IoT și rețelele de comunicații software pentru a preveni lacunele și vulnerabilitățile digitale.

#2. Hardware și software IoT

Există doar câțiva producători de hardware și software IoT precum Intel, Google, Cisco, Bosch, Siemens și alții. Acest lucru ar putea crea un monopol de piață pentru senzori inteligenti, dispozitive, chipset-uri, firmware și software.

În consecință, acești producători vor controla prețurile de pe piață și, dacă nu reduc prețul la un nivel rezonabil, va fi greu pentru micii comercianți cu amănuntul să cumpere aceste produse.

#3. Instruirea angajaților

Deoarece dispozitivele IoT și software-ul de control sunt tehnologii destul de noi, proprietarii de lanțuri de retail ar trebui să investească timp și bani pentru a-și pregăti forța de muncă existentă. Companiile de retail vor trebui, de asemenea, să angajeze experți în analiza datelor IoT pentru a extrage informații despre clienți din rețeaua lor IoT de retail.

#4. Riscuri pentru securitatea locului de muncă

IoT este un alt nume pentru automatizare. Întrucât întreprinderile vor avea nevoie de mai puțini lucrători umani în magazinele lor cu amănuntul, va exista o creștere a șomajului. Guvernele și corporațiile trebuie să planifice reabilitarea forței de muncă.

Viitorul IoT în retail

Internetul lucrurilor devine mai ieftin în fiecare zi. Clienții urbani adoptă dispozitive inteligente mai repede decât se așteptau experții atunci când IoT se afla la începuturile sale de dezvoltare. Este evident din diferitele tendințe și statistici actuale ale pieței, după cum se subliniază mai jos:

  • Grand View Research estimează că IoT în retail va deveni o industrie de aproximativ 161 de miliarde de dolari până în 2028, de la un venit de 31,99 de miliarde de dolari în 2020.
  • Segmentul de hardware IoT va câștiga veniturile maxime pentru IoT în retail, cu 60%, așa cum se aștepta în raportul de mai sus privind raportul IoT cu amănuntul.
  • Partea software pentru IoT în transformarea retailului va crește, de asemenea, rapid până la un venit brut de piață de 3,38 miliarde USD până în 2029, pe baza unui raport de la Maximize Market Research.
  • Experții sugerează că potențialul de câștig al gestionării dispozitivelor IoT va crește, de asemenea, la aproximativ 15,66 miliarde USD, de la 1,88 miliarde USD în 2022.

Statisticile de mai sus arată în mod clar o mare amploare de afaceri și carieră pentru IoT în retail în viitor. Pentru cei implicați în dezvoltarea de software, producția de hardware, managementul dispozitivelor IoT și întreținerea, este o piață sigură pentru investiții pe termen lung și pentru obținerea de venituri.

IoT în retail și realitatea augmentată va deveni următoarea iterație pentru transformarea industriei de retail. În funcție de activitățile clienților pe platformele online și offline, companiile de vânzare cu amănuntul pot oferi sugestii exacte de produse clienților care prețuiesc calitatea și timpul peste preț.

Nota autorului

La fel ca aplicațiile de cumpărături de pe smartphone-uri, plățile fără contact, scanerele RFID și localizarea prin GPS, IoT în retail este o altă tehnologie în tendințe. Toate rapoartele globale sugerează că sectorul va avea investiții uriașe în viitor.

Dacă sunteți proprietar de afaceri, căutați oportunități de transformare IoT pentru a vă face afacerea relevantă în ecosistemul digital de astăzi. Ești proaspăt absolvent? Căutați resurse de învățare IoT pentru a obține locuri de muncă interesante în sectorul de dezvoltare și întreținere IoT.

În cele din urmă, dacă sunteți un furnizor IoT, începeți să explorați noi clienți în sectorul de retail pentru a furniza hardware și software unor giganți de retail precum Walmart, Tesco, Costco Wholesale și așa mai departe.

Acum știți cum IoT în retail poate schimba industria de vânzare cu amănuntul de la achiziționarea de materii prime, descoperirea furnizorilor, securitatea magazinului și experiența clienților. Trebuie să adoptați IoT acum pentru a vă bucura de beneficiul primului mutator și cu siguranță înainte ca retailerii concurenți să intre în scenă.

Apoi, verificați platformele și instrumentele de internet al lucrurilor (IoT) open-source.