Cum se scrie un pitch pentru lift [+ 7 Examples]

Pitch-ul dumneavoastră vă ajută să vă împărtășiți rapid acreditările și experiența cu investitorii și angajatorii care vă pot investi în startup sau vă pot angaja.

Solicitanții de locuri de muncă, profesioniștii și antreprenorii folosesc discursuri pentru a-și prezenta abilitățile sau ideile de afaceri unui potențial angajator sau partener de afaceri. În ecosistemul de afaceri, declarațiile de lift sunt conținut extrem de eficient pentru a afecta rapid publicul.

Atunci când intri pe piața muncii sau îți construiești cariera profesională, trebuie să creezi mai multe pitch-uri pentru diferite situații. Cum creați declarații eficiente de lift – ați putea întreba? Continuați să citiți acest articol pentru a afla mai multe.

Ce este un pitch cu lift?

Un lift sau declarație este un scurt discurs care vă prezintă pentru a vă conecta cu cineva în spații precum lift, lounge, bufet de afaceri, pasarelă etc. Aici trebuie să prezentați câteva puncte cheie ale carierei tale profesionale sau ale ideii de proiect pentru a stârni interesul pentru Ascultătorul.

Profesioniștii precum agenții de marketing și antreprenorii îl numesc un elevator pitch sau un discurs, deoarece durează aproximativ 30 până la 60 de secunde pentru a-ți termina prezentarea. Până în acest moment, CEO-ul sau investitorul căruia îi explicați prezentarea ar trebui să ajungă la etajul dorit și să coboare din lift.

Trebuie să vă păstrați declarațiile de lift la îndemână la conferințele de afaceri unde există o mulțime de șanse de a întâlni investitori, potențiali angajatori, directori executivi de startup și chiar directori executivi de la companii multinaționale. Acesta va funcționa ca un început de conversație, iar ascultătorul vă poate cere o întâlnire ulterioară.

Când interacționați sau faceți conexiuni cu cineva din punct de vedere profesional, trebuie să utilizați discursul liftului în loc de salutările obișnuite și schimburile de cărți de vizită. Oferă ascultătorului un motiv pentru a stabili relația cu tine și a te ține în minte în cazul în care ar trebui să angajeze sau să investească în proiectul tău.

Profesioniștii de succes în afaceri vă sugerează să păstrați câteva discursuri la lift în minte ori de câte ori vizitați locuri în care vă puteți întâlni cu un VIP căruia sunteți dornic să discutați despre o cerere de muncă sau de investiție.

Lungimea unui pitch ideal pentru lift

Durata unui discurs eficient de lift ar trebui să se potrivească cu perioada oportunității de a vorbi cu o persoană de afaceri sau un investitor important. Deoarece lifturile de astăzi sunt mult mai rapide decât pe vremuri, declarația dvs. despre lift ar trebui să fie, de asemenea, concisă și scurtă.

Pitch-ul liftului poate fi între 30 de secunde și 60 de secunde. Cu toate acestea, conceptul modern de vorbire a liftului sugerează că aveți 118 de secunde pentru a o transmite atunci când ascultătorul merge la ultimul etaj de la nivelul solului.

  Extrageți fotografii HD dintr-un videoclip de pe iPhone

Indiferent dacă pitch-ul scurt durează 30 de secunde sau 118 secunde, succesul depinde de primele 8 secunde. Este atunci când trebuie să spui ceva care îl interesează pe ascultător.

Cu toate acestea, pe parcursul a 30 de secunde, 60 de secunde sau 118 de secunde, trebuie să oferiți următoarele într-un amestec echilibrat. Puteți reduce numărul de factori pentru pitch-uri mai scurte, dar toți aceștia ar trebui să existe:

  • Lucrurile bune și interesante despre marca, CV-ul, produsul sau ideea de proiect.
  • Oferiți câteva cifre cantitative despre așteptările de creștere.
  • Menționați numele companiei dvs., numele proiectului, numele mărcii etc., astfel încât ascultătorul să găsească discursul interesant.

Acum, haideți să discutăm despre cele mai bune practici în timp ce scrieți o prezentare.

Cum se scrie un pitch pentru lift

A scrie un discurs de lift este mai ușor decât crezi. Trebuie să urmați un șablon de conținut pe care trebuie să îl menționați. Odihna vă va veni automat dacă vă cunoașteți cu adevărat marca, compania, ideea de pornire sau produsul pe care îl vindeți.

Iată un șablon fără efort și ușor de înțeles pentru a scrie o declarație superbă de lift:

#1. Explicați-vă, compania sau marca

Denumiți proiectul, marca sau compania în introducere. Dacă ești în căutarea unui loc de muncă, poți menționa universitatea, specialitățile, abilitățile de monetizare, acreditările de rezolvare a problemelor etc.

#2. Descrieți funcția mărcii sau companiei dvs

Pentru companii, mărci sau idei de startup, explicați problema exactă sau problema de afaceri pe care doriți să o rezolvați. De asemenea, nu uitați să menționați cât de rentabile sunt serviciile dvs. față de concurenții dvs.

Dacă aveți nevoie să vă explicați funcționalitățile carierei, menționați rolurile existente, cum ar fi lucrul ca stagiar în marketing digital, SEO, manager de conținut, acum gestionarea unei echipe de creatori de conținut etc.

#3. Pune o întrebare sau o solicitare către rețea

Întrebați când puteți prezenta o demonstrație completă pe site-ul clientului pentru vânzarea de produse sau servicii. Alternativ, pentru aspirațiile de pornire, ați putea întreba dacă firma de capital de risc dorește să investească în ideea pe care o propuneți.

Puteți solicita un interviu pentru a vă demonstra acreditările și abilitățile în detaliu. Cel puțin, puteți solicita ascultătorului să se conecteze pe LinkedIn pentru rețele de afaceri.

De asemenea, includeți următoarele bune practici în declarația liftului în discursul dvs. scurt:

  • Limbajul persuasiv pentru a capta publicul
  • Menționați abilitățile evidențiate cât mai multe
  • Abilitățile și acreditările ar trebui să fie relevante pentru ascultător
  • Pitch-ul ar trebui să fie plin de cuvinte și expresii pozitive și active
  • Ar trebui să existe un scop sau un obiectiv
  • Dacă este posibil, cercetați contextul publicului

Acum că ați înțeles cele mai bune practici, să explorăm ceea ce trebuie să evitați în discursul dvs. de la lift.

Lucruri de evitat în Elevator Pitch

Puteți obține cu succes o investiție, puteți obține un interviu de angajare sau vă puteți dezvolta conexiunile de afaceri dacă omiteți următoarele din discursul dvs.:

  • Nu folosiți același discurs de lift pentru afaceri, medii de public și situații diferite.
  • Evitați să vă amintiți cuvintele exacte. Fiți creativ și înlocuiți cuvintele dacă nu vă amintiți instantaneu.
  • Nu includeți conținut sau expresii neclare, nefocalizate, irelevante în declarația dvs. de lift.
  • Nu vorbiți neobișnuit de repede. Dacă fereastra de oportunitate este scurtă, reduceți conținutul redundant.
  • Evitați să bombardați discursul și scăpați de scenă în timp ce deveniți nervos în fața unui VIP.
  Ghid complet și resurse de învățare

Să învățăm sfaturile pentru a oferi pitch-ul perfect pentru lift.

Sfaturi pentru furnizarea pitch-ului pentru lift

Declarația dvs. de lift va avea un impact asupra ascultătorului dacă urmați aceste sfaturi în timp ce o livrați:

  • Fii energic când vorbești.
  • Folosiți un ton persuasiv în timp ce vorbiți.
  • Limbajul corpului este cheia. Arătați politețe și respect și aplecați-vă ușor înainte.
  • Folosește-ți brațele pentru a afișa gesturi pozitive și nu le ține încrucișate.
  • Comportați-vă normal, mențineți contactul vizual și clipiți ca de obicei.
  • Mențineți o distanță profesională față de ascultător.
  • Repetați mult discursul de la lift, dar nu memorați pentru a-l rosti așa cum este.

În continuare, să ne uităm la câteva dintre exemplele de lifting pitch.

Exemple de pitch pentru lift

Găsiți mai jos câteva propuneri de lift din lumea reală care funcționează cu adevărat:

Platformă de acasă

Credit imagine: yesware

Această declarație de lift Airbnb este un exemplu perfect despre cum să prezentați idei inovatoare publicului. Oamenii au adesea îndoieli cu privire la ideile noi și nici măcar nu știu dacă au nevoie de ele.

Pentru ei, trebuie să creați o prezentare care va lega, în esență, oferta companiei dvs. cu jucătorii existenți de pe piață care oferă caracteristici populare.

În această prezentare, Airbnb s-a concentrat pe problemele cu care se confruntă călătorii cu privire la cheltuielile hoteliere și modul în care compania lor poate oferi o soluție rentabilă.

Spațiu de lucru în comun

Sursa: Yesware

În acest elevator pitch, WeWork a urmat șablonul simplu: arătând problema și oferind o soluție. Și-a evidențiat publicul țintă, a arătat problemele oamenilor și, în cele din urmă, și-a propus soluția.

Puteți, de asemenea, să creați o prezentare similară, care să arate cum afacerea dvs. va ajuta oamenii să economisească timp, bani sau mai mult. Folosirea numerelor în prezentarea dvs. vă va ajuta să vă ilustrați punctul de vedere.

Agenție imobiliară

Următorul exemplu este un pitch ideal pentru industria imobiliară:

„Cu fluctuațiile pieței, procesul de cumpărare a casei este o durere de cap.

Compania noastră îi ajută pe cei care cumpără pentru prima dată casele să-și obțină casa de vis, folosind o combinație de educație, consiliere financiară și instrumente proprietare. Aici, reprezentanții noștri se întâlnesc cu fiecare client pentru a-și rezolva întrebările.

În plus, împărtășim actualizări regulate cu privire la casele noi, modificările prețurilor și prețurile recente de vânzare, astfel încât să puteți avea o idee corectă despre tendințele pieței.

Peste 100 de cumpărători de locuințe pentru prima dată au luat decizia lor crucială cu ajutorul companiei noastre, iar și tu poți. Programează un apel astăzi pentru a afla mai multe.”

Acest discurs de lift a atins problema utilizatorului și sa concentrat în principal pe ofertele companiei. A devenit o prezentare captivantă, arătând toată valoarea pe care o adaugă vânătorii tale pentru o casă.

Dezvoltator de aplicații SaaS

Dacă dezvoltați software SaaS, următorul elevator pitch este un exemplu perfect pentru dvs.:

„Software-ul tău este prea grozav. Minunatul său este motivul pentru care utilizatorii noi nu pot vedea capacitățile sale imediat.

ShowUp este platforma de onboarding a utilizatorilor creată pentru platforme SaaS extraordinare precum a ta. Îți ajută utilizatorii să-și descopere funcționalitățile.

Capacitatea ShowUp de a prezice și de a preveni abandonul folosind analiza de implicare îl deosebește de celelalte soluții.

Nu lăsați curba de învățare să devină o curbă de agitare. Încearcă ShowUp acum.”

  Cum să ascundeți previzualizările mesajelor Slack pe ecranul de blocare

Această prezentare atrage atenția publicului țintă numindu-i minunate. Apoi, discută cum le va ajuta (companiile SaaS) cu caracteristicile sale. În cele din urmă, pitch-ul se termină cu un strop de frică și CTA.

Software de angajare sau HR

Iată un exemplu bun de prezentare pentru angajarea unui dezvoltator de aplicații:

„Angajarea este grea. Am făcut totul ușor.

WorkingPPL este un ATS revoluționar bazat pe cloud. Vă ajută să găsiți, să promovați și să angajați talentul de care organizația dvs. are nevoie pentru un succes asigurat.

Misiunea noastră este să ajutăm startup-urile să prospere și pot face asta folosind tehnologia noastră. Ne propunem să vă ajutăm să construiți echipe extraordinar de diverse și astfel să influențăm pozitiv oamenii din afaceri. Permiteți-ne să vă oferim cea mai eficientă forță de muncă în timp ce vă concentrați pe creștere.”

În această prezentare, accentul se pune pe modul în care companiile vor beneficia de utilizarea acestui software. În loc să-și descrie caracteristicile, încearcă să convingă publicul țintă cu modul în care îl va ajuta să se dezvolte.

Dentist

Dacă sunteți medic dentist sau profesionist medical, veți găsi acest argument util:

„Pentru multe persoane cu probleme dentare severe, călătoria la dentist este mai dureroasă decât problema în sine.

Dar nu la DentFriend. Este locul în care nimeni nu te va judeca, iar timpul de așteptare nu este niciodată mai mare de 15 minute. De asemenea, puteți alege muzica!

Cele peste 100 de evaluări și recenzii Google de cinci stele vă vor spune mai multe; cu toate acestea, chiar trebuie să experimentați DentFriend pentru a realiza cât de convenabilă sau, îndrăznim să spunem, de plăcută poate fi călătoria dumneavoastră la dentist.

Deci, permiteți-ne să vă programăm prima întâlnire astăzi.”

Acest elevator pitch descrie punctul de durere al clienților țintă și modul în care aceștia pot ajuta cu această problemă. De asemenea, prezintă caracteristicile unice ale clinicii și se termină cu un CTA. Include, de asemenea, dovada socială, menționând ratingul Google bun pe care îl are.

Terapeut personal

Consultați acest lift de pe un site web care oferă terapie mentală online:

„Help for You este o platformă online de terapie personală care oferă sesiuni de terapie prin chat live, audio și video. Acum, nu trebuie să întâlnești pe cineva personal pentru terapie sau să vorbești în fața unei camere dacă nu vrei.

Help for You este mai accesibil decât sesiunile în persoană și poate fi accesat de oriunde din întreaga lume. Organizația noastră vă evaluează nevoile și vă pune în legătură cu terapeutul dumneavoastră acreditat în 48 de ore.

Vizitați site-ul nostru web și alăturați-vă peste cinci milioane de oameni care au preluat controlul asupra sănătății lor mintale cu asistența unor profesioniști cu experiență.”

Acest pitch cu lift este totul despre ceea ce compania îți are de oferit. Caracteristicile au fost descrise frumos, iar la început, a existat o mică comparație cu sesiunile de terapie manuală.

Cuvinte finale

Locurile de lift sunt spărgătoare de gheață utile. Inițiază conversații. Prin urmare, declarațiile de lift trebuie să fie extrem de eficiente și ar trebui să existe un plus de valoare pentru timpul ascultătorului.

Articolul de mai sus v-a învățat elementele de bază ale discursului unui lift, cum ar fi definiția acestuia, lungimea, ce trebuie și nu faceți, cele mai bune practici, cum să scrieți unul etc. În plus, ați descoperit și câteva exemple remarcabile de declarații de lift.

După ce a ascultat o prezentare eficientă și de impact, CEO-ul sau capitalistul de risc vă poate cere să vă întâlniți cu ei pentru o discuție ulterioară despre postul sau proiectul de pornire.

Pentru o astfel de întâlnire, trebuie să realizați o prezentare de diapozitive cu planul, abilitățile, acreditările, experiențele dvs. etc. Puteți utiliza aceste instrumente de creare a prezentărilor pentru a crea prezentări extraordinare.