În aceste timpuri, când evitarea aglomerației a devenit o prioritate, toți căutăm să ne facem cumpărăturile în magazinele alimentare și alte locuri esențiale în momentele mai puțin aglomerate. Google Maps ne oferă o soluție ingenioasă: cu doar câteva atingeri pe ecran, putem afla cât de aglomerat este un magazin, un restaurant, un parc sau orice altă locație în timp real.
Aceste informații sunt accesibile atât pe site-ul Google Maps, în browserul preferat, cât și în aplicația mobilă Google Maps, disponibilă pentru iPhone, iPad și dispozitive Android. Pur și simplu căutați denumirea magazinului, restaurantului, afacerii sau a locului dorit – funcționează chiar și pentru parcuri.
Odată ce ați selectat locația, faceți clic sau atingeți numele acesteia pentru a vizualiza informații suplimentare. Căutați secțiunea “Ore populare”, unde veți găsi un grafic detaliat. Este posibil să fie nevoie să derulați în jos pentru a ajunge la el. Aici, veți observa o informație “Live”, care vă indică nivelul actual de aglomerație al locației respective.
Pentru a planifica mai bine vizitele viitoare, puteți, de asemenea, să apăsați pe denumirea zilei curente din săptămână și să alegeți o altă zi. Astfel, veți putea observa când anume este, de obicei, cea mai mare aglomerație în acel loc. Este mai aglomerat miercurea sau duminica? Este mai bine să mergeți dimineața devreme sau seara târziu? Graficul vă va oferi răspunsurile.
Este important de menționat că datele istorice nu mai sunt la fel de predictive ca în trecut, având în vedere schimbările în obiceiurile de cumpărături și orarele magazinelor. Cu toate acestea, informațiile Live sunt foarte utile – dacă se indică faptul că o locație este aglomerată în acel moment, puteți amâna vizita până când Google Maps indică un nivel de aglomerație mai redus.
Nu toate locațiile oferă aceste informații. Unele locuri care nu “primesc suficiente vizite” de la utilizatorii care au activat Istoricul locațiilor Google nu vor avea date disponibile, conform Google.
Cum funcționează?
Această funcție se bazează pe datele de localizare colectate de la utilizatorii care au ales să activeze Istoricul locațiilor Google pe dispozitivele lor. Pe baza acestor date, Google estimează nivelul de aglomerație dintr-o anumită locație, în timp real.
În plus, Google stochează datele istorice, realizând o medie pentru a vă arăta când un magazin este de obicei cel mai aglomerat, respectiv cel mai puțin aglomerat, în fiecare zi a săptămânii.