Instagram a investit eforturi considerabile în perfecționarea secțiunii sale de mesagerie. Deși inițial a fost cunoscută drept o platformă dedicată distribuirii fotografiilor, Instagram se transformă treptat într-un mediu de comunicare preferat pentru un număr tot mai mare de utilizatori. Nu putem nega faptul că mesageria reprezintă un aspect esențial al interacțiunii online, iar Instagram nu face excepție. Cea mai recentă funcție lansată de aplicație permite utilizatorilor să trimită mesaje vocale.
Mesaje Vocale pe Instagram
Pentru a beneficia de această opțiune, asigură-te că ai instalată pe dispozitivul tău cea mai recentă versiune a aplicației Instagram. Funcționalitatea este disponibilă atât pentru utilizatorii de iOS, cât și pentru cei de Android, și poate fi accesată exclusiv prin intermediul mesajelor directe.
Deschide aplicația Instagram și apasă pe pictograma avionului de hârtie, situată în colțul din dreapta sus. Vei fi redirecționat către ecranul de mesaje directe. Inițiază o conversație nouă sau selectează una existentă. În interiorul câmpului destinat introducerii textului, vei observa o pictogramă sub forma unui microfon. Apasă lung pe această pictogramă pentru a înregistra un mesaj audio. Odată ce eliberezi butonul, mesajul vocal va fi expediat.
Nu există limitări evidente cu privire la durata maximă a unui mesaj audio, nici nu există informații că mesajele expiră după o perioadă anumită. În prezent, această funcție este implementată într-un mod destul de simplist. Comparativ cu implementarea de pe Whatsapp, unde poți înregistra mesaje vocale fără a ține apăsat continuu butonul, experiența pe Instagram este ceva mai puțin intuitivă.
Instagram depune eforturi considerabile pentru a îmbunătăți dimensiunea socială a aplicației sale de ceva vreme. Adesea, preia funcții populare de la Snapchat, cu scopul de a aduce un plus de interactivitate platformei sale de bază, respectiv distribuirea de imagini și materiale video, dar în același timp introduce modalități noi și rapide de comunicare între oameni.
În luna octombrie, au fost introduse etichetele de nume, care sunt practic coduri QR ce facilitează adăugarea rapidă a altor utilizatori la lista de urmăritori. Este interesant că această funcție a fost lansată după introducerea apelurilor video. Instagram a permis apelurile video încă din luna iunie a aceluiași an, oferind inclusiv opțiunea de apeluri video de grup. Logic, introducerea mesajelor audio ar fi fost mai potrivită mai devreme, dar indiferent de ordine, aceasta se dovedește a fi o adăugire utilă.
Instagram este deținută de Facebook, iar compania se străduiește constant să domine piața aplicațiilor de partajare a fotografiilor și a mesageriei. Deținând atât Instagram, cât și Whatsapp, precum și platforma Facebook Messenger, este rezonabil să afirmăm că Facebook deține un monopol considerabil pe acest segment. În ultimul timp, Facebook s-a confruntat cu critici privind încălcarea încrederii utilizatorilor și o atitudine ambiguă în privința protecției datelor și a confidențialității. Dacă tot mai mulți utilizatori vor părăsi platforma din acest motiv, aceștia vor căuta alternative. Din acest punct de vedere, este un avantaj pentru Facebook faptul că deține deja cele mai populare opțiuni.