Cum să scrieți povești de utilizator în Jira

Crearea unei aplicații/software web înseamnă mai mult decât codificarea și punerea în funcțiune a aplicației.

Sunt diferiți pași implicați, cum ar fi înțelegerea necesității, proiectarea, testarea, rafinarea și lansarea finală a aplicației.

Unele dintre aplicațiile web pe care le vedem au fost oarecum complexe de înțeles în timpul procesului de dezvoltare. Din fericire, atunci când procese, idei sau concepte complexe sunt vizualizate, devine ușor să le digerați.

Poveștile utilizatorilor sunt un ingredient esențial în călătoria dezvoltării software, deoarece ajută la descrierea vizuală a caracteristicilor acestuia și la prioritizarea articolelor sau poveștilor care trebuie dezvoltate. Continuați să citiți pentru a înțelege cum să creați User Stories în Jira.

Ce este o poveste de utilizator

O poveste de utilizator poate fi descrisă ca o explicație generală a unei aplicații web/funcție software scrisă din perspectiva utilizatorului final. Este demn de remarcat faptul că User Stories nu sunt cerințe software. Cu toate acestea, astfel de povești sunt informale și sunt scrise pentru a ilustra modul în care astfel de caracteristici vor oferi valoare utilizatorilor finali.

Structura de bază a unei povești de utilizator

Poveștile utilizatorilor sunt liste de „to-do” care ajută la determinarea pașilor de urmat atunci când lucrați la un proiect. O poveste de utilizator ar trebui să surprindă „cine”, „ce” și „de ce” cerințelor unui produs. Astfel de povești sunt scurte, în care fiecare element conține 10-15 cuvinte. Acești pași vă vor ajuta să vă asigurați că produsul și procesul îndeplinesc cerințele dorite.

Potrivit lui Ron Jeffries, fiecare poveste de utilizator ar trebui să aibă cele 3C, care indică „Card, conversație și confirmare”. Să descriem acum 3C-urile de observat atunci când scriem User Stories în Jira.

  Un ghid introductiv pentru AWS DocumentDB

Card

Poveștile utilizatorilor au fost scrise inițial pe carduri fizice sau note Post-it. Acum avem carduri moderne pe care le putem personaliza cu ușurință atunci când scriem User Stories în Jira. Cu toate acestea, cardul va conține doar câteva informații despre cerință. Un card va avea suficiente informații pentru a vă ajuta să înțelegeți nevoia.

Cardul poate prezenta și detalii importante, cum ar fi prioritatea și costul asociat caracteristicii. Proprietarul de produs sau managerul de proiect va preda cartea de poveste dezvoltatorilor după ce toate detaliile au fost capturate.

Conversaţie

După ce cardul este folosit pentru a formula Povestea utilizatorului, urmează o conversație între părțile implicate. Cerința din povestea utilizatorului trebuie discutată și rafinată înainte de a fi comunicată dezvoltatorilor.

Colaborarea este, de asemenea, stimulată prin conversații între Product Owners, Scrum Masters, dezvoltatori și părțile interesate. Diverse părți interesate își împărtășesc gândurile și opiniile prin aceste conversații, din faza de planificare până la punctul în care Povestea utilizatorului este aleasă pentru implementare. Aceste conversații pot fi verbale și, uneori, au documente justificative.

Confirmare

Conversațiile pot dura zile sau chiar săptămâni. Cu toate acestea, poate exista un element de îndoială, așa că este nevoie de confirmare. Puteți adăuga câteva criterii care oferă o anumită măsură ca criteriu de acceptare. Aceste măsuri pot fi scrise ca liste de marcatori în cadrul poveștii.

Confirmarea vine sub forma unor teste de acceptare. Astfel de teste ar trebui să cuprindă cerințele esențiale și să vă ajute să testați produsul creat pentru a determina dacă îndeplinește standardele. Proprietarul produsului definește criteriile de acceptare. Pe de altă parte, dezvoltatorii au sarcina de a implementa criteriile de acceptare.

Scopul scrierii unei povești de utilizator

  • Ajută designerii, proprietarii de produse și dezvoltatorii să gândească având în vedere utilizatorii finali. Produsele moderne ar trebui să ia în considerare întotdeauna modul în care utilizatorii finali vor interacționa cu produsul. O poveste de utilizator este o abordare excelentă care evidențiază călătoria utilizatorilor finali atunci când proiectează și dezvoltă un produs.
  • Are un format simplu și flexibil. Poveștile utilizatorilor din Jira nu trebuie să fie complicate. Formatul simplu vă asigură că captați toate detaliile folosind cele mai puține cuvinte posibile. Nevoile se schimbă, de asemenea, pe măsură ce o aplicație de sistem/software crește, și de aceea o poveste de utilizator este flexibilă pentru a se adapta la astfel de schimbări.
  • Echipa vorbește aceeași limbă. O echipă de dezvoltare tipică poate avea un proprietar de produs, designeri și dezvoltatori. O poveste de utilizator este un instrument bun care se asigură că toată lumea din echipă înțelege nevoia și obiectivele finale.
  • Poveștile utilizatorilor permit colaborarea. Poveștile utilizatorilor definesc obiectivele finale. Echipa poate lucra împreună și decide cum să servească cel mai bine utilizatorul final și să atingă obiectivele stabilite.
  Remediați codul de eroare Xbox One 0X87E107DF

Cele mai bune practici pe care trebuie să le urmați în timp ce scrieți User Stories

#1. Utilizatorul ar trebui să fie clar definit

Lucrul ar trebui făcut numai dacă un utilizator este identificat. Utilizatorul care solicită această funcție poate fi un utilizator extern, un client sau managerul de produs. Utilizatorul poate fi uneori membru al dezvoltării după ce a remarcat o caracteristică la care ar trebui lucrată.

Utilizatorul este prezentat ca:

„Ca [Username]……”

De exemplu, „Ca chiriaș…….” sau „Ca proprietar….”

#2. Poveștile utilizatorilor trebuie să surprindă nevoia

Unele dintre întrebările care trebuie adresate sunt: ​​Utilizatorul dorește să partajeze o fotografie a produselor cu prietenii săi sau dorește să vadă un istoric al tuturor articolelor pe care le-a achiziționat în trecut? Astfel de întrebări vor ajuta echipa de produs să înțeleagă ce ar trebui să creeze.

O greșeală comună care apare în această etapă este prezentarea unei soluții. Cu toate acestea, o poveste de utilizator nu ar trebui să vină cu o soluție. În calitate de dezvoltator de produse, ar trebui să lucrați cu utilizatorii atunci când scrieți User Stories în Jira pentru a le captura cerințele, dar pentru a evita să sari la concluzii.

Nevoia este reprezentată ca: „Ca a [USER NAME]: Eu pot [ACHIEVE SOMETHING]….”

De exemplu, „Ca proprietar: pot vedea defalcarea colectării lunare a chiriei….”

#3. Ar trebui să existe o declarație de calificare

Puteți pur și simplu să prezentați afirmația de calificare cu o expresie precum „așa că”. O caracteristică nu este adăugată doar unei aplicații, dar acea caracteristică ar trebui să adauge valoare.

Puteți prezenta declarația de calificare ca;

„Ca [USERNAME] Eu pot [ACHIEVE SOMETHING]astfel încât [VALUE STATEMENT]…”

De exemplu;

„Ca proprietar: pot vedea defalcarea colectării lunare a chiriei, astfel încât să îmi pot planifica cheltuielile.”

Declarația de calificare justifică de ce echipa de produs ar trebui să lucreze la caracteristica propusă.

#4. O poveste de utilizator ar trebui să fie independentă

Fiecare User Story creată ar trebui să reprezinte un set independent și distinct de valori de afaceri. Astfel, ar trebui să existe o valoare incrementală atunci când dezvoltatorii implementează Povestea utilizatorului.

  Scanați și editați fotografiile imprimate în vrac pe iPhone folosind Pic Scanner

#5. Faceți povestea utilizatorului negociabilă

Scopul final al unei povești de utilizator poate fi descris clar. Cu toate acestea, procesul de realizare a obiectivelor stabilite ar trebui să fie negociabil. Povestea utilizatorului ar trebui să permită proprietarului produsului și echipei de dezvoltare să negocieze pentru a preveni constrângerile nerealiste asupra funcționalității sau caracteristicii.

#6. Ar trebui să fie simplu și mic

Ar trebui să vă reduceți Poveștile utilizatorilor din Jira dacă doriți să atingeți obiectivele în cadrul ciclului de sprint dat. Dacă aveți o poveste prea complexă, acesta este un indiciu că trebuie să o descompuneți în continuare.

Proces pas cu pas de creare a unei povești de utilizator în Jira

Jira este unul dintre cele mai bune instrumente de management de proiect din lumea modernă. Jira a fost folosit inițial pentru urmărirea erorilor și a problemelor, dar acum a evoluat într-un instrument agil de dezvoltare software complet pentru echipele de dezvoltare.

Funcționalitatea îngrijită a acestei aplicații și ușurința de integrare cu diverse aplicații sunt motive pentru care ar trebui să scrieți Povești utilizator în Jira. Urmați acești pași pentru a crea prima poveste de utilizator

#1. Conectați-vă la/creați-vă contul Jira

Dacă aveți deja un cont Jira, conectați-vă și treceți la pasul 2. Totuși, dacă nu aveți un cont Jira, vă puteți crea un cont Jira gratuit. Completați detaliile și urmați tutorialele pentru a vă configura primul proiect. Odată ce contul dvs. este gata, puteți trece la pasul 2.

#2. Creați o problemă

Problemele sunt folosite pentru a urmări lucrările individuale care trebuie finalizate. Faceți clic pe pictograma „Creați” din bara de navigare de sus a tabloului de bord Jira.

#3. Spuneți povestea dvs. de utilizator

Descrieți problema dvs. în secțiunea de descriere. Pentru acest exemplu, descrierea noastră este „Ca utilizator, aș dori să împărtășesc oferte importante, astfel încât prietenii/familia mea să poată beneficia”.

#4. Atașați fișierele asociate

Unele sarcini pot necesita fișiere. Cu toate acestea, povestea noastră de utilizator nu are o imagine, așa că vom sări peste acel pas.

#5. Adăugați o descriere

Această secțiune descrie caracteristica în detaliu. În cazul nostru, putem descrie platformele de social media unde produsele pot fi partajate.

#6. Atribuiți sarcina

Sarcina este atribuită automat creatorului poveștii. Cu toate acestea, puteți atribui problema unei alte persoane dacă lucrați ca o echipă.

#7. Setați prioritatea sarcinii

Când scrieți Poveștile utilizatorilor în Jira, puteți seta prioritatea ca cea mai mare, mai mare, scăzută sau cea mai mică. Am selectat „High” pentru funcția noastră de partajare pe rețelele sociale.

#8. Publicați povestea utilizatorului

Deoarece creați Povestea utilizatorului pentru prima dată, nu veți avea multe funcții. Puteți apăsa butonul „Creați”, iar povestea dvs. de utilizator va fi gata pentru vizualizare.

Încheierea

Scrierea poveștilor utilizatorilor în Jira nu trebuie să fie dificilă atunci când urmați pașii de mai sus. Jira are, de asemenea, ghiduri și tutoriale la care te poți referi oricând când te simți blocat.

Ați putea fi, de asemenea, interesat de acest Ghid pentru Metodologia Agilă.