La fel ca multe alte aplicații destinate sistemului Windows 10, Google Chrome efectuează anumite modificări în registrul sistemului odată cu instalarea sa. Aceste modificări sunt esențiale pentru funcționarea corectă a browserului. Chrome dispune de o funcție de resetare, menită să restabilească setările la valorile implicite, în situația în care apar probleme. Cu toate acestea, este important de menționat că resetarea nu remediază toate erorile. Unii utilizatori de Windows 10 se confruntă cu probleme de funcționare a browserului Chrome, cauzate de erori la nivelul registrului.
Dacă întâmpinați frecvent erori de tipul ERR_TIMED_OUT în Chrome, chiar dacă alte browsere funcționează corect, iată o posibilă soluție.
Probleme de Funcționare a Chrome
Înainte de a aplica această soluție specifică, este indicat să verificați dacă aceasta este relevantă pentru situația dumneavoastră. Deschideți Managerul de activități și accesați secțiunea Servicii. Sortați serviciile alfabetic, după nume, și căutați serviciul CryptSvc. Faceți clic dreapta pe acesta și selectați „Repornește” din meniul contextual. După repornire, verificați dacă Chrome funcționează corespunzător. Dacă problema este rezolvată, atunci această metodă ar putea corecta erorile Chrome pe termen lung.
Accesați editorul de registru Windows prin apăsarea combinației de taste Win+R. Se va deschide caseta de dialog Rulare. Introduceți „regedit” și apăsați Enter. Pentru a edita registrul, veți avea nevoie de privilegii de administrator.
Navigați la următoarea locație:
HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftSystemCertificatesRoot
Înainte de a efectua orice modificare, realizați o copie de rezervă a cheii Root. Apoi, faceți clic dreapta pe cheia ProtectedRoots și selectați Permisiuni din meniul contextual. În fereastra apărută, selectați utilizatorul dumneavoastră și bifați opțiunea „Control complet”. Faceți o altă copie de siguranță a cheii rădăcină.
Deschideți din nou Managerul de activități și opriți serviciul CryptSvc. Ulterior, ștergeți cheia rădăcină din următoarea locație:
HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftSystemCertificates
Reporniți sistemul Windows 10, iar problema dumneavoastră ar trebui să fie rezolvată. În cazul în care continuați să întâmpinați probleme cu Chrome, ar trebui să-l resetați. În primul rând, creați o copie de siguranță a folderului de profil Chrome. Pentru a reseta Chrome, deschideți browserul și dați clic pe butonul Mai multe opțiuni (trei puncte) din colțul din dreapta sus. Din meniu, selectați Setări. Derulați în partea de jos a paginii de setări și dați clic pe Avansat. Din nou, derulați până la capăt. Veți găsi o opțiune numită „Restabiliți setările la valorile implicite inițiale”.
Confirmați acțiunea de resetare a browserului Chrome. Rețineți că resetarea nu va șterge istoricul de navigare, marcajele sau parolele. Deoarece vă confruntați cu un Chrome defectuos, este recomandabil să realizați o copie de rezervă a dosarului de profil.
Această eroare este cunoscută de mult timp și a afectat utilizatorii Windows 10 versiunea 10.0.17134.376, fiind recunoscută pe forumurile de asistență Google.
Dacă primiți eroarea ERR_NAME_NOT_RESOLVED în Chrome, există o altă soluție disponibilă.