Cum să reduceți costurile și să vă maximizați afacerea

Există diverse motive pentru care organizațiile trec de la structurile on-premise tradiționale la calculul bazat pe cloud, inclusiv flexibilitatea, scalabilitatea, securitatea și rentabilitatea.

Deși costul potențialelor economii este unul dintre motivele semnificative ale acestei schimbări, majoritatea companiilor nu cunosc cheltuielile reale și costurile recurente care vin cu platforma cloud.

Managementul costurilor în cloud ajută companiile să obțină o înțelegere practică și precisă a cheltuielilor implicate, permițându-le să fie proactive și să ia decizii informate pentru a ține sub control costul cloud computing și a planifica bugetul.

Această secțiune va analiza aspectele importante ale managementului costurilor în cloud.

Ce este Cloud Cost Management și scopul său?

Cloud Cost Management, cunoscut și sub numele de managementul cheltuielilor în cloud sau optimizarea costurilor în cloud, este o metodă orientată spre proces de a vă controla cu succes cheltuielile în cloud pentru a reduce costurile, sporind în același timp rentabilitatea investiției.

Obiectivul principal al managementului costurilor în cloud este acela de a permite organizațiilor să funcționeze la performanță de vârf, ținând în același timp costurile sub control, descoperind resurse neutilizate sau subutilizate și luând decizii bine informate pentru a stimula creșterea afacerii.

Procesul de gestionare a costurilor cloud include urmărirea, cuantificarea și controlul cheltuielilor din cloud pentru a descoperi cele mai rentabile tehnici. Una dintre activitățile de bază implicate în gestionarea costurilor în cloud este gestionarea utilizării și a cheltuielilor diverselor componente cloud, cum ar fi servere, stocare, memorie, trafic de rețea și instanțe, printre altele.

Migrarea la infrastructura cloud transformă cheltuielile de capital în cheltuieli operaționale. Cu toate acestea, cheltuielile generale pentru serviciile cloud sunt mai mici decât cele ale infrastructurii moștenite, dar planificarea și managementul inadecvat pot depăși bugetul cloud al companiei peste estimare.

În lumea actuală bazată pe tehnologie, majoritatea companiilor au devenit native din cloud, ceea ce face esențială implementarea strategiilor de management al costurilor pentru a maximiza rentabilitatea investiției. Adoptarea tehnicilor de gestionare a costurilor în cloud va oferi o mai bună vizibilitate asupra mediului lor de cloud și îi va ajuta să ia decizii informate cu privire la cheltuielile în cloud.

Beneficiile Cloud Cost Management

O strategie de management al costurilor în cloud poate ajuta organizațiile să planifice și să gestioneze costurile în mod eficient. Organizațiile mari pot considera că este dificil să vadă cheltuieli din cauza procesului decizional descentralizat.

Pentru utilizatorii multi-cloud, gestionarea eficientă a costurilor multi-cloud este esențială pentru a lua în considerare costurile de la diverși furnizori de cloud public. Îmbunătățirea înțelegerii costurilor și utilizării permite companiilor să sporească responsabilitatea, performanța și eficiența tehnologiei cloud.

  12 cele mai bune cursuri și cărți online pentru a stăpâni CSS

Potrivit unui sondaj Gartner, „80% dintre companiile care nu își cunosc greșelile de adoptare a cloud-ului vor cheltui mai mult cu 20 până la 50%”.

Unele dintre beneficiile semnificative ale managementului costurilor cloud sunt următoarele:

  • Reducerea costurilor: poate ajuta companiile să economisească bani prin reducerea cheltuielilor excesive pentru resursele subutilizate sau inactive și acordarea accesului la reduceri bazate pe volum.
  • Predictibilitate: ajută întreprinderile să anticipeze și să prognozeze cerințele cloud, permițându-le să prevină creșteri neașteptate ale cheltuielilor. Acesta permite firmelor să disperseze resursele în infrastructură mai eficient și mai eficient, rezultând un management financiar mai bun și o stabilitate pe termen lung.
  • Utilizare eficientă: adoptarea managementului costurilor în cloud ajută companiile să-și optimizeze utilizarea resurselor pentru a minimiza risipa și pentru a crește productivitatea. Scalare automată și echilibrarea sarcinii pot fi folosite pentru a se asigura că resursele disponibile sunt utilizate în mod optim.
  • Îmbunătățirea performanței: dimensionarea corectă este foarte vitală în gestionarea costurilor în cloud. Supraprovizionarea și subprovizionarea afectează negativ performanța și măresc cheltuielile. Gestionarea costurilor în cloud asigură performanță fără costuri suplimentare.
  • Vizibilitate mai bună: oferă o vizibilitate mai detaliată asupra utilizării și arhitecturii cloud pentru cerințe eficiente de guvernanță și securitate.

Acestea sunt unele dintre cele mai proeminente beneficii ale managementului costurilor cloud.

Strategii de incorporat în gestionarea costurilor în cloud

Factorii care trebuie incluși în managementul costurilor cloud pot varia în funcție de dimensiunea și tipul de organizație.

Una dintre strategiile esențiale de implementat în întreaga organizație este dezvoltarea unei strategii cloud comune care să se alinieze cu obiectivele organizaționale generale. Acest ghid ar trebui să acopere bugetul cloud, obiective, beneficii, riscuri, criterii de adoptare etc.

Unii factori comuni care trebuie incluși în gestionarea costurilor în cloud sunt dimensionarea dreptului, scalarea automată, managementul puterii, eliminarea instanțelor neutilizate, obiectivele organizaționale etc.

Să mai vedem câțiva factori de încorporat în gestionarea costurilor în cloud:

  • Alegeți un furnizor de cloud potrivit, evaluând fezabilitatea tehnică și valoarea afacerii care poate varia între furnizori și regiuni.
  • Creați o echipă centralizată de guvernare a cloud-ului pentru a gestiona furnizorii de cloud, politicile și cele mai bune practici și pentru a le împărtăși echipelor și părților interesate implicate.
  • Asigurați-vă că echipele dvs. includ managementul costurilor de licențiere în agenda lor pentru a îndeplini obiectivele de afaceri și a reglementa cheltuielile necesare.
  • Automatizarea ar trebui implementată prin adoptarea standardelor, iar scalarea automată va ajuta la economisirea resurselor și a costurilor.
  • Pentru a atinge obiectivele de afaceri, permiteți echipelor să își gestioneze propriile cheltuieli pentru cloud și să promoveze o cultură conștientă de costuri. Acordarea responsabilității ajută la gestionarea riscurilor și încurajează raportarea.
  • Evaluarea regulată a costurilor cloud pentru a înțelege impactul acestora asupra rezultatelor de sus și de jos. Conectați costul cloud cu obiectivele de afaceri pentru a crea o cultură de optimizare a costurilor.
  • Identificați costurile nealocate în funcție de resursă și atribuiți-le centrelor de cost responsabile cu gestionarea cheltuielilor în cloud.
  • Alegeți dimensiunea adecvată a resursei în funcție de încărcarea necesară. Reevaluați utilizarea resurselor pentru a determina dacă o dimensiune mai mică și mai puțin costisitoare a volumului de lucru poate fi suficientă.
  • Evitați supraprovizionarea evaluând resursele reale necesare, luând în considerare atât încărcătura de mediu, cât și codul aplicației.
  Aflați Ingineria caracteristicilor pentru știința datelor și ML în 5 minute

Cum ajută managementul costurilor în cloud companiile să ia decizii mai bune?

O înțelegere inadecvată a cheltuielilor pentru cloud poate avea consecințe financiare grave, mai ales pe măsură ce costul serviciilor cloud crește. Eșecul de a gestiona în mod corespunzător cheltuielile în cloud poate duce la creșteri neașteptate ale cheltuielilor, plăți în exces pentru resurse în exces sau performanță insuficientă a cloud-ului.

În peisajul afacerilor de astăzi în evoluție rapidă, costurile cloud au devenit din ce în ce mai dinamice. Provocarea este amplificată de natura descentralizată a procesului decizional în organizațiile mai mari, ceea ce face dificilă obținerea unei vizibilități complete asupra cheltuielilor. Fără îndoială, capacitatea cloud computing-ului de a scala rapid este un punct forte semnificativ.

Din nefericire, poate duce la completarea serviciilor de către personalul IT fără a lua în considerare implicațiile costurilor. În acest context, implementarea unei strategii cuprinzătoare de management al costurilor în cloud a devenit esențială pentru supraviețuirea organizațiilor. Procedând astfel, companiile pot planifica în mod proactiv consumul și costurile, optimizând astfel resursele și maximizând profitabilitatea.

Pentru organizațiile care folosesc arhitecturi multi-cloud, gestionarea eficientă a costurilor la diverși furnizori publici de cloud este esențială. Cu informații corecte asupra costurilor și utilizării, companiile pot promova responsabilitatea în diferite departamente și unități de afaceri.

În plus, această abordare poate îmbunătăți performanța și eficiența generală a tehnologiei cloud, conducând la rezultate mai bune în afaceri și la avantaje competitive decisive.

Provocările managementului costurilor în cloud

Gestionarea costurilor în cloud ajută companiile să gestioneze și să înțeleagă costurile asociate cu cloud-ul. Scopul este de a optimiza utilizarea rentabilă, ceea ce este o provocare din cauza complexității infrastructurii cloud și a fluctuației prețurilor bazate pe utilizare. Monitorizarea și gestionarea adecvată sunt esențiale, dar complexe de realizat atunci când sunt utilizate distribuite.

Unele dintre principalele provocări ale Cloud Cost Management sunt:

  • Vizibilitate insuficientă: Vizualizarea și informațiile detaliate vor ajuta la depășirea provocărilor legate de vizibilitatea cheltuielilor cloud. Vizibilitatea inadecvată a cheltuielilor în cloud poate duce la costuri ascunse și neînțelegeri ale cheltuielilor. Utilizarea instrumentelor corecte de gestionare a cloudului poate ajuta la identificarea și eliminarea cheltuielilor ascunse asociate cu serviciile cloud și la optimizarea cheltuielilor cloud prin combinarea tuturor statisticilor privind utilizarea și costurile.
  • Previziuni bugetare inexacte: costurile cloud sunt imprevizibile, ceea ce face ca prognoza bugetară să fie dificilă. Numai predicțiile precise pot ajuta eforturile de gestionare a costurilor. Estimările nu sunt de încredere. Un instrument de management al costurilor în cloud poate oferi informații despre sănătatea resurselor și poate prezice utilizarea viitoare pe baza datelor istorice.
  • Descentralizare: Este una dintre provocările majore din cauza lipsei de centralizare a licențelor, autorității, luării deciziilor etc. Va împiedica obiectivele de implementare a costurilor cloud. Un obiectiv cloud comun în întreaga organizație care îndeplinește obiectivele pe termen lung poate depăși această provocare.
  • Complexitatea facturării: facturarea în cloud ar trebui să fie gestionată mai mult decât doar de echipa financiară, iar fiecare departament ar trebui să își înțeleagă costurile pentru a preveni problemele de facturare. Rambursările transparente sunt necesare, iar echipele de dezvoltare nu ar trebui să treacă cu vederea gestionarea costurilor cloud, acordând prioritate vitezei și eficienței.
  Cum să dezinstalați Chromium și să scăpați de el de pe computer

Pentru a depăși aceste provocări, o strategie de management al costurilor în cloud va ajuta la crearea unui cadru de bugetare.

Resurse de învățare

#1. Cartea electronică FinOps

Această carte electronică discută totul, de la FinOps la gestionarea și optimizarea dovedită a costurilor în cloud. Acesta analizează modul de aplicare a ideilor cheie FinOps pentru a obține informații despre diferite strategii de optimizare a costurilor în cloud.

Cartea vă va ajuta să construiți un plan de management financiar solid, să înțelegeți importanța optimizării imediate și să identificați posibilitățile de reducere a costurilor.

#2. Azure Cloud Financial Management

Cartea se concentrează pe modalități practice de gestionare și optimizare în cloud Azure. Cartea este un manual cuprinzător care acoperă monitorizarea bugetului, controlul costurilor și aplicarea conceptelor de optimizare, evitând în același timp soluțiile costisitoare.

De asemenea, acoperă cele mai bune practici de optimizare a costurilor și de gestionare financiară folosind Cloud Adoption de la Microsoft. De asemenea, discută mai multe abordări, resurse și practici pentru administrarea eficientă și optimizarea costurilor cheltuielilor legate de cloud.

#3. Reduceți costul cloud computing

Cartea este recomandată profesioniștilor din IT și finanțe care caută soluții eficiente de reducere a costurilor pentru serviciile cloud publice de la furnizori de top precum Amazon, Microsoft și Google, reducând în același timp orice risc pentru operațiunile lor de afaceri.

Acesta acoperă cele mai bune practici, trucuri inteligente, recomandări pentru optimizarea utilizării cloud, sugestii pentru planificarea eficientă a bugetului cloud și guvernare etc.

Cuvinte finale

Optimizarea costurilor cloud este procesul de maximizare a beneficiilor afacerii prin optimizarea costurilor cloud. În ciuda provocărilor asociate cu acesta, multe companii plănuiesc să-și optimizeze costurile cloud.

Pentru a optimiza costul cloud, există câteva bune practici pe care companiile le pot implementa în avantajul lor. Mai mult, este nevoie să treceți de la gestionarea generală a costurilor în cloud la una foarte particulară, în funcție de nevoile dumneavoastră specifice. De asemenea, este esențial să oferiți cele mai bune instrumente pentru echipele dvs. pentru a avea o perspectivă mai profundă asupra arhitecturii cloud pentru a optimiza costurile.

Discutați mai sus, factorii vă vor ajuta să începeți gestionarea costurilor în cloud cu succes și să atingeți obiectivul organizației dvs. legat de cloud computing.

Apoi, consultați soluțiile de optimizare a costurilor în cloud pentru AWS, Azure, GCP și multe altele.