Cum să protejați părți ale unui document Word de editare

Dacă colaborați la un document cu mai multe alte persoane, există întotdeauna șansa ca conținutul pe care ați vrut să rămâneți neatins să fie editat. Protejați-vă de erorile umane protejând anumite părți ale unui document Word împotriva modificărilor.

Protejarea conținutului specific dintr-un document Word

Așa că vă pregătiți să trimiteți documentul Word, dar doriți să vă asigurați că anumite părți ale documentului rămân neatinse. În loc să lăsați acest lucru pe seama încrederii, puteți profita de o funcție care vă permite să faceți anumite părți ale conținutului dvs. doar în citire, făcându-le needitabile.

Mai întâi, mergeți mai departe și deschideți documentul Word pentru a fi protejat și mergeți la fila „Revizuire”.

Apoi, faceți clic pe butonul „Restricționați editarea”.

Panoul „Restricționați editarea” va apărea în partea dreaptă a Word. Aici, bifați caseta de selectare „Permiteți doar acest tip de editare în document”.

Odată bifat, veți observa că meniul drop-down de dedesubt devine selectabil. Asigurați-vă că „Fără modificări (numai citire)” este selectat din meniu. Veți observa și o nouă opțiune „Excepții”, dar vom reveni la aceasta mai târziu.

Acum, va trebui să selectați părțile documentului pentru care doriți să fie permisă editarea. Orice părți pe care nu le selectați vor ajunge doar pentru citire. Continuați și selectați textul făcând clic și trăgând mouse-ul peste text. Dacă aveți conținut specific în două secțiuni separate pe care doriți să le păstrați deschise pentru editare, țineți apăsată tasta Ctrl în timp ce faceți clic și trageți pentru a le adăuga la selecția dvs.

  Ce este sistemul de securitate Ring și de ce aveți nevoie de el?

Odată ce textul este selectat, întoarceți-vă la panoul „Restricționați editarea” și bifați caseta de selectare „Toți” din secțiunea „Excepții”. Acest lucru permite tuturor celor care primesc documentul să editeze conținutul pe care l-ați selectat. Dacă vă aflați într-o rețea de companie și doriți să permiteți doar anumitor persoane să poată edita conținutul, selectați „Mai mulți utilizatori” și introduceți numele utilizatorilor (rețineți că acest lucru necesită acces la un director central de utilizatori din rețea).

În cele din urmă, în secțiunea „Începe aplicarea”, faceți clic pe „Da, începeți aplicarea protecției”.

Va apărea fereastra „Începeți aplicarea protecției”, care vă avertizează că documentul nu este criptat și, prin urmare, este susceptibil de utilizatori rău intenționați. Vi se va solicita să introduceți o parolă. Continuați și faceți acest lucru, apoi selectați „OK”. Dacă ați selectat anumite persoane pentru care să permiteți editarea, ați selecta în schimb opțiunea „Autentificare utilizator”.

Cuvântul evidențiază acum, precum și paranteze, textul selectat. Acesta este un identificator pentru utilizatori că acestea sunt secțiunile editabile.

În panoul din dreapta, veți observa și o nouă opțiune care vă permite să treceți de la secțiunea editabilă la secțiunea editabilă. Tot ce trebuie să faceți este să faceți clic pe „Găsiți următoarea regiune pe care o pot edita”.

Opțiunea „Afișează toate regiunile pe care le pot edita” indică secțiunile editabile, după cum sugerează și numele. Dacă doriți să eliminați elementele evidențiate din text, debifați caseta de lângă „Evidențiați regiunile pe care le pot edita”.

Pentru a elimina restricțiile de protecție a documentului, faceți clic pe „Opriți protecția” în partea de jos a panoului „Restricționați editarea”.

  7 motive pentru care ar trebui să cumpărați MacBook Air M2

Acum puteți trimite în siguranță documentul pentru colaborare, fără grija de a avea anumite părți editate care altfel ar trebui să rămână neatinse.