Cum să începeți propria afacere de consultanță pas cu pas

Companiile de consultanță oferă îndrumări valoroase altor companii și persoane pentru a-și rezolva problemele și pentru a le ajuta să atingă reperele personale și profesionale.

Astăzi, industria de consultanță este martora unui impuls rapid în ultimii câțiva ani pe tot globul.

Potrivit Statistaindustria globală de consultanță a fost estimată la 132 miliarde USD până în 2020. Numai în SUA, aproape 2 milioane de persoane lucrau în această industrie.

Există o mulțime de startup-uri, întreprinderi mici și chiar întreprinderi cărora le este dificil să gestioneze anumite domenii precum marketing, securitate, conformitate, operațiuni, finanțe etc.

În mod similar, studenții și alte persoane au nevoie de cineva care să-i ghideze în cariera și călătoriile lor personale. Asta poate face un consultant pentru tine.

Deci, dacă doriți să începeți propria afacere de consultanță, citiți acest articol.

Permiteți-mi să vă prezint conceptul de afacere de consultanță, tipurile sale și cum puteți începe o afacere de consultanță pe cont propriu.

Ce este o afacere de consultanță?

O afacere de consultanță este o firmă sau un furnizor de servicii profesionale care oferă îndrumări, soluții sau consiliere la nivel de expert într-un anumit domeniu întreprinderilor și persoanelor fizice pentru a le ajuta să-și atingă obiectivele personale și profesionale.

Acest tip de afacere poate fi un startup (cum ar fi GrowthGirls și Bain & Company), un IMM (cum ar fi PixelPlex și Webtronic Labs) sau o întreprindere (cum ar fi Deloitte și PwC).

Puteți începe o afacere de consultanță în diferite domenii, cum ar fi marketing, HR, operațiuni, finanțe, inginerie, asistență medicală, IT, juridic și așa mai departe. Puteți consulta mărcile în dezvoltarea de produse, îmbunătățirea operațională, practicile de resurse umane, strategia corporativă și marketing.

Indiferent dacă o afacere dorește să-și îmbunătățească performanța generală, să lanseze un produs, să gestioneze echipa sau mai mult, poate solicita ajutorul unui consultant.

Acest lucru ne aduce la această întrebare – cine este consultant?

Pe baza naturii și tipului unei afaceri, un consultant poate ajuta afacerea folosind diferite moduri. Ar putea fi obținerea unei imagini de ansamblu asupra companiei, analizarea departamentelor acesteia, descoperirea problemelor și cauzele fundamentale și crearea unei strategii pentru a rezolva aceste probleme.

De la creșterea numărului de vânzări până la reducerea costurilor și extinderea afacerii pe noi piețe, o afacere de consultanță vă poate ajuta la fiecare pas. Poate oferi perspective noi, opinii și soluții pentru a ajuta companiile să elimine obstacolele.

Tipuri de afaceri de consultanță

#1. Afaceri de consultanta IT

Cunoscută și sub denumirea de consultanță tehnologică, această afacere presupune a ajuta alte companii să evite neplăcerile tehnologiei și software-ului care pot afecta productivitatea. Dacă o companie se confruntă cu probleme conexe, puteți recomanda soluții pe care le poate implementa pentru a-și optimiza operațiunile și a reduce riscurile.

Exemple: Consultanții tehnologici pot fi consultanți în dezvoltare/întreținere software, consultanți tehnici de teren, hackeri etici, consultanți în securitate cibernetică etc.

Criterii/Experiență: Consultanții IT sau tehnologici trebuie să aibă un fundal educațional relevant și cunoștințe despre IT, tehnologii, amenințări emergente, software, hardware etc.

#2. Afaceri de consultanta financiara

Afacerea de consultanță financiară este una dintre cele mai căutate și benefice forme de afaceri de consultanță. În zilele noastre, toată lumea trebuie să-și gestioneze finanțele în mod eficient, dar nu știe de unde să înceapă sau ce este corect. Puteți ajuta companiile și persoanele fizice să facă alegeri financiare mai bune pentru a-și îmbunătăți marjele de profit și economiile minimizând în același timp cheltuielile nedorite.

  10 aplicații/instrumente pentru a vă testa noile căști

Exemple: Consultanta financiara poate lua forma consultanta economica, consultanta in strangere de fonduri, consultanta in investitii etc.

Criterii/Experiență: Nu oricine poate deveni consilier financiar. Acest domeniu necesită un fundal educațional relevant, cum ar fi o diplomă de master în finanțe, o licență CFA sau CA etc., care poate varia de la o țară la alta.

#3. Consultanță operațională în afaceri

Scopul acestei afaceri de consultanță este de a eficientiza eficiența operațională a unei companii astfel încât să poată atinge obiective pe termen lung și scurt. Pentru a îmbunătăți performanța operațională, puteți vizualiza operațiunile unei companii, puteți efectua cercetări și puteți propune strategii.

Exemple: consultanță în operațiuni HR, consultanță în producție, consultanță în implementare, consultanță în vânzări și marketing etc.

Criterii/Experiență: Persoanele cu studii relevante în afaceri, finanțe și economie sunt ideale pentru această afacere. De asemenea, puteți avea experiență în gestionarea operațiunilor mai multor companii sau în înființarea dvs. de companii.

#4. Consultanta in strategie de afaceri

Afacerile de consultanță strategică implică relația cu directorii și managerii superiori ai unei companii și ajutarea acestora să ia decizii mai bune.

Uneori, șefii de afaceri au nevoie de ajutorul cuiva pentru a-i ghida prin diferite aspecte ale afacerii care sunt esențiale pentru creșterea și susținerea lor pe piață. Aceste domenii ar putea fi finanțe, strategie de afaceri, legalități etc. Aici îi puteți ajuta cu expertiza și gândirea la nivel înalt.

Exemplu: Deoarece consultanța în strategie este o categorie largă, vă puteți stabili afacerea de consultanță în specialități precum consultanță în strategie financiară, consultanță în strategie de afaceri etc.

Criterii/Experiență: Acesta este un rol cu ​​mize mari, așa că acest tip de afacere necesită să angajați profesioniști care au o diplomă în MBA sau un fundal educațional relevant. În plus, trebuie să ai cel puțin 5 ani de experiență ca consultant de strategie.

#5. Afaceri de consultanta HR

În calitate de consultant de resurse umane (HR), puteți ajuta companiile și persoanele fizice să se ocupe de forța de muncă. Îi puteți îndruma cu privire la cum să angajeze talente bune, să le eficientizați integrarea și să-și îmbunătățească abilitățile prin formare. În plus, le puteți spune modalități eficiente de a crește productivitatea și satisfacția angajaților, astfel încât aceștia să devină mai loiali.

Exemple: în consultanța de resurse umane, vă puteți restrânge specialitatea și vă puteți ocupa de roluri precum consultant de recrutare, consultant de compensare etc.

Criterii/Experiență: În general, profesioniștii în resurse umane din multe țări obțin o diplomă de licență sau master în administrație (BBA sau MBA). Pentru anumite roluri, companiile angajează, de asemenea, consultanți în resurse umane fără pregătire relevantă, dacă au urmat cursuri și au obținut certificări în domeniul resurselor umane.

#6. Afaceri de consultanta in marketing

Afacerea de consultanță de marketing este o formă populară de afaceri în zilele noastre. Cu internetul accesibil în aproape fiecare colț al globului, marketingul a devenit mai ușor, indiferent dacă vizați un anumit grup de indivizi sau regiuni.

Ca consultanță de marketing, poți oferi o varietate de servicii sub formă de marketing organic sau plătit. Puteți ajuta mărcile să își crească vânzările și reputația cu strategiile dvs. Puteți produce conținut pentru ei, puteți difuza reclame pe diferite canale de social media și așa mai departe.

Exemple: consultanță în marketing de conținut, marketing prin e-mail, marketing cu influențe, consultant de marketing plătit etc.

Criterii/Experiență: Când angajați candidați pentru marketing, puteți căuta persoane cu o diplomă de licență în marketing sau cu experiență relevantă în acest domeniu. Deci, dacă aveți experiență de marketing cu înregistrări dovedite, puteți începe această afacere.

Întreprinderile mici și mijlocii au adesea nevoie de un consultant juridic pentru a se asigura că compania respectă legile în vigoare în regiunea în care își desfășoară activitatea. De asemenea, îi puteți ajuta să rămână legale atunci când se extind în alte regiuni sau își fac strategii noi.

Criterii/Experiență: În calitate de consultant juridic, trebuie să aveți o diplomă în drept al afacerilor. De asemenea, este de dorit să aveți experiență în consultanță juridică pentru a vă asigura că clienții dvs. respectă întotdeauna legile aplicabile. Pentru aceasta, trebuie să aveți, de asemenea, o cunoaștere mai profundă a legalității diferitelor regiuni și țări, o concentrare mai mare și capacități de cercetare pentru a oferi cea mai bună soluție.

  Cum să profitați la maximum de informații despre timp în Google Calendar

#8. Compliance Consulting Business

Acest lucru este similar cu consultanța juridică. Odată cu preocupările tot mai mari de confidențialitate a datelor la nivel mondial, fiecare companie de astăzi trebuie să respecte legile locale și federale. Îi va ajuta să evite penalizările și pierderea reputației. Aici intervin consultanții de conformitate pentru a salva afacerile.

Criterii/Experiență: Veți avea nevoie de o diplomă de licență în drept sau în administrarea afacerilor dacă doriți să faceți consultanță pentru conformitate. De asemenea, are nevoie de domenii conexe pentru a avea o cunoaștere absolută a legilor și reglementărilor din diferite țări și regiuni.

#9. Afaceri de consultanță în rețelele sociale

Social media marketing este o formă de marketing care valorifică puterea social media pentru a alimenta eforturile de marketing ale unei companii. Acesta își propune să mărească acoperirea unei companii prin crearea unui buzz pentru produsele sale pe diverse platforme de social media precum Instagram și Facebook (Meta), etc., pe care oamenii le folosesc acum intens.

Despre această afacere de consultanță vorbim separat pentru că este probabil una dintre cele mai eficiente și mai răspândite forme de marketing în prezent.

Criterii/Experiență: Experiența în acest domeniu este mai utilă decât o simplă diplomă. Trebuie să știi cum să folosești diferite platforme de social media în avantajul lor maxim și să creezi strategii pentru a ajuta mărcile să se dezvolte pe ele.

#10. Afaceri de consultanta in vanzari

În acest tip de afaceri de consultanță, vă puteți folosi abilitățile extraordinare de vânzări pentru a spori cifrele de vânzări și veniturile unei companii. Puteți analiza cifrele de vânzări, istoricul și alte aspecte ale afacerii care pot influența vânzările și pot ajuta la optimizarea eforturilor acestora cu strategiile dvs.

În afară de clienți, puteți face strategii pentru angajați. Puteți să sfătuiți companiile astfel încât să își poată împuternici echipa de vânzări, ascultându-le problemele, rezolvându-le, oferindu-le instrumente avansate pentru productivitate și recompensându-le pentru realizări.

Experiență: abilitățile, experiența și arta comunicării sunt mult mai presus de orice grad în domeniul vânzărilor. De asemenea, trebuie să aveți zel pentru a atinge obiectivele și să fiți proactiv în tratarea clienților.

În afară de cele de mai sus, există multe alte tipuri de afaceri de consultanță – consultanți de fitness și wellness, consultanți de sustenabilitate, consultanți de growth hacking, consultanți de carieră, consultanți de design, consultanți de dezvoltare de produse, consultanți de leadership, consultanți SEO, consultanți PR și multe altele.

Avantaje și dezavantaje ale afacerii de consultanță

Pro

  • Mai puține investiții: puteți începe o afacere de consultanță cu mai puține investiții. Cel mai bun lucru este că nici măcar nu trebuie să configurați neapărat o infrastructură dedicată.
  • Flexibilitate: Consultanța oferă flexibilitatea modului în care doriți să vă conduceți afacerea în ceea ce privește munca, locația, infrastructura, tipul de afacere cu care doriți să vă ocupați, cheltuieli etc.
  • Marje de profit mai mari: O afacere de consultanță poate genera marje de profit mai mari dacă vă investiți timpul și efortul în direcția corectă.
  • Usor scalabil: O afacere de consultanta este usor scalabila. Puteți lucra inițial ca consultant independent și apoi puteți angaja alți consultanți pe parcurs, pe măsură ce creșteți.
  • Autoritate și experiență: o afacere de consultanță vă va oferi multe oportunități de a cunoaște oameni noi și de a face afaceri cu aceștia. Cu cât lucrați la mai multe proiecte, cu atât veți câștiga mai multă experiență.

Contra

  • Fără beneficii: nu veți primi beneficii precum asigurările de sănătate și alte alocații precum angajații. Va trebui să aveți grijă de asigurări, planuri de pensii și alte scheme pentru a vă susține viața în viitor.
  • Muncă și venituri inconsecvente: numărul de proiecte la care veți lucra va fluctua, la fel și veniturile dvs.
  • Concurență ridicată: întreprinderile de consultanță au devenit extrem de competitive. Așadar, va trebui să ieși în evidență în mulțime din industria ta, oferind o muncă excepțională.
  • Managementul timpului: Inițial, vei fi cel care gestionează totul, găsește clienți, lucrează pentru ei, gestionează facturile, se ocupă de finanțe, rezolvă probleme, verifică performanța etc.
  Cum să activați noul design Reddit

Pași pentru a-ți lansa afacerea de consultanță

#1. Auto-evaluare

Pentru a începe propria afacere de consultanță, trebuie să vă accesați abilitățile, cunoștințele, punctele forte, ideile și multe altele. De asemenea, vă puteți îmbunătăți cunoștințele urmând cursuri de management și dobândind abilitățile și certificările necesare.

De exemplu, dacă aveți experiență sau cunoștințe în marketing, începeți o afacere de consultanță în marketing va fi bine.

În plus, pentru orice afacere de consultanță pe care o alegeți, există câteva abilități comune pe care trebuie să le aveți – abilități de comunicare, abilități de gestionare a clienților, abilități de gestionare a echipelor, idei de brainstorming, abilități de SEO și multe altele.

#2. Alegeți un model de afaceri

Modelul de afaceri este o parte esențială a oricărei afaceri. În timp ce alegeți un model de afaceri perfect, vă asigurați că aveți o înțelegere completă a piețelor emergente și a strategiilor pe care trebuie să le implementați.

Modelul dvs. de afaceri include un rezumat al misiunii și viziunii dvs., o prezentare generală a companiei dvs. de consultanță, o listă de industrii pe care le vizați, un plan pentru strategiile dvs. de marketing, echipa de care aveți nevoie și multe altele. În plus, vi se va cere să decideți dacă doriți să începeți singur, să vă înregistrați ca societate cu răspundere limitată (LLC) sau să mergeți cu o societate cu răspundere limitată.

#3. Cercetați amănunțit

Piața se schimbă în timp și, prin urmare, trebuie să cercetați eficient piața actuală pentru a vă începe afacerea de consultanță. De asemenea, vă ajută să înțelegeți cât de mult efort puteți depune pentru a atrage potențiali clienți.

În timp ce oferiți consultanță, trebuie să investigați unde se află problema, să efectuați cercetări, să înțelegeți așteptările clientului și să faceți un plan adecvat.

#4. Planificare financiara

Trebuie să vă planificați finanțele cu înțelepciune, de la investirea banilor până la atingerea obiectivelor monetare. Acest lucru vă va ajuta să gestionați riscurile viitoare, problemele datoriei, cheltuielile, economiile etc. În plus, vă permite să vizualizați situația financiară actuală și să prognozați finanțele viitoare.

Înainte de a începe afacerea dvs. de consultanță, trebuie să cunoașteți regulile și reglementările fiscale actuale din țara dvs. Depinde și de tipurile de afaceri pe care le alegeți. În plus, trebuie să verificați licențele de care aveți nevoie pentru a obține permisiunea de a deschide o afacere în mod legal într-o anumită regiune.

#6. Configurați SOP-uri

Înainte de a invita orice client, trebuie să configurați Standard Operating Procedures (SOP) și un model de preț, astfel încât clientul dvs. să știe dinainte ce puteți oferi la ce preț.

Dacă ați configurat corect POS-urile, clienții dvs. vor ști că urmați aceeași procedură pentru a oferi rezultate consistente.

#7. Obțineți o configurare Office

Aveți nevoie de un birou pentru a vă conduce afacerea – poate fi un birou de acasă pentru a vă conduce afacerea de la distanță sau într-o clădire dedicată. Pentru a face acest lucru, trebuie să estimați suprafața necesară în funcție de dimensiunea companiei dvs., să includeți unele facilități, să luați în considerare bugetul și structura biroului dumneavoastră este gata.

#8. Finanțare sigură

Ai nevoie de un plan de afaceri puternic, o imagine de ansamblu clară a ceea ce faci în afacerea ta, o analiză a concurenței actuale pe piață și multe altele. Dacă vă investiți fondurile folosind economiile personale, împrumuturile, cărțile de credit și obligațiunile fixe, trebuie să vă asigurați aceste fonduri cu abordarea corectă a obiectivelor dvs.

În plus, puteți strânge fonduri cerând oamenilor din întreaga lume să doneze sau să primească ajutor de la investitori, arătându-vă calea clară către succes.

#9. Dezvoltați identitatea mărcii

Dezvoltarea unei identități de brand este o abordare esențială pentru a atrage potențiali clienți. Pentru a dezvolta, aveți nevoie de diverse materiale de marketing, cum ar fi conturi de afaceri pe rețelele sociale, sigle de afaceri, site-uri web personale, promoții sau anunțuri și multe altele.

O identitate de marcă dă dovada existenței tale. Lasa o impresie excelenta clientilor pentru o lunga perioada de timp. Aceasta înseamnă că clienții tăi salvează o imagine a mărcii tale în cap și vor reveni când vor avea din nou nevoie de tine.

#10. Intensifice

Acum totul este setat, așa că ești gata să-ți pornești afacerea de consultanță. Apoi, lucrați la extinderea afacerii dvs. prin creșterea echipei, aducând clienți din întreaga lume și învățând pe parcurs. Concentrați-vă pe oferirea celor mai bune consultații și dezvoltați-vă în mod constant abilitățile pentru a continua să atrageți clienți potențiali.

Concluzie

Afacerea de consultanță crește rapid, iar întreprinderile, în special IMM-urile, au nevoie de sfaturi de specialitate într-un anumit domeniu pentru a obține mai mult succes. Dacă aveți experiență de consultanță sau calificări educaționale precum B.Tech, MBA etc., puteți începe o afacere de consultanță în acea nișă și puteți urma punctele pe care le-am spus mai sus pentru a crește.

În continuare, puteți citi și despre ratele dobânzilor la împrumuturile de afaceri.