Cum să folosiți cei 4 P ai marketingului pentru vânzări mai bune

Mixul de marketing oferă companiilor o modalitate excelentă de a-și îmbunătăți strategiile de marketing și vânzările, concentrându-se pe cei 4 P – produs, preț, promovare și loc.

Pentru a obține succes în competiția în creștere, afacerea dvs. trebuie să iasă în evidență în mulțime.

Și fără o strategie adecvată, totul va fi peste tot, fie că este vorba de produs, clienți, marketing sau vânzări.

Aici devine foarte importantă stăpânirea și implementarea strategiilor precum cei 4P sau mixul de marketing.

Nu numai că vă va crește vânzările și veniturile, dar vă va ajuta și să vă îmbunătățiți reputația pe piață.

În acest articol, voi discuta mixul de marketing, exemplele și modalitățile de implementare.

Să începem!

Înțelegerea mixului de marketing

„Marketing Mix” se referă la o idee sau un concept care implică diferite moduri, strategii și acțiuni pe care o companie le poate folosi pentru a-și promova produsele, serviciile și marca. Aceste concepte sunt numite și cei patru P-uri ai marketingului – produs, loc, preț și promovare. Mixul de marketing poate include și alte elemente precum oamenii și procesele.

Strategiile mixului de marketing ghidează inițiativele generale de marketing ale unei companii sau ale unui produs împreună cu poziționarea și succesul pe piață. Acesta arată modalitățile eficiente de marketing și publicitate pentru a atrage mai mulți clienți și a crește veniturile.

Deci, dacă doriți să dezvoltați un mix de marketing eficient, trebuie să vă înțelegeți clienții, concurența actuală, dinamica pieței și organizația dvs. Găsiți modalități de a inova, de a adăuga valoare și de a le prezenta clienților.

Un profesor de la Harvard, Neil Borden, a introdus ideea mixului de marketing și a popularizat-o prin articolul său publicat în 1964.

Pe măsură ce anii au trecut, alți experți proeminenți din industrie au perfecționat și dezvoltat ideile și au introdus „cei patru P ai marketingului”. Aceste concepte sunt încă relevante zeci de ani mai târziu, iar astăzi, companiile le folosesc pentru a-și promova serviciile și produsele, pentru a îmbunătăți adoptarea și pentru a depăși provocările de pe parcurs.

Cei patru P-uri ale marketingului

#1. Produs

Primul „P” din mixul de marketing înseamnă „produs”. Un produs poate fi un bun sau un serviciu într-o formă intangibilă sau tangibilă. O companie produce și/sau vinde produsul clienților vizați pe o piață vizată.

De obicei, un produs este conceput pentru a satisface cerințele și nevoile consumatorilor. Companiile creează un produs atunci când există o cerere existentă sau ca un experiment pentru a oferi o experiență proaspătă pentru consumator și pentru a genera cerere pentru acesta.

Deci, atunci când creați un produs, luați în considerare clienții țintă, precum și provocările, cerințele, preferințele, aprecierile și antipatiile acestora. Apoi, propuneți un produs unic, care să poată rezolva acele provocări, să le răspundă nevoilor și să adauge valoare vieții lor. Odată cu creșterea concurenței, oferă un produs pe care alți furnizori nu îl folosesc pentru a crește rata de adoptare și a-l face de succes.

De exemplu, laptopurile au fost create deoarece PC-ul rula într-un singur loc și configurarea era voluminoasă. Dar laptopurile pot fi transportate oriunde în geantă și folosite.

Apoi, planificați produsul, care poate fi un articol fizic sau bazat pe software sau un serviciu. De exemplu, dacă produceți și vindeți produse cosmetice, puteți crea un articol de machiaj, cum ar fi o gamă de rujuri sau un articol virtual, cum ar fi o aplicație online, pentru ca clienții să cumpere mai ușor de la dvs. Dacă sunteți o companie orientată spre servicii, puteți crea servicii pentru clienți precum curățenia casei.

  Cum se creează o chenar de pagină în Microsoft Word

Odată ce ați finalizat produsul, gândiți-vă la toate caracteristicile și capabilitățile pe care le va avea, împreună cu ambalarea, livrarea, distribuția etc., dacă este cazul. Adăugați funcții unice, dar valoroase, care vă pot distinge marca pe piață și pot atrage o bază mai largă de clienți.

#2. Preț

Al doilea element al mixului de marketing – prețul, se referă la costul produsului pe care l-ați fixat și pe care clientul îl va plăti pentru a-l cumpăra.

Prețul produselor depinde în mare măsură de cui vindeți produsul, adică de clienții țintă. Așadar, cercetează-le despre ele și află dacă gama de preț este potrivită pentru ei sau nu.

Atunci când stabiliți strategia de preț, trebuie să luați în considerare costul de producție, costul aprovizionării, prețul concurentului, reducerile și așa mai departe. Prețul trebuie să fie în așa fel încât clienții să plătească pentru produs de bunăvoie. Prin urmare, trebuie să fie în conformitate cu piața și economia zonei, astfel încât să puteți obține profit, păstrând în același timp clienții fericiți.

În plus, este esențial să vă gândiți la modul în care clientul vă va percepe marca. Vă puteți stabili ca un furnizor de produse sau servicii accesibil, dar de calitate, sau un brand de lux care vinde numai produse de ultimă generație.

Dacă doriți să vindeți numai produse de ultimă generație, produsul dvs. trebuie să justifice prețul și să permită un control strict al calității. Dacă setați prețul puțin mai sus, este posibil ca doar câțiva să-l cumpere. dacă setați prețul prea mic, oamenii s-ar putea îndoi de calitate, ceea ce poate afecta vânzările.

Pentru aceasta, efectuați cercetări amănunțite despre prețurile actuale de pe piață și ale concurentului. De asemenea, vă puteți oferi produsele și serviciile ca o ofertă unică sau pe bază de abonament. De exemplu, Netflix folosește un model bazat pe abonament cu multe niveluri de preț.

#3. Loc

Locul, în contextul mixului de marketing, se referă la locația în care îți vei vinde produsul. Acolo vei pune produsul la dispoziția clienților.

Locul ar putea fi într-un magazin fizic unde oamenii pot vizita fizic, interacționa cu produsul și îl pot cumpăra direct. Sau, ar putea fi un magazin online pe care oamenii îl pot accesa de pe computere, smartphone-uri etc. și să facă achiziția.

Nu orice locație este ideală pentru produsul dvs. Astfel, selectați locația potrivită pentru a comercializa produsul pentru a satisface nevoile și așteptările clienților.

Dacă vindeți dintr-un magazin fizic, locația contează. De exemplu, dacă sunteți o marcă de lux care vinde parfumuri de ultimă generație, nu puteți deschide priza într-un loc îndepărtat din interiorul unei clădiri dărăpănate. În schimb, deschide-ți magazinul într-un mall reputat sau într-o clădire independentă situată într-o zonă elegantă. Acest lucru nu numai că atrage clienții potriviți, dar face și locul mai accesibil și mai confortabil pentru ei.

În mod similar, dacă vă vindeți produsul online, expuneți-l pe platforme populare și de renume precum Sephora sau deschideți singur un magazin online și comercializați-l pentru a vă crește influența și a stabili autoritatea pe piață. De asemenea, le puteți face pe amândouă. Începeți prin a vă deschide site-ul și a vinde produse din acesta, faceți-vă produsele populare și apoi lansați-l pe o platformă online precum Amazon, eBay, Sephora etc.

Scopul afișării produsului în locul potrivit sau în media este de a fi în ochii clienților țintă, unde aceștia au șanse mai mari să iasă și să facă achiziții.

Deci, în funcție de tipul de produs pe care îl aveți, decideți dacă doriți să îl vindeți online sau offline și apoi alegeți un loc, o platformă sau un canal de distribuție potrivit pentru acesta.

Odată ce ați plasat produsul dvs., este timpul să-l comercializați și să îl promovați pe diverse canale. Acesta este ceea ce vom discuta în continuare.

#4. Promovare

Promovarea se referă la publicitate, media și relații publice pentru a introduce un produs. Acesta își propune să facă publicul țintă sau clienții conștienți de produs și de ce trebuie să-l cumpere sau să ia în considerare utilizarea acestuia.

  Cum să remediați aplicația Meteo care nu se actualizează pe iPhone

De exemplu, dacă sunteți o companie producătoare de lungmetraje, este posibil să doriți să organizați diverse evenimente promoționale în diferite locuri din regiunea în care lansați filmul. Acest lucru vă va ajuta să obțineți o acoperire mediatică și să creați un zgomot în jurul filmului.

În cele din urmă, filmul tău va deveni discuția în oraș înainte de a fi lansat în cinematografe. Ca urmare, mai multe persoane vor fi încurajate să cumpere bilete.

Promovarea necesită o strategie solidă. Deci, discutați cu echipa dvs. despre diverse aspecte ale afacerii dvs., ale produsului, ale clienților, bugetul așteptat, veniturile și multe altele. Creați strategii pentru mesajele și conștientizarea mărcii, generarea de clienți potențiali etc.

Deci, atunci când vă încadrați strategia de promovare, luați în considerare publicul țintă și regiunea în care veți vinde produsul în primul rând. Indiferent dacă produsul tău este disponibil online sau offline, nu uita să-l promovezi pe diverse platforme, atât offline, cât și online.

Puteți lansa fluturași, broșuri, panouri publicitare etc., astfel încât oamenii să vă observe sau să pună reclame la televizor și pe rețelele de socializare, cum ar fi Facebook, Instagram, etc. Puteți, de asemenea, să vă folosiți contul LinkedIn și să vă promovați produsul acolo, astfel încât urmăritorii dvs. să poată fi conștient de asta.

În plus, promovarea necesită să creați un mesaj solid al mărcii, care să rezoneze cu publicul dvs. și să-l comunicați eficient cu ei. De asemenea, determinați metodele de publicitate adecvate pe care publicul le consideră cele mai convingătoare. În plus, găsiți cel mai bun moment în care puteți ajunge la clienți și evitați să-i enervezi.

Alte mixuri de marketing

În afară de cei cinci P, există și alte mixuri de marketing disponibile în marketingul modern. Acestea sunt cele șapte P, cinci P și cinci C, care reflectă unele caracteristici ale celor patru P inițiale, dar anumite elemente unice care fac diferența în strategiile de marketing.

Cei cinci Ps

Oamenii, produsul, prețul, promoția și locul sunt cei cinci P. De fapt, multe companii și agenți de marketing preferă acum să folosească cei cinci P, deoarece se concentrează pe experiențele și așteptările „oamenilor” în elaborarea strategiilor de marketing.

Aici, oamenii pot fi clienți, vânzători, angajați și alte părți implicate în afacere. Acest mix de marketing își propune să sporească satisfacția și loialitatea oamenilor față de marca, produsul și serviciul dvs.

Cei șapte Ps

Oamenii, produsele, prețul, promovarea, locul, dovezile fizice și procesele alcătuiesc cei șapte P. Împreună cu cei 4P, include „oameni”, „dovezi fizice” și „procese”.

Sursă: Informații inteligente

Aici, „dovezi fizice” se referă la dovada la care clienții sau publicul țintă trebuie să fie martori pentru a deveni clienți. Dovezile pot fi stocate sau afișate pe site-ul web pentru a ajuta publicul să înțeleagă produsul și să folosească produsul sau serviciul.

„Procesele” din acest mix de marketing implică anumite metode care definesc un produs și experiențele clienților.

Cele Cinci C

Compania, clientul, clima, concurența și colaboratorii sunt cei cinci C.

  • „Client” este pur și simplu publicul țintă și experiențele acestora.
  • „Companie” este locația unei companii împreună cu resursele sale de marketing disponibile.
  • „Clima” este în contextul aspectelor economice, sociale și politice care înconjoară piața.
  • „Concurența” se referă la cât de multă concurență există pe piață pentru companie cu alte companii și produse similare.
  • „Colaboratorii” sunt persoane din afara companiei dvs. care pot colabora cu dvs.

Studii de caz de mix de marketing

#1. Coca cola

Pizza cu Coca-Cola este potrivirea perfectă, nu-i așa? Fie că ești fericit sau trist, această combinație nu poate merge niciodată prost, cel puțin pentru mine 🙂

Sursă: Compania Coca-Cola

Această companie de sifon carbogazos de renume mondial pretinde că vinde 2,2 miliarde de porții o zi. Când a fost lansat pentru prima dată în 1886, a servit doar 9 băuturi pe zi. Să înțelegem mixul său de marketing.

  • Produs: Bautura carbogazoasa pe care oamenii o pot consuma direct sau in timpul meselor. Produsul are un gust unic și poate completa o varietate de mâncăruri, fie că este vorba de pizza, burgeri sau bucătăria indiană picantă.
  • Preț: Cola-Cola are un preț rezonabil care este ușor accesibil pentru majoritatea oamenilor din lume.
  • Locul: Băutura este disponibilă în întreaga lume chiar și în locații îndepărtate. Oamenii pot lua o sticlă din magazinele fizice, automatele, magazinele alimentare, magazinele universale și magazinele online. Compania se concentrează pe o mai mare accesibilitate pentru a crește vânzările.
  • Promovare: Consumatorul țintă al Coca-Cola este toată lumea, de la copii până la adulți și vârstnici. Așadar, efectuează promoții largi în fiecare regiune prin mai multe canale de marketing, cum ar fi panouri publicitare, reclame la televizor, plasare de produse în filme, rețele sociale etc.
  Cum se instalează placa grafică (GPU) pe computer

#2. Nike

Nike este una dintre cele mai de succes organizații din lume, ale cărei produse sunt iubite de oameni de pe tot globul, inclusiv de celebrități.

Sursă: Nike

Această companie multinațională americană are o valoare a mărcii de peste 30 de miliarde USD și a generat mai mult de Venituri de 50 de miliarde de dolari in ultimul exercitiu financiar. Să-i revizuim mixul de marketing.

  • Produs: produce, proiectează și vinde pantofi, accesorii, îmbrăcăminte și echipamente sportive minunate.
  • Preț: sistemul de prețuri Nike este premium și bazat pe valoare.
  • Locul: Oamenii pot cumpăra produsele Nike de la punctele de vânzare cu amănuntul ale mărcii, de la comercianții cu amănuntul terți și din magazinul online oficial.
  • Promovare: Sloganul Nike este „Just Do It”, încurajând oamenii să facă ceea ce ar trebui să facă și să obțină succes. Promovează produsele prin reclame TV, filme, reclame pe rețelele sociale, sponsorizări etc.

Cum să implementați mixul de marketing în strategia dvs. de marketing

Înțelegeți produsul dvs

Înainte de a face orice strategie de marketing, fă-ți timp pentru a-ți înțelege produsul pe dinafară. Trebuie să știi complet ce vinzi înainte de a-l pune la dispoziția clienților pentru a le câștiga încrederea și a oferi experiențe personalizate.

În acest moment, determinați ce problemă rezolvă produsul sau serviciul dvs. și cui este destinat. În plus, cercetați cum arată dimensiunea pieței pentru produs. Are o caracteristică unică, valoroasă sau USP pe care alții nu o oferă?

Odată ce ai aceste răspunsuri, continuă. Dacă nu puteți răspunde la niciuna dintre acestea, îmbunătățiți-vă produsul lucrând la acel punct.

Setați prețuri adecvate

Stabiliți un punct de preț optim analizând prețurile pieței, prețurile concurenților și costurile de producție și distribuție. De asemenea, trebuie să depindă de tipul de produs pe care îl oferiți (cum ar fi de lux sau accesibil), de clienții țintă și de economia regiunii.

Determinați locul potrivit pentru a vinde

Pe baza tipului de produs și a accesibilității publicului țintă, alegeți locurile potrivite pentru a vinde. Poate fi online, offline sau ambele. Scopul este de a ține cont de accesibilitate, astfel încât clienții să poată găsi convenabil să facă cumpărături din locul lor preferat.

Creați strategii promoționale eficiente

Creați mesaje unice și convingătoare pentru clienții dvs., astfel încât aceștia să se simtă împuterniciți și încurajați să cumpere de la dvs. Oferă-le motive să prefere produsele tale în detrimentul altora, fie că este vorba de calitate, cantitate, reduceri sau un amestec de toate în proporția potrivită.

În plus, promovați-vă produsele acolo unde consumatorii țintă se întâlnesc în cea mai mare parte. Ar putea fi rețelele de socializare, panouri publicitare în locații populare, reclame TV etc. Cel mai important, fiți consecvenți peste tot, arătând aceleași valori, mesaje și oferte pentru a câștiga încrederea în masă.

Evaluați și îmbunătățiți

Chiar dacă strategiile de marketing vă oferă rezultate bune, continuați să vă evaluați din când în când strategiile și să le îmbunătățiți. Acest lucru vă va ajuta să rămâneți relevant pe piață cu schimbări și să înregistrați o creștere. De asemenea, puteți colabora cu colaboratori externi pentru a obține percepții unice.

Concluzie

Implementarea mixului de marketing sau a 4Ps vă poate ajuta să vă ridicați afacerea în ceea ce privește veniturile, reputația și succesul general.

Sper că acum aveți o idee despre mixul de marketing, beneficiile acestuia și cum să îl implementați în afacerea dvs.

În continuare, puteți citi și despre marketingul inbound și marketingul declanșator.