Cum să EQ Synths în proiectele dvs. audio

Sintetizatoarele sunt printre cele mai utile și versatile instrumente muzicale prezente în tot felul de genuri și proiecte audio. De la linii de bas de neuitat la tonuri aerisite asemănătoare clopoțelului, utilizarea eficientă a sintetizatoarelor poate transforma o muncă creativă bună într-una grozavă.

Acest lucru face ca aplicarea editărilor EQ la diferitele părți ale sintetizatorului să fie o sarcină crucială. Deși ar trebui să judeci întotdeauna piesele de sinteză de la caz la caz, vom trece peste câteva practici EQ utile de luat în considerare și zone problematice la care trebuie să fii atent.

De ce ar trebui să vă egalizați sintezatoarele

Majoritatea sintetizatoarelor vin cu filtre încorporate care le modifică tonul fundamental. Utilizarea optimă a acestor filtre poate preveni sau reduce necesitatea editărilor EQ pe sintetizatorul dvs. Cu toate acestea, EQ-urile sunt adesea folosite pentru a rezolva trei probleme comune: mascarea frecvenței, rezonanțe dure și dezechilibre tonale.

Vom analiza mai târziu remedieri pentru aceste probleme, dar mai întâi luați în considerare cum să folosiți EQ-urile, filtrele și filtrele dacă aveți nevoie de o actualizare.

Deși EQ-urile sunt unul dintre cele mai bune instrumente pentru a vă rafina sunetul sintetizatorului și pentru a adăuga claritate mixului dvs., ele nu sunt singurul instrument care face acest lucru. Amintiți-vă că editările de panoramă ar putea rezolva problemele de mascare a frecvenței mai eficient decât editările EQ. De asemenea, ajustarea faderelor de volum ar putea îmbunătăți dramatic modul în care sintetizatorul se află în mix.

Odată ce ești sigur că ai făcut tot ce ai putut cu aceste alte instrumente, editările tale EQ pot fi mai precise. Acest lucru va duce inevitabil la rezultate de calitate superioară. Dacă doriți să vă actualizați sunetul sintetizatorului, verificați cele mai bune sintetizatoare VST gratuite și plătite disponibile pe piață.

  Pipeline ca cod explicat în cel mai simplu mod posibil

EQ subtractiv

Ai putea crede că amplificarea a ceea ce sună bine în sintetizatorul tău oferă un sunet mai bun. Aici, urechile tale te pot păcăli, deoarece echivalează mai tare cu mai bun. Cu toate acestea, profesioniștii din industrie acordă prioritate tăierii sau EQ-ului subtractiv, pentru a sculpta cel mai bun sunet posibil al unui instrument dat.

Să acoperim câteva dintre cele mai bune practici de EQ subtractiv pe care veți dori să le încercați pe sintetizatoarele dvs.

Filtru de trecere înaltă

Aproape toate instrumentele beneficiază de aplicarea unui filtru trece-înalt (low-cut) pentru a elimina frecvențele joase inutile. Activați filtrul de trecere înaltă (HPF) și mutați-l în sus chiar înainte de tonul fundamental al sintetizatorului. Faceți acest lucru prin mișcarea HPF în sus până când acesta afectează în mod vizibil tonul sintetizatorului. Apoi, retrageți puțin.

Pentru liniile de sintetizator de bas, frecvența de tăiere HPF ideală poate fi de aproximativ 40 Hz sau mai mică. Acest lucru ar trebui să elimine orice surplus de frecvențe sub-bas. Sintetizatoarele de plumb și sintetizatoarele cu pistă mai mare sau de fundal beneficiază adesea de un HPF la aproximativ 100 Hz. Acest lucru va evita orice acumulare nedorită de frecvență joasă în mixul dvs. Ca întotdeauna, cântă după ureche.

Îndepărtați noroiul

Părțile de sinteză ale căror tonuri fundamentale sunt în jur de 200-500 Hz pot beneficia de un filtru parametric (clopot) tăiat pentru a îndepărta noroiul. Noroiul sau noroiul se referă la o lipsă de claritate care apare din cauza prezenței prea mari între aproximativ 200-550 Hz. Acest lucru se întâmplă frecvent, deoarece multe instrumente emit un ton fundamental în acest interval și îl aglomera.

Puteți încerca, de asemenea, să tăiați alte instrumente din această gamă, cum ar fi chitarele dvs., dacă doriți ca partea dvs. de sintetizator să iasă în evidență. Dacă sunteți interesat să vă îmbunătățiți sunetul chitarei, uitați-vă la cum să vă egalizați chitara.

  Remediați eroarea 98 Terminare SMS refuzată

Eliminați rezonanțe dure

Frecvențele exacte care provoacă rezonanțe de apel nedorite vor varia de la sintetizator la sintetizator. Pentru a identifica rezonanțe dure, configurați un filtru clopot cu un Q foarte îngust și un câștig intens. Apoi aplicați o baleiaj de filtru (măturați filtrul orizontal pe spectrul de frecvență).

În funcție de partea ta de sinteză, s-ar putea să găsești rezonanțe de apel în gama joasă, medie sau înaltă. Aplicați o tăietură chirurgicală după ce ați identificat frecvențele problematice.

Alternativ, puteți utiliza un EQ dinamic pentru a tăia rezonanțe dure numai atunci când sună. O altă opțiune este să automatizați filtrul EQ pentru a funcționa numai în anumite momente. Avantajul acestor două metode este că editările dvs. de EQ sunt mai concentrate și nu afectează continuu întreaga pistă de sintetizat.

Pentru mai multe informații, consultați diferitele tipuri de EQ-uri și cum să utilizați automatizarea în DAW.

Filtru trece-jos

Pentru a elimina frecvențele înalte inutile din sintetizatorul dvs. de bas, încercați să plasați un filtru trece-jos (LPF) în jurul valorii de 9 kHz. Acest lucru va diminua duritatea sonică care se poate acumula în intervalul de frecvență superioară.

Încercați să faceți același lucru cu piesele de sintetizat principal în jur de 13 kHz. Aveți grijă să nu exagerați, deoarece puteți aspira tot aerul din sunetul sintetizatorului. Un alt beneficiu al plasării unui LPF în această regiune este că ajută la evitarea ciocnirilor între sintetizatorul tău și orice pălărie înaltă.

Cu linii de sinteză ambientală, experimentați cu un LPF pentru a vedea dacă puteți înăspri sunetul. În unele cazuri, s-ar putea să vă fie mai bine fără el.

Faceți spațiu pentru tobă

Una dintre cele mai frecvente probleme de mascare a frecvenței apare între părțile sintetizatorului de bas și tobă. Adesea, toba ta va fi înecată de sintetizatorul tău de bas sau invers, dacă este lăsată neatinsă.

Aici puteți încerca să tăiați sintetizatorul de bas în jurul tonului fundamental al tobei pentru a le permite să coexiste în zone de frecvență similare. De asemenea, puteți utiliza compresia sidechain, astfel încât partea dvs. de sintetizator de bas să dispară ori de câte ori sună toba.

  Cum să găsești pe cineva pe OnlyFans fără nume de utilizator

Pentru un sunet de percuție îmbunătățit, aflați cum să vă egalizați tobe. Luați în considerare aplicarea acestor metode ori de câte ori aveți mai multe instrumente de bas.

EQ aditiv și corectiv

Acum, ne vom uita la editările EQ care pot înfrumuseța calitățile sintetizatoarelor și pot echilibra culoarea și caracterul lor sonor.

Îmbunătățiți claritatea

Pentru a face părțile sintetizatorului să iasă mai mult în evidență, luați în considerare aplicarea unui impuls parametric în jurul tonului lor fundamental. Pentru sintetizatoarele de bas, aceasta poate fi în jurul valorii de 70 Hz, în timp ce sintetizatoarele principale pot avea un ton fundamental în jurul valorii de 200-300 Hz. Acest lucru poate adăuga o anumită definiție sintetizatoarelor dvs., dar aveți grijă să nu exagerați.

Creați o ambianță grea sau ușoară

Părțile de sinteză care generează ambianțe plutitoare și eterice câștigă calități distincte atunci când le eliminați frecvențele joase. Utilizați un HPF pentru a reduce intens joasele (de exemplu, în jur de 2–4 kHz) dacă doriți un sunet aerisit și luminos. Aplicați un HPF conservator (de exemplu, în jur de 100–300 Hz) pentru a păstra o senzație întunecată și grea.

Adăugați luminozitate și stabiliți o poziție în amestec

O creștere a filtrului de raft înalt la aproximativ 5-11 kHz poate ajuta la adăugarea de luminozitate și strălucire pieselor dvs. de sinteză. Dimpotrivă, o tăietură înaltă în această zonă va întuneca sunetul.

Creșterile și reducerile de aproximativ 12 kHz și mai mari vă pot aduce părțile sintetizatorului înainte și, respectiv, înapoi în mixaj. Puteți încerca, de asemenea, să vă măriți partea de sintetizare principală la aproximativ 1–2 kHz pentru a o aduce mai departe.

Rafinați-vă sunetul de sinteză

Odată ce ați găsit un sunet grozav de sinteză, este timpul să vedeți dacă editările EQ îl pot îmbunătăți și mai mult. În primul rând, utilizați filtre trece-înalt și trece-jos pentru a reduce cotele și înaltele inutile. Apoi, îndepărtați noroiul și rezonanțele aspre și încercați să faceți spațiu pentru fiecare dintre instrumentele dvs. de bas sau medii cu editări de EQ subtractive.

Rafinați claritatea și tonul sintetizatorului dvs. cu aplicații EQ aditive și corective, iar sintetizatoarele dvs. vor avea mai mult impact ca niciodată.