Cum funcționează cu adevărat CAPTCHA?

Este enervant să trebuiască să dovedești că ești într-adevăr un om de fiecare dată când încerci să accesezi o pagină web securizată😡. Dar necesar.

Probabil că ați completat o mulțime de Captchas până acum, dar știți care sunt acestea? Sau de ce unele site-uri au un captcha dificil să te provoace🤔? Asta pentru că le spune dacă ești om sau bot.

Boții🤖 reprezintă 40% din traficul online. Un procent mare de vizitatori ai site-ului ar putea fi roboți. Și aceștia nu sunt roboți obișnuiți. Sunt concepute pentru a vă naviga pe site-ul web, pentru a căuta modalități de a vă accesa baza de date și pentru a utiliza datele în mod rău intenționat.

Acești roboți pot fi apoi utilizați pentru frauda publicitară digitală, colectarea datelor personale și frauda tranzacțiilor, printre altele. Desigur, orice site ar dori să se protejeze de aceste elemente dăunătoare.

Atunci intră în imagine captchas-urile. Da, sunt frustrante, dar în cele din urmă vă protejează datele. Dacă vrei să știi totul despre captcha și cum funcționează, stai cu mine până la sfârșitul acestei postări. Vă dezvălui toate secretele acestor teste.

Ce este un CAPTCHA?

Să ne adresăm mai întâi elefantului🐘 din cameră. Captcha este un acronim pentru „Testul Turing public complet automatizat pentru a deosebi computerele și oamenii”.

După cum sugerează și numele, este un test de răspuns care ajută site-urile web să distingă vizitatorii umani de roboți. Considerați-le verificări de securitate menite să împiedice hackerii și spammerii să introducă coduri rău intenționate prin utilizarea formularelor de pe paginile web.

Sursă: Google

Testul le spune dacă un om real încearcă să-și viziteze site-ul web sau un bot. Oamenii sunt primiți cu brațele deschise. Bots? Nu atat de mult. Dacă treceți testul, sunteți direcționat către pagina web pe care încercați să o vizitați. Dacă nu reușești, nu contează câte celule cerebrale🧠 ai; ești un bot în ochii👀 site-ului. Prin urmare, aceste teste trebuie luate în serios.

Captcha a apărut pentru prima dată în imagine pe la sfârșitul anilor 90. În timp ce primele Captchas semănau mult cu litere și numere distorsionate, au evoluat enorm și au devenit mai provocatoare.

Citiți și: Mesaje de avertizare pentru site-uri nesigure Google și semnificația lor.

Cum funcționează CAPTCHA-urile?

Un captcha este de obicei declanșat atunci când încercați să accesați anumite pagini web. Ei vă cer să faceți o sarcină simplă, pe baza căreia pot evalua dacă este un om sau un bot care încearcă să intre. Boții nu vor putea răspunde la întrebări, dar oamenii pot.

Cel mai folosit captcha este cel în care vi se oferă o serie de litere sau numere într-o manieră deformată sau distorsionată și trebuie să le înțelegeți și să introduceți literele sau cifrele corecte.

  Perechea rapidă Google explicată în 5 minute sau mai puțin

Un bot nu va putea da seama de un astfel de captcha, dar, ca oameni, este o bucată de tort pentru noi. Captcha este foarte simplu dacă ești om. Un alt Captcha simplu este atunci când pagina web vă cere să bifați caseta „Nu sunt un robot” și sunteți în!

Cu toate acestea, boții devin din ce în ce mai inteligenți, așa că și Captchas-ii au trebuit să-și ridice nivelul de joc. Veți găsi acum diverse tipuri de captcha-uri, de la cele simple cu bifă până la cele complexe bazate pe imagini.

Există, de asemenea, captch-uri audio, în care este redată o înregistrare de litere și numere aleatorii și trebuie să introduceți caracterele corecte după ce ascultați nota. Acestea sunt concepute pentru utilizatorii cu deficiențe de vedere. Provocarea este că sunetul are un zgomot de fundal. Doar oamenii pot desluși literele și cuvintele în mijlocul atât de mult zgomot.

Boții tind să eșueze testul captcha din cauza gradientelor de culoare și a zgomotului de fundal. Mai mult, codurile Captcha nu pot fi copiate. Există șanse mici ca orice bot să treacă.

Cel mai popular test este ReCaptcha de la Google. Îți amintești cum, uneori, Google îți cere să selectezi imagini cu un anumit obiect? Asta e reCaptcha! Dacă treceți testul, sunteți considerat uman de către Google sau site-ul web și aveți acces la conținutul site-ului web așa cum ar face un om.

Dacă nu reușiți, veți fi considerat un bot și accesul va fi refuzat. În timp ce Captcha sa dovedit a fi un succes pentru o lungă perioadă de timp, mulți dezvoltatori de bot l-au depășit. Dezvoltatorii captcha ar trebui acum să-și îmbunătățească jocul.

Pentru ce sunt folosite CAPTCHA-urile?

Utilizarea fundamentală a unui Captcha este de a face diferența între oameni și roboți. Site-urile web urăsc roboții. Dar de ce așa? Iată de ce site-urile web nu doresc ca roboții să-și viziteze site-ul și, prin urmare, pun în aplicare verificări de securitate, cum ar fi captch-uri, pentru a-i descuraja.

#1. Boții pot crea conturi false

Prin crearea de conturi false și utilizarea resurselor site-ului web, roboții desfășurați de hackeri pot crește traficul (trafic fals), pot încărca serverele și uneori pot refuza serviciile site-ului utilizatorilor reali.

Acest lucru poate costa proprietarii site-ului web resurse, bani și chiar reputație. Mai mult, pot lansa și o campanie de phishing și pot înșela alți utilizatori.

#2. Formulare de contact pentru spam

Multe site-uri web de servicii oferă formulare de contact. Dacă roboții obțin acces gratuit la site-uri web, ei pot trimite spam formularele cu informații false, pierzând timpul furnizorilor de servicii. Devine dificil pentru ei să diferențieze formele bot de cele reale.

În plus, roboții pot trimite spam site-uri web cu comentarii false. Unele dintre ele pot include legături periculoase. Utilizatorii care dau clic pe link-urile rău intenționate riscă să fie înșelați, cu informațiile personale furate.

Citește și: Cât valorează informațiile tale personale pe Dark Web?

#3. Modificarea sondajelor online

Una dintre principalele moduri prin care roboții atacă site-urile web este prin introducerea de evaluări false ale produselor pe site-uri precum Amazon. Acest lucru face ca anumite produse să arate mai bine sau mai rău, mai degrabă pe baza intrării unor bot, decât pe o recenzie autentică.

  Cum să programați întâlniri în Outlook și să vă maximizați productivitatea

Imaginați-vă că pierdeți o pereche strălucitoare de cizme de calitate doar pentru că unii roboți au evaluat-o cu 2⭐⭐ din 5. Sau cheltuiți 60 USD pe o pereche de pantofi de drumeție cu 5 evaluări, doar pentru a găsi că este de calitate scăzută? Ai rămas fără bani și nu o pereche de pantofi buni!

Boții pot fi un coșmar pentru site-urile de comerț electronic, iar cea mai bună modalitate de a le împiedica să viziteze site-urile este să creeze Captchas.

Tipuri de CAPTCHA

Există mai multe tipuri de Captcha. Multe variații există deoarece cu cât Captcha devine mai inteligent, cu atât mai deștepți devin roboții😅. Așadar, dezvoltatorii Captcha trebuie să-și distrugă creierul în mod constant pentru a-i învinge pe roboții la jocul lor.

Iată câteva tipuri obișnuite de Captchas utilizate de site-uri web pentru a-și păstra conținutul în siguranță:

#1. Probleme de matematică

În acest Captcha, obțineți o problemă de matematică la nivel elementar de rezolvat. Sunt la fel de simple ca o sumă de 1 și 3 sau 5 și 10.

Sursă: poarta de cercetare

Deoarece o astfel de întrebare necesită logică umană, boții probabil nu vor eșua testul. Astfel de captch-uri sunt utilizate pe scară largă în site-urile web HTML și WordPress.

#2. Probleme de cuvinte

Un alt tip comun de Captcha este problemele cu cuvintele. Primești o serie de litere și cuvinte aleatorii și trebuie să le tastați. De asemenea, obțineți cuvântul probleme în formă audio, pe care utilizatorii cu probleme vizuale le pot folosi pentru a obține acces.

Sursă: opexlearning

Cu toate acestea, dacă aveți mai multă încredere în urechile dvs. decât în ​​ochi, oricine poate folosi Captcha audio pentru a obține acces. Deoarece astfel de probleme vă testează înțelegerea logică, boții sunt din nou probabil să eșueze. Oamenii tind să treacă, dacă nu la prima încercare, cu siguranță în a 5-a.

#3. Captcha încrezător

Acest Captcha vă cere să potriviți textul cu unele imagini pe care le oferă. Vă poate cere să găsiți semafoare dintr-o imagine împărțită în mai multe părți sub formă de grilă. Trebuie să faceți clic pe părțile din imagine care au semafoare în ele.

Sursă: drupal

Dacă ați întâlnit acest Captcha, ați ști că nu este ușor să treceți de acesta. Întotdeauna mă lupt să decid dacă acea parte minusculă de metal a semaforului care iese la marginea unei imagini ar trebui să fie selectată sau nu. Și cred că majoritatea oamenilor s-au confruntat cu această provocare.

Mult succes, roboți. Ai o provocare aici.

#4. Honeypot Captcha

Acum vine regele tuturor Captchas. Honeypot Captchas este cel mai dificil test de până acum pentru roboți. Este ca o vânătoare de comori, dar oamenilor le este ușor să o rezolve. În acesta, există câmpuri ascunse într-un formular pentru a prinde roboții.

Sursă: şase picioare în sus

Boții pot avea o istorie de a putea sparge acest Captcha, dar, desigur, dezvoltatorii și-au avansat jocul și au venit cu provocări pe care roboții nu le pot rezolva.

#5. Captcha bazat pe imagini

Captcha-urile bazate pe imagini sunt destul de comune. Sunt afișate mai multe imagini și primiți solicitări precum „Selectați imaginile cu munți și dealuri”. Imaginile pe care le obțineți sunt foarte aleatorii, cu fotografii cu străzi, grădini, alei, munți și dealuri.

  Binance Spot Wallet vs. Binance Funding Wallet: Care este diferența?

Sursă: poarta de cercetare

Deoarece este ușor să diferențiezi între munți și străzi, aceste Captchas sunt ușor de rezolvat de oameni, dar nu și pentru roboți. Imaginile ar putea fi legate în unele Captchas și fără legătură în unele. Dacă Captcha include imagini diferite, s-ar putea să vi se ofere opțiunea „Omiteți”.

#6. Captcha bazat pe text

Aceasta este una dintre cele mai vechi forme de Captcha. În aceasta, obțineți o secvență de litere și cuvinte cu un mediu foarte distorsionat.

Sursă: uxdesign

Ar putea fi fie neclare, poziționate ciudat, să aibă zgârieturi sau puncte pe ele, fie să aibă puncte în spatele lor. În esență, orice pentru a face literele greu de descifrat pentru roboți. Pentru oameni, poate fi ușor. Deși, unele Captchas pot fi un zgârietor de cap.

Dezavantajele utilizării unui Captcha

În timp ce Captcha face o treabă importantă de a proteja datele unui site web, poate avea unele dezavantaje. Iată câteva despre care trebuie să știți.

#1. Experiență proastă a utilizatorului

Nu mă pot gândi la o persoană căreia îi plac Captchas. Dimpotrivă, majoritatea oamenilor urăsc când apare pop-up-ul enervant și trebuie să-ți folosești celulele creierului pentru a rezolva o provocare când tot ce ai vrut să faci era să vezi câteva locuri fantastice de vizitat în Praga.

Deci da, Captchas poate duce la o experiență proastă a utilizatorului, deoarece poate întrerupe fluxul de utilizatori.

Unii utilizatori ajung chiar să abandoneze pagina web. Acest lucru poate avea un impact negativ asupra vizionării unui site web, așa că proprietarii de site-uri trebuie să fie atenți cu Captchas pentru a nu descuraja traficul de intrare.

Citește și: Cele mai bune instrumente de monitorizare a utilizatorilor reale pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului

#2. Ineficacitate

Nu există nicio garanție că Captchas poate descuraja roboții să vă fure datele, deoarece roboții s-au dovedit a fi la fel de inteligenți ca oamenii în mod repetat. Deci, pe de o parte, aveți roboți care vă încalcă site-ul și, pe de altă parte, aveți utilizatori frustrați care părăsesc continuu site-ul dvs. Este o situație de pierdere-pierde.

#3. Nu este viabil pentru publicul cu probleme vizuale

Dacă nu aveți captcha audio care însoțește captcha principală, acestea nu sunt potrivite pentru publicul cu probleme vizuale. Și acest lucru este doar pentru Captchas-urile bazate pe text. Alte tipuri, cum ar fi Captchas bazate pe imagini, honeypot și încrezători, se bazează numai pe percepția vizuală a unui om. Deci, persoanele cu deficiențe de vedere ar avea probleme cu accesarea site-ului dvs.

#4. Unele Captchas sunt greu de citit

Anumite Captch-uri bazate pe text sau chiar pe imagini sunt dificil de citit sau de descifrat. În ciuda încercărilor repetate, par să nu-și dea seama. Dacă vizitatorii site-ului dvs., în ciuda faptului că sunt oameni, nu pot sparge codul, ei vor părăsi site-ul dvs. de pură frustrare. Acest lucru poate duce din nou la scăderea traficului.

Gânduri de închidere

Captchas-ul este o modalitate prin care oamenii se luptă cu roboții. Sunt teste bine organizate care sunt menite să facă distincția între roboți și oameni. Cu atât de multe tipuri, proprietarii de site-uri web au o gamă largă de opțiuni din care să aleagă.

Adevărul greu este că, indiferent de Captcha pe care o alegi, publicul tău te va urî pentru că le-ai pierdut timpul😂. Prin urmare, trebuie să fiți atenți când utilizați aceste puncte de control de securitate. Această postare a inclus tot ce trebuia să știți despre Captchas.

În continuare, aflați despre diferitele soluții de detectare și atenuare a boturilor pentru a ține departe traficul rău intenționat.