Cum comandă infractorii telefoane în numele tău (și cum să le oprești)

Un nou tip de furt de telefon este în creștere. În loc să fure telefoane direct de la tine, hoții te uzurpează identitatea pentru a obține smartphone-uri noi de la operatorul tău de telefonie mobilă și te lipesc cu factura. Iată ce se întâmplă.

Ce este deturnarea contului?

Furtul de smartphone-uri devine din ce în ce mai greu de realizat și mai puțin profitabil. Suntem mai atenți cu telefoanele noastre decât am fost înainte și, începând cu iPhone, mai multe smartphone-uri oferă criptare și instrumente de telefon pierdute din cutie. Deci, unii criminali au adoptat o nouă tactică. În loc să se încurce cu telefoanele furate și să-și facă griji cu privire la problemele de activare, aceștia se prezintă în tine și comandă telefoane noi în contul tău.

Înșelătoria funcționează bine din mai multe motive. Criminalul poate profita de orice oferte telefonice pentru care este eligibil contul dvs., plătind cât mai puțin posibil în avans (poate, chiar nimic), și este posibil să nu observați până nu este prea târziu. Actualizarea liniilor existente este metoda mai vizibilă, deoarece telefoanele nu mai funcționează, așa că unii criminali adaugă linii noi. Cu acea rută, s-ar putea să nu realizezi ce s-a întâmplat până nu vine următoarea factură. Și, dacă aveți factura de telefon configurată pentru plata automată, ați putea să o pierdeți mai mult de atât.

În unele cazuri, scopul nu este să furați telefoane. Infractorii vă pot actualiza liniile ca mijloc de a vă prelua numărul prin schimbarea SIM. Numărul dvs. de telefon este transferat pe un telefon pe care îl au, pe care îl pot utiliza apoi pentru a deturna orice cont care se bazează pe numărul dvs. de telefon ca opțiune de recuperare.

Cum criminalii deturnează conturile de telefon mobil

Cuvintele

În acest moment, s-ar putea să vă întrebați cum poate un criminal să cumpere smartphone-uri cu contul altcuiva. Din păcate, am descoperit mai mult de un răspuns la această întrebare.

Uneori, făptuitorul îți fură identitatea, creează un act de identitate fals cu numele tău și fotografia lui și apoi merge la un magazin cu amănuntul pentru a cumpăra telefoanele. Ai putea crede că această metodă ar putea apărea doar aproape de locul în care te afli, dar, așa cum Lorrie Cranor, a aflat un fost tehnolog șef al FTC, că nu este deloc așa. Ea a descoperit că telefoanele ei s-au oprit după ce cineva s-a dăruit ca ea, în mai multe state, și-a actualizat liniile la noi iPhone-uri. Puteți găsi reclamații similare pe forumurile operatorilor de telefonie de asemenea.

  Cum să înoți și să te scufundi în „Animal Crossing: New Horizons”

În 2017, Poliția din Cleveland a arestat trei bărbați după ce le-a conectat la furtul de telefoane mobile în valoare de 65.000 USD, mai ales prin utilizarea unor acte de identitate false.

În alte cazuri, sunt în joc tactici simple de phishing. La începutul lui 2019, clienții Verizon din Florida au început să primească apeluri despre suspecte de fraudă. Reprezentantul le-a spus victimelor că trebuie să își verifice identitatea și, pentru a face acest lucru, Verizon va trimite un PIN. Apoi ar trebui să citească PIN-ul persoanei de pe telefon.

Dar persoana de la telefon nu era angajat de la Verizon. Era fraudatorul despre care tocmai fusese avertizată victima. În acest caz, hoțul a generat un PIN Verizon real, cel mai probabil utilizând procesul de recuperare a contului. Când victima a primit PIN-ul și l-a predat, i-au oferit criminalului exact detaliile de care aveau nevoie pentru a intra în cont și a comanda noi smartphone-uri. Din fericire, angajații Verizon au observat alte semnale roșii și au chemat poliția, dar asta nu se întâmplă întotdeauna.

La sfârșitul anului 2018, douăsprezece persoane au fost acuzate de a pirata conturile online ale oamenilor, de a adăuga sau de a actualiza linii și apoi de a expedia noul hardware în altă parte. Înainte ca poliția să-i ajungă din urmă, se crede că făptașii au reușit să obțină dispozitive în valoare de peste 1 milion de dolari. Ei au folosit informații achiziționate de pe dark web din încălcări ale datelor sau, în unele cazuri, au trimis mesaje de phishing pentru a fura informații despre cont.

Ce trebuie să faceți dacă contul dvs. este deturnat

Dacă ești victima deturnării contului, s-ar putea să simți că nu poți face nimic, dar nu este adevărat. Nu ar trebui să plătiți pentru un serviciu pe care nu l-ați dorit și pentru telefoane pe care nu le aveți. Luați un pix și hârtie și luați notițe despre proces. Scrieți la ce companii ați sunat, data și ora și numele oricărei persoane cu care ați vorbit. Luați notițe despre ceea ce spun reprezentanții companiei, mai ales dacă promit să ia măsuri sau vă cer să continuați cu mai multe informații sau documente. FTC a creat un listă de verificare utilă de urmat și vom acoperi și câțiva dintre acești pași.

  Cum se instalează o placă de sunet internă pe computer

Mai întâi, sunați la operatorul de telefonie și explicați situația. Întrebați dacă au un departament de fraudă. Dacă o fac, cereți să fiți transferat. Explicați situația și cereți ajutor pentru rezolvarea problemei. Află exact ce dovezi au nevoie de la tine și notează totul. De asemenea, ar trebui să întrebați dacă contul dvs. poate fi înghețat și dacă puteți adăuga o validare PIN (sau alte măsuri de securitate) pentru a împiedica pe cineva să adauge mai multe linii în contul dvs.

Apoi, plasați a alertă de fraudă pe toate conturile dvs. de credit. De asemenea, puteți lua în considerare înghețarea creditului. O înghețare a creditului ar trebui să împiedice pe oricine să deschidă un cont complet nou pe numele tău, dar, din păcate, s-ar putea să nu împiedice frauda de upgrade și de adăugare. Mulți operatori de telefonie ocolesc verificarea creditului în favoarea verificării istoricului de facturare pentru clienții existenți. Totuși, înghețarea creditului ar putea preveni alte tipuri de fraudă, așa că merită.

Cu înghețarea creditului în vigoare, este timpul să raportați frauda la departamentul local de poliție. Sunați sau vizitați-i și întrebați cum să raportați situația. Asigurați-vă că aveți orice dovadă la îndemână, cum ar fi facturi din liniile adăugate. Explicați ce sa întâmplat și obțineți o copie a tuturor documentelor.

Acum, contactați-vă operatorul de telefonie din nou cu orice documente solicitate (inclusiv raportul de poliție) și întrebați cum să anulați toate taxele dacă nu a fost deja făcută.

Fiți pregătiți pentru ca acest proces să dureze ceva timp – uneori, zile sau săptămâni. Păstrați un jurnal al tuturor celor pe care îi contactați și al fiecărui pas pe care îl faceți. Acest lucru vă împiedică să repetați pașii inutile și vă oferă o aparență de control asupra procesului.

Cum să preveniți deturnarea contului

Puteți lua măsuri pentru a preveni deturnarea contului în primul rând (sau din nou). Având în vedere cât de ușor este furtul de identitate, scopul principal este de a pune bariere suplimentare. Din fericire, cei patru operatori majori au opțiuni. Din păcate, în timp ce Sprint și Verizon fac din această securitate suplimentară o cerință pentru toți clienții noi, AT&T și T-Mobile nu o fac.

  XML vs HTML: care sunt diferențele?

Dacă sunteți client Verizon, ar fi trebuit să configurați un PIN de cont din patru cifre când ați pornit serviciul. Dacă nu ați făcut-o sau ați uitat codul PIN, mergeți la firma companiei Pagina Întrebări frecvente despre PINși faceți clic pe linkul „Schimbați PIN-ul contului”. Conectați-vă cu contul dvs. Verizon când vi se solicită.

Sprint de asemenea necesită un PIN ca parte a configurării contului unui client, deci dacă sunteți cu Sprint, ar trebui să aveți deja unul. Sprint necesită, de asemenea, o întrebare de securitate ca rezervă și vă permite să alegeți dintr-o listă. Încercați să alegeți o întrebare care nu poate fi găsită cu ușurință într-o căutare pe Google. Dacă ați uitat codul PIN, vă puteți conecta la contul dvs. online și îl puteți modifica în secțiunea Securitate și preferințe.

Clienții AT&T nu trebuie să setați un PIN, dar ar trebui. Va trebui să vă conectați la portalul online AT&T. Căutați două opțiuni: Obțineți o nouă parolă și Gestionați securitatea suplimentară. Ar trebui să treci prin ambele procese. Gestionați securitatea suplimentară spune pur și simplu AT&T să vă solicite parola în mai multe situații, cum ar fi gestionarea contului într-un magazin cu amănuntul.

În mod implicit, T-Mobile întreabă întrebări de verificare a contului pentru a determina identitatea. Puteți configura un PIN pentru a-l utiliza, dar singura modalitate de a face acest lucru este să-i apelați. De pe un telefon T-Mobile, puteți utiliza 611. T-Mobile are două opțiuni: un PIN de securitate a contului și un PIN de portare. Ele protejează lucruri diferite, așa că s-ar putea să doriți să le setați pe ambele.

Dacă utilizați un alt serviciu decât cei patru operatori majori, ar trebui să verificați site-ul de asistență al acestuia sau să sunați la serviciul pentru clienți pentru a afla ce opțiuni de securitate puteți configura și cum să le adăugați.

Odată ce ați setat codurile PIN, nu ar strica să sunați înapoi într-o zi sau două și să verificați dacă vă cer. Procesul este simplu și probabil că nu veți întâmpina probleme. Liniștea sufletească și puțină exersare cu utilizarea noului PIN merită timpul petrecut, mai ales dacă descoperiți că ceva nu a mers prost și operatorul dvs. nu v-a setat PIN-ul corect.