Ce înseamnă „Meta” în jocuri? Și ar trebui să te supui?

Recomandări cheie

  • Metas poate ajuta la menținerea actuală a jocurilor și la introducerea de noi metode de joc, beneficiind de actualizări și ajustări consecvente.
  • Un meta puternic poate deforma jocul în jurul lui, punând jucătorii într-un dezavantaj dacă nu îl urmează.
  • Dacă ar trebui sau nu să urmezi meta depinde de plăcerea și împlinirea ta în cadrul jocului.

Dacă ați jucat vreodată un joc online, există șanse mari să fi auzit de termenul „meta”. Metas poate crea sau distruge un joc online, dar poate fi dificil să ne dăm seama ce este, exact, un meta. Deci, haideți să explorăm ce este un meta și dacă ar trebui să îl urmați.

OpenAI / MakeUseOf

Proiectarea unui joc multiplayer este dificilă. În mod ideal, jocul ar trebui să ofere jucătorilor o mulțime de opțiuni la dispoziție, oferindu-le modalități de a-și dezvolta propriile stiluri de joc.

În același timp, dezvoltatorul trebuie să echilibreze fiecare stil de joc, astfel încât toată lumea să fie pe un teren de joc egal și nimeni să nu aibă un avantaj înnăscut.

Pe hârtie, acest lucru sună ușor; în practică, nu atât. În timpul jocului, jucătorii vor descoperi că un anumit stil de joc, obiect sau tactică le va oferi rezultate mai bune. Ca atare, pentru a-și maximiza succesul, jucătorii încep să își bazeze planul de joc în jurul acestuia.

De exemplu, imaginați-vă că există un joc jucător versus jucător (PVP) în care jucătorii pot alege între războinic, vrăjitor și necinstiți. În mod ideal, dezvoltatorii vor dori ca fiecare opțiune să aibă putere egală, dar dacă jucătorii vor descoperi că Vrăjitorul este cel mai puternic și Rogue este cel mai slab, mai mulți oameni vor juca Wizard și mai puțini vor juca Rogue.

Această schimbare de comportament va deveni „meta” jocului. Acest lucru va rămâne adevărat până când Vrăjitorul este „nerfed” (scăderea puterii) sau Rogue este „buffed” (creșterea puterii) pentru a stabiliza meta.

Meta-urile nu se limitează doar la jocuri cu dinamică inegală, cum ar fi jocurile video cu diferite clase de personaje. Ele pot afecta jocurile în care ambele părți sunt în poziție egală. Jocul de șah oferă ambelor părți aceeași cantitate de piese, dar există încă o meta în jurul celor mai bune deschideri și contra-deschizătoare. Și o mulțime de aplicații care învață oamenii șahul îi vor educa pe jucători despre ce sunt aceste mișcări bazate pe meta. Meta se găsesc în toate felurile de jocuri, chiar și Dungeon Masters trebuie să se ferească de metagaming-ul jucătorilor copleșind distracția din sesiunile lor Dungeons & Dragons.

  10 Cea mai bună platformă de găzduire în cloud pentru pornire până la organizații mari

În acest moment, ați putea fi curios de unde provine termenul meta. Oamenii susțin uneori că „meta” este un acronim, ceea ce înseamnă „cea mai eficientă tactică disponibilă”. Nu există nicio dovadă în acest sens, deși este un exemplu inteligent de „backronym”, în care oamenii transformă retroactiv un cuvânt într-un acronim. În schimb, termenul probabil provine din cuvântul existent „meta”, care înseamnă ceva care se referă la sine. Acest lucru se datorează faptului că meta este în esență un joc bazat pe un joc, în care strategiile și tacticile sunt concepute chiar înainte de a începe o rundă.

DC Studio/Shutterstock

Nu poți defini metas drept un lucru strict bun sau rău în jocuri. Depinde în totalitate de modul în care se dezvoltă meta și de modul în care dezvoltatorii o gestionează după ce apare.

Acesta este unul dintre lucrurile fascinante despre metas. Jocul de bază poate rămâne și persista atât prin schimbările meta bune, cât și prin cele rele. Să ne uităm la modul în care un meta poate ajuta sau dăuna unui joc.

Cum poate Metas ajuta jocurile

Metas pot fi uneori văzute ca „arome ale lunii”. Acest lucru este valabil mai ales pentru un joc care primește actualizări consistente care modifică modul în care este jucat. În acest fel, metas pot ajuta la împiedicarea jocului să devină „învechit” și să introducă noi metode de joc.

De exemplu, jocul de cărți de schimb Magic the Gathering și-a început viața ca un joc de cărți fizice, dar acum are un client digital numit „Magic the Gathering Arena”, care este unul dintre cele mai bune jocuri gratuite pentru PC.

În afară de asta, s-ar putea să nu existe un exemplu mai bun de folosit decât Magic the Gathering, din cauza modului în care creatorul său, designerul de jocuri Richard Garfield, a luat termenul rar folosit „metajoc” și l-a injectat în curentul principal în anii 1990 prin intermediul său. conversații despre designul jocului și strategiile „meta”. găsit în sistemul de joc Magic the Gathering.

Magic the Gathering are formatul Standard, unde noi loturi de cărți sunt introduse la fiecare șase luni, iar cărțile devin ilegale pentru a juca în Standard după doi ani de la lansare, dacă nu sunt retipărite. Acest lucru permite Standardului să aibă o „meta rotativă” în care vine un flux de cărți noi și cărți mai vechi ies din Standard. Orice card deosebit de copleșit sau enervant este interzis.

  15 cele mai bune comunități de startup în care antreprenorii prosperă

Rezultatul final este un meta care se schimbă la fiecare șase luni, ceea ce împiedică Magic the Gathering să nu devină plictisitor și le permite jucătorilor să găsească noi combo-uri și stiluri de joc cu noile cărți. Și în timp ce Magic the Gathering a avut o parte echitabilă de meta-uri opresive, acestea fie au fost interzise, ​​fie au fost îndepărtate din Standard. Este un exemplu grozav al modului în care un joc poate elimina o meta proastă, poate introduce una bună și poate menține jucătorii fericiți și implicați.

Cum Metas poate dăuna jocurilor

Meta nu sunt întotdeauna pozitive. Dacă un meta este prea „puternic”, va deforma jocul în jurul lui. În cazuri severe, jucătorii vor fi într-un dezavantaj activ dacă nu fac sau nu pot urma ceea ce dictează meta.

Pentru a rămâne pe tema jocurilor de cărți de schimb, Hearthstone este unul dintre cele mai bune jocuri multiplayer mobile multiplatformă de acolo. Hearthstone a avut o perioadă în care meta sa se învârtea în jurul unui card numit „Dr. Boom”, care a avut statistici grozave și un efect puternic. Și având în vedere modul în care este proiectat Hearthstone, orice punte ar putea rula Dr. Boom.

Cartea era atât de bună încât oamenii o adăugau drept „must-have” indiferent de arhetipul lor. Și oamenii ar recunoaște dacă adversarul lor ar reuși să joace Dr. Boom și nu l-ar fi remizat încă. Constructorii de punți au trebuit să se întrebe dacă puntea lor ar putea face față Dr. Boom; dacă nu se putea, era o punte proastă.

În cele din urmă, Dr. Boom a primit un nerf și meta s-a restabilit singur, dar cartea a fost considerată pentru totdeauna un meta-warper de jucătorii Hearthstone.

Deoarece meta-urile nu sunt strict bune sau rele, este important să știți dacă ar trebui să le urmați sau nu.

Să vedem de ce ați putea dori să urmăriți, de ce ați putea dori să ignorați meta și cum să faceți acest lucru selectiv.

Urmărirea meta jocului vă poate îmbunătăți plăcerea

Dacă o meta este sănătoasă și îți place să joci în ea, nu e nimic rău să-l urmărești. La urma urmei, meta s-a dezvoltat pentru că oamenii au găsit cea mai bună modalitate de a realiza ceva în cadrul jocului.

  Geanta dvs. de călătorie are nevoie de acest încărcător

De fapt, ți-ar putea plăcea să urmărești meta și să-ți găsești propria rotație unică pentru a se potrivi stilului tău de joc. Sau poate găsiți o modalitate și mai bună de a juca. Ambele se pot simți foarte împliniți pe plan personal.

S-ar putea să vă întrebați, cum puteți „urmărește” ceva care este un fel de joc abstract peste un joc stratificat peste regulile de joc existente și structura pe care o puteți vedea?

Dacă doriți să explorați metas-urile jocurilor care vă plac (sau doriți să aflați mai multe despre), un loc minunat pentru a începe sunt forumurile de jocuri. Verificați dacă jocul dvs. are un subreddit dedicat pe reddit.com sau în altă parte, cum ar fi în forumurile de pe site-ul dezvoltatorului, Steam sau așa mai departe. Nici blogurile de jocuri nu sunt rele, dar veți fi greu să găsiți o publicație la fel de dedicată meta-analizei unui singur joc ca subreddit-ul jocului respectiv.

Acolo vei găsi oameni care discută, dezbat și adesea se plâng în mod activ de meta-ul unui anumit joc. Veți avea o mulțime de materiale de lectură!

Dar, uneori, urmărirea meta ucide distracția

Pe de altă parte, unora nu le place să urmeze meta. În schimb, preferă să joace așa cum doresc, indiferent dacă este cea mai bună tactică din joc.

Ca atare, dacă ți se pare meta plictisitor al unui joc și te distrezi îngrozitor când îl joci, nu merită să fii investit în joc.

Dacă doriți o abordare practică pentru a testa dacă ar trebui să urmați meta pentru un joc, trebuie doar să mergeți mai întâi. Dacă vă distrați, continuați să jucați. Dacă simți că te-ai putea distra foarte mult, dar pur și simplu nu primești o buclă de joc cheie sau un mecanic, citește puțin pe forumurile de jocuri sau blogurile de jocuri pentru a te simți.

S-ar putea să înveți suficient pentru a obține meta de bază fără să te simți copleșit, sau s-ar putea să-ți placă și să afli pentru a afla tot ce poți despre meta actuala a jocului. O abordare gradată vă permite să fiți prins în meta doar atât cât doriți.

Competitive sau cooperante, multe jocuri au totuși meta-uri și poate fi dificil să le eviți pe deplin. Dacă le urmezi sau nu, depinde de ceea ce vrei de la joc și de cât de sănătoasă este meta.

Așa că nu ar trebui să te simți niciodată prost să faci un pas înapoi de la un joc când îți dai seama că meta-ul jocului te-a păcălit într-un stil de grind sau de joc de care nu-ți place!