Ce este planificarea succesiunii în afaceri și cum să începeți cu ea?

Pentru întreprinderile de orice dimensiune și industrie, un plan de succesiune a afacerii este crucial pentru a asigura continuitatea afacerii.

Când planificați succesiunea, trebuie să identificați pozițiile cheie din compania dvs. și persoanele cele mai potrivite pentru aceste poziții. Planificarea implică atât obiectivele actuale, cât și cele viitoare, în timp ce alegeți persoana potrivită. Deoarece vă ajută să identificați nevoile viitoare de personal și abilitățile necesare pentru a îndeplini aceste roluri viitoare, puteți fi pregătit să evitați orice fel de întrerupere în toate situațiile.

Continuați să citiți în timp ce vă conduc într-un tur al planificării succesiunii și cum să începeți cu aceasta pentru organizația dvs.

Ce este planificarea succesiunii în afaceri?

Planificarea succesiunii este o strategie de afaceri pe care o urmează organizațiile pentru a transmite fără probleme rolurile de conducere unui alt angajat sau unui grup de angajați. Pentru orice afacere, este vital să se mențină operațiunile neîntrerupte după părăsirea unor figuri cheie ale unei organizații din cauza pensionării, demisiei sau decesului.

Mai mult, ar putea implica transferul dreptului de proprietate către angajații talentați și promițători din companie. Această planificare ar trebui să ofere o oportunitate corectă pentru angajații de toate nivelurile de a avansa și de a crește în cadrul organizației. Planificarea succesiunii asigură că întreprinderile sunt bine echipate pentru a dezvolta și promova talentul calificat pentru continuitatea afacerii și succesul pe termen lung.

Cum funcționează planificarea succesiunii?

Planificarea succesiunii urmează un proces sistematic de identificare a potențialilor angajați din cadrul unei organizații. De asemenea, asigură dezvoltarea abilităților lor pentru o tranziție lină în timpul schimbărilor în conducere. Astfel, procesul simplifică abordarea tranziției de conducere sau de proprietate.

Cu toate acestea, succesul planificării succesiunii în afaceri depinde în mare măsură de pregătirea adecvată. Din acest motiv, companiile au adesea un plan de urgență în vigoare pentru a aborda schimbările neașteptate care ar putea afecta operațiunile organizației.

Cum să începeți cu planificarea succesiunii în afaceri

#1. Planificați în mod proactiv

În ocazii, cum ar fi o pensionare planificată, veți avea o idee prealabilă despre plecarea unui membru de mare profil al echipei. Însă, plecarea neașteptată a angajaților te va prinde neprevăzut și va întrerupe continuitatea afacerii. Din acest motiv, trebuie să investești într-un plan de succesiune de acum înainte.

  6 remedieri potențiale atunci când camera MacBook-ului dvs. nu funcționează

În timp ce luați în considerare potențialele talente pentru rolurile cheie din echipa dvs., încercați să aflați despre impactul de zi cu zi al acelor poziții în compania dvs. și despre modul în care un post vacant va afecta operațiunile generale.

#2. Identificați candidații pentru succesiune

După finalizarea evaluării impactului potențial al plecării cuiva, trebuie să identificați membrii echipei care vor fi potriviți pentru acele poziții. Cel mai evident succesor ar putea fi următoarea persoană din ierarhia organizațională, dar nu trebuie să treceți cu vederea alți potențiali angajați.

De asemenea, trebuie să luați în considerare persoane cu abilitățile necesare, indiferent de poziția lor actuală. În același timp, trebuie să cunoașteți aspirațiile de carieră ale candidaților pe care îi alegeți. Înainte de a lua decizii de succesiune, discutați cu acești angajați pentru a înțelege obiectivele și aspirațiile lor profesionale.

#3. Informați potențialii candidați

După ce alegeți potențialii candidați, trebuie să îi informați despre decizia dvs. Întâlnirile private sunt cel mai bun moment pentru a transmite mesajul că le-ați ales pentru o mai mare responsabilitate.

De asemenea, trebuie să precizați că noua poziție nu este garantată. Clarificați că situația s-ar putea schimba în viitor, în funcție de circumstanțele schimbate cu care se confruntă compania sau candidații.

#4. Mergeți pentru dezvoltare profesională

Este normal ca companiile să investească în dezvoltarea profesională a talentelor alese. Cu toate acestea, trebuie să vă concentrați și pe accelerarea pregătirii lor. O abordare utilă ar putea fi rotația posturilor, permițând candidaților să dobândească mai multă expertiză și expunere la noul rol.

Companiile pot, de asemenea, să desemneze mentori pentru a-și îmbunătăți competențele în abilități esențiale, abilități de comunicare și alte abilități interpersonale, cum ar fi empatia și diplomația.

#5. Efectuați o alergare de probă

Execuțiile de probă sunt întotdeauna utile pentru a afla adevăratele capacități ale potențialilor dvs. succesori. Nu trebuie să așteptați să apară o criză. În schimb, puteți testa capacitatea unui angajat pentru un rol avansat cu o probă.

De exemplu, atunci când un manager este în vacanță, un potențial succesor își poate asuma responsabilitățile pentru perioada respectivă. Aceasta va funcționa ca o oportunitate pentru angajații aspiranți de a acumula experiență valoroasă și de a-și prezenta abilitățile de a face față nevoilor poziționale.

Mai mult, ai șansa de a evalua zonele de îmbunătățire și de a atribui sesiunile de antrenament necesare.

#6. Includeți acest plan în strategia de angajare

Planul de succesiune nu trebuie să fie un proces izolat. Pentru ca acesta să aibă un succes complet, trebuie să îl integrați în politica de angajare a organizației dumneavoastră. Motivul este că atunci când vei promova pe cineva într-o poziție de profil, propriile poziții vor deveni vacante.

Așadar, după identificarea angajaților care ar putea fi promovați în roluri vitale, trebuie să subliniați, de asemenea, golurile pe care aceste talente le pot lăsa în urmă. Folosind aceste informații, puteți identifica zonele pe care ar trebui să le acordați prioritate în timpul următoarei activități de recrutare.

#7. Planifică pentru succesorul tău

Pe măsură ce dezvoltați un plan de succesiune pentru compania dvs., nu uitați posibilitatea ca postul dvs. să fie ocupat în viitor. Dacă decizi să urmezi o nouă oportunitate de carieră sau să te retragi de la locul de muncă, cineva ar trebui să fie pregătit să-ți asume rolul.

  Funcționează Ring cu Apple HomeKit?

Amintiți-vă, forța dvs. de muncă actuală nu este statică; schimbările sunt inevitabile în orice echipă sau organizație modernă. Deși puteți lucra la o planificare eficientă a succesiunii pentru a facilita continuitatea, ar trebui să vă includeți și să găsiți un grup de candidați care vă pot înlocui.

Elemente cheie ale planificării succesiunii

  • În fiecare plan, companiile trebuie să găsească poziția crucială pentru care trebuie să găsească un succesor demn.
  • De asemenea, trebuie să găsească mai mulți angajați cu cunoștințe, abilități și potențial de responsabilitate suplimentară.
  • În timp ce faceți planul, ar trebui să aveți o înțelegere vizionară a abilităților și pregătirii care vor fi necesare în viitor.
  • Procesul de dezvoltare a aptitudinilor și formarea competențelor ar trebui, de asemenea, incluse în planul de succesiune.
  • Acest lucru nu ar trebui să se limiteze la planificare. Evaluarea constantă a progresului este, de asemenea, un element cheie al acesteia.

Beneficiile planificării succesiunii

Pregătiți-vă afacerea pentru dezastre

Asemenea celorlalte eforturi de a vă proteja afacerea împotriva dezastrelor, planificarea succesiunii este o altă modalitate de a vă pregăti organizația pentru dezastrele legate de angajați. Planificarea succesiunii este o strategie crucială pentru a proteja succesul pe termen lung al companiei dumneavoastră.

Deși începerea discuției poate părea intimidantă, cu cât începeți mai devreme să lucrați la planul de succesiune, cu atât afacerea dvs. va fi mai bine pregătită pentru viitor.

Identificați și creați un grup de viitori lideri

Fiecare companie are niște poziții critice care nu ar trebui lăsate vacante, nici măcar pentru o zi. Cu acest plan, puteți identifica potențiali candidați interni cu abilitățile, cunoștințele și învățarea necesare pentru a fi în pozițiile respective.

Mai mult, vă oferă și o privire amănunțită asupra potențialelor vulnerabilități. Dacă nu există niciun candidat eligibil printre angajații interni, puteți începe să căutați și să angajați persoane externe.

Construiți o structură pentru dezvoltarea competențelor și formare

După identificarea candidaților potriviți, puteți afla decalajele de competență din ei și puteți începe să-i pregătiți pentru succesiune. În funcție de nevoile individuale, dezvoltarea profesională poate necesita coaching, mentoring, job shadowing sau o creștere treptată a responsabilităților.

Alegându-le din timp, le oferiți suficient timp pentru a dobândi abilitățile și a acumula experiență. De asemenea, vă ajută să construiți un cadru intern pentru formarea lor.

Menține identitatea mărcii

Angajarea directorilor generali de la o altă companie sau un concurent este un incident comun, dar decizia nu reușește adesea, deoarece oamenii externi nu reușesc să înțeleagă valorile fundamentale și procesul de lucru al noii companii.

Puteți evita astfel de scenarii cu o planificare timpurie a succesiunii. Deoarece vă ajută să identificați și să pregătiți un succesor intern, acea persoană este deja conștientă de valorile companiei și de promisiunea mărcii.

Beneficiați de beneficii pe termen lung pentru compania dvs

Schimbările ar putea fi intimidante, dar planificarea timpurie ar putea menține compania dumneavoastră pregătită pentru viitor. Făcând un plan de succesiune parte a planului general de creștere al organizației dvs., angajații care se pensionează își pot transmite fără efort cunoștințele și experiența înainte de a pleca.

Practic, scopul unui plan de succesiune este de a vă ajuta compania să se dezvolte pe măsură ce lucrați la remedierea vulnerabilităților.

Greșeli frecvente de planificare a succesiunii

#1. Începeți să planificați prea târziu

Indiferent de vârsta liderilor organizației dumneavoastră, trebuie să începeți planificarea succesiunii cât mai curând posibil. Este nevoie de timp pentru a găsi talentul potrivit, așa că întârzierea ar putea face lucrurile problematice pentru afacerea dvs.

  Cele mai bune aplicații și site-uri web de urmărire a COVID-19

#2. Nu Gândesc Strategic

Nu ar trebui să se ia în considerare planificarea succesiunii drept strategie de a ocupa poziția unui individ. În schimb, ei ar trebui să îl privească ca pe un subset al planului strategic mai amplu pentru a aduna idei despre pozițiile cruciale și potențialii angajați care le pot asuma cu succes.

#3. Neavând un plan de urgență

Deși planificarea este un proces continuu, companiile trebuie să rețină că posturile vacante nu apar conform unui calendar. Pe lângă identificarea persoanelor care au nevoie de cultivare pentru anumite roluri, trebuie să știți și cine poate prelua imediat funcții de profil înalt.

#4. Trecând cu vederea importanța performanței continue

Trebuie să vă concentrați pe managementul continuu al performanței în loc să luați în considerare o evaluare anuală a performanței. În caz contrar, s-ar putea să devină dificil să găsești oameni care se angajează în afacerea ta.

#5. Nu sprijină planificarea succesiunii cu tehnologie

În loc să gestionați manual un plan de succesiune, îl puteți sprijini cu diferite instrumente și aplicații. Aceste programe vă pot oferi informațiile necesare despre capacitățile forței de muncă.

#6. Fiind părtinitoare

Uneori, avem tendința de a judeca oamenii cu părtinire. Dar, nu ar trebui să faceți această greșeală în timpul planificării succesiunii. Dacă sunteți părtinitor față de angajații interni, este posibil să nu obțineți cei mai buni oameni pentru poziții. Deoarece planificarea succesiunii este esențială, trebuie să aruncați plasele cât mai larg posibil pentru a încadra cei mai buni candidați.

Resurse de învățare

#1. Planificarea succesiunii pentru întreprinderile mici și familiale

Vă întrebați cine vă va prelua afacerea în viitor? Aveți o afacere mică, de familie, în care vă ocupați de toate meseriile? În acest caz, planurile de pensionare sau de ieșire din afaceri nu vor funcționa fără un plan de succesiune solid.

Citind această carte, proprietarii de afaceri vor primi sfaturi despre probleme de management, financiare, juridice și psihologice pe care trebuie să le ia în considerare atunci când planifică ieșirile de afaceri de toate tipurile. Această resursă include o abordare îndrăzneață, cuprinzătoare și integrată pentru a discuta subiectul. Conține experiența personală a autorului împreună cu cercetări relevante, bazate pe dovezi.

#2. Dincolo de planificarea succesiunii

Această carte este esențială pentru directorii implicați în decizii strategice de afaceri legate de sustenabilitatea și creșterea organizațională. Din aceasta, puteți învăța să aliniați tranzițiile la locul de muncă cu viziunea și strategiile organizaționale. Astfel, nu veți avea probleme în a satisface nevoile tuturor părților interesate, având în același timp un flux constant de talent.

Această resursă oferă, de asemenea, o foaie de parcurs pentru realizarea planului și propunerea unui stil de conducere de ultimă oră, care să se potrivească cu abordarea strategică. De asemenea, se discută în detaliu satisfacerea nevoilor de învățare emergente ale oamenilor care se străduiesc să obțină noi responsabilități.

#3. Planificarea succesiunii Un ghid complet

Această carte este un ghid cuprinzător care acoperă toate elementele esențiale pentru planificarea succesiunii, inclusiv întrebările arzătoare pe care le au oamenii cu privire la acest subiect. Conține, de asemenea, cercetări extinse bazate pe experiența trecută și pe proiecte de succes din prezent de către practicieni experimentați în planificarea succesiunii.

Citind această resursă, veți învăța cum să asigurați un rezultat pozitiv al planificării dumneavoastră și să obțineți rezultate profesionale maxime. Există, de asemenea, liste de verificare pentru planificarea succesiunii.

Încheierea

Planificarea succesiunii în afaceri este necesară pentru a vă menține rolurile esențiale ocupate și pentru a cultiva cele mai promițătoare talente. Dacă nu aveți un plan de succesiune, este timpul să îl luați în considerare cu prioritate și să începeți planificarea cu o abordare pozitivă.

Puteți parcurge pașii menționați în acest articol pentru a începe să vă planificați succesiunea afacerii. De asemenea, fiți conștienți de greșelile comune pe care le fac oamenii în timpul procesului și lucrați pentru a vă bucura de beneficiile pe care le oferă.

Apoi, consultați instrumentele mobile CRM pentru afaceri.