Tehnologii moderne precum Hyperautomation, care combină Machine Learning (ML), Inteligența artificială (AI) și Robotic Process Automation (RPA), oferă progrese substanțiale în automatizare care ajută companiile să rămână competitive.
Cuprins
Cum sunt folosite tehnologii avansate precum AI, ML și RPA pentru a automatiza sarcinile?
Tehnologia este una dintre forțele principale din spatele succesului și productivității în lumea modernă. Companiile folosesc tehnologii de ultimă oră, cum ar fi învățarea automată (ML), inteligența artificială (AI) și automatizarea proceselor robotizate (RPA) pentru a automatiza procesele și a îmbunătăți eficiența operațională în era transformării digitale.
Deși trei tehnologii diferite lucrează împreună pentru a stimula inovația în lumea digitală conectată și pentru a ajuta la tranziția digitală completă.
AI, ML și RPA sunt exemple de progrese tehnice de ultimă oră care devin răspândite în sectorul automatizării, de la IMM-uri până la mari corporații.
Companiile pot gestiona activități complicate cu tehnologii de automatizare bazate pe inteligență artificială și pot folosi datele pe care le generează pentru a îmbunătăți deciziile de afaceri.
Companiile pot identifica tendințele datelor mai rapid și mai precis cu ajutorul soluțiilor de automatizare bazate pe ML, care le permit să acționeze rapid și strategic. RPA permite întreprinderilor să efectueze rapid și ușor operațiuni care altfel ar necesita mult timp manual și forță de muncă.
Pe măsură ce dinamica pieței se schimbă din cauza competitivității crescute, automatizarea a apărut ca unul dintre cei mai importanți factori pentru organizațiile de toate dimensiunile. Cu toate acestea, datorită dezvoltării AI, ML și RPA, procesele care anterior necesitau intervenție manuală pot fi acum efectuate instantaneu, automat și fără cusur.
Orice firmă care dorește să sporească fericirea clienților, să rămână competitivă și să crească profiturile trebuie să folosească automatizarea. Organizațiile care adoptă aceste tehnologii emergente asigură precizie și coerență în operațiunile de afaceri, economisind în același timp timp și bani.
Prin intermediul inteligenței artificiale (AI), un computer poate gândi ca un om și poate emite judecăți bazate pe reguli și informații prestabilite fără aportul uman. Calculatoarele cu inteligență artificială pot prognoza rezultatele, pot identifica modele și pot analiza date complexe.
Învățarea automată (ML) folosește algoritmi pentru a procesa și a evalua datele, astfel încât roboții să poată învăța fără aportul uman. Automatizarea proceselor robotizate (RPA) automatizează activitățile monotone folosind roboți inteligenți sau roboți software.
În mai multe domenii, eficiența și acuratețea pot fi crescute prin aplicarea AI, ML și RPA în diferite moduri. Multe sarcini, inclusiv identificarea obiectelor, procesarea limbajului natural și recunoașterea facială, pot fi automatizate cu AI.
Pentru a executa sarcini precum detectarea fraudelor, diagnosticarea medicală și prognoza financiară, ML utilizează algoritmi pentru a învăța din date. RPA este un tip de automatizare în care roboții software pot îndeplini automat sarcini bazate pe reguli.
Hyperautomation este o tehnologie bazată pe afaceri și metodică pe care organizațiile o folosesc pentru a identifica, evalua și automatiza rapid cât mai multe procese și sarcini, folosind aceste trei și alte tehnologii, cum ar fi suitele inteligente de management al proceselor de afaceri (iBPMS), managementul proceselor de afaceri (BPM), și Platformă de integrare ca serviciu (iPaaS), etc.
Această postare se va concentra pe AI, ML, RPA și alte aspecte ale Hyperautomation, inclusiv avantajele, perspectivele și efectele sale asupra diferitelor industrii. Va fi interesant să citești această postare.
Ce este hiperautomatizarea?
Automatizarea a intrat în imagine când a început industrializarea. Hiperautomatizarea este o formă diferită de automatizare decât automatizarea convențională, deoarece se ocupă cu automatizarea end-to-end a proceselor și ciclurilor de afaceri.
Hyperautomation utilizează diverse tehnologii, cum ar fi Business Process Management (BPM), Robotic Process Automation (RPA), Inteligență artificială (AL) și Machine Learning (ML) pentru o automatizare rapidă.
Procesul privește corporația ca un întreg, spre deosebire de o procedură tipică de automatizare. În loc să se concentreze doar pe o singură componentă a unei organizații, transformă simultan numeroase procese, activități și responsabilități din mai multe divizii.
Tehnologia emergentă, Hyperautomation, a devenit foarte populară în ultimii ani. Potrivit studiilor, poate fi utilizat în diverse industrii pentru a îmbunătăți costurile și eficiența, pentru a reduce greșelile manuale, pentru a oferi informații mai bune de afaceri etc.
Potrivit Gartner, cererea pentru Hyperautomation va ajunge la aproape 1,04 trilioane de dolari până în 2026, deficitul de competențe, presiunile economice în creștere și obstacolele competitive servind drept motorii cheie ai acestei nevoi.
Hyperautomatizarea este o metodă cuprinzătoare de automatizare a operațiunilor manuale, fluxurilor de lucru de producție și a altor procese de afaceri la următorul nivel de avansare folosind tehnologii precum AL, ML și RPA,
Combină mai multe tehnologii de ultimă oră pentru a ajuta companiile să identifice operațiunile de afaceri complexe și să le automatizeze cu acuratețe și rapiditate. Îmbunătățește eficiența operațională, ceea ce scade timpul de procesare și producție, scade costurile și crește satisfacția clienților.
Prin identificarea joburilor care pot fi automatizate, Hyperautomation folosește AL și ML pentru a îmbunătăți fluxurile de lucru, productivitatea și procedurile înainte de a orchestra întregul proces cu RPA. Procesul promovează inovația prin accelerarea ciclurilor de dezvoltare și permițând firmelor să reacționeze rapid la mediile de afaceri în schimbare.
Dacă este implementată strategic, Hyperautomation are ca rezultat, de asemenea, o mai bună luare a deciziilor care stimulează excelența în afaceri.
Hiperautomatizarea ajută firmele să umple golul lăsat de creșterea cifrei de afaceri a personalului, scăderea costurilor de angajare, prevenirea erorilor umane și îmbunătățirea productivității generale și a excelenței operaționale prin automatizarea operațiunilor manuale și repetitive și minimizând nevoia de muncă umană.
Pentru a rezuma, Hyperautomation este o strategie cuprinzătoare pe care corporațiile mari sau IMM-urile o pot folosi pentru a identifica și automatiza procesele de afaceri end-to-end. Ajută la construirea modelelor bazate pe servicii, produce informații despre date, crește satisfacția clienților și maximizează debitul.
Hiperautomatizarea ajută la atingerea acestui obiectiv ajutând organizațiile de toate dimensiunile să rămână în fața concurenței în creștere în ceea ce privește eficiența costurilor, economisirea de timp, productivitatea forței de muncă, inovație etc.
Componentele cheie ale hiperautomatizării
Hiperautomatizarea este un proces tehnologic în curs de dezvoltare care constă din diverse componente, cum ar fi automatizarea proceselor robotizate (RPA), inteligența artificială (AI), învățarea automată (ML), analiza avansată și managementul proceselor de afaceri (BPM).
Credit imagine: comidor
Toate aceste componente au scopul de a crea o soluție cuprinzătoare de automatizare pentru toate tipurile de afaceri, indiferent de platformă, natura afacerii, sursa de date, natura activității etc.
AI este o tehnologie condusă de mașini care rezolvă analize complexe și oferă rezultate fără instrucțiuni manuale. ML este un subdomeniu al inteligenței artificiale care utilizează algoritmi pentru a identifica tipare și pentru a lua decizii, în timp ce Advanced Analytics oferă informații bazate pe date. RPA este un tip de automatizare care permite mașinilor să imite acțiunile umane și să automatizeze sarcini repetitive.
Utilizând toate aceste componente, companiile de toate dimensiunile pot automatiza procese și sarcini complexe. Această soluție cuprinzătoare le permite să devină mai eficienți, să crească productivitatea și să reducă deșeurile și costurile operaționale.
În plus, această automatizare colaborativă ajută companiile să eficientizeze operațiunile, să mărească precizia și agilitatea procesului și să reducă erorile umane. Aceste componente ajută organizațiile să-și deblocheze potențialul datelor și să obțină informații care le vor ajuta să ia decizii de afaceri mai bune.
Hyperautomation își propune să creeze un proces mai eficient, mai rentabil și mai automatizat pentru operațiunile de afaceri pentru toate industriile și companiile.
Cum funcționează hiperautomatizarea pentru transformarea digitală?
Hiperautomatizarea a apărut ca cheia transformării digitale, deoarece integrează automatizarea în ciclul de afaceri.
Credit imagine: quokkalabs
Pentru a produce transformarea digitală, automatizează procedurile fundamentale, găsește cicluri repetitive și elimină intervenția umană.
Utilizarea tehnologiei digitale pentru a crește eficiența operațională și eficacitatea în afaceri este cunoscută sub denumirea de „transformare digitală”. Pentru a automatiza procesele manuale, pentru a crește productivitatea, pentru a oferi clienților experiențe de încredere și consecvente și pentru a crește profiturile, întreprinderile apelează din ce în ce mai mult la Hyperautomation.
Un tip sofisticat de automatizare cunoscut sub numele de Hyperautomation integrează mai multe tehnologii de automatizare, inclusiv RPA, Ml și AI. Prin utilizarea acestor tehnologii, companiile pot optimiza furnizarea de servicii, automatizează operațiuni complexe și pot îmbunătăți experiența clienților.
În esență, Hyperautomation se poate extinde în diferite departamente și secțiuni, inclusiv Inventar, Finanțe, Salarizare, Inginerie, Logistică, Operațiuni și Marketing, și poate recunoaște și automatiza joburile și procesele de afaceri manuale și repetitive pentru a digitaliza ciclurile de afaceri.
Cu tehnologii precum platformele low-code/no-code, mai multe firme au început să identifice, să elimine și să automatizeze operațiunile lor de afaceri. Unul dintre cele mai recente exemple este chatbot-ul alimentat de inteligență artificială încorporat într-un site web și care interacționează cu clienții.
Să ne uităm la un exemplu destul de obișnuit care se întâmplă în fiecare industrie — formularul folosit pentru a depune declarațiile de costuri — și modul în care Hyperautomation ajută la transformarea acestuia în digitizare end-to-end:
Să ne uităm la un exemplu de depunere a unei cereri de cheltuială.
- Un angajat introduce toate detaliile necesare în formular pentru a revendica cheltuielile.
- Solicitarea se deplasează la departamentul în cauză pentru verificare.
- Odată verificat, se trece la autoritatea de omologare respectivă.
- Aprobarea va verifica detaliile.
- Apoi se mută la departamentul de finanțe pentru a achita cotizațiile.
- După aprobarea de la departamentul de finanțe, acesta se stivuește într-o coadă de plată pentru a fi plătit în numerar sau pentru a fi depus într-un cont bancar respectiv.
Toți pașii de mai sus au loc manual și pe baza încărcării fluxului de lucru. Toate aceste sarcini manuale și fluxuri de lucru pot fi digitalizate folosind Hyperautomation.
Hyperautomation creează automatizarea end-to-end a acestui proces. De exemplu, atunci când un angajat depune o cerere de cheltuieli, un bot recunoaște instantaneu categoria corespunzătoare de cheltuieli, oferă cererea, comunică cu motorul de flux de lucru adecvat și trimite solicitarea aprobatorilor corespunzători cu informații proactive.
Botul va folosi o platformă de conversație pentru a transmite această solicitare echipei de finanțe pentru aprobarea finală și va cere aprobatorului să respingă cererea dacă văd nereguli; în caz contrar, va aproba automat cererea și va procesa plata.
În concluzie, Hyperautomation poate automatiza și digitaliza orice proces sau activitate care necesită muncă manuală sau sarcini consumatoare de timp.
Din punct de vedere tehnologic, afacerea IT trece printr-o transformare rapidă, iar Hyperautomation poate reduce semnificativ eforturile tehnice, sporind în același timp productivitatea, eficiența costurilor, economiile de forță de muncă, fericirea clienților și, în cele din urmă, profitabilitatea.
Beneficiile hiperautomatizării
După cum am văzut cum Hyperautmation ajută companiile de toate dimensiunile să digitalizeze și să reducă eforturile manuale, să vedem câteva beneficii precise pe care organizațiile le pot obține dacă adoptă Hyperautomation.
- Adaptiv: Hiperautomatizarea nu se limitează la un proces anume, ci se adaptează la circumstanțe dinamice.
- Eficiență sporită: Infrastructura care rulează pe multe cicluri manuale poate crește blocajele, iar transformarea lor către automatizare elimină acest blocaj.
- Finalizarea mai rapidă a sarcinilor: automatizarea normală economisește timp. Totuși, activitățile din diferite secțiuni pot fi împrăștiate, dar Hyperautomation stabilește conexiuni consistente și eficientizează întregi fluxuri de lucru și procese sub o singură umbrelă de lucru.
- Satisfacția angajaților: Efectuarea zilnică a activităților manuale și plictisitoare poate scădea moralul angajaților și asta ar putea duce la rate mai mari de uzură. Hiperautomatizarea tuturor acestor acțiuni i-ar face pe angajați să lucreze spre activități de plus valoare, crescându-le nivelul de satisfacție în muncă.
- Productivitate: angajații vor fi mai productivi prin automatizarea sarcinilor și proceselor manuale și repetitive.
- Supraveghere ușoară: Datorită Hyperautomation, toate activitățile pot fi aduse sub o singură platformă, ceea ce face ca administratorii să poată ține cu ușurință supravegherea, administrarea coerenței sarcinilor, depanarea etc.
- Economie de costuri: sarcinile manuale și executarea proceselor manuale necesită un capital uman semnificativ. Conform raportului lui McKinsey publicat în 2017, 45% din activitățile plătite în prezent din SUA pot fi automatizate. Aceste activități costă aproximativ 2 trilioane de dolari în salarii anuale.
- Digitalizare: Mișcarea către și pentru aprobare și cerere în majoritatea industriilor poate fi eliminată prin implementarea Hyperautomation. Într-un fel, multitudinea de cicluri poate fi automatizată.
- Transparență: Hyperautomatizarea poate reuni ciclurile și poate îmbunătăți deschiderea la nivel global. Ajută la stabilirea măsurilor de siguranță și la detectabilitatea datelor. Ajută la furnizarea de produse și servicii cu liniile directoare stabilite în mod constant de către organizație.
- Audit-Readiness: standardizarea sarcinilor și operațiunilor care ajută la înregistrarea tuturor interacțiunilor de afaceri, creând astfel în mod consecvent pistele de audit.
- Luarea deciziilor: Analiza datelor și obținerea unor perspective mai bune ajută la recunoașterea și concentrarea constantă asupra ciclurilor de afaceri, ajutând părțile interesate să ia mai rapid deciziile.
- Scalabilitate: Pe măsură ce baza de clienți și portofoliul se extind, automatizarea normală poate deveni dezorganizată și incompetentă. Hiperautomatizarea se poate extinde în funcție de creșterea organizațiilor. Scalabilitatea sa este nelimitată. Hiperautomatizarea permite netezirea tuturor proceselor de afaceri, permițând afacerii să crească.
- Eliminarea erorilor umane: roboții software introduși de Hyperautomation nu fac greșeli umane. Odată implementate, acestea funcționează conform așteptărilor și definite de standarde.
- ROI crescut: automatizarea proceselor complexe, analiza datelor și perspective predictive care permit organizațiilor să treacă la digitalizarea end-to-end cu eficiență și eficacitate, crescând în cele din urmă rentabilitatea investiției în mod exponențial.
Hiperautomatizare vs. Automatizare inteligentă a proceselor (IPA)
Automatizarea inteligentă a proceselor (IPA) și Hyperautomation sunt tehnologii create pentru a eficientiza și îmbunătăți procesele. Deși procedurile specifice pot fi automatizate folosind ambele metode.
În timp ce IPA și Hyperautomation au anumite asemănări, ele diferă în ceea ce privește activitățile pe care le automatizează, modul în care sunt utilizate AI și ML și cât de multă intrare de utilizator au nevoie. În timp ce IPA își propune să automatizeze lucrări mai simple și mai repetitive, Hyperautomation este mai minuțioasă și cuprinde proceduri mai complicate.
În comparație cu IPA, Hyperautomation este o formă mai sofisticată de automatizare, deoarece utilizează proceduri automate care acoperă în mod substanțial fluxurile de lucru și procesele end-to-end.
În plus, deoarece implică automatizarea unei game complete de funcții, mai degrabă decât doar una, Hyperautomation necesită tehnologii și seturi de abilități mai avansate decât IPA.
O suită de instrumente de automatizare, inclusiv automatizarea proceselor robotizate, inteligența artificială și învățarea automată, sunt distribuite în întreaga organizație folosind metoda de la capăt la capăt, neutră din punct de vedere al platformei, cunoscută sub numele de Hyperautomation.
Pe de altă parte, IPA este o strategie mai concentrată care automatizează anumite operațiuni folosind tehnici precum Machine Learning (ML) și Natural Language Processing (NLP).
Deși IPA poate fi considerat un instrument în interiorul Hyperautomation, termenul Hyperautomation se referă la o idee mai generală care încorporează numeroase tehnologii.
Industrii în care hiperautomatizarea poate avea un impact
Hiperautomatizarea poate fi utilizată în sectoare sau industrii în care companiile doresc să reducă activitățile manuale și repetitive pentru a crește productivitatea și rezultatul final. Ajută companiile, de la IMM-uri la corporații mari, să automatizeze procese și fluxuri de lucru simple până la complicate.
Pentru companiile de toate dimensiunile, Hyperautomation a deschis multe posibilități și a transformat modul în care sunt efectuate procedurile în multe industrii. Mai multe sectoare, inclusiv asistența medicală, bancar, producție, retail și logistică, pot beneficia de Hyperautomation.
Organizațiile pot atinge o eficiență de neegalat utilizând automatizarea proceselor robotizate (RPA), învățarea automată și inteligența artificială (AI), care reduce erorile umane și accelerează execuția sarcinilor.
Această tehnologie emergentă folosește automatizarea proceselor și inteligența artificială pentru a accelera și automatiza fiecare pas al procesului de afaceri. Poate fi implementat și integrat cu sectoare care doresc să aibă automatizare, să își eficientizeze operațiunile, să reducă erorile, să îmbunătățească productivitatea, să crească rentabilitatea investiției etc.
Hiperautomatizarea are potențialul de a schimba procesele de afaceri și are ca rezultat un serviciu mai bun pentru clienți, o eficiență sporită și economii de costuri într-o varietate de industrii.
În plus, adaptabilitatea și flexibilitatea acestei tehnologii îi permit să interfațeze cu sistemele și procedurile existente care ajută organizațiile să automatizeze operațiunile de rutină sau să combine multe funcții într-un singur sistem integrat.
Aproape toate sectoarele vor avea un impact semnificativ dacă tehnologia Hyperautomation implementată este utilizată pentru a automatiza activitățile de rutină, a reduce costurile cu forța de muncă și a produce fluxuri de lucru mai inovatoare și mai agile.
Provocări în implementarea hiperautomatării
Odată cu creșterea cererii de automatizare, organizațiile caută acum către Hyperautomation ca soluție pentru inițiativele lor de transformare digitală.
Cu toate acestea, în ciuda beneficiilor sale, există unele provocări cu care companiile trebuie să le facă față în timp ce implementează Hyperautomation.
Să vedem câteva provocări semnificative pe calea implementării Hyperautomation:
- Integrarea Hyperautomation în infrastructură necesită o expertiză înalt calificată și există o mare probabilitate ca organizația să aibă nevoie să obțină aceste seturi de abilități.
- Înțelegerea proceselor, fluxurilor de lucru și a altor sarcini existente și transformarea acestora în automatizare este o procedură complexă și poate implica planificare și gândire strategică fără a încălca conformitatea și alte reglementări privind datele.
- Diferitele sale elemente, cum ar fi RPA, AI și ML, pot fi costisitoare, în special pentru IMM-uri.
- Trebuie luate în considerare cu atenție analizele cost-beneficiu ale implementării Hyperautomation, în special cele netehnologice și companiile care rulează cu bugete restrânse.
- Colaborarea și coordonarea între diferitele secțiuni, departamente și părți interesate sunt esențiale, iar orice lacune ar duce la întârzieri în implementare.
- Întrucât implementarea este complexă, orice acțiune inexactă ar duce la haos în rețea sau ar adăuga mai multe procese în segmentele de date, ceea ce duce la încetinirea operațiunilor de afaceri.
Deci, implementarea Hyperautomation este o sarcină complexă. Provocările sale principale sunt înțelegerea funcționării tuturor elementelor sale de bază, cunoștințele strategice și operaționale ale infrastructurii actuale și surselor diferitelor date de afaceri și, în cele din urmă, cum să integreze Hyperautomation pentru a proiecta procesele automatizate pentru a satisface nevoile Organizației.
Viitorul hiperautomatizării
Hiperautomatizarea joacă un rol crucial în viitorul afacerilor, permițând firmelor să devină mai eficiente, mai economice și mai inovatoare. Hyperautomation a primit recent laude ca fiind cea mai bună soluție pentru a ajuta organizațiile moderne să rămână competitive.
Potrivit unei analize Morgan Stanley, îmbătrânirea populației și un număr limitat de forță de muncă calificată vor avea un impact semnificativ asupra economiei mondiale în următoarele câteva decenii, ceea ce va determina companiile să se bazeze mai mult pe automatizare.
Hyperautomation are ca scop automatizarea operațiunilor manuale și repetitive efectuate acum de oameni, sporind productivitatea și eficiența pentru IMM-uri și corporații mari.
Hiperautomatizarea, care implică o varietate de aplicații în numeroase industrii pentru a le crește eficiența operațională și a maximiza transformările digitale, se anticipează a fi una dintre cele mai puternice tehnologii în curând.
Mai mult, Hyperautomation ajută companiile să obțină, probabil, vizibilitate asupra datelor lor și informații valoroase pentru a crește productivitatea, reducând în același timp cheltuielile.
Potrivit unui raport al PricewaterhouseCoopers International Limited (PwCIL), până în 2030, IA va avea un impact economic de aproximativ 15,7 trilioane de dolari asupra lumii.
În concluzie, diferitele rapoarte de cercetare arată că viitorul companiilor, indiferent de dimensiune și sector, se va baza pe Hyperautomation și tehnologiile conexe.
Cuvinte finale
Hyperautomation este un costum tehnologic cuprinzător format din BPM, RPA, ML și AI. Este util în transformarea digitală și automatizarea end-to-end. Operațiunile comerciale viitoare vor fi mai ușor de gestionat și ajută companiile să rămână organizate și să crească rentabilitatea investiției.
Poate simplifica toate operațiunile de afaceri și poate scăpa de procesele manuale laborioase. Strategiile sale eficiente contribuie la furnizarea de bunuri și servicii superioare, ceea ce aduce beneficii în atragerea de noi clienți.
Apoi, consultați instrumentele populare de automatizare a proceselor robotizate (RPA).